Piotr

Poliglota

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

1 użytkownik

Dodatek pozostawia bardzo wiele do życzenia. Niby wprowadza nowe mechaniki (współczynnik terraformacji Wenus, fazę Rządu Światowego, nowe, powiązane z Wenus karty projektów i korporacji), ale w połączeniu z podstawką można odnieść wrażenie, że jest to trochę zbyt mało.

Nowe karty gubią się w ogromnej talii kart projektów z podstawowej wersji gry (przy partii na dwie osoby przemieliliśmy raptem jedną trzecią całego stosu), przez co nie sposób w żaden sensowniejszy sposób zaplanować swoich działań, w szczególności tych powiązanych z kartami i mechanikami Wenus. Samo zwiększanie współczynnika terraformacji Wenus, chociaż pozwala zdobyć punkty, stanowi cokolwiek abstrakcyjny element w porównaniu z podstawowymi wskaźnikami.

Ma się tutaj wrażenie pewnego rodzaju niewykorzystanego potencjału. Być może "Wenus" dobrze sprawdza się w połączeniu z pozostałymi dodatkami, ale jako jedyny sprawdza się dość kiepsko. Za cenę znaczącego wydłużenia rozgrywki dostajemy zdecydowanie zbyt mało.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Poprawny zwrot to "zasypianie gruszek w popiele", nie zasypywanie. Oj, wydawco, korekta by się przydała.


W porządku, bez rewelacji

Kolejna bardziej zabawa niż faktyczna gra. Oczywiście prawdą jest, że kości zapewniają niezliczone możliwości i mnóstwo historii można za ich pomocą ułożyć, mam jednak pewne wątpliwości co do stosunku ceny do jakości. Stąd ocena taka, a nie inna. Wydaje się, że to bardziej miły dodatek niż prezent/gra sama w sobie.


Dobry, solidny produkt

Przyjemna zabawa na dobranoc. A że dzieci bardzo dobrze wiedzą, jak wygrywać, trudno "Potwory" uznać za coś innego niż właśnie zabawę. Mimo kilku podstawowych zasad i różnych możliwości, ciągnięcie kart i szukanie odpowiednich 'przedmiotów' (odwołujące się, jak wiele innych gier dla dzieci, do klasycznego memory) bardzo szybko traci swój pierwotny zamysł. Rzecz jasna na dobre całości wychodzi bardzo ładna szata graficzna i zmyślnie przemyślane pudełko z tytułową szafą.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Uch, ileż tu losowości! Gra potrafi dać się we znaki, bo zupełnie nie sposób przewidzieć, kto w niej wygra. Nikogo to jednak nie zraża, a dzieci czerpią szczególną frajdę z przekładania kolejnych żółwi i ich ciągłego wspinania się jeden na drugiego. Gra jest za szybka, żeby można było w niej rozwinąć jakąkolwiek skomplikowaną taktykę, ale to nie kłopot.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dagna

Liczba recenzji: 79