Rafał

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

1 użytkownik

W porządku, bez rewelacji

Grę kupiłem dla dzieci i jako taka się sprawdza. Podczas gry należy dużo zapamiętywać i wiele rzeczy w głowie przetwarzać. Grający musi sam na podstawie rzutu kości ustalić rodzaj, kolor i fakturę ameby. Już sama ta czynność dla dzieci poniżej 10 roku jest niezłym zadaniem. Na tym się nie kończy, bo nasza ameba ucieka po laboratorium, gdzie może zmienić wszystkie swoje cechy. Dziecko musi być bardzo skupione aby nie przeoczyć żadnej przemiany. Stresującym elementem jest czas. Tylko pierwsza osoba, która wskaże położenie właściwej ameby zdobywa punkty. Po kilku rozgrywkach z różnymi dziećmi zauważyłem:
- są osoby, które szybko wskazują bez zastanowienia i psuje to przyjemność grania bo nikt nie ma punktów;
- dla osób wolniej myślących ta gra jest zbyt stresująca;
- dzieci dla lepszego pamiętania wypowiadają swoje myśli na głos i ktoś może z tego skorzystać;
- podczas śledzenia ruch ameby po torze gry niektóre dzieci śledzenie wykonują palcami a nie oczami co zasłania innym widok toru.
Tych problemów nie byłoby gdyby grały osoby starsze, ale raczej jest to gra dla młodszych lub ewentualnie może to być towarzyska dla starszych.
Warto pochwalić kompaktowość gry. Opakowanie jest rozmiarami podobne do Dobble. Pomysłem trochę też...


Jak dla mnie ideał :)

Jeśli chodzi o gry oparte na blefie to w przypadku Maskarady udało się autorowi połączyć tę właściwość z elementami strategi i treningiem pamięci. Podczas gry musimy pamiętać wiele elementów (im więcej graczy tym gorzej) i często ryzykować, że tylko my to pamiętamy. Zasady gry są nadzwyczaj proste i rozgrywka raczej dynamiczna. Nie da się przedłużać swojej tury i należy być skupionym podczas tury innych graczy. Podczas rozgrywki jest dużo śmiechu i zabawy z wpadek własnych i innych graczy. Interakcja negatywna jest obecna na każdym kroku. Jeśli ktoś nie lubi gier gdzie popsucie komuś szyków daje mi więcej szans na zwycięstwo, to nie jest to gra dla niego.
Rozgrywka dla 5 osób trwa średnio 30 minut (co jest zgodne z informacją na pudełku) ale dla większej liczby uczestników tak być nie musi. Może w tę grę grać do 13 osób i wtedy mamy już niezły mętlik w głowie.
Na pochwałę zasługuje wykonanie gry. Karty są przepięknie namalowane, żetony wykonane solidnie i starannie. Atutem jest to, że nie ma dużego pudełka. Wszystko jest zapakowane minimalistycznie i z głową. Dobra gra nie musi mieć ogromnego pudła...
Polecam karty od razu zapakować w folie ochronne. Podczas gry zbyt często nimi manipulujemy a nie powinny być odróżniane po rewersie.


Jak dla mnie ideał :)

Gra idealna dla dzieci, które chciałyby zagrać w coś ambitniejszego. Już 8 latek w lot pojmie mechanikę gry. Dodatkowo dla dzieci jak i dla dorosłych miłe dla oka są grafiki na kartach. Wykonanie gry jest dobre i jedyne co można skrytykować, to śliskość kart. Po położeniu na planszy zbyt łatwo się przesuwają i robi się bałagan. Oczywiście problemem jest to dla młodego gracza, który jeszcze nie ma takiej wprawy w manipulacji drobnymi elementami (same karty nie są zbyt duże).
Zasad gry nie trzeba długo tłumaczyć i praktycznie od razu po rozpakowaniu można grać. Podliczanie punktów ułatwiają dołączone notesiki i informacje o bonusach. Gra jest bardziej towarzysko-familijna z niewielkimi cechami strategii. Nie ma negatywnej interakcji i do końca nie wiadomo kto wygra. Powoduje to mniej złości wśród dzieci i chęć grania do końca (..może jednak ja wygram...).


Dobry, solidny produkt

Bardzo wytrzymałe koszulki. Karty z nich się nie wysuwają i dzięki temu nie ulegają zagięciu na rogach. Należy uważać na to, że karty stają się bardziej śliskie i łączna grubość talii kart wzrasta ponad dwukrotnie. Po zapakowaniu w folijki kart mogą nie mieścić się do pudełka z oryginalną grą.


Dobry, solidny produkt

Świetna gra dla dzieci i dorosłych w chwilach gdy nie chce się nikomu myśleć. Kompaktowe opakowanie, które łatwo zabrać w podróż. Dzieci zachwycone są wyglądem figurek. Jako rodzic doceniam zalety edukacyjne tej gry. Dzieci bardzo szybko i bez nakłaniania muszą sprawnie dodawać liczby. Niezła metoda na opornego w tej kwestii ucznia...


Maemi

Liczba recenzji: 17