
Szympans
0 użytkowników
0 użytkowników
Jak dla mnie ideał :)
Jeżeli chce się zacząć przygodę z D&D (i nie kupować Zestawu Startowego), to jest to pierwszy podręcznik, który trzeba kupić. Mamy tu opisane wszystkie zasady potrzebne do gry: od tworzenia postaci graczy, przez ich rozwój, po zasady podróży, walki i listę czarów. W podręczniku nie ma za wiele na temat przygód, ale mając ten podręcznik możemy poprowadzić własne przygody, znaleźć darmowe na stronie konkursu Quentin lub zakupić na DMSGuild (polecam na początek przygodę: Kłopoty z goblinami;)
Dobry, solidny produkt
Bardzo dobry produkt na początek przygody z D&D. W pakiecie mamy zestaw kości, zeszyt z opisem najważniejszych zasad (jak przebiega walka, zasady podróży i odpoczynku, a także tabele z wyposażeniem naszych bohaterów, jest lista czarów dla kleryka i maga od 0 do 3 kręgu). W zeszycie nie ma zasad tworzenia własnych postaci, ale otrzymujemy 5 gotowych kart postaci (2 x wojownik, mag, kleryk i łotr).
Przygody jeszcze nie prowadziłem, ale po zapoznaniu się z tekstem, na pewno poprowadzę. Przygoda dotyczy kopalni Phandelvera. Bohaterowie prawdopodobnie spędzą trochę czasu w pewnej wiosce - Phandalin, leżącej niedaleko Neverwinter. Przygoda ma dość otwarty charakter, ale poprowadzi za rękę początkujących Mistrzów Gry.
Znając zawartość Essentials Kit można się przyczepić kilku rzeczy: braku mapy wioski i okolicy (takiej wydrukowanej w większym formacie do pokazania graczom) oraz braku chociaż papierowego ekranu MG (taki znajduje się w EK).
Mimo powyższego z mojej strony mogę napisać jedno: POLECAM :)