English version English version

sklep z grami, gry rpg, gry planszowe, role-playing, role playing, karciane, karcianki

» wyszukiwanie zaawansowane

Sanctum

Newsletter

Zapisz się! Informacje o nowościach będziesz dostawać na e-mail! Tylko świeżutkie informacje ;-)

Zapisuję się!
dlaczego warto?

Katalog gier

Centrum Prezentowe Centrum Prezentowe Gry planszowe i towarzyskie Gry planszowe i towarzyskie Łamigłówki Łamigłówki Gry RPG po polsku Gry RPG po polsku Gry RPG po angielsku Gry RPG po angielsku Karcianki kolekcjonerskie Karcianki kolekcjonerskie Gry figurkowe i bitewne Gry figurkowe i bitewne Dla dzieci Dla dzieci Książki i czasopisma Książki i czasopisma Funko - POP! Funko - POP! Akcesoria Akcesoria Promocje Promocje

Sklep w Gdańsku

REBEL - CH Metropolia
poziom -1, przy wyjściu z SKM
ul. Jana Kilińskiego 4
80-452 Gdańsk
tel. 510 804 049

Godziny otwarcia:
09:00 - 21:00 (pon. - sobota)
10:00 - 20:00 (niedziela)

Rebel Times

Numer 147 / Grudzień 2019

pobierz
REBELowe PDKi
Szkoły grają!

Profil użytkownika: Raleen

Ostatnio dodane komentarze


Ostrołęka 26 maja 1831: Iganie 1831

dodano: 11.02.2020

Wszystkie żetony tym razem były tak pakowane już na etapie druku i sztancowania. Nie były w wypraskach tylko od razu zapakowane w woreczek. Kwestia ustaleń z drukarnią, która przyjęła taką metodę i nie bardzo chciała dać się przekonać do innej. Jest to trochę nietypowe, natomiast plus jest taki, że nie ma paprochów na rogach czy z boku, jakie pozostają zwykle po wyjęciu żetonów z wyprasek. Co do nazw jednostek, nie ma błędów na żetonach, to że np. jest jednostka 2/Tatarski a nie ma 1/Tatarski, jest prawidłowe. Poza tym dziękuję za opinię i w razie wątpliwości co do gry postaram się służyć pomocą. Autor

0

Kircholm 1605 / Kokenhausen 1601

dodano: 15.03.2019

Obawiam się, że to Pan, Panie Romanie nie doczytał mojego poprzedniego wpisu. Nie pisałem nigdzie o "współczynniku walki ogniowej" tylko o modyfikatorze. Jeśli chciał Pan zareklamować "Bitwy II wojny światowej" albo którąś z gier dotyczących tego systemu, to posiadają one osobne wątki na tej stronie. Cieszę się, że grającym w redakcji TiS gra sprawia wiele radości. Byłbym wręcz zaskoczony, gdyby było inaczej.

0

Ostrołęka 26 maja 1831

dodano: 30.09.2016

Jako autor gry pozwolę sobie odnieść się do ostatniej opinii. Nie mnie oczywiście komentować mocno subiektywne często wrażenia i opinie graczy, ale mówienie o tym, że w tej grze "połowa rozgrywki toczy się sama, bo zasady mówią, jakie jednostki jak i gdzie mają się ruszać" ma niewiele wspólnego z prawdą. Spróbuję bardziej szczegółowo opisać te przypadki: 1) na koniec pierwszego etapu gry z pola bitwy "znikają" dwie polskie baterie artylerii, które historycznie opuściły wtedy pole bitwy, 2) dwa polskie bataliony w pierwszym etapie (i tylko w pierwszym etapie) muszą nacierać w stronę oddziałów rosyjskich tak by wejść z nimi w kontakt, 3) dwie kolejne polskie baterie artylerii muszą poruszyć się w określonym kierunku: 3 kpoz na wzgórza (osiąga je zwykle w 1 albo 2 etapie), po czym uzyskuje pełną swobodę działania, 1/1 kpoz musi się udać do Drążewa, gdzie pozostaje przez kilka etapów, po czym też uzyskuje pełną swobodę działania, 4) bataliony z grupy Bogusławskiego (6 batalionów), rano broniące Ostrołęki, rozbite uciekają na tyły armii polskiej i tam pozostają w zasadzie do końca gry (ich stan moralny był taki, że nie nadawały się praktycznie do dalszej walki - dlatego zasady są tu takie jakie są). Większość tych ruchów kończy się w ciągu pierwszych 2-3 etapów scenariusza II i jak pokazałem wyżej dotyczą one tak naprawdę kilku jednostek. Cały scenariusz ma etapów ponad 20. W tym czasie po planszy przemieszcza się w sumie około 60-70 oddziałów (żetonów) po stronie polskiej, które nie mają żadnych z góry ustalonych sposobów poruszania się ani tras ruchu czy w inny sposób nie są ściśle zafixowane. Żadnych ściśle zakreślonych ruchów nie ma też strona rosyjska. Rosjanie rzucają jedynie raz w grze w 4 bądź 5 etapie czy dywizjon ułanów gwardii (to jest jeden żeton), który rozpoczyna grę na zachodnim brzegu Narwi, nie zostanie wycofany na wschodni brzeg, co miało miejsce historycznie na początku bitwy. Scenariusz II może potoczyć się bardzo różnie. Widziałem kilka razy jak na początku Polacy byli całkowicie bici, widziałem też Polaków dochodzących w pierwszych atakach niemal do mostów na Narwi. Zmienność wprowadzają choćby same efekty ostrzału artyleryjskiego. Rosyjskich batalionów jest na początku przy mostach 4, więc jak artyleria polska celnie trafi powiedzmy 2, to Rosjanie mogą mieć poważne problemy. Z kolei innym razem artyleria może nie trafić żadnego. Jedni gracze potrafią wykorzystać dywizjon ułanów gwardii grając Rosjanami, inni nie itd. Z kolei jedni gracze grając Polakami umieją się przed nim zabezpieczyć inni nie. Nawet (a może zwłaszcza) przy tej niewielkiej liczbie żetonów, która jest na początku, i kilku zafixowanych ruchach rozgrywka może się potoczyć zupełnie różnie. Co dopiero potem jak oddziałów po obu stronach przybywa. Te drobne, ściśle określone ruchy na początku są dla dodania grze kolorytu historycznego, jak to mówią niektórzy, chromu. Jeśli komuś bardzo przeszkadza np. te 6 uciekających batalionów polskiej piechoty, które musi na początku rozgrywki poruszyć w ściśle określonym kierunku, można je zdjąć w ogóle - w zasadzie nic to nie zmienia w układzie scenariusza. Jako autor starałem się w ten sposób oddać kilka charakterystycznych motywów historycznych tej bitwy i taki był cel tego zabiegu.

3

Pokaż wszystkie (17)

Ostatnio zdobyte trofea

Bardzo mnie lubią!

10 osób polubiło Twoje komentarze

Ciebie też lubię!

Polubiłeś 10 komentarzy

Czytam newsletter

Zapisanie się do newslettera

Fan Rebel Times

Ściągnięcie dowolnego numeru magazynu Rebel Times

Ktoś mnie obserwuje!

Pierwsza osoba obserwuje Twój profil

Mam nawet kilka opinii!

Dodanie 5 komentarzy pod produktami

Nie płacę za dostawę!

Złożenie zamówienia z darmową dostawą

Piątka!

5 lat z REBEL.pl

Pokaż wszystkie (9)

Twój koszyk:


Twój koszyk jest pusty.

Masz pytania?

Jesteśmy na Gadu-Gadu:

12886439 (Aleksandra)

27211 (Artur)

40259215 (Michał)

Możesz też do nas napisać: sklep@rebel.pl
reklamacje@rebel.pl
lub zadzwonić do Biura Obsługi Klienta:
tel. 58 728 49 31,
508 247 667
(godz. 10-16)
Odwiedź nas: Facebook YouTube

Akceptujemy płatności

Przyjmujemy karty VISA, MasterCard oraz szybkie przelewy mTransfer, Płacę z Inteligo, Nordea, Przelew24, MultiTransfer
oraz płatność przy odbiorze.

KeyForge Masowa Mutacja