English version English version

sklep z grami, gry rpg, gry planszowe, role-playing, role playing, karciane, karcianki

» wyszukiwanie zaawansowane

Pictomania 2ed

Newsletter

Zapisz się! Informacje o nowościach będziesz dostawać na e-mail! Tylko świeżutkie informacje ;-)

Zapisuję się!
dlaczego warto?

Katalog gier

Gry planszowe i towarzyskie Gry planszowe i towarzyskie Łamigłówki Łamigłówki Gry RPG po polsku Gry RPG po polsku Gry RPG po angielsku Gry RPG po angielsku Karcianki kolekcjonerskie Karcianki kolekcjonerskie Gry figurkowe i bitewne Gry figurkowe i bitewne Dla dzieci Dla dzieci Książki i czasopisma Książki i czasopisma Akcesoria Akcesoria Promocje Promocje Centrum Prezentowe Centrum Prezentowe

Sklep w Gdańsku

REBEL - CH Metropolia
poziom -1, przy wyjściu z SKM
ul. Jana Kilińskiego 4
80-452 Gdańsk
tel. 510 804 049

Godziny otwarcia:
09:00 - 21:00 (pon. - sobota)
10:00 - 20:00 (niedziela)

Rebel Times

Numer 136 / Styczeń 2019

pobierz
REBELowe PDKi
Szkoły grają!

Profil użytkownika: cyb3k

Ostatnio dodane komentarze


Star Wars: Rebelia - Imperium u władzy

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 25.06.2018

Zdecydowanie warto dokupić do wersji podstawowej, Dodatek nie tylko ogromnie podnosi regrywalność, ale także znacząco zmienia rozgrywkę, dając graczom mnóstwo nowych narzędzi pozwalających zaskoczyć przeciwnika i przechylić szalę zwycięstwa na swoją korzyść. Choć z początku byłem sceptycznie nastawiony co do pomysłu budowania dodatku wokół właśnie tego (IMO dobrego) filmu, teraz muszę przyznać, że nie ma powodów do obaw z tego tytułu. Podobnie jak w podstawce, wydarzenia z filmów nie determinują aż tak tak bardzo tego, co się dzieje na planszy, jak by się mogło zdawać przed zakupem. Nowe karty i jednostki doskonale uzupełniają istniejący zestaw, podczas rozgrywki nie odczuwa się, ze coś zostało tu dodane "na siłę". Grając z tym rozszerzeniem gracze:maja możliwość: - częściowo zmodyfikować swoje talie misji: każdy z 16 liderów (wliczając nowych) będzie miał w tali zawsze do dyspozycji jedną własną kartę, a pozostałe to 1 z 2 zestawów - wybrać nowy zestaw startowych jednostek, uwzględniający nowe jednostki, jednak zasadnicza różnica to rozpoczęcie gry z Gwiazdą Śmierci w budowie w zamian za 1 dodatkowy odległy układ jako startowy dla Imperium; obie opcje mają swoje wady i zalety, nie wykluczając się nawzajem - całkowicie odmienić bitwy, korzystając z nowych talii taktyki, przy czym jest możliwe korzystanie ze starych talli, o ile gracze zdecydują się przy nich pozostać na początku rozgrywki Ponieważ talię celów Rebelli tworzy się teraz losowo, a część niegdyś kluczowych kart (jedynym wyjątkiem są Plany Gwiazdy Śmierci) może w ogóle do niej nie trafić, jest dużo trudniej zarówno punktować reputacje za te karty, jak i zapobiegać temu - może się to po prostu okazać stratą czasu. Gracze mają niewiele możliwości sprawdzania co jest w tej talii i wszystkie one zyskują ogromnie na znaczeniu. Największą różnicę robi jednak nowy system walki, żywo przypominający rozwiązania z planszowych Gry o Tron oraz z Zakazanych Gwiazd. Jeśli gracze zdecydują się korzystać z nowych talii, to każdy otrzymuje po 8 kart na każdy teatr wojny (bitwy naziemne i kosmiczne) i zagrywają jednocześnie po 1 karcie, zachowując resztę na kolejne rundy oraz przyszłe bitwy. Każda z kart posiada jakąś zdolność przypisaną do jednostki (zarówno starych jak i nowych), na ogół mocniejszą, niż standardowa. Promuje to korzystanie z różnorodnych armii oraz posyłanie ich do boju w przemyślanej kolejności oraz na odpowiednie cele ataku. Ponadto wszystkie nowe jednostki korzystają tylko z nowych, zielonych kostek, a ich ograniczona ilość dodatkowo zapewnia, że nie staną się one trzonem żadnej większej armii. Inaczej też gracze mogą pozbywać się uszkodzeń podczas bitwy (wydając symbol na kości) oraz korzystać ze swoich liderów (tj. przerzuty zamiast kart). Można powiedzieć, nowy system znacząco zmniejsza losowość i długość bitew, choć kości nadal pozostają. Po pewnym czasie jest dosyć łatwo przewidzieć, jaką kartę zagra przeciwnik. Być może nawet zbyt łatwo, ale z pewnością wielu również łatwiej będzie się z tym pogodzić niż z zupełnie losowymi starymi taliami taktyki. Jeśli chodzi o nowych liderów, to każdy z nich udostępnia także jakieś zielone kości, w zależności od umiejętności, a każda taka ikonka liczy się tak samo jak normalna dla celów wymagań misji. Również wśród nowych liderów są mniej lub bardziej przydatne postacie, największą różnice robią jednak ich karty akcji, czasem same w sobie warte tego, by lidera zrekrutować. Są też karty misji pozwalające rekrutować dodatkowych liderów - aby taką przewagę zniwelować, wprowadzony został limit 8 liderów w puli frakcji. Choć cena dodatku wydaje się wysoka, to wg mnie jest adekwatna do zawartości, szczególnie w zestawieniu z ceną wersji podstawowej. Mogłoby być trochę więcej plastiku - nie obraziłbym się, jakby kilka bardziej znanych myśliwców również się pojawiło z tym dodatkiem, ale nawet bez nich gra dostarcza aż zanadto emocji. Jeśli podobała Ci się podstawowa wersja gry i regularnie wracasz do tego tytułu, to właściwie nie ma się co zastanawiać nad zakupem. Brać, póki jest!

3

Wojna o Pierścień: Wojownicy Śródziemia

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 18.01.2017

Kolejny znakomity dodatek. Zastąpienie pojedynczych kart odpowiadających frakcjom całkiem rozbudowaną mechaniką (dodatkowa talia, pojedyncza specjalna kość frakcji, figurki i zestaw specjalnych zasad dla każdej z nich) daje dużo większą elastyczność i pozwala, po odpowiednim przygotowaniu i zainwestowaniu sporej ilości kości akcji, odegrać im dużo bardziej znaczącą rolę. Okupione to zostało częściową utratą "elementu zaskoczenia". W odróżnieniu od kart wydarzeń trzymanych w ręce, przeciwnik może przewidzieć zagrożenie obserwując które z frakcji wzmacniają swoje siły, aczkolwiek dużo trudniej zgadnąć w jaki sposób zostaną wykorzystane. Korzystanie z osobnej Talii Frakcji oraz kart Wezwania do Walki bywa czasami kłopotliwe. Maksymalna ilość kart na ręku zwiększa się do nawet 10 (karty Frakcji mają osobny limit), co moim zdaniem zauważalnie wydłuża czas trwania każdej rundy - jest po prostu więcej opcji do przetrawienia. Karty Wezwania do Walki leżą osobno do czasu rozpoczęcia jakiejkolwiek walki, do której mogą dołączyć jakieś frakcje - wtedy na czas walki do ręki należy dodać 2-6 kart, które można wielokrotnie podczas niej używać. Kolejna rzecz, która nieco spowalnia grę, bo jeszcze trudniej wybrać co i jak zagrać. Jeśli jednak jesteście w stanie szybko ogarniać duże ilości kart i dużo talii naraz, to pewnie Wam się ten element gry spodoba. Gra dodaje też kilka nowych wydarzeń, które mają zastąpić zbędne dotychczasowe karty dla frakcji. Wolne Ludy dostają więc ich dwa razy więcej i w moim odczuciu dużo więcej dzięki nim zyskują (łatwiejsza droga do Mordoru dla drużyny). Na szczególną uwagę zasługują 3 nowe karty wydarzenia, które mogą ogromnie odmienić rozgrywkę. Pierwsza z nich to "Zachodnia Droga", która pozwala Drużynie dotrzeć do Gondoru przez morze, choć zapewne nie bez pewnych problemów (tj. korsarzy z Umbaru). Dwie pozostałe pochodzą z załączonego promocyjnego minidodatku "Lećcie, szaleńcy". Tych do normalnych rozgrywek raczej nie polecam, chyba że chcecie wkurzyć przeciwnika wygrywając zagraniem pojedynczej karty... ;-) Nie wiem, czy jest dołączany do każdego egzemplarza, ale naprawdę nie ma powodu żeby rozpaczać, jeśli tak nie jest. Jeśli z jakiegoś powodu nie możecie kupić obydwu dodatków naraz, trudno polecić któryś jako pierwszy do zakupu. "Panowie Śródziemia" jest tańszy i oferuje więcej kości oraz bohaterów, ale zawiera dużo mniej figurek i kart. Mimo to mnie bardziej przypadł do gustu właśnie ze względu na bohaterów. Jednak "Wojownicy Śródziemia" to bardziej opłacalny zakup (większa zawartość w porównaniu do ceny), choć wg mnie bardziej komplikuje grę. Nie da się też tak łatwo go adaptować - jeśli gramy z tym dodatkiem, to raczej korzystając ze wszystkich jego elementów. Z drugiej strony, ma dużo bardziej odczuwalny wpływ na grę. Jeśli zdecydujecie się na kupno "Wojowników", to polecam zaopatrzyć się również w figurkę Drzewca z minidodatku o tej samej nazwie, bo w grze jest załączona karta dla tego bohatera, ale bez figurki. Swoją dostałem wraz z egzemplarzem "Panowie Śródziemia", teraz chyba można (i trzeba) nabyć ją osobno. Z obydwoma dodatkami jedyne co jeszcze można by sobie wymarzyć do tej gry to machiny oblężnicze i wariant gry z figurką Saurona która wchodzi do gry już po odzyskaniu Pierścienia ;p No i ew. niższą cenę, bo za komplet to już trzeba naprawdę słono zapłacić jak na grę planszową.

3

Scythe (edycja polska)

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 30.12.2016

Naprawdę ciężko mi było zdecydować się co do oceny tej gry. Z jednej strony mamy tu WZOROWE wykonanie - wychwalana przez wszystkich oprawa graficzna (w tym mnóstwo polskich akcentów), a także wg mnie genialnie wykonane uproszczenie całości zasad, które zostały przedstawione na kartach frakcji i na planszy za pomocą symboli. Ilość tekstu została ograniczona do minimum, właściwie wystarczy raz ogarnąć/wyjaśnić graczom co oznaczają symbole i można na resztę gry instrukcję odłożyć na bok. Trochę trudniej jest z Automą - ten wariant polecam przed włączeniem do gry wieloosobowej najpierw opanować w rozgrywce solo. Jest po prostu więcej zasad do zapamiętania i trudniej ustalić kolejne posunięcia bota, co spowalnia grę. Gdybym oceniał tylko i wyłącznie to co wymieniłem powyżej, to ocena powinna być nawet o dwa oczka wyższa. Nie mogę jednak zignorować faktu, że mechanika gry nie pozwala mi się nacieszyć rozwojem frakcji i postępującą za nim przewagą militarną, ponieważ rozgrywka za szybko się kończy. Naprawdę nie jest za trudno wyłożyć wszystkie 6 gwiazdek i zakończyć (dla co niektórych przedwcześnie) grę. Po tym następuje przeliczanie na pieniądze zdobytych gwiazdek, kontrolowanych terytoriów oraz zasobów plus ew. nagroda za postawione budynki i to wszystko. Co gorsza, w większości przypadków nie można przeszkodzić przeciwnikom wystawić swoich gwiazdek, nawet przy bardzo agresywnej rozgrywce (a można atakować kilka pól na turę, o ile zgromadziliśmy dostatecznie duże siły aby te walki wygrać). Przetestowałem grę w trzyosobowym składzie i pierwsze walki wszystko rozstrzygnęły - przeciwnicy nawet nie zdążyli się odgryźć. Nie sądzę, żeby problem naprawiła większa ilość graczy. Można za to spróbować zwiększyć znaczenie kontroli zasobów i terytoriów w porównaniu do punktacji za gwiazdki i/lub ew. wykluczyć niektóre kryteria ich zdobywania - na chwilę obecną jest aż 9 możliwości ich zdobycia. Na miejscu autorów przewidziałbym odpowiednie warianty gry w dodatku. A takowy na pewno będzie, bo na planszy przewidziano miejsce na 2 kolejne frakcje, a także załączono połowę 2 razy większej planszy na jej odwrocie. Jak za tę cenę dostajemy całkiem dobrą grę, dzięki wspaniałej oprawie graficznej zdecydowanie wartą swojej ceny. A jednak przed zainwestowaniem w ten tytuł polecam zaczekać na to co przyniesie dodatek do gry i wtedy rozważyć jeszcze raz wszystkie za i przeciw.

9

Pokaż wszystkie (10)

Ostatnio zdobyte trofea

Bardzo mnie lubią!

10 osób polubiło Twoje komentarze

Chomikuję

Dodanie produktu do przechowalni

Ciebie też lubię!

Polubiłeś 10 komentarzy

Czytam newsletter

Zapisanie się do newslettera

Fan Galakty

Zakup 5 różnych gier wydawnictwa Galakta

Gołąb na dachu...

Zapisanie się do powiadomień o zmianie dostępności 3 produktów

I speak English

Tytuł: Poliglota

Zakup gry wydanej w języku angielskim

Jestem popularny!

Pięć osób obserwuje Twój profil

Pokaż wszystkie (18)

Twój koszyk:


Twój koszyk jest pusty.

Masz pytania?

Jesteśmy na Gadu-Gadu:

12886439 (Aleksandra)

27211 (Artur)

40259215 (Michał)

Możesz też do nas napisać: sklep@rebel.pl
reklamacje@rebel.pl
lub zadzwonić do Biura Obsługi Klienta:
tel. 58 728 49 31,
508 247 667
(godz. 10-16)
Odwiedź nas: Facebook YouTube

Akceptujemy płatności

Przyjmujemy karty VISA, MasterCard oraz szybkie przelewy mTransfer, Płacę z Inteligo, Nordea, Przelew24, MultiTransfer
oraz płatność przy odbiorze.

Doradczy pion