Kahush

Obserwowani

10 użytkowników

Zobacz wszystkich
Obserwujący

5 użytkowników

Cyklady to niezła gra strategiczna. Każdy kto lubi mechanikę licytacji będzie zachwycony, gdyż w Cykladach determinuje ona turę gracza. Figurki są ładne, chociaż w dzisiejszych czasach już nie zachwycają z uwagi na to, iż wychodzą teraz gry z figurkami o dokładności prawie jak z Warhammera. Cyklady słabo się skalują, gra dla dwóch osób diametralnie różni się od gry na czterech. Gra trwa dość długo. Przez to iż licytacja jest tak ważna, gra jest mocno taktyczna, gdyż w turze możemy właściwie wykonać tylko akcje związane z danym bogiem, a dany bóg umożliwia akcje danego rodzaju (walka lądowa, morska itp.). Plusem jest na pewno krótka instrukcja, która umożliwia szybkie pojęcie zasad i rozpoczęcie rozgrywki.


Dixit to na pewno gra unikalna z dość oryginalną mechaniką. Na pewno należy do gier, których zasady można wyjaśnić w minutę, a przy tym poziom skomplikowania rozgrywki zależy tutaj tylko i wyłącznie od graczy. Tu pojawia się główna cecha gry, która dla wielu może być wielkim plusem, ale i dla niejednego znacznym minusem. Jeżeli gracze "czują" grę i wymyślają hasła pozwalające innym w grę skojarzeń to dobrze, jeżeli jednak gracze odchylają się w stronę różnego rodzaju abstrakcji to gra traci urok i staje się zupełnie losowa. Ocena gry zależy więc od tego, kto do niej zasiada i rozdźwięk może tu być naprawdę spory i wcale nie zależy od zaangażowania czy dobrych chęci graczy, ale od głębi ich wyobraźni.


Krang to tylko i aż bohater. Dodatek nie zawiera nic więcej. Bohater ciekawy i jak to już było z Tezlą i Wolfhawk starający się położyć akcent na inny aspekt gry niż dotychczasowi bohaterowie. Inne dodatki tj. Lost legion i shades of tezla dodawały jednak oprócz bohaterów nieco żetonów, kart i mechanik. Lost legion najlepszych i najwięcej.


Zazwyczaj dodatki do gier polegają na urozmaiceniu rozgrywki. Nowe karty, bohaterowie potwory itp. Może jakaś nieznaczna modyfikacja zasad. Jeżeli jesteś jednak solo graczem to Lost Legion sprawia, że gra doskonała jaką jest Mage Knight staje się grą idealną, bez skazy. Dump player zastąpiony jest krwistym bohaterem, który sieje grozę na planszy, wymusza zmianę zaplanowanych ruchów i jest jak wahadło u Edgara Allana Poe. Śmiertelny cios jest coraz bliżej i bliżej a Ty nadal jesteś dopiero na czwartym poziomie. Mage Knight był dla mnie wymagający, wygrywałem jednak zazwyczaj. Lost Legion mnie jednak szybko zmasakrował. Wygrałem partię tylko kiedy generał akurat poszedł sobie w pierony w bok. Kolejne partie, kiedy się trzymał środka planszy sprawiały, że mój mózg nawykły do przegrzania Mage Knightem gotował się przy Lost Legion.


Ocena 5/5
Moją przygodę z grami planszowymi rozpoczęła Magia i Miecz. Piękna gra fantasy, bogata w bohaterów, miejsca, zdarzenia, potwory i jeden minus z uwagi na który już do niej nie sięgam - strasznie prosta mechanika. Mage knight jest inny. To mechanika sprawia, ze gra ta jest niepowtarzalna i każda rozgrywka jest wyjątkowa. Odpowiednio skonstruowana talia może być potężnym narzędziem do walki, bo to właśnie walki z kilkoma wrogami na raz/miastami są tutaj najbardziej istotnym, najbardziej ciekawym i wymagającym aspektem do którego cała rozgrywka jest wprowadzeniem i przygotowaniem. Jeżeli do talii będziemy dobierać przypadkowe karty akcji, jednostki i czary nasza przygoda szybko zakończy się rozbiciem o mury miasta. Jeżeli jednak umiejętnie zbudujemy talię możemy nawet skruszyć blanki megapolis.

Plusy:
- mechanika walki, która pozwala wykorzystać różne kombinacje kart w różny sposób i skonstruować wyjątkowe kombo;
- pozostałe mechaniki (budowanie talii, wzmacnianie kart maną, odkrywanie/tworzenie mapy, awansowanie bohatera, zmienny poziom miasta)
- zdobywanie doświadczenia przez naszego bohatera i jego rozwój poprzez zdobywanie nowych umiejętności i poprawę statystyk (ukłon w stronę RPG);
- cztery różne postaci narzucające nieco styl gry ale nie drastycznie;
- losowa mapa, losowe potwory, losowe karty akcji, czarów, artefaktów, jednostek sprawiają że każda rozgrywka jest wyjątkowa (w skrócie: wysoka regrywalność);
- grafiki, atmosfera, klimat;
- mnogość scenariuszy;
- piękne figurki;

Plusominus - czas gry normalnego scenariusza to - 2 osoby ok 5 godzin, 1 osoba ok 3 godziny

Minusy:
- trzeba przebrnąć przez dwie instrukcje i przeczytać faq żeby cieszyć się z pełnowymiarowej rozgrywki. Podział zasad na dwa niezależne zeszyty tj przewodnik i reguły jest wg mnie niekoniecznie trafiony ponieważ zasady się powtarzają, ale nie wszystkie i część istotnych spraw jest w przewodniku, a część w regułach, a część i tu i tu.


Wojciech S.

Liczba recenzji: 184

Rarianna - Immi

Liczba recenzji: 110

AnnA

Liczba recenzji: 10

Thorkiel

Liczba recenzji: 61

Radosław Michalak

Liczba recenzji: 385

Tomi

Liczba recenzji: 31

Eshelion

Liczba recenzji: 47

cyb3k

Liczba recenzji: 25

Andrzej

Liczba recenzji: 2

Re-l124c42

Liczba recenzji: 37

cyb3k

Liczba recenzji: 25

Daladanek

Liczba recenzji: 21

Niewpisze

Liczba recenzji: 57

Maemi

Liczba recenzji: 17

Ptaq

Liczba recenzji: 0