Eldritch Horror: Przedwieczna groza - Zaginiona Wiedza

Potęga mrocznych sił rośnie!
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star_border
    (14)
  • 1 - 8 osób
  • od 14 lat
  • ok. 180 minut
  • wydanie polskie
Uwaga! To nie jest samodzielna gra!
Uwaga! To nie jest samodzielna gra!
Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry: Eldritch Horror: Przedwieczna groza.
Eldritch Horror: Przedwieczna groza
Na długo nim ludzkość uznała się za dominującą formę życia na Ziemi, żyły na niej inne potęgi. Jednak wszystko ma swój kres. Czy to wskutek działania żywiołów, drapieżników, czy własnych przerośniętych ambicji, każda z tych potężnych cywilizacji upadła. Tylko nieliczni znają ich historię. Mądrość, zgromadzoną przez pradawnych mieszkańców Ziemi, ukryto przed oczyma ludzkości. W pradawnych, na pół zapomnianych relacjach kryje się jednak ostatnia szansa ocalenia człowieka – aby ocalić ten świat przed zagładą, którą sprowadzi wielki Przedwieczny, grupa dzielnych badaczy musi posiąść tę zaginioną wiedzę. Rozszerzenie Zaginiona Wiedza wprowadza nowego Przedwiecznego, Yiga, ale zawiera również nowe karty Tajemnic dla Przedwiecznych z gry podstawowej. Ponad to znajdziecie w nim setki nowych Spotkań oraz nowe Artefakty, Zasoby i Zaklęcia, które pomogą badaczom w walce z Przedwiecznymi.
Autor:
Nikki Valens
Wydawca:
Galakta
10995

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Na długo nim ludzkość uznała się za dominującą formę życia na Ziemi, żyły na niej inne potęgi. Jednak wszystko ma swój kres. Czy to wskutek działania żywiołów, drapieżników, czy własnych przerośniętych ambicji, każda z tych potężnych cywilizacji upadła. Tylko nieliczni znają ich historię. Mądrość, zgromadzoną przez pradawnych mieszkańców Ziemi, ukryto przed oczyma ludzkości. W pradawnych, na pół zapomnianych relacjach kryje się jednak ostatnia szansa ocalenia człowieka – aby ocalić ten świat przed zagładą, którą sprowadzi wielki Przedwieczny, grupa dzielnych badaczy musi posiąść tę zaginioną wiedzę.

Rozszerzenie Zaginiona Wiedza wprowadza nowego Przedwiecznego, Yiga, ale zawiera również nowe karty Tajemnic dla Przedwiecznych z gry podstawowej. Ponad to znajdziecie w nim setki nowych Spotkań oraz nowe Artefakty, Zasoby i Zaklęcia, które pomogą badaczom w walce z Przedwiecznymi.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 1 Instrukcja
  • 1 Arkusz Przedwiecznego
  • 148 Kart Spotkań
  • 14 Kart Tajemnic
  • 6 Kart Mitów
  • 8 Kart Artefaktów
  • 16 Kart Zasobów
  • 24 Karty Stanów
  • 28 Kart Zaklęć
  • 8 Żetonów Potworów
  • 6 Żetonów Zdrowia i Poczytalności
Pasujące koszulki:

Dodatki i akcesoria


4.36
na podstawie 14 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Eldritch Horror: Przedwieczna groza - Zaginiona Wiedza


Najbardziej przydatne recenzje

Kwasiu

Liczba recenzji: 20

Dobry, solidny produkt

Po partyjce w Eldritcha z dodatkiem, zgadzam się z przedmówcą.

Przyznaję też że, mimo że zostało ono wydane trochę później niż galakta planowała wydanie, dodatek zjawił się w dobrym momencie - bo niestety mała ilość bosów z podstawki już się trochę ograła.

Czy dodatek urozmaicił nieco rozgrywkę - dodanie nowych stanów takich jak "zatrucie" i "zagubiony w czasie i przestrzeni" - który w mojej opinii i moich znajomych jest nieco ciekawiej rozwiązany niż w Arkham Horror. Szczególnie zatrucie jest wyjątkowo nieprzyjemnym stanem, i istnieje spora szansa że Wasze postacie je wyłapią.

Interesującym konceptem są również walki nie oparte na sile i poczytalności (jak np z potworem "Sobowtór") - bo sprawia to że teraz postacie które nie błyszczały siłą, mogą ruszyć na wroga bez wsparcia magii i artefaktów (< co odradzam :))

Nowy boss - Yig, ojciec węży jest ciekawy, chociaż muszę przyznać że wybranie go jako przeciwnika sprawia że gra staje się wyjątkowo szybka. 10 doom tokenów, które muszą minąć aby przedwieczny przebudził się, mija jak z bicza strzelił, więc jeżeli chcecie przyspieszyć grę to zdecydowanie jest to boss którego trzeba wydobyć.

Teraz co moim zdaniem najważniejsze w dodatku czyli nowe karty... Tutaj zgodzić się muszę z przedmówcą, który słusznie zauważył że zdają się one uzupełniać podstawkę - jednak jeden z przedwiecznych został potraktowany bardziej poważnie od innych, czyli Yog-Sothoth - jego stosik kart urósł najbardziej. karty utrzymane są w klimacie i dobrze komponują się ze spotkaniami z podstawki. Cieszą też nowe potężne potwory, które w tym dodatku obrodziły.

Cóż podsumowując - rzeczywiście dodatek wygląda jak uzupełnienie podstawki, i prawdę powiedziawszy jest on moim zdaniem wręcz wymagany żeby można było w EH grać przez dłuższy okres czasu.... Rzeczywiście zdaje się on być zrobiony głównie po to aby zakosić od graczy więcej kasy - niczym DLC w grach komputerowych. Zgodzić się też należy że mógł on zostać wzbogacony o kilku bohaterów, ale tak jak i w pierwszym dodatku bez planszowym do AH nie otrzymaliśmy posiłków - więc bardziej jest to zarzut w kierunku do podstawki. Od strony graficznej, ilustracje na kartach są dobrze wykonane - i jak w przypadku wszystkiego co w tej mierze robi FF Games - stoją na wysokim poziomie. Galakta również się spisała jeżeli chodzi o tłumaczenie na język polski.

Pozostaje ufać że nie będzie to jedyny dodatek do EH w polskim wydaniu, i już wkrótce Galakta uraczy nas dodatkiem "W Górach Szaleństwa" - jako że, bądźmy szczerzy, to on doda do EH najwięcej nowości...

Od strony Rebela jak zwykle wszystko w najlepszym porządku - kurier przyjechał z rana - i już na wieczór można było grać :)


JetPilot

Liczba recenzji: 4

Dobry, solidny produkt

W sumie to ciężko mi ocenić ten dodatek. Z jednej strony zawartość pudełka wydaje się dobra. Uzupełniono talie przeciwników z podstawki, przedmioty, i wszystkie rodzaje spotkań. Jestem zadowolony z wyboru Yiga (jeden z moich ulubionych Przedwiecznych) do tego zestawu, jeszcze tylko Hastur kiedyś wpadnie i gra będzie dla mnie kompletna:). Szkoda tylko, że nie dostaliśmy żadnych nowych badaczy.
Z drugiej strony wydaje się jakby karty z tego dodatku były na siłę wyjęte z podstawki, żeby wydawca mógł sobie dorobić, gdyż dopiero teraz gra wydaje się kompletna. Także jego zakup jest raczej koniecznością, jeśli chcemy w pełni "wykorzystać" Eldricha.


Kanty57

Liczba recenzji: 190

W porządku, bez rewelacji

Dodatek konieczny, świetnie rozwijający podstawkę, która ( w przeciwieństwie do Horroru w Arkham) potrafi się szybko ograć. A te 200 dodatkowych kart naprawdę robi znaczenie.

Dlaczego więc tylko szkolna "trója"? Ponieważ to rozszerzenie powinno być częścią podstawki i jest ewidentnym skokiem na kasę ze strony FFG (ostatnio coraz częstszym, vide pojedyncze karty w Warhammer 40K: Podbój"). Nieładne zagranie.





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie