Gra o Tron

Druga edycja gry strategicznej opartej na świetnej serii książek Georga R. R. Martina
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star
    (96)
  • 3 - 6 osób
  • od 14 lat
  • ok. 180 minut
  • wydanie polskie
Zaktualizowane drugie wydanie wprowadza szereg ulepszeń urozmaicając czas spędzony przy tej grze planszowej. Zawiera elementy z poprzednich dodatków, w tym porty, garnizony, karty "Dzikich" i oblężnicze, wprowadzając jednocześnie wiele nowych innowacji. Wygodne ekrany graczy będą ukrywać Twoje czyny przed oczami wścibskich graczy, a nowe karty bitewne poszerzą doświadczenia płynące z prowadzenia wojny. To, wraz z aktualnymi grafikami i zasadami sprawia, że czas nigdy nie był bardziej sprzyjający ku temu, aby zasiąść na żelaznym tronie.Król Robert Baratheon nie żyje, a siedem księstw popada w chaos. Sześć wielkich rodów Westeros rozpoczyna krwawą wojnę o opustoszały Żelazny Tron:Dom LannisterówStannis Baratheon Dom GreyjoyDom StarkówDom TyrellDom MartellGdy gromadzą się armie, a wściekłość wisi w powietrzu, zniszczenie księstw jest nieuniknione.Oparta na bestsellerowej serii "Pieśń Lodu i Ognia"  autorstwa George R.R. Martina, Game of Thrones - gra planszowa pozwala graczom przejąć kontrolę nad jednym z z wiekich Domów Westeros i zażądać prawa do Żelaznego Tronu.Zanurz się w grze pełnej sprytnych intryg, rozważnego rozmieszczania sił i dyplomacji. Zasmakuj Pieśni Lodu i Ognia.When you play the game of thrones, you win or you die.There is no middle ground. - Cersei LannisterNa czym to polega?Pięciu graczy - pięć rodów. Każdy z nich chce zasiąść na Żelaznym Tronie i władać ziemiami Westeros. Królem zostanie ten, który po 10 turach będzie kontrolował największą liczbę regionów zawierających miasta lub fortece.Każda tura składa się z 3 faz - fazy zdarzeń, rozkazów i akcji. Najważniejsza z pewnością jest faza rozkazów - tutaj w tajemnicy przed innymi graczami wydaje się swoim jednostkom rozkazy (kładąc przy nich żetony z rozkazami, grzbietem do góry) - wtedy też nawiązuje się sojusze, decyduje się, czy zaufać dotyczasowym sprzymierzeńcom, czy też bardziej opłaci się ich zaatakować.Faza zdarzeń również dostarcza wielu emocji - może przynieść między innymi Mobilizację (czyli rekrutację wojsk), Atak Dzikich na ziemie Westeros lub Starcie Królów - jeden z bardziej emocjonujących elementów gry.W czasie Starcia Królów odbywa się licytacja na pozycję w 3 obszarach wpływów:Żelazny Tron (decyduje o kolejności graczy w czasie gry)Lennictwa - decyduje o wygrywaniu remisów w czasie bitewDwór Królewski - reprezentuje siatkę szpiegowską danego Rodu, a w efekcie - siłę rozkazów, jakie można wydawać.Im bliżej 10 tury, tym więcej sojuszy się rozpada, tym częściej wbijane są noże w plecy. Cóż... gdy gra idzie o taką stawkę, należy spodziewać się po przeciwnikach litości lub skrupułów.Nagrody zebrane przez grę:Zwycięzca Najlepsza Gra Planszowa Roku "Best Boardgame of the Year Origins 2004"Zwycięzca "Gamers's Choice Award Origins 2004 "
Autor:
Christian T. Petersen
Wydawca:
Galakta
22995

store

Dostępnych 9 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Wysyłka w środę


Dostawa (Przesyłka kurierska UPS) już od 0 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Zaktualizowane drugie wydanie wprowadza szereg ulepszeń urozmaicając czas spędzony przy tej grze planszowej. Zawiera elementy z poprzednich dodatków, w tym porty, garnizony, karty "Dzikich" i oblężnicze, wprowadzając jednocześnie wiele nowych innowacji. Wygodne ekrany graczy będą ukrywać Twoje czyny przed oczami wścibskich graczy, a nowe karty bitewne poszerzą doświadczenia płynące z prowadzenia wojny. To, wraz z aktualnymi grafikami i zasadami sprawia, że czas nigdy nie był bardziej sprzyjający ku temu, aby zasiąść na żelaznym tronie.

Król Robert Baratheon nie żyje, a siedem księstw popada w chaos. Sześć wielkich rodów Westeros rozpoczyna krwawą wojnę o opustoszały Żelazny Tron:

  • Dom Lannisterów
  • Stannis Baratheon 
  • Dom Greyjoy
  • Dom Starków
  • Dom Tyrell
  • Dom Martell

Gdy gromadzą się armie, a wściekłość wisi w powietrzu, zniszczenie księstw jest nieuniknione.

Oparta na bestsellerowej serii "Pieśń Lodu i Ognia"  autorstwa George R.R. Martina, Game of Thrones - gra planszowa pozwala graczom przejąć kontrolę nad jednym z z wiekich Domów Westeros i zażądać prawa do Żelaznego Tronu.

Zanurz się w grze pełnej sprytnych intryg, rozważnego rozmieszczania sił i dyplomacji. Zasmakuj Pieśni Lodu i Ognia.

When you play the game of thrones, you win or you die.

There is no middle ground. - Cersei Lannister

Na czym to polega?

Pięciu graczy - pięć rodów. Każdy z nich chce zasiąść na Żelaznym Tronie i władać ziemiami Westeros. Królem zostanie ten, który po 10 turach będzie kontrolował największą liczbę regionów zawierających miasta lub fortece.

Każda tura składa się z 3 faz - fazy zdarzeń, rozkazów i akcji. Najważniejsza z pewnością jest faza rozkazów - tutaj w tajemnicy przed innymi graczami wydaje się swoim jednostkom rozkazy (kładąc przy nich żetony z rozkazami, grzbietem do góry) - wtedy też nawiązuje się sojusze, decyduje się, czy zaufać dotyczasowym sprzymierzeńcom, czy też bardziej opłaci się ich zaatakować.

Faza zdarzeń również dostarcza wielu emocji - może przynieść między innymi Mobilizację (czyli rekrutację wojsk), Atak Dzikich na ziemie Westeros lub Starcie Królów - jeden z bardziej emocjonujących elementów gry.

W czasie Starcia Królów odbywa się licytacja na pozycję w 3 obszarach wpływów:

  • Żelazny Tron (decyduje o kolejności graczy w czasie gry)
  • Lennictwa - decyduje o wygrywaniu remisów w czasie bitew
  • Dwór Królewski - reprezentuje siatkę szpiegowską danego Rodu, a w efekcie - siłę rozkazów, jakie można wydawać.

Im bliżej 10 tury, tym więcej sojuszy się rozpada, tym częściej wbijane są noże w plecy. Cóż... gdy gra idzie o taką stawkę, należy spodziewać się po przeciwnikach litości lub skrupułów.

Nagrody zebrane przez grę:

  • Zwycięzca Najlepsza Gra Planszowa Roku "Best Boardgame of the Year Origins 2004"
  • Zwycięzca "Gamers's Choice Award Origins 2004 "

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 1 plansza
  • 138 plastikowych jednostek
  • 42 karty Rodów
  • 30 kart Westeros
  • 9 kart Dzikich
  • 24 karty Losów Bitwy
  • 6 zasłonek
  • 90 żetonów Rozkazów
  • 120 żetonów Władzy
  • 18 żetonów Wpływów
  • 6 żetonów Zaopatrzenia
  • 14 żetonów Wojsk Neutralnych
  • 6 żetonów Zwycięstwa
  • 6 żetonów Garnizonów
  • 1 żeton Żelaznego Tronu
  • 1 żeton Ostrza z Valyriańskiej Stali
  • 1 żeton Kruka Posłańca
  • 1 znacznik rundy
  • 1 żeton Dzikich
  • 1 nakładka na tor Królewskiego Dworu
  • 1 instrukcja
Waga (kg):
1.8
Pasujące koszulki:

Dodatki i akcesoria


4.85
na podstawie 96 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Gra o Tron


Najbardziej przydatne recenzje

Josh22

Liczba recenzji: 158

Dobry, solidny produkt

Bardzo fajna gra strategiczna. Niestety w wersji podstawowej rozgrywka ma sens dopiero przy 5 osobach. Dodatkowo możliwa jest sytuacja (choć dość rzadka) w której niektóre rody skazane zostają praktycznie na wymarcie poprzez brak możliwości mobilizacji wojsk (brak możliwości zagrania specjalnych rozkazów i nie pojawienie się karty "Mobilizacja"). Poza tym karty rodów sprawiają że rozwój sytuacji jest dość przewidywalny jeśli nie korzysta sie z opcji losów bitwy. Mimo powyższych wad gra jest dość ciekawa i wymaga wręcz geopolitycznego myślenia od graczy. Często należy zostawić kogoś w spokoju tylko po to żeby zajął się konkurencją i w odpowiednim momencie dokonać nagłej ofensywy która rozstrzyga o zwycięstwie. Gra jest również wyjątkowo przyjazna dla nowych graczy. Podstawowe rozstawienie daje każdemu ok. 2 tur spokojnej ekspansji pozwalającej na zapoznanie się z zasadami gry. Do tego elementy zaczerpnięte z książek urozmaicają rozgrywkę, ale nie uniemożliwiają gry osobom niezapoznanym z twórczością G.R.R. Martina. W ich wypadku będzie to średniowieczna gra strategiczna w której zamiast gołębi pocztowych używa się kruków:). Niewątpliwą zaleta jest tez wykonanie. Ilustracje są znakomite a figurki, choć schematyczne, pozostają czytelne i wyjątkowo odporne na uszkodzenia.


Fifithebest

Liczba recenzji: 110

Jak dla mnie ideał :)

Tej gry nie trzeba przedstawiać ani fanom G.R.R Matina ani graczom - jest to pozycja obowiązkowa.

Druga edycja usprawniła rozgrywkę, wyeliminowała największe mankamenty pierwszego wydania (brak portów, zróżnicowanych rozkazów z "gwiazdką" etc.) oraz dała graczom możliwość zwiększenia losowości - poprzez wprowadzenia kart losu bitwy.

Masz pierwszą edycją - musisz mieć drugą.

Nie masz pierwszej - na co czekasz - kupuj!


I play with green!

Liczba recenzji: 95

Nie trzeba być fanem twórczości George’a R. R. Martina, aby docenić kawał dobrej gry strategicznej jaką jest Gra o Tron. Ponieważ wszystko co dobre zostało już niżej powiedziane (pomysł, klimat, mechanika, grafiki), pozwolę sobie wymienić kilka mankamentów, na które cierpią obie edycję (włącznie z poprzedniczką):
1) Słaby balans. Niestety. Wyraźnie można odczuć łatwiejszy start i sytuacje niektórych rodów przy konkretnej liczbie graczy. Istnieją co prawda domowe zasady, ale szkoda trochę, że twórcy sami tego nie naprawili. Przecież testowano obie wersje gry! Znali też skargi graczy z czasów pierwszej edycji.
2) Czasożerność. Powiedzmy sobie szczerze, jeśli nie macie na planszówki kilka godzin czy nie jesteście w stanie poświęcić im z jednego weekendu, ciężko rozegrać kompletną i satysfakcjonującą partie GoTa. To nie jest strategia, do której można podejść na zasadzie szybkiego, spontanicznego podejmowania decyzji. Inaczej stracimy całą frajdę z dyplomacji między graczami.
3) Zmarnowane rozwinięcia, czyli brak bardzo dobrych pomysłów z dodatków do pierwszej edycji, np. dowódców, których można używać jako karty przetargowej, sojuszniczych kart domów, planszy (albo nakładek!) na mniejsze ilości graczy. A szkoda. Liczę, że pojawia się później, bo bez nich ta wersja dużo traci.
Mimo to uwielbiam Grę o Tron i pomimo upływu tylu lat jeszcze się nie znudziła. A wydawać by się mogło, że pewne planszówki nie opuszczają już po jakimś czasie szafy…





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie