Star Wars: Rebelia

Trwa galaktyczna wojna domowa
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star
    (4)
  • 2 - 4 osoby
  • od 14 lat
  • 180 - 240 minut
  • wydanie polskie
Ostatnie szczątki Starej Republiki zniknęły, zaś Imperium wprowadziło w galaktyce rządy strachu. Nowa stacja bojowa, Gwiazda Śmierci, jest dość potężna, by stłumić każdy opór. Mimo to jest jeszcze nadzieja. Garstka śmiałków postanowiła stawić czoła wrogowi. Ze swojej tajnej bazy rebelianci planują zadać Imperium decydujący cios i przywrócić wolność w galaktyce. Gra planszowa Star Wars: Rebelia pozwala graczom odtworzyć emocjonujące starcie pomiędzy Sojuszem Rebeliantów a Imperium Galaktycznym. Obejmij kontrolę nad siłami Imperium i uwolnij ich potęgę militarną, aby odnaleźć bazę rebeliantów albo wywołaj Rebelię na szeroką skalę, opierając się na walce partyzanckiej i sabotażu. Do zwycięstwa będziecie jednak potrzebowali czegoś więcej niż potężnej broni. Będziecie potrzebowali bohaterów! Te kultowe postaci mogą wyruszać na tajne misje, aby pomóc w realizacji celu przyświecającego ich stronnictwu albo mogą utrudniać działania rywali. Wyślij Luka Skywalkera na Dagobah, aby odbył tam szkolenie Jedi albo spraw, aby Darth Vader zastawił pułapkę, która uwięzi Hana Solo w karbonicie! Czy Imperium uda się stłumić Rebelię jednym silnym ciosem? Los galaktyki jest w waszych rękach.
Autor:
Corey Konieczka
Wydawca:
Galakta
39995

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Ostatnie szczątki Starej Republiki zniknęły, zaś Imperium wprowadziło w galaktyce rządy strachu. Nowa stacja bojowa, Gwiazda Śmierci, jest dość potężna, by stłumić każdy opór.

Mimo to jest jeszcze nadzieja. Garstka śmiałków postanowiła stawić czoła wrogowi. Ze swojej tajnej bazy rebelianci planują zadać Imperium decydujący cios i przywrócić wolność w galaktyce.

Gra planszowa Star Wars: Rebelia pozwala graczom odtworzyć emocjonujące starcie pomiędzy Sojuszem Rebeliantów a Imperium Galaktycznym. Obejmij kontrolę nad siłami Imperium i uwolnij ich potęgę militarną, aby odnaleźć bazę rebeliantów albo wywołaj Rebelię na szeroką skalę, opierając się na walce partyzanckiej i sabotażu.

Do zwycięstwa będziecie jednak potrzebowali czegoś więcej niż potężnej broni. Będziecie potrzebowali bohaterów! Te kultowe postaci mogą wyruszać na tajne misje, aby pomóc w realizacji celu przyświecającego ich stronnictwu albo mogą utrudniać działania rywali. Wyślij Luka Skywalkera na Dagobah, aby odbył tam szkolenie Jedi albo spraw, aby Darth Vader zastawił pułapkę, która uwięzi Hana Solo w karbonicie!

Czy Imperium uda się stłumić Rebelię jednym silnym ciosem? Los galaktyki jest w waszych rękach.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 89 figurek Imperium
  • 64 figurki Rebelii
  • 68 kart Misji
  • 34 karty Akcji
  • 31 kart Sond zwiadowczych
  • 30 kart Taktyki
  • 15 kart Celów
  • 39 znaczników poparcia
  • 32 znaczniki uszkodzeń
  • 25 liderów z podstawkami
  • 10 znaczników sabotażu
  • 7 pierścieni dodatków
  • 3 znaczniki zniszczonych układów
  • 1 znacznik reputacji
  • 1 znacznik czasu
  • 10 specjalnych kości
  • 2 arkusze stronnictw
  • 1 Zasady Wprowadzające
  • 1 Kompletna Księga Zasad
  • 2 plansze
Pasujące koszulki:
Gra Roku 2017 TematycznaGra otrzymała wyróżnienie w konkursie Gra Roku 2017 w kategorii Najlepsza gra tematyczna.

Dodatki i akcesoria


5.00
na podstawie 4 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Star Wars: Rebelia


Najbardziej przydatne recenzje

Picaus

Liczba recenzji: 65

Jak dla mnie ideał :)

Gra rewelacyjna. Wykonanie powala na kolana, pudełko pomimo znacznych rozmiarów jest w znacznej części zapełnione.
Jedną z największych zalet tej gry jest jej głęboki klimat i asymetryczność. Grając imperium czujemy się niepokonani, podbijamy i zastraszamy kolejne światy, budujemy i zwiększamy swoją siłę militarną. Rebelia natomiast to typowa partyzantka - w otwartym starciu z Imperium nie ma praktycznie żadnych szans, jednak jej siłą jest zabawa w podchody, sabotowanie oraz wyprowadzanie w pole rywala. Na pierwszy rzut oka zdaje się, że jest bez szans, jednak nie raz potrafi zaskoczyć ciemną stronę i wygrać grę. ;)
Jedyną wadą (aczkolwiek drobną) jest system walki. Na pierwszy rzut oka może się wydawać lekko chaotyczny, natomiast po kilku stoczonych potyczkach czujemy, że czegoś mu jednak brakuje. Tym brakującym elementem jest dynamika oraz możliwość taktycznego wysyłania jednostek. Walka praktycznie ogranicza się wyłącznie do rzutów kośćmi, przydzielaniu obrażeń oraz zagrywaniu kart. Często po prostu nie chce się wykonywać potyczek, gdyż walka jest swoistym stoperem akcji. Nie jest to jednak wada na tyle duża aby wpłynęła na końcową ocenę.
Ostatnim denerwującym elementem jest losowość (rzuty kośćmi), natomiast możliwość nieprzewidzianej porażki naszej wydawałoby się idealnej taktyki dodaje pikanterii rozgrywce oraz powoduje, że gra nie jest czystą matematyką.
Pomimo stosunkowo wysokiej ceny (aczkolwiek jak najbardziej adekwatnej do zawartości) grę oceniam na zasłużone 5/5.


cyb3k

Liczba recenzji: 25

Jak dla mnie ideał :)

Patrząc sobie na inne, wcześniejsze tytuły tego autora (jestem szczęśliwym posiadaczem kilku z nich) mam wrażenie, że mamy tu zlepek najlepszych mechanizmów z gier poprzedzających. Efekt końcowy, okraszony tak wspaniałym uniwersum jak świat Gwiezdnych Wojen jest już bardzo bliski ideału i dorównuje, o ile nie przerasta poprzedników pod wieloma względami. Do niewielu rzeczy można się przyczepić:

1) Walki bardzo przypominają te, jakich można uświadczyć w Wojnie o Pierścień, ale wyraźnie brakuje równie dobrych talii kart taktyki jak w ww. tytule. Gdyby tutaj ta gra miała coś równie klimatycznego co Wojna o Pierścień i/lub działającego równie ciekawie jak np. w Forbidden Stars (kumulujące się efekty kilku kart, zastrzeżone dla poszczególnych jednostek itp.), ten element gry to byłoby coś niesamowitego! A na chwile obecną jest "tylko" nieźle jeśli chodzi o walki - dobrze, że losowo (kości), ale trochę za mało urozmaicenia jak dla mnie. Z drugiej strony, są tacy którzy już narzekają, że zbyt skomplikowane/schematyczne itp., więc może i dobrze że zdecydowano się na tylko tyle.

2) Mimo, że każda rozgrywka będzie zupełnie inna, to nadal gra się an takiej samej mapie i regularnie używając kilku podstawowych kart misji. Trudno powiedzieć ile komu będzie potrzebne gier by w końcu ten schemat się komuś ograł, a jednak pewnie nastąpi to szybciej, niż byśmy chcieli w przypadku gry o takiej cenie.

3) To nie jest krótka gra. Najmniejsza ilość czasu żeby ukończyć grę (wyłączając przypadki spektakularnych błędów lub olbrzymiego szczęścia jednego z graczy) to 3 godziny. I to wyłączając czas potrzebny na jako takie przyswojenie zasad (+1h oraz +0,5h w trakcie gry na sprawdzanie).

Co do reszty - jest tyle rzeczy do pochwały, że trzeba by dużo się rozpisywać. Zawartość i klimat wprost wylewający się z pudełka. Asymetryczność. Wbrew pozorom całkiem równe szanse. Pierwszą grę przegrałem jako Imperium tylko jedną turą! I tylko dlatego... że pokusa Ciemnej Strony była zbyt silna!

No i warto też wspomnieć, że jeśli ilość móżdżenia jest dla Was przytłaczająca, albo po prostu jest więcej chętnych do gry, to można spróbować swoich sił w dwuosobowych drużynach.

Ta gra jest tym dla starej sagi Gwiezdnych Wojen czym gra Wojna o Pierścień jest dla Śródziemia. Trudno mi powiedzieć który "symulator" jest lepszy, jeśli WoP, to tylko nieznacznie. A przecież i w tej grze jest jeszcze dużo miejsca na dodatki...

Naprawdę godna polecenia. Nic tylko kasę odżałować i kupować, oczywiście o ile Gwiezdne Wojny to Wasze klimaty.


Robert

Picaus - Gra jest fenomenalna. Asymetryczna, z lekkim balansem w stronę Imperium.
By the way 330 zł to nie jest aż taka wielka cena.
Bitwy są ciekawe, trzeba tylko umieć dobierać skład wojska. Wtedy decyduje kolor kostek czyli ciężar kalibrów.
Oczywiście, że w grze decyduje los, ponieważ jest to gra strategiczna, a nie zwykłe euro.
Problem z tą grą jest taki, że Rebelii muszą podejść karty i ustawienie początkowe. W innym przypadku wygrywa Imperium o ile nie zawraca sobie głowy robieniem misji, a chamsko podbija i buduje wojska nie pozwalając Rebelii budować.
Tym niemniej coś jest w tej grze, że chce się grać i grać bez względu na wszystko.





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie