Kraina Snów

Nałóż opaskę na oczy i opowiedz o czym śnisz!
    • star
    • star
    • star
    • star_border
    • star_border
    (1)
  • 4 - 10 osób
  • od 8 lat
  • ok. 40 minut
  • wydanie polskie
Zapadła noc, a Ty smacznie śpisz. To świetna pora na odwiedziny duchów snów, które będą próbować wpłynąć na Twój sen. W miły lub odrobinę złośliwy sposób… Wsłuchaj się w głos wróżek, ale strzeż się chochlików i diablików. Czy o świcie będziesz pamiętać swój sen? W grze Kraina Snów jeden z graczy staje się śniącym i zakrywa oczy przepaską. Pozostali gracze wcielają się w role duszków sennych i będą opisywać pięknie zilustrowane karty wyłącznie pojedynczymi słowami, tak by naprowadzić śniącego na odgadywane hasło. Niektórzy gracze wcielą się w role diablików, które próbują zwieść śniącego na manowce, a wśród graczy znaleźć się może także psotliwy chochlik! Na czym to polega? Rozgrywka w Krainę Snów trwa tyle rund, ilu graczy uczestniczy w grze. Każda runda składa się z 2 faz: nocy i dnia. Każdej nocy jeden z graczy jest śniącym i próbuje odgadnąć elementy występujące w jego śnie na podstawie podpowiedzi pozostałych. Każdego dnia wróżki i śniący otrzymują punkty za każdy element, który śniącemu udało się poprawnie odgadnąć, a śniący, jeśli zapamiętał odgadnięte hasła i opowiedział swój sen, otrzymuje także dodatkowe punkty. Gdy opowiadacie swoje sny, nie wahajcie się dodać im dramatyzmu. Niech Wasze odpowiedzi zainspirują Was do snucia zabawnej, szalonej, groteskowej opowieści… W moim śnie widziałam PSA, który walczył z WAMPIREM o HAMBURGERA, zaś w tle KOGUT grał na BĘBNACH. Gracze będący diablikami próbują zmylić śniącego wypowiadając hasła niepasujące do ilustracji na karcie, lub wręcz celowo kierując jego sny w podobnym, ale mylnym kierunku. Samolot wszak łatwo może się stać śmigłowcem, bo gdy dobre duszki wypowiedziały słowa "lata", "maszyna" i "pilot" to wystarczy tylko dobrze dobrać czwarte słowo, na przykład "wirnik", by sen śniącego odpłynął w zupełnie innym kierunku. Gdy wśród graczy zdarzy się chochlik, to będzie on miał za zadanie sprawić by snów, które śniący odgadł, było tyle samo ile tych przez niego zapomnianych, za co otrzyma punkty - tym więcej im obie wartości będą sobie bliższe. Gra się kończy, gdy każdy z graczy wcieli się raz w śniącego. Każdy z graczy sumuje swoje punkty, pamiętając, aby odjąć po 1 punkcie za każdą karną kartę, którą ma przed sobą. Gracz z największą liczbą punktów zostaje zwycięzcą. Kraina Snów to prosta, urocza i marzycielska gra towarzyska dla od 4 do 10 graczy. Nagrody i wyróżnienia przyznane grze Kraina Snów Kraina Snów została doceniona przez firmę Imagination Gaming, której celem jest odkrywanie nowych gier z całego świata, które angażują zarówno dzieci, jak i całą rodzinę, pomagają rozwijać nowe umiejętności kreatywne i społeczne. W 2018 roku Kraina Snów zdobyła trzy wyjątkowe nagrody: Literacy Gold Award Family Gold Award Best Imagination Gaming Game of the Year (BIGGY) Award  Uwaga! Do każdego egzemplarza Krainy Snów dodajemy limitowany zestaw pięciu dwustronnych kart. Promocja trwa do wyczerpania zapasu.
Autor:
Chris Darsaklis
Wydawca:
Rebel
12995

store

Dostępne powyżej 50 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Wysyłka w piątek


Dostawa (Przesyłka kurierska (UPS)) już od 7 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Zapadła noc, a Ty smacznie śpisz. To świetna pora na odwiedziny duchów snów, które będą próbować wpłynąć na Twój sen. W miły lub odrobinę złośliwy sposób…

Wsłuchaj się w głos wróżek, ale strzeż się chochlików i diablików. Czy o świcie będziesz pamiętać swój sen?

W grze Kraina Snów jeden z graczy staje się śniącym i zakrywa oczy przepaską. Pozostali gracze wcielają się w role duszków sennych i będą opisywać pięknie zilustrowane karty wyłącznie pojedynczymi słowami, tak by naprowadzić śniącego na odgadywane hasło. Niektórzy gracze wcielą się w role diablików, które próbują zwieść śniącego na manowce, a wśród graczy znaleźć się może także psotliwy chochlik!

Na czym to polega?

Rozgrywka w Krainę Snów trwa tyle rund, ilu graczy uczestniczy w grze. Każda runda składa się z 2 faz: nocy i dnia. Każdej nocy jeden z graczy jest śniącym i próbuje odgadnąć elementy występujące w jego śnie na podstawie podpowiedzi pozostałych. Każdego dnia wróżki i śniący otrzymują punkty za każdy element, który śniącemu udało się poprawnie odgadnąć, a śniący, jeśli zapamiętał odgadnięte hasła i opowiedział swój sen, otrzymuje także dodatkowe punkty.

Gdy opowiadacie swoje sny, nie wahajcie się dodać im dramatyzmu. Niech Wasze odpowiedzi zainspirują Was do snucia zabawnej, szalonej, groteskowej opowieści…

W moim śnie widziałam PSA, który walczył z WAMPIREM o HAMBURGERA, zaś w tle KOGUT grał na BĘBNACH.

Gracze będący diablikami próbują zmylić śniącego wypowiadając hasła niepasujące do ilustracji na karcie, lub wręcz celowo kierując jego sny w podobnym, ale mylnym kierunku. Samolot wszak łatwo może się stać śmigłowcem, bo gdy dobre duszki wypowiedziały słowa "lata", "maszyna" i "pilot" to wystarczy tylko dobrze dobrać czwarte słowo, na przykład "wirnik", by sen śniącego odpłynął w zupełnie innym kierunku.

Gdy wśród graczy zdarzy się chochlik, to będzie on miał za zadanie sprawić by snów, które śniący odgadł, było tyle samo ile tych przez niego zapomnianych, za co otrzyma punkty - tym więcej im obie wartości będą sobie bliższe.

Gra się kończy, gdy każdy z graczy wcieli się raz w śniącego. Każdy z graczy sumuje swoje punkty, pamiętając, aby odjąć po 1 punkcie za każdą karną kartę, którą ma przed sobą. Gracz z największą liczbą punktów zostaje zwycięzcą.

Kraina Snów to prosta, urocza i marzycielska gra towarzyska dla od 4 do 10 graczy.

Nagrody i wyróżnienia przyznane grze Kraina Snów

Kraina Snów została doceniona przez firmę Imagination Gaming, której celem jest odkrywanie nowych gier z całego świata, które angażują zarówno dzieci, jak i całą rodzinę, pomagają rozwijać nowe umiejętności kreatywne i społeczne.

W 2018 roku Kraina Snów zdobyła trzy wyjątkowe nagrody:

  • Literacy Gold Award
  • Family Gold Award
  • Best Imagination Gaming Game of the Year (BIGGY) Award 
Trzy zdobyte nagrody

UwagaDo każdego egzemplarza Krainy Snów dodajemy limitowany zestaw pięciu dwustronnych kart. Promocja trwa do wyczerpania zapasu.
5 kart promocyjnych - awers
5 kart promocyjnych - rewers

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 11 kart duchów (5 wróżek, 4 diabliki i 2 chochliki)
  • 110 dwustronnych kart snów (każda karta przedstawia 4 hasła)
  • 94 żetony punktów
  • łóżko i wezgłowie
  • plansza
  • maska śniącego
  • klepsydra
  • instrukcja
Pliki do pobrania:
Pasujące koszulki:

Dodatki i akcesoria


3.00
na podstawie 1 oceny

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Kraina Snów


Najbardziej przydatne recenzje

Louve

Liczba recenzji: 138

Rewelacyjna gra imprezowa, gwarantująca sporo śmiechu i dobrą zabawę. Zasadami przypomina nieco Tabu, gdyż zadaniem graczy jest opisanie podanego hasła wybranej osobie (która w tym czasie "śpi", czyli ma zasłonięte oczy) za pomocą pojedynczych słów, oczywiście innych niż samo hasło. Zadaniem śpiącego jest odgadnięcie tego że hasła. Trik polega na tym, że nie wszyscy gracze będą podpowiadali prawidłowo. Część z nich będzie umyślnie starała się zwieść gracza z zasłoniętymi oczami na manowce. Oczywiście śpiący nie wie, kto podpowiada poprawnie, a kto nie. Dodatkowo, na odgadnięcie hasła gracz ma tylko jedno podejście (przy czym liczba podpowiedzi nie jest ograniczona). Bez względu na to, czy odgadnie prawidłowo, czy też nie, automatycznie pojawia się kolejne hasło. I tak zabawa toczy się przez 2 minuty, po czym następuje podliczenie punktów zarówno dla podpowiadających jak i śpiącego (jeśli uda mu się opowiedzieć swój sen, czyli historyjkę złożoną ze wszystkich podanych przez niego odpowiedzi). Gra toczy się do czasu, aż każdy z graczy będzie miał szansę być osobą odgadującą.

Wydanie gry jest bardzo ładne i na wysokim poziomie, nawet powiedziałabym że oprawa graficzna to w tym wypadku nieco przerost formy nad treścią. Oczywiście to nie przeszkadza, zawsze przyjemnie jest pograć w coś ładnego i przyjemnego dla oka, niemniej pewne elementy spełniają tutaj wyłącznie ozdobną rolę. I tak jak jeszcze plansza i łóżko są w sumie pomocne do szybkiego przekładania kart, to już same karty, poza bycia ślicznymi, niczego do rozgrywki nie wprowadzają. Tak naprawdę, na kartach (które są swoją drogą naprawdę duże), zamiast bajecznych ilustracji mogłyby znajdować się same hasła i gra nie straciłaby w niczym na grywalności. Co więcej, w trakcie rozgrywki nie ma nawet specjalnie czasu aby przyjrzeć się tym obrazkom. Jak mówię, nie poczytuję tego absolutnie za wadę tytułu, jest to element upiększający wydanie, tylko nieco zaskakuje obecność tak wielu pięknie wykonanych ilustracji w grze, w której nie pełnią żadnej funkcji, a nawet nie specjalnie jest je kiedy podziwiać podczas rozgrywki.

Do gry najlepiej jak zasiada minimum 5 osób, 4 to troszkę mało. Nie grałam jeszcze w pełnym, 10 osobowym składzie, ale przypuszczam, że gra staje się wówczas jeszcze bardziej zamieszana, a przy tym zabawniejsza. Nie wiem tylko, czy przypadkiem nie podnosi się wówczas poziom trudności – kiedy po parę razy na hasło podpowiadają te same osoby, jest szansa wyczuć, kto podpowiada dobrze, a kto źle. Przy podpowiedziach rozdzielonych na więcej osób, wydaje mi się, że może stanowić to większe wyzwanie. Ale to tylko przypuszczenia, nie testowałam.

Podsumowując, "Kraina Snów", jako gra towarzyska, dostaje ode mnie ocenę 5. To tytuł o banalnych zasadach, przy którym można się nieźle ubawić.


John Zgryźliwy

Liczba recenzji: 70

W porządku, bez rewelacji

Nie jest zła gra, ale jak już zwracano uwagę niestety trochę przerost formy nad treścią. Obrazki, choć naprawdę ładne, rzadko stanowią jakąś podpowiedź czy cokolwiek sugerują. Z tego powodu trochę szkoda.
Jak ktoś lubi gry towarzyskie tego typu to polecam, ciekawa mechanika i dużo frajdy.


Magdalena

Liczba recenzji: 3

Świetna gra ! Nadaje się i na małe spotkanie ze znajomymi i na domówkę dlatego jest bardzo praktyczna. Zasady są proste, zrozumienie ich trwało dosłownie chwilę i przede wszystkim po prostu przyjemnie się w nią gra. Łatwo się w nią zaangażować gdyż w każdej rundzie masz przypisaną rolę. Trochę jak z zagadkami " Jedno z nas zawsze mówi prawdę, drugie zawsze kłamie...etc". Jak najbardziej polecam na wieczory spędzone ze znajomymi.





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie

Klienci, którzy kupili Kraina Snów, kupili również:

Pictomania (druga edycja)

Pictomania (druga edycja)

7995 3795
Splendor: Miasta

Splendor: Miasta

12995
Splendor

Splendor

12995