Lewis & Clark (edycja polska)

Podróż w głąb tajemniczych obszarów Luizjany na początku XIXw.
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star
    (17)
  • 1 - 5 osób
  • od 14 lat
  • 30 - 120 minut
  • wydanie polskie
30 kwietnia 1803 roku Stany Zjednoczone Ameryki zakupiły od Napoleona Bonaparte Luizjanę za kwotę 15 milionów dolarów. Thomas Jefferson wysłał wówczas dwóch dzielnych podróżników: Meriwethera Lewisa i Williama Clarka, aby zbadali ten ogromny nieznany teren. Ekspedycja Lewisa i Clarka (trwająca od 1804 do 1806 roku) była pierwszą wyprawą w zachodnie tereny obecnego państwa.Powróćmy do roku 1803 i wyobraźmy sobie, że prezydent Jefferson wysłał nie jedną, ale kilka ekspedycji w celu zbadania Dzikiego Zachodu i Ty oraz inni gracze stajecie na czele tych wypraw. Waszym zadaniem jest przemierzenie kontynentu i jak najszybsze dotarcie do Pacy„fiku. Jednak pamiętaj, że historia zapamięta tylko tych, którzy będą pierwsi!Lewis & Clark to gra – wyścig napędzana zasobami i umiejętnym zarządzeniem kartami. Gracz musi dobrze rozporządzać ekwipunkiem, członkami wyprawy oraz radzić sobie z traperami i rdzennymi mieszkańcami tamtych terenów napotykanymi podczas podróży. Dobre dowództwo to klucz do zdobycia Zachodu!Na czym to dokładnie polega? Gra napędzana jest przez karty postaci. W swoich szeregach możemy mieć zarówno pomocnych Indian, doświadczonych traperów, myśliwych, rewolwerowców, żołnierzy, handlarzy futrem, tłumaczy i podróżników. Każdy z nich posiada unikalne umiejętności, które znacznie pomogą Ci podczas wyprawy.Ta prowadzi przez całe Stany Zjednoczone zarówno szlakami rzecznymi, jak i górskimi przełęczami. Głównym problemem jaki napotykamy na swojej drodze jest zarządzanie posiadanymi surowcami. Gdy zbierzemy zbyt dużo futer, drewna, ekwipunku i żywności nasze kanoe, albo objuczone konie znacznie zwolnią i nie będziemy pokonywać tak dużych dystansów jak bez tego balastu. Warto go jednak posiadać, gdyż przekazując je Indianom, rdzennym mieszkańcom tych terenów możemy znacznie przyspieszyć postępy naszej ekspedycji.Dowódca tej wyprawy, która jako pierwsza przemierzy całe stany i dotrze aż do Fortu Clatsop (lub dalej) zostaje zwycięzcą, a historia zapamięta go jako kartografa najwybitniejszego badacza dzikiego zachodu!
Autor:
Cédrick Chaboussit
Ilustracje:
Vincent Dutrait
Wydawca:
Rebel
14995

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



30 kwietnia 1803 roku Stany Zjednoczone Ameryki zakupiły od Napoleona Bonaparte Luizjanę za kwotę 15 milionów dolarów. Thomas Jefferson wysłał wówczas dwóch dzielnych podróżników: Meriwethera Lewisa i Williama Clarka, aby zbadali ten ogromny nieznany teren. Ekspedycja Lewisa i Clarka (trwająca od 1804 do 1806 roku) była pierwszą wyprawą w zachodnie tereny obecnego państwa.

Powróćmy do roku 1803 i wyobraźmy sobie, że prezydent Jefferson wysłał nie jedną, ale kilka ekspedycji w celu zbadania Dzikiego Zachodu i Ty oraz inni gracze stajecie na czele tych wypraw. Waszym zadaniem jest przemierzenie kontynentu i jak najszybsze dotarcie do Pacy„fiku. Jednak pamiętaj, że historia zapamięta tylko tych, którzy będą pierwsi!

Lewis & Clark to gra – wyścig napędzana zasobami i umiejętnym zarządzeniem kartami. Gracz musi dobrze rozporządzać ekwipunkiem, członkami wyprawy oraz radzić sobie z traperami i rdzennymi mieszkańcami tamtych terenów napotykanymi podczas podróży. Dobre dowództwo to klucz do zdobycia Zachodu!

Na czym to dokładnie polega? Gra napędzana jest przez karty postaci. W swoich szeregach możemy mieć zarówno pomocnych Indian, doświadczonych traperów, myśliwych, rewolwerowców, żołnierzy, handlarzy futrem, tłumaczy i podróżników. Każdy z nich posiada unikalne umiejętności, które znacznie pomogą Ci podczas wyprawy.

Ta prowadzi przez całe Stany Zjednoczone zarówno szlakami rzecznymi, jak i górskimi przełęczami. Głównym problemem jaki napotykamy na swojej drodze jest zarządzanie posiadanymi surowcami. Gdy zbierzemy zbyt dużo futer, drewna, ekwipunku i żywności nasze kanoe, albo objuczone konie znacznie zwolnią i nie będziemy pokonywać tak dużych dystansów jak bez tego balastu. Warto go jednak posiadać, gdyż przekazując je Indianom, rdzennym mieszkańcom tych terenów możemy znacznie przyspieszyć postępy naszej ekspedycji.

Dowódca tej wyprawy, która jako pierwsza przemierzy całe stany i dotrze aż do Fortu Clatsop (lub dalej) zostaje zwycięzcą, a historia zapamięta go jako kartografa najwybitniejszego badacza dzikiego zachodu!

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 1 plansza główna
  • 5 plansz Ekspedycji
  • 12 dwustronnych płytek Łodzi
  • 84 karty Postaci
  • 5 figurek Zwiadowców w różnych kolorach
  • 5 żetonów Obozu w różnych kolorach
  • 100 sztuk drewnianych zasobów
  • 7 znaczników zwielokrotnienia Zasobów
  • 18 figurek Indian
  • 9 żetonów Zmiany Szlaku
  • 8 żetonów Zasobów (wariant solo)
Waga (kg):
1.5
Pliki do pobrania:
Pasujące koszulki:

Gra została nominowana do nagrody Gra Roku 2015 - dla najlepszej, zaawansowanej gry planszowej wydanej w Polsce.


Dodatki i akcesoria


4.76
na podstawie 17 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Lewis & Clark (edycja polska)


Najbardziej przydatne recenzje

yaqb1981

Liczba recenzji: 7

Jak dla mnie ideał :)

Jak tylko zobaczyłem runthrough na kanale YT Rahdo wiedziałem, że „Lewis & Clark” to gra dla mnie.
Przepięknie wykonana plansza – pomimo pewnych podobieństw do „Stone Age” – jest bardzo ładna i klimatyczna,
Karty – kreska wprost z francuskiego komiksu, jednym słowem: cudo,
Pozostałe komponenty również na bardzo wysokim poziomie.
Mechanika w tej grze –mechanika! powiadam Państwu – jak dla mnie mistrzostwo świata. Budowa silnika na którym oprzemy naszą ekspedycję jest wprost cudowna. Uważnie dobierając zasoby (tak by nie przekroczyć zdolności ładunkowych naszych łodzi i tym samym nie zamulać naszej wyprawy), ostrożnie budując skład załogi (z dostępnych do kupienia kart) i bum!
Płyniemy ! I to jak… Wiatr w żagle dmucha, jakby sam Posejdon modlitw naszych wysłuchał. Galopujemy! I to jak … Tęten kopyt koni naszych rozbrzmiewa echem wśród grani i zboczy, jakby sam Khal Drogo swój khalasar na wojnę prowadził :)
Wszystko to, aż ocieka klimatem pionierskiej wyprawy.
Polecam.


Sickpriest

Liczba recenzji: 52

Jak dla mnie ideał :)

Wspaniała mechanika współgrająca z tematyką. Dla mnie mega wielkim plusem jest tryb dla jednego gracza. Nie trzeba szukać osoby, która ma ochotę na wymagającą rozgrywkę - po prostu siadam i gram kiedy tylko chcę.
Gra ma średnio skomplikowane zasady, ale nie mają tu czego szukać osoby lubiące
zdać się na szczęście. Gra od początku do końca wymaga od nas planu i realizowania go. Nie planując każdego ruchu z wyprzedzeniem, nic się nie osiągnie. Pięknie!
Jedyny zarzut mam do wykonania planszy... Po otworzeniu pudełka od razu rzuca się w oczy, że nie wytrzyma ona długo. U mnie było to ok. 10 rozłożeń i szlag ją trafił na jednym ze zgięć. Za taką cenę raczej nie do wybaczenia. :(


Pyza

Liczba recenzji: 11

Gra o prostych i przejrzystych zasadach.

Efekt jest taki że jest że zarówno osoby preferujące mniej zaawansowane gry,
jak i gracze lubiący komibnować mają spokojnie czym się wykazać.

Duży plus za tryb gry dla 1 gracza.

Jakoś wydania stoi na wysokim poziomie:
- solidnie wykonana - klejona plansza
- klimatyczne pionki czerwonoskórych
- historyczne postacie biorące udział w rozgrywce

Super klimat !

Dla osób lubiących średnio zaawansowane gry liczących na relaksacyjną rozrywkę "bez spinania się" ocena : 5

Dla graczy preferujących gry zaawansowane solidna ocena 4+.

pozdrawiam






Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie