Pyza

Zgierz / Łódź / Gdańsk

Obserwowani

1 użytkownik

Obserwujący

4 użytkowników

Dobry, solidny produkt

Gra dla fanów dyplomacji i strategii, szemranych układów pod stołem no i oczywiście wbijania noży w plecy - w dwóch słowach, stategia i polityka w czystym wydaniu :)

Ciekawa pozycja, silnie osadzona w realiach XV wiecznej Anglii, ten faktu można bez problemu odczuc we wszystkich elementach gry i ich graficznej stylizacji.

Gra jest bardzo złożona i do pełnej radości potrzeba kilku rozgrywek, aby w pełni czerpać z niej przyjemność. Dodatkwo nie ukrywam że najlepsze rozgrywki odbywały się przy pełnych obsadach rodów :)

Po przebrnięciu już przez 2-3 testowe gry, gra daje dużo radości.

Niestety gra ma jedna WIELKĄ wadę, mianowicie plansze, graficznie dopracowana jest bardzo ładnie ale wykonana jest z cieniutkiej tektury której jakość nie przystoi nawet do najniższych standardów jakiegokolwiek wydania. Nie chodzi tutaj tylko o potencjalne tempo jej niszczenia i "delikatność", ale sam fakt pogięcia jej uniemożliwia jej wygodne rozprostowanie na stole, powodując żę wszystkie żetony zjeżdżają. W produkcie za taką kwotę oczekiwałbym o wiele większej jakości wykonania tego elementu - tym bardziej że to najistotniejszy element w grze...

W naszym przypadku pocieliśmy plansze i ponaklejaliśmy na drewniana sklejkę co tym samym pasuje do XV klimatu no i eliminuje powyższą wadę.

Ocena: dla mnie to w pełni zasłużone 4, dla maniaków historyczno strategicznych tego okresu: 5


OCENA: To jest max. 3.

W końcu miałem okazję pograć w tą oczekiwana przeze mnie produkcję.
... niestety gra zawiodła mnie na całej lini.
Oczekiwałem nowej (może nawet lepszej), wersji "Bożych Igrzysk", a tutaj wyszła zwykła karciana gra w wojne w której, jest tyle planowania co kot napłakał.

wykonanie:
(-) grafiki postaci w familii wyglądają jak wycięte kiepskie obrazki, o niskiej jakości znalezione w internecie. Nie mówiąć już o tym że każda z nich jest przez to w innym stylu i inna kreską wykonana, co już w ogóle nie trzyma się kupy.
(-) dodatkowo karty familii są bardzo ciękie i raczej nie wyglądają na takie które wytrzymają zbyt wiele rozgrywek
(-) sam fakt ze na planszy jest jedno dodatkowe miejsce na jeszcze jedną funkcję w państwie która będzie dostępna dopiero od dodatku także uważam za duuuży minus dla wydawnictwa. Nieodparte pozostaje uczucie że z całej gry coś wycięto i to nie jest kompletna wersja.
(+) gra bardzo silnie nawiązuje do wszystkich wydarzeń historycznych z okresu Rzeczpospolitej Obojga Narodów. Wszystkie szczegóły takie jak : herby, rody, dewizy rodowe są w pełni historyczne i bardzo ładnie oddane. Sam fakt dodania not historycznych takich jak na przykład: opis funkcji, historii postaci na kartach familii to także plus... ale skoro już zarobiono to na kartach postaci to dlaczego nie ma dodatkowych informacji na kartach konfliktów, króli itp itd ? (to niby tylko klimatyczne smaczki ale widać że też nie do końca wykorzystany potencjał, a szkoda...)


rozgrywka:
(-) dla 5 osób to totalna loteria gdzie i którymi kartami, jaką funkcje uda się zdobyć. Jaiekolwiek planowanie kompletnie odpada.
(-) słabo zbalansowana funkcja prymasa, im większa ilość graczy tym więcej remisów w grze a tym samym jego rola jest na prawdę kluczowa w rozgrywce
(+) gra stosunkowo prosta do wytłumaczenia dla nowych graczy, no ale to by było na tyle z plusów

Podsumowując:
Jeżeli szukasz gry w której myślenie nie jest najważniejsze, nie lubisz planować i kombinować pare tur do przodu, no i jesteś fanem gry karcianej w wojne to jest to gradla Ciebie. W przeciwnym przypadku nie masz czego tutaj szukać.



Strasznie się cieszę że po tylu obsówach (która absolutnie nie wiem z czego wynikały - od wydawcy dostawaliśmy lanie wody zamiast konkretów) w końcu nadchodzi :)

Jednak z zakupem poczekam aż w necie znajdą się pierwsze recenzje, na chwile obecną jedyne co można o tym produkcie powiedzieć to to że graficznie prezentuje się bombowo. Jednak sama mechanika gry za bardzo wymagająca nie jest, to coś jak taki Talizaman czy Magia i Miecz w nowej odsłonie - przynajmniej tyle wywnioskowałem z instrukcji zamieszczonej na YT.

Polecam każdemu najpierw zapoznanie się z instrukcją, bo PR i wygląd jest mistrzoswski, hype z racji nadchodzącej wersji cyfrowej wiedzmina III także, a coś mi się wydaju że wielu osobom nie o taki tryb gry chodzilo...


W porządku, bez rewelacji

generalnie gra na 3+ , przeznaczona dla graczy lubiących niezbyt skomplikowane rozgrywki.


(+) plusy
+ grafiki w klimacie fajnej komiksowej kresce (przypominają mi Asterixa i Obeliska)
+ fajne skłądanie combosów (w dużej mierze dostępność ich jest przypadkowa, ale sam fakt dostrzeżęnia wśród mnogości kart że ma się możliwość na fajne zagranie już jest sukcesem gracza)


(-) minusy:
- kilka niezbalansowanych (i chyba nie do końca przemyślanych) kart (zwłaszcza te niespodziewanie kończące rozgrywke, na co totalnie nie ma szansy się nikt przygotować)
- gra silnie losowa (oczywiście nie dla każdego to minus)
- pudełko totalnie nie przygotowane do przechowywania kart w środku, brak foremek, przegródek itp, równie przydatek do przechowywania kart jest pudełko na buty ;/
- brak klimatu, fakt że jest to Rzym w ogóle nie zobowiązujący, równie dobrze mogły by to być smerfy lub muminki


Gra o prostych i przejrzystych zasadach.

Efekt jest taki że jest że zarówno osoby preferujące mniej zaawansowane gry,
jak i gracze lubiący komibnować mają spokojnie czym się wykazać.

Duży plus za tryb gry dla 1 gracza.

Jakoś wydania stoi na wysokim poziomie:
- solidnie wykonana - klejona plansza
- klimatyczne pionki czerwonoskórych
- historyczne postacie biorące udział w rozgrywce

Super klimat !

Dla osób lubiących średnio zaawansowane gry liczących na relaksacyjną rozrywkę "bez spinania się" ocena : 5

Dla graczy preferujących gry zaawansowane solidna ocena 4+.

pozdrawiam



Jakub Michał Mateusz

Liczba recenzji: 83

5zyderca

Liczba recenzji: 10

MuadDib

Liczba recenzji: 16

Destos

Liczba recenzji: 26

Dagna

Liczba recenzji: 79