Spirit Island (edycja polska)
Duchy wyspy łączą się przeciw najeźdźcy, który plądruje ich ziemię- 1 - 4 osoby
- od 13 lat
- 90 - 120 minut
- wydanie polskie
- Autor:
- R. Eric Reuss
- Ilustracje:
- Jason Behnke, Loïc Berger, Loïc Billiau, Cari Corene, Lucas Durham, Rocky Hammer, Kat G Birmelin, Sydni Kruger, Nolan Nasser, Jorge Ramos, Adam Rebottaro, Moro Rogers, Graham Sternberg, Shane Tyree, Joshua Wright (I)
- Wydawca:
- Lacerta
Opis
Od niepamiętnych czasów na odizolowanej wyspie mieszkają potężne duchy. Są one integralną częścią świata natury, jak również czymś ponad nim. Dahanie – rdzenni mieszkańcy wyspy – żyją z duchami w zgodzie, szanują je, lecz podchodzą do ich działań z pewną dozą ostrożności. Niestety na wyspie pojawili się najeźdźcy z dalekich krajów, którzy zaburzają naturalną równowagę, niszcząc obecność duchów i wszystko inne na swojej drodze. Jako duchy musicie połączyć siły i wypędzić najeźdźców z wyspy… zanim będzie za późno!
Spirit Island jest kooperacyjnym tytułem dla zaawansowanych graczy. Grający wspólnie ratują wyspę przed najeźdźcami wykorzystując zdolności i moce specjalne duchów, w które się wcielają. Podstawowa gra zawiera osiem duchów do wyboru. Każdy cechuje się innym poziomem złożoności, dysponuje różnymi mocami i wymaga od graczy różnego stylu gry. Dodatkowo gra pozwala zwiększyć poziom trudności poprzez wykorzystanie jednego z czterech dostępnych scenariuszy lub wybrania określonego przeciwnika.
Wyspa potrzebuje Waszej pomocy!
Rozgrywka
Podstawowe informacje
- Zawartość pudełka:
- 1 Plansza Najeźdźców
- 4 Plansze Wyspy
- 8 Plansz Duchów
- 4 Plansze Scenariuszy
- 3 Plansze Przeciwników
- 36 Kart Pomniejszych Mocy
- 22 Karty Większych Mocy
- 32 Karty Unikalnych Mocy
- 2 Karty Zarazy
- 15 Kart Strachu
- 15 Kart Najeźdźców
- 8 Kart Pomocy
- 4 Karty Postępu Mocy
- 2 Separatory Poziomu Terroru
- 3 Znaczniki Przeciwników
- 40 Odkrywców
- 32 Osad
- 20 Miast
- 38 Znaczników Zarazy
- 36 Wiosek Dahan
- 52 Żetony Obecności
- 12 Znaczników Jednorazowych Zdolności
- 20 Znaczników Strachu
- 32 Znaczniki Energii
- Waga:
- 2 kg
Recenzje
Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Spirit Island (edycja polska)
Najbardziej przydatne recenzje
Dobry, solidny produkt
Gra kooperacyjna o bardzo dużym stopniu skomplikowania, przeznaczona dla zaawansowanych graczy. Ilość zasad i rzeczy, o których należy pamiętać w trakcie rozgrywki jest na początku przytłaczająca. Trzeba na bieżąco konsultować zagrywane karty, żeby jak najwiecej z nich wyciągnąć. Gra ma ciekawą mechanikę, bardzo dużo się dzieje. Ja osobiście w trakcie rozgrywki cały czas miałam poczucie nadchodzącej porażki. Po kilku rozgrywkach stwierdzam, że dla mnie gra jest zbyt ciężka i męcząca (przez ilość zasad o których trzeba pamiętać w trakcie gry), żeby często lądowała na stole. Myslę, ze osoby lubiące cięższe tytuły będą nią zachwycone. Wygrana daje dużo satysfakcji, ale wygrać jest trudno. Bardzo regrywalna, ze względu na dużą liczbę dostępnych duchów, ze zróżnicowanymi mocami, wymagającymi różnych strategii.
Jak dla mnie ideał :)
Chyba najlepsza kooperacja jaką w grałam. Wymagająca, ale dająca dużo satysfakcji. Warta każdej poświęconej jej sekundy.
Dodatkowy atutem jest wysoka regrywalność m.in. ze względu na liczbę dostępnych duchów, które mają dość zróżnicowane moce, a co za tym idzie wymagają różnych strategii.
Jak dla mnie ideał :)
W tej grze 5/5 należy się juz za sam temat. Czy jest coś milszego niż gra potężnymi duchami-bóstwami, które bronią rodzimej planety przed okrutnym najazem?
Plusy:
- temat (5/5!)
- grafika
- spory wybór postaci (duchów) do grania
- zróżnicowanie poziomu trudności
- interakcja (każdy ruch musi być dobrze zaplanowany i uzgodniony między graczami)
- ciekawe moce kart, w sporej mierze zależne od mocy innych graczy
- niewielka ilość plastiku (większość żetonów wykonanych jest z drewna)
Minusy:
- stosunkowo skomplikowane zasady (jak na grę kooperacyjną)
- problem gracza alfa ze względu na konieczność zaplanowania skutecznej strategii
- gra czasami bardzo się dłuższy, mniej doświadczeni gracze szybko tracą przyjemność z gry
Podsumowując: gra jest wspaniała, ale wymagająca pod względem czasu, zasad, zaangażowania. W sam raz dla miłośników strategii, ktorzy chcą dla odmiany pograć kooperacyjnie. Nie nadaje się natomiast dla początkujących graczy, na rodzinny wieczór, dla miłośników kooperacyjnych gier ameri z dużą liczbą walk opartych na rzucie kościa itp.
Wszystkie recenzje
Recenzje na innych portalach
- Recenzja w serwisie Board Times
- Recenzja w serwisie Diceland
- Audiorecenzja na blogu Gradanie na platformie ZnadPlanszy.pl
- Recenzja na blogu Planszowe Wojny
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale Dice Tower (ang.)
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale GabmitTV
- Przykładowa rozgrywka w serwisie YouTube na kanale SoloGram
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale Geek Factor
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale Granie w chmurach
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale Wyjdzie w Graniu
- Unboxing w serwisie YouTube na kanale Argo Nawija
Pytania i odpowiedzi
Jak ta gra sprawdza się dla dwóch graczy?
~ łafća 15.04.2022 11:35
Moim zdaniem gra sprawdza się na każdą ilość graczy. Wynika to z 4 częściowej planszy, która, jest dopasowana na 2/3/4 grających. Dodajesz gracza, to dodajesz kolejną część planszy. Dzięki temu zachowany jest balans poziomu trudności.
~ Bzyqu 15.04.2022 12:52
Jaki rozmiar mają karty? Jakie koszulki do tej gry?
~ Magda 10.03.2021 14:03
15 kart 44 X 68 119 kart 63.5 x 88
~ Filip 21.03.2021 15:34
Czy w wersji dostępnej na Rebel.pl będą dokładane 2 dodatkowe duchy?
~ Sapphire101 08.10.2020 10:48
Nie. Z tego co wiem duchy są limitką dostępną tylko i wyłącznie w sklepie Lacerty.
~ Marek_J 08.10.2020 11:59
Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również
Robisz zakupy pierwszy raz?