Mario_7 - recenzje
Jak dla mnie ideał :)
Umiesz blefować?
Chcesz sprawdzić się w światowej polityce?
Światowy konflikt to gra, w której każdy może powiedzieć prawdę, lub fałsz. Ale musi liczyć się z tym, że inni gracze mogą to sprawdzić, i wyciągnąć konsekwencje, a poza tym sami również mogą mówić prawdę, lub kłamać.
Prosta do wytłumaczenia, mieszcząca się w kieszeni, ale wymagająca stołu i skupienia gra, która na dobre zadomowiła się u mnie. Występuje tu syndrom jeszcze jednej partyjki, bo każdy chce się odegrać, a gra się szybko, 10-15 minut.
Polecam :)
Dobry, solidny produkt
Jak narazie mój jedyny dodatek do Carcassonne, długo zastanawiałem się który wybrać :)
Bardzo przyjemny, dodaje kilka dodatkowych zasad, ale nie ma problemu z szybkim ich wytłumaczeniem. Otrzymujemy nowe kafelki, na niektórych z nich są wzgórza. Rysunki "kopców" Oprócz tego, że taki kafelek ze wzgórzem daje przewagę w razie remisu liczbowego, czy to w zamku, czy na drodze itd, to dodaje jedną ciekawą rzecz, którą zauważą Ci, którzy grają dłużej w Carcassonne. A mianowicie zapewne nie raz miałeś sytuację, w której potrzebowałeś np. Prostą drogę, aby zamknąć klasztor, lub drogę. Byłeś w stanie policzyć ile takich kafelków jest już wyłożonych, ile jeszcze może być w stosie nie ułożonych. I tu pojawia się ale. Wzgórze buduje się kładąc ten kafelek na drugim, wziętym jako kolejny ze stosu na który !Nie patrzymy! To według mnie wprowadza utrudnienie dla analityków i strategów, bo nie mamy pojęcia jakie kafelki skryły się pod wzgórzami. Same owce i pasterze są również ciekawą opcją. U mnie przyjęła się śmieszna zasada, że kto losuje owce, ten beczy ;) Woreczek na owce jest taki, że można w nim zgubić żetony -> Jest nieproporcjonalnie wielki w stosunku do garści żetonów, które zmieściłyby się w pudełku od zapałek.
Polecam :)
Dobry, solidny produkt
Zombiaki to nie jest szczyt szaleństwa, ale warto mieć podstawkę, lub dwie tak zwanego "mięska" Stworzone do tego, by rzucić je na pożarcie, zamiast tracić lepsze jednostki. Przypomina to trochę front wschodni, no ale cóż ;)
Jak dla mnie ideał :)
Ciekawa jednostka dobrej wampirzej kawalerii. Nie mają minusów za ciężki pancerz koni i jeźdźców, co jest dużym plusem. Armour Save na 2+ robi wrażenie.
W porządku, bez rewelacji
Nie jest to szalony produkt, raczej dla młodszych graczy, starszych nie porwie manualna wersja tetrisa. Układamy klocki spadające z góry tak, by zdobyć jak najwięcej pełnych poziomych linii. Można grać samemu, ale chyba nikt nie jest tak zdesperowany.
Jak dla mnie ideał :)
Dobra gierka. Pięknie wykonana, w metalowym, trwałym pudełku, z pięknymi grafikami i solidnymi kartami. Dużą różnorodność zawdzięczamy planszy z kafelków, które tasujemy i za każdym razem losowo rozkładamy na stole. Naszym celem jest zdobyć cztery skarby (żeby uzyskać jeden trzeba zdobyć 4 karty z jego symbolem), a gdy już to zrobimy, współpracując oczywiście między graczami, to trzeba się ewakuować z wyspy helikopterem. Wszystko fajnie, ale... Wyspa tonie. co turę jakieś kafelki zostają podtopione, lub całkowicie znikają, plansza nam się kurczy, a poziom wody rośnie. Czuć presję powodzi i chęć szybkiej ucieczki. To duży plus gry. Znalazłem tylko jeden mały mankament. Polscy tłumacze, albo oryginalni autorzy mogliby się wysilić na bardziej kreatywne nazwy artefaktów do zdobycia. "Kamień ziemi" był moim ulubionym. Masło maślane.
Dobry, solidny produkt
Prosta, kieszonkowa gierka karciana od G3, polegająca na wystawianiu wojsk na prowincjach Japonii. Strategia i blef mile widziane, choć nie zawsze jest to droga do sukcesu. Jako krótki przerywnik dobrze się sprawdzi. Najlepiej się gra w 4 osoby.
Dobry, solidny produkt
O jaaa :D
Duszki są trudną grą :) Nie uważam się za nowicjusza w grach, ale w tę notorycznie przegrywam, i to z młodszymi graczami ;/ Trzeba dużego skupienia i wytężenia umysłu, żeby złapać odpowiedni przedmiot. Zasady są proste, do wytłumaczenia w pięć minut, a jednocześnie karkołomne. Nawet starsi gracze znajdą w niej coś dla siebie, daje masę frajdy, ale i frustracji, gdy po raz kolejny złapiemy zły przedmiot. Świetna :)
Jak dla mnie ideał :)
Piękne grafiki i proste (ale nie za proste) zasady. Idealne dla małych dzieci w wieku 4-7 lat. Dwa rodzaje rozgrywki pozwalają grać mniejszym i większym dzieciakom. Kooperacyjność powoduje, że nie będzie kłótni "bo on wygrał" Wygrywamy wszyscy (zazwyczaj) albo wygrywają potwory. Uważam to za duży plus gry w tej kategorii wiekowej. Niekonfliktowa ;)
Jak dla mnie ideał :)
Specyficzna gra :) Dużo na jej temat słyszałem, w większości pozytywnych opinii, ale przez długi czas nie dane mi było zagrać. Gdy już do tego doszło, to nie mogliśmy się oderwać od stołu. Gra wciąga, pozwala robić śmieszne rzeczy, a za najważniejszy punkt instrukcji uważam ten, w którym czarno na białym pisze, że: "Wolno oszukiwać do momentu, aż inni gracze Cię nie przyłapią" :D Moi współgracze bardzo wzięli sobie tę zasadę do serca, i szły takie przekręty, że głowa mała :) Humorystyczne i ironiczne podejście do RPGów. Jak każdy wie, Munchkin oferuje masę dodatków, niedługo pewnie w kilka zainwestuję :)
Polecam!
Jak dla mnie ideał :)
Świetny pędzel od Citadela. Zakupiłem, gdyż zużyłem poprzedni, jak zobaczyłem różnicę między nowym, a starym (dokładnie tym samym) to się zdziwiłem, ile włosia pogubiłem i jak bardzo go zużyłem. Jeden taki pędzelek wystarczył mi do pomalowania armii kransoludów na 2500pkt, i demonów chaosu na 1000 pkt, więc trwały :) Polecam, świetnie współgra z detail brush, z tymi dwoma pomalujecie każdego figurasa.
Jak dla mnie ideał :)
Ta gra mnie zgniotła. Okazuje się, że za stosunkowo małe pieniądze można otrzymać bardzo grywalny tytuł z dużymi możliwościami. Typowa gra kooperacyjna, w której maksymalnie czterech graczy ma za zadanie wywieźć z wyspy cztery skarby i uciec helikopterem. Proste? Byłoby, gdyby nie to, że wyspa z tury na turę tonie, zalewane zostają jej fragmenty, a niektóre całkowicie toną. Grafika na najwyższym poziomie, klimatyczne, piękne ilustracje, mechanika przyjemna i prosta, ale dająca duże pole popisu do kombinacji. Plansza to 24 kafelki, które co grę są tasowane, i nigdy nie zagrasz na tej samej mapie, co urozmaica i wydłuża czas atrakcyjności tytułu. Mechanika podobna do pandemii, ale znacznie lepsza, i trochę tańsza. Na pudełku pisze bodajże ,że gra jest od 12 lat, dziś bez problemu grałem w nią z 9-cio latką. Gra warta kupienia.
Dobry, solidny produkt
Szybka, trochę brutalna gra o zabijaniu much. Dobry przerywnik między cięższymi tytułami, wymaga refleksu, szybkiej analizy tego, co dzieje się na stole, i ciągłego liczenia much. W wypadku grania z dużo młodszymi trzeba im trochę ustąpić, bo można sobie połamać palce ;)
Jak dla mnie ideał :)
Ten dodatek jest szalony ;D Dobra nowa armia, może się wydawać, że nieco przekokszona, ale jednostek wypasionych są pojedyncze żetony, a jak wiadomo nie zawsze trafimy na nie w momencie, gdy je potrzebujemy. Dużo jadowitych jednostek, poza tym nowa rzecz w postaci mutacji- żetonu który dodaje 2 do wytrzymałości jednostki i uwaga! sam ma 1 punkt wytrzymałości więcej, a w talii mamy dwa takowe :) Ciekawymi rozwiązaniami są zasłona dymna (obrócenie jednej jednostki wroga) i toksyczna bomba, która od zwykłej dużej bomby różni się tym, że leży na podłożu i może (nie musi) wybuchnąć. Od gracza zależy w której bitwie wybuchnie. Zasięg rażenia to 6 heksów dookoła, oraz ten na którym leży. Zadaje również obrażenia sztabom (w przeciwieństwie do zwykłej bomby)
Polecam!
Jak dla mnie ideał :)
Miazga. Co tu dużo mówić. Idealne połączenie bitewniaka z planszówką, dzięki której możecie wziąść ją i rozegrać epicką bitwę nie umawiając się i układając rozpisek, nie potrzeba kosztownych armii, żeby sobie pograć. Już mi ślinka cieknie na dodatki, każdy z nich doda 3 nowe armie, jeden z sił dobra, jeden zła. Gra ma wiele ciekawych rozwiązań, jak np. obracanie dysków, sposób wykonywania rozkazów (karty, którymi rozstrzygamy inicjatywę i ilość zagranych jednostek) a także cechy specjalne, dzięki którym kombinacji jest masa.
Pudełko jest wypełnione po brzegi, nie znajdziecie wypraski, ani zbędnego powietrza. Karton bez problemu mieści się w plecak. Jedyną rzeczą, którą warto mieć oprócz pudła z grą jest mata do bitewniaków, która dodaje klimatu i dyski nie ślizgają się po powierzchni stołu. Porządnie wykonany produkt, instrukcja jest do przetrawienia, ale na początku na pewno będziecie popełniać błędy. Są małe niedociągnięcia, ale jest to świeża gra, i myślę, że za pół roku poleci jakaś mała errata.
7/5 taka jest moja ocena.
Polecam!
Dobry, solidny produkt
Gra warta swoich pieniędzy. Instrukcja jest krótka i przejrzysta, zasady jasne. Wszystko wygląda ładnie, karty i plansza jest w klimacie. Szczerze chyba pogram na tych zasadach z figurkami warhammerowskimi (podobna skala!) Bo oddadzą jeszcze lepiej rozgrywkę. Gdyby ta gra kosztowała stówkę więcej i zawierała plastikowe figsy do pomalowania, nie obraziłbym się :) Ale mimo wszystko bardzo wporządeczku produkt. Dzięki, Wooki !
Dobry, solidny produkt
Przenieśmy się na chwilę do świata post-apo. Poczujmy swąd oleju silnikowego i rdzy. Walutą jest benzyna, amunicja, złom i materiały budowlane. Powróciliśmy do handlu wymiennego. Rozwiń swoją frakcję. Cała sztuka w tym, by tak wymieniać, aby jako pierwszy osiągnąć próg punktowy gwarantujący zwycięstwo. Karciana strategiczno ekonomiczna gra, której do ideału brakuje interakcji pomiędzy graczami, bo tej jest tutaj mało. Ale już dodatki nam to gwarantują. Polecam.
Żyrobomber?
Świetny dodatek do erraty Pokurczy :)
Za 120 pkt otrzymujemy latającą, mega mobilną machinę, która zrzuca bomby (duży znacznik!), które dodatkowo się odbijają (mały znacznik!) co w połączeniu z dużym blokiem piechoty przeciwnika powoduje totalną rzeź. To, czego Krasiom brakuje- szybkość i mobilność.
A teraz zastanówmy się, jakby.... wystawić takie dwa, albo trzy?
]:->
Dobry, solidny produkt
Prosta i wciągająca gra dla osób w każdym wieku. Kieszonkowy rozmiar sprawia, że można wziąć ją dosłownie w kieszeń. Zasady są do wyłożenia w 3 minuty. Polecam :)
Jak dla mnie ideał :)
Kolejny ciekawy dodatek do Neuroshimy Hex. Ciekawe, nowe akcje, nowe symbole na żetonach, z których najbardziej przypadło mi do gustu "odbicie", które jak sama nazwa wskazuje odbija strzał w jednostkę :) Do tego część jednostek ma możliwość odepchnięcia wroga, więc można sobie zrobić miejsce na zagranie żetonów. Polecam!