Tablis116 - recenzje

Jak dla mnie ideał :)

Bardzo fajna, srednio-lekka gra typu worker placement. Wg mnie troche latwiejsza niz podobne Marco Polo. Ciekawa mechanika zakonczenia rozgrywki, bardzo ladne wykonanie (ach, te kolorowe kostki! Mojego 2-letniego syna od razu urzekly :D), otoczka dalekich Indii - wszystko na plus. To na razie wrazenia po jednej rozgrywce, wiec nie jestem w stanie sie wypowiedziec o regrywalnosci.


Dobry, solidny produkt

Bardzo strategiczna, wymagajaca myslenia i planowania gra w zarzadzanie kryzysem. Design juz troche traci myszka, ale gra sie b. przyjemnie. Mam troche problem ze skalowalnoscia - w niepelnym skladzie po prostu nie ma takich emocji, jak przy 4 graczach.


Fajna gra logiczna z prostymi zasadami. Mnie juz ten typ rozrywki nie bawi az tak bardzo, ale idealna na prezent dla rodzicow/dzieci/mlodszego rodzenstwa.
Mankamentem jest to, ze przy malo agresywnych graczach partie moga sie znaczaco dluzyc.


Bardzo fajna, szybka i prosta dwuosobowka. Karty sa ladnie ilustrowane i dobrze wykonane, zasady b. proste do zrozumienia i wytlumaczenia, a rozgrywka b. szybka. W kategorii fillerow jeden z liderow.


Bardzo klimatyczna, wciagajaca asymetryczna gra "wszyscy na jednego". Mimo, ze jest dosc dluga, zawsze trzyma w napieciu do ostatniej chwili.


Trzeci Unlock dla mnie okazal sie gorszy niz Mystery Adventures. O ile pierwszy scenariusz byl b. fajny, to dwa pozostale troche przekombinowane (szczegolnie drugi, ktory pozostawil ogromny niedosyt). Trzeci natomiast zrobiony jest bardziej w klimatach przygody/RPG niz typowego escape game, co wg mnie jest skretem w zla strone (Tonipal Island z Mystery Adventures byla o niebo lepiej zaprojektowana).


Najlepsza czesc z serii Unlock jak do tej pory. Wszystkie scenariusze b. interesujace, drugi i trzeci dodatkowo dosc wymagajace, ale nie przekombinowane. Must have!


Fajna gra pelna negatywnej interakcji, na wiecej osob rozgrywka moze stac sie niestety dosc nudnawa, jesli niektore z nich maja trudnosc z wyborem karty postaci. Na mniej osob wg mnie dziala slabo, 4-5 to minimum.


Fajny pomysl na urozmaicenie dla par. Zmyslowe dodatki zapewniaja dobra zabawe - nawet same z siebie, bez uzycia kart :)


Gra jest OK, ale jesli kogos kreci temat to zdecydowanie warto zainwestowac w edycje premium.


Swietna gra familijna z przepieknie ilustrowanymi kartami, dzieki ktorej dowiadujemy sie, ze skojarzenia nie sa tak oczywiste, jakby sie moglo wydawac. Polecam!


Fajny pomysl na urozmaicenie przygod w poscieli - zeby tylko zona chciala grac tak czesto jak ja ;)


Fajny pomysl na urozmaicenie przygod w poscieli - zeby tylko zona chciala grac tak czesto jak ja ;)


Fajny dodatek do swietnej gry. Nowe postacie z ciekawymi zdolnosciami bardzo urozmaicaja gre, nowe karty sa rowniez b. ciekawe. Karty podrozy sa OK, ale gra z nimi robi sie dosc trudna - ciezko jest wygrac, majac przeciwko sobie doswiadczonego zdrajce (albo i dwoch!) i pechowo dobrane karty podrozy.


Bardzo fajna, przepieknie wykonana (w koncu to Days of Wonder) gra kooperacyjna z mechanizmem zdrajcy. Dosc klimatyczna, w odpowiednim gronie mozna b. fajnie odwzorowac klimat rycerzy Okraglego Stolu. Za kazdym razem bawie sie przednio, grajac w Camelota - mimo, ze tresc gry sama w sobie jest dosc prosta (zeby nie powiedziec "uboga"). Polecam kazdemu!


Fajna gra z mechanizmem zdrajcy, nie okreslilbym jej jednak mianem wybitnej. Nie rozumiem hype'u nad nia - ale nie ogladalem serialu, wiec moze nieznajomosc swiata wplywa na moja ocene (wspolgracze znajacy serial BGG zdecydowanie podniecali sie kazdym aspektem rozgrywki).


Nie jestem przekonany co do tego dodatku. Gralem co prawda niewiele razy, ale za kazdym nowa karta skarbu (Potion) okazywala sie prawie zupelnie nieprzydatna - a jest przeciez esencja tego rozszerzenia. Wydaje mi sie, ze nie jest to niezbedny dodatek, nawet dla zagorzalych fanow Dominiona.


Ciekawy dodatek. Zolte karty wprowadzaja fajne efekty "opoznione" na nastepna ture, co zmienia zasadniczo styl gry. Niektore karty sa duzo ciekawsze od innych, ale ogolem dodatek bardzo na plus.


Dominion to krol deckbuildingu, a Intryga jest wg mnie zdecydowanie lepsza od podstawki. Mniej jest "nudnawych" kart, wiecej negatywnej interakcji (Sabotazysta, Oprawca, Danina) i innych ciekawych kart (np. podwojne typu Harem). Jesli ktos zaczyna dopiero przygode z Dominionem, zdecydowanie polecam Intryge niz podstawowa wersje.


Przyjemna, dosc latwa gra pelna rywalizacji. Losowy przydzial ras i ich zdolnosci zapewnia dosc duza regrywalnosc. Nie jest to gra dla graczy-wyjadaczy, ale traktujac ja jako bardziej zaawansowana gre familijna warta polecenia.