Michalaug - recenzje

Szybka i ciekawa gra, co ważne o dość dużej regrywalności. Liczenie życia za pomocą kart nie należy do najwygodniejszych, ale dzięki temu gra jest bardzo łatwa w transporcie.
Przy zakupie większej ilości zestawów istnieje możliwość grania w większym gronie (każdy zestaw daje możliwość gry kolejnym dwóm graczom)


Bardzo dobry dodatek, po niektórymi względami nawet lepszy niż Rise of the Ancients (który jednak i tak polecam zakupić wcześniej, chociażby ze względu na możliwość gry w więcej niż sześć osób oraz rzadkie technologie pozwalające na obronę przed rakietami).
Na razie po dwóch partiach widzę, że Octanis (rasa ewoluująca) są bardzo, ale to bardzo mocni. Udało mi się skończyć grę jako połączenie mechanemy, hydran i planty (dwa Research'e na akcję, dodatkowy Build, dodatkowy Upgrade, tańsze myśliwce i panerniki, dodatkowe punkty za każde dwa kontrolowane heksy). Gdyby nie problemy ekonomiczne, to rasa miała by ogromną przewagę.
Shapers of Dorado (podróżujący w czasie) chyba najciekawsi, ale na pewno najtrudniejsi do gry (i trochę ryzykowni)
Phyxis Unity mają olbrzymi potencjał, ale wymagają całkowitej zmiany myślenia/liczenia surowców/akcji podczas gry. Bardzo uniwersalni, ale też dość trudni.
Deep Warp Portal mi się bardzo spodobał, mimo, że nie jestem fanem anomalii.

Ogólnie dodatek to "must have" dla fanów Eclipse. Nie wywraca gry do góry nogami, ale zwłaszcza nowe rasy potrafią bardzo dużo namieszać.


Grę ochrzciliśmy jako "Magic na sterydach". Tutaj wszystko jest większe, szybsze i bardziej spektakularne. Po prostu epickie :]
Gra jest szybka, zasady dość proste (zwłaszcza jeśli ktoś ma doświadczenie z Magic: the Gathering, to praktycznie prostackie), a zabawy sporo. I zwłaszcza na początku każdy się dziwi, że przeciwnik ma tak mocne karty. A potem patrzy na swoje i role się odwracają ;-)


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo dobry dodatek :) Na razie na mapie Legendary Asia udało się zagrać tylko w dwie osoby, ale już przy takiej obsadzie trasy górskie potrafią namieszać.
Wersja drużynowa to majstersztyk. Chwilę zajmuje ogarnięcie dodatkowych/nowych zasad, ale potem rozgrywka to cudo. Zupełnie inne podejście do gry, dużo więcej możliwości, kombinowanie jak przekazać informację sojusznikowi tak, żeby inni nie wiedzieli o co chodzi :P I co też bardzo ważne (w sumie dla mnie było to kluczowe podczas kupowania dodatku): można grać z dodatkową osobą :) Jak dotąd brakowało mi gry na 6 osób (bo w Eclipse nie każdy lubi/chce grać), a teraz mam taki tytuł i to bardzo dobry :)


Jak dla mnie ideał :)

Świetna gra - jak każda z serii Ticket to Ride :)
Mapa dobrze zbalansowana, karty biletów bardzo ułatwiają odszukanie miast, ale także opracowanie trasy (na każdym bilecie są symboliczne oznaczenia odcinków między miastami - zarówno długości jak i tego czy są to odcinki podwójne/potrójne czy pojedyncze).
Zbieranie pasażerów mocno zmienia sposób rozgrywki - można zainkasować za nich naprawdę sporo punktów, więc walka o niektóre miasta (i odpowiednio ułożoną długą trasę) jest zacięta. Bardzo dobry pomysł rozdziału tras na długie i krótkie - w ten sposób możemy mniej ryzykować (trasy krótkie) pod koniec gry, jednocześnie mając szansę na sporo punktów jeśli mamy dużo wolnych wagoników (długie trasy).


Jak dla mnie ideał :)

Jedne z najlepszych dostępnych koszulek - tanie, wytrzymałe, estetyczne. Pasują do każdej talii (znam takich, którzy nie lubią pakować kart w protektory z grafiką nie pasującą do talii). Na początku są bardzo śliskie, przez co deck się "rozjeżdża", ale po kilku(nastu) rozgrywkach jest już ok.
Dzięki ciemnemu kolorowi tył karty nie prześwituje, przez co można spokojnie grać dwustronnymi kartami bez obaw o podejrzenie oszustwa.


Jak dla mnie ideał :)

Jedne z najlepszych dostępnych koszulek - tanie, wytrzymałe, estetyczne. Pasują do każdej talii (znam takich, którzy nie lubią pakować kart w protektory z grafiką nie pasującą do talii). Na początku są bardzo śliskie, przez co deck się "rozjeżdża", ale po kilku(nastu) rozgrywkach jest już ok.
Dzięki ciemnemu kolorowi tył karty nie prześwituje, przez co można spokojnie grać dwustronnymi kartami bez obaw o podejrzenie oszustwa.


Dobry, solidny produkt

Solidne, wytrzymałe koszulki. Osobiście nie widzę na razie większej różnicy między tańszą wersją - może będzie widoczna dopiero po dłuższym używaniu (tańsze koszulki po pewnym czasie matowieją).
Sporą wadą jest sposób pakowania koszulek - większość innych koszulek sprzedawana jest w woreczku strunowym, przez co można je wygodnie przechowywać po otwarciu opakowania. Te dostajemy w zaklejonym opakowaniu z szeleszczącej folii - po otwarciu mogą się łatwo rozsypać.


Jak dla mnie ideał :)

Pudełko jak każde od Ultra-Pro, tylko trochę większe :]
Dobrze wykonane, oceniając na pierwszy rzut oka powinno być wytrzymałe. Rzep dobrze trzyma, więc nie ma ryzyka, że karty wypadną. Jedyna wada, to rozmiar - nie spodziewałem się, że będzie aż tak duże. Ale przynajmniej spokojnie wejdzie talia w protektorach, generałowie w wersji oversized i jeszcze zostanie miejsce na duże karty np. do Planechase'a.
Jeśli komuś zależy na miejscu na powiększone karty generałów lub plany/schematy Archenemy - polecam. W pozostałych przepadkach lepsze będzie mniejsze pudełko na samą talię.


Jak dla mnie ideał :)

Dodatek wprowadza wiele pozytywnych zmian. Karty wybierane na początku każdego okresu gry pozwalają dopasować cechy swojej frakcji do własnego stylu rozgrywki, a bohaterowie mogą namieszać na polu bitwy. Dodatkowe moduły i nowe jednostki zwiększają i tak szeroki już wachlarz zagrań.
A do tego dodatek można zmieścić w pudełku z wersją podstawową ^_^


Jak dla mnie ideał :)

Woreczki strunowe jakie są każdy widzi :]
Co prawda obecnie do wielu gier producenci dokładają w zestawie dopasowane woreczki, to jednak przy innych tytułach jest to produkt niezastąpiony, który pozwala rozstawić grę w znacznie krótszym czasie.


Jak dla mnie ideał :)

Woreczki strunowe jakie są każdy widzi :]
Co prawda obecnie do wielu gier producenci dokładają w zestawie dopasowane woreczki, to jednak przy innych tytułach jest to produkt niezastąpiony, który pozwala rozstawić grę w znacznie krótszym czasie.


Jak dla mnie ideał :)

Woreczki strunowe jakie są każdy widzi :]
Co prawda obecnie do wielu gier producenci dokładają w zestawie dopasowane woreczki, to jednak przy innych tytułach jest to produkt niezastąpiony, który pozwala rozstawić grę w znacznie krótszym czasie.


Jak dla mnie ideał :)

Jedna z najlepszych gier planszowych w jakie grałem - warta każdej wydanej złotówki. Gra bardzo dynamiczna, czasem nieprzewidywalna, ale tylko ze względu na ogrom możliwych zagrań każdego z graczy.
Nawet przy bardzo dużej przewadze jest bardzo trudno całkowicie wyeliminować innego gracza z rozgrywki, przez co nikt nie obrazi się, że gra skończy się dla niego w połowie czasu (a niestety Starcraft do krótkich gier nie należy - co prawda można rozegrać partię w niecałe 2h, ale radziłbym planować gry conajmniej na 3-4h)
I niestety czasochłonność (i "stołochłonność" :P) Starcrafta jest jego sporą wadą - często trudno jest znaleźć czas na rozgrywkę. A poziom skomplikowania zasad odstrasza początkujących graczy.


Jak dla mnie ideał :)

Nowe figurki, nowe plansze, dodatkowe bronie, więcej power-up'ów, dodatkowe tryby gry - czego chcieć więcej?
Nowa talia invadera jest dużo ciekawsza od podstawowej, bardziej elastyczna. Zamiana przywoływanych potworów na te z dodatku także zwiększa wachlarz zagrań. To wszystko powoduje, że życie graczy zmienia się w jeszcze większe piekło ;-)

Najlepszy element dodatku - poziomy trudności gry. W końcu gracze mogą spróbować przejść pierwszą planszę bez litowania się nad nimi ;-)


Jak dla mnie ideał :)

Doskonały dodatek - gra w Fasolki na większą ilość graczy sprawia dużo więcej radości niż w mniejszym gronie. W sumie moje pierwsze spotkania z Fasolkami zawsze miały miejsce w sporej grupie ^_^
Jedyną wadą są karty zadań - wprowadzają do rozgrywki dużo zamieszania, a ilość monet, które można za nie dostać jest niewielka w porównaniu do monet za same fasolki (przynajmniej tak było podczas moich rozgrywek). Powoduje to, że karty zadań chyba tylko raz czy dwa razy opuściły pudełko z grą.


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo dobry deckbox na dwie talie. W swojej cenie bezkonkurencyjny. Problem może być jedynie podczas przechowywania dwóch talii w protektorach - wydzielona część na karty oversized jest zwyczajnie za duża. Ale drobny "lifting" przegródki pozwala schować i dwie talie i np. schematy archenemy. Mam już kilka takich pudełek i tylko jeden problem - jak rozróżniać które jest które :]


Dobry, solidny produkt

Jeśli komuś nie przeszkadza losowość w grze (albo zwyczajnie zawsze ma dużo szczęścia :]) to szczerze polecam. Każda rozgrywka jest inna i nigdy nie można przewidzieć co się stanie. Gra sprawia wiele satysfakcji nawet wtedy, gdy kości nie chcą wypadać tak jak byśmy tego chcieli ^_^


Dobry, solidny produkt

Bardzo ciekawa talia posiadająca dość dużą synergię między kartami. Przypomina trochę talię Vensera z Duel Deck'a - tak samo koncentruje się na efektach "enter the battlefield" i nieblokowalności/efektach zachodzących jeśli kreatura nie zostanie zablokowana. W porównaniu do wspomnianej talii działa jednak dużo sprawniej.
Posiada kilka bardzo mocnych kart, które mogą wygrywać grę praktycznie w pojedynkę.


Dobry, solidny produkt

Nazwa tej talii doskonale oddaje jej charakter - to faktycznie chaos w niemal czystej postaci :] Cascade powoduje, że czasem zagranie jednej karty zmienia całą sytuację na stole. Jedyny mankament - talia bardzo droga i przeciwko szybszym deckom nie mamy szans zdążyć się wystawić.
Plany ciekawie dobrane do kart. A do tego wprowadzają dalszy chaos :P