Sas - recenzje

Raczej słaby

Podręcznik kupiłem jakiś czas temu, żeby dołączył do kolekcji. Ostatnio jednak udało mi się go przeczytać i przetestować, więc dzielę się opinią:

Na początek warto podkreślić, że Copernicus jak zwykle odwalił dobrą robotę, szacun i w ogóle.

Podręcznik w twardej oprawie, full color i kreda plus zakładka materiałowa. ALE - ilustracji mało, a te co są to w większości grafiki z gier CDP (niby to nie wada, ale wobec tego podręcznik mógłby być tańszy...). Sam layout przypomina podręcznik do WOSu z zeszłej dekady... Łatwo się czyta, ale dość trudno znaleźć konkretne informacje rozstrzelane po licznych ramkach, marginesach i podrozdziałach. Plus uboga szata graficzna na stronach bez ilustracji - tylko kolorowy pasek u góry jak w starej encyklopedii. Układ graficzny W OGÓLE nie wprowadza w klimat świata.

Mechanika - działa, ale to jej jedyna zaleta. Przesadnie skomplikowana tam, gdzie mogła być prosta, prostacka tam, gdzie mogła wykazać się finezją. Magia i rozwój postaci są bardzo uproszczone. Za to wszystkie testy w walce to testy przeciwstawne z 3 zmiennymi do dodania po obu stronach. I 3 statystyki, których zmniejszanie się musimy śledzić w czasie walki.... Co przy pomocy ołówka i gumki jest bardzo łatwe. Raczej dla masochistów.

Opis świata - dość bogaty, zwłaszcza podoba mi się matrix do określania stanu świata po przejściu gier wideo - bardzo ładny akcent. Tyle, że jak ktoś grał w gry CDP, to i tak wie więcej niż w tej książce zawarto. Solidna robota, ale bez szału.

Sekcja dla Mistrza Gry i scenariusz na plus, bo kilka ciekawostek (jak np. opis czym jest powergaming) to nowinki w branży. Ale to drobnica.

Ogółem w tej cenie podręcznik oceniam na solidne 4/10. Czy 2/5 w przypadku skali Rebela. Jak ktoś jest fanatykiem uniwersum może dodać oczko więcej.
Gdyby był o połowę tańszy, polecałbym każdemu - za 180 zł można jednak kupić o niebo lepsze systemy.


W porządku, bez rewelacji

Bardzo fajny system i świetny podręcznik. ALE... Jakość zbindowania tej bądź co bądź drogiej książki jest żałosna - po rocznym odpoczynku na półce wnętrze książki po prostu... wypadło z okładki.

Absolutnie warto kupić dla systemu, niestety równie bardzo warto pomyśleć o poszukaniu zamiennika w innym wydaniu...


Jak dla mnie ideał :)

Gra jest obłędnie wydana. Ilość treści przez jaką się trzeba przebić może być jednak trochę przygniatająca.... Polecam raczej kolekcjonerom niż graczom szukającym "wygodnego" systemu.


Jak dla mnie ideał :)

Gra porywa! Wykonaniem, settingiem i... przytłaczająco dużą ilością mechaniki, bardzo jednak dobrze przemyślanej.

Naprawdę szkoda, że nie ukazało się więcej dodatków....


W porządku, bez rewelacji

Ładny gadżet w niskiej (jak na GW) cenie. Zgodnie z przewidywaniami, nie jest używany - ot, leży jako ozdoba stołu. Przy okazji warto zaznaczyć, że wbrew intuicji jest on zrobiony z gumy a nie plastikowy (czy to dobrze czy źle, rzecz gustu - mnie się podoba, że nie ślizga si po stole).


Jak dla mnie ideał :)

Najlepsza edycja Cthulhu. Kropka. Naprawdę warto zainwestować w wydanie w twardej oprawie - jakość książki powala, a oglądanie jak rozpada się ona na strzępy złamałoby mi serce ;).


Dobry, solidny produkt

Pięknie wydany podręcznik, trochę powiela treść Kiperowego handbooka - muszę przyznać, że nie jestem fanem rozbijania podręcznika głównego na kilka książek. Tym niemniej, to jest najlepsze Cthulhu ever!


Dobry, solidny produkt

Bardzo ładny i solidny teren do 40stki, jeden z nielicznych, które można kolorowo pomalować.

Warto jednak pamiętać, że jest to garść drobnicy, którą ciężko pokleić w kupki - nie jest przez to łatwy w ustawieniu.


Jak dla mnie ideał :)

Erik Lang na najwyższych obrotach!

Gra często porównywana z Chaosem w Starym Świecie - jedynie połowicznie słusznie. Figurki pełnią tu podobną rolę jak w Chaosie, ale kontrola planszy jest bardzo iluzoryczna, gdyż możemy bardzo szybko przemieszczać wojska i tracimy je całymi garściami. Inne mechaniki zupełnie nowe i bardzo dobrze spasowane.

Figurki powalają na kolana. Niestety jakość pozostałych elementów pozostawia sporo do życzenia... Plansza i karty są najwyżej przeciętne, a karty klanów i walhalli to jakiś kiepski żart...

Gra jednak nadrabia to świetnie grywalnością i jakością designu! W grze nie ma kostek i losowość jest bardzo ograniczona (dzięki draftowi kart). Gra się bardzo szybko - pierwszy mecz na 2 osoby, połączony z nauką gry, zajął nam ok. 60-70 min. Byłem w szoku.

Setup i składanie gry byłoby bardzo szybkie, gdyby nie ulubione przez CMON pudełka na figurki... Nie cierpię ich ;).

Gra szybko trafiła do mojego top 3.


Jak dla mnie ideał :)

Solidny, znany już dobrze system, o którego wadach i zaletach rozmawiano już długo i namiętnie, zatem pozwolę sobie skomentować jedynie jakość wydania. Tłumaczenie go wymagało tytanicznej roboty ze strony wydawcy, za co należą się mu wielkie brawa i wdzięczność polskiej braci RPGowej, również utrzymanie jakości wydania anglojęzycznego FFG musiało być nie lada wyzwaniem. Oby więcej takich projektów.


Dobry, solidny produkt

Ciekawy, dość niewielki system - bardzo fajnie zaplanowany setting. Biorąc pod uwagę cenę i jakość wydania, godny polecenia i zakupu, choćby z ciekawości ;-).


Jak dla mnie ideał :)

Mnóstwo przepięknych figurek, proste i intuicyjne zasady oraz mnóstwo (właściwie wyłącznie) negatywnej interakcji. Czego chcieć więcej? DODATKÓW! Gra powala na kolana.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Przepięknie wykonana pozycja, mnóstwo artów i zdjęć oraz sporo treści fabularnej. Typowy produkt z AoSu - raczej kolekcjonerski niż potrzebny do grania, tym niemniej wart polecenia!


Dobry, solidny produkt

Zaczynając od najważniejszej dla wielu osób oceny - gra znacznie lepsza od Wiedźm, jednak wciąż nie tak dobra jak Ankh-Morpork.

W grze znajdziemy dwie opcje rozgrywki - kooperacyjną i rywalizacyjną. Obie wykonane w zupełnie inny sposób (de facto dwie różne gry) choć na pierwszy rzut oka opcja rywalizacyjna zdaje się być po prostu okrojoną wersją pełnej, kooperacyjnej gry.
Gra łatwa do opanowania, dająca sporo frajdy. Mimo prostoty zasad dość nieprzewidywalna.

Wykonanie elementów gry na najwyższym poziomie, piękny produkt. Dobra, godna polecenia gra - zwłaszcza dla fanów Terrego, którym znudziło się już AM a do Wiedźm nie mają serca ;).


Świetna gra! Godny następca Talismanu. Posiada wszystkie wady ww. tytułu, ale dysponuje za to bajecznym settingiem i wspaniałym wykonaniem. Warto!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Fajna gra, pięknie wydana i z kilkoma oryginalnymi rozwiązaniami. Brak negatywnej interakcji ładnie jest wyważony zmienną kolejnością tur - przyjemna rozgrywka, zbyt złożona na imprezę ale warta własnego wieczoru.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Gra idealna - doskonale wyważona losowość z poziomem skomplikowania, najlepsza planszówka na imprezy. Bardzo wierna duchowi Świata Dysku!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

W porządku, bez rewelacji

Bardzo ładnie wydana, jednak wyjątkowo przeciętna gra - wierna settingowi Świata Dysku i solidnie wykonana. Doskonała gra familijna lub na "lekkie" imprezy, świetna też dla nowych osób nieobytych z planszówkami.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Najładniejszy podręcznik do RPG jaki w życiu widziałem! Sama gra łudząco podobna do pierwszej edycji - świetna, ale niezbyt uzasadniona reedycja.


Jak dla mnie ideał :)

Gra wygląda oszałamiająco - elementy z cienkiej tektury raczej do zalaminowania (w tym tory punktowe), ale poza tym wizualnie doskonała! Zasady przejrzyste i bardzo dobrze skalujące się do liczby graczy.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność: