Pirat90 - recenzje

Dostałem go od znajomych z okazji urodzin, i strasznie mi się spodobał.
Nie chce powtarzać słów Teichana, bo z większością się zgadzam. Jednak dla mnie najistotniejszą różnicą między tym dodatkiem a Trollfens jak i Labirynth of Ruin jest klimat.

Miasto [opuszczona posiadłość], Upiory, Wrony, Łowca Głów jak i Dowódca... To jest świetne! Nie tak bardzo jak kolejne pająki czy błąkanie się w dziczy. Przynajmniej nie dla mnie.

Pozatym jest kwestja jakości merytorycznej. Dwie klasy które doszły, są świetne. Zmieniają dużo, a gracze wybierają je ponad poprzednie. Przedmioty też są niczego sobie. Zarówno dla bohaterów jak i Overlorda. Relikty w które można wyposarzać całe grupy potworów a nie tylko półkowników, mimo że słabsze, to mają wielki sens. No i same karty Overlorda... Jak dla mnie ideał ;)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Ładne, czytelne i dobrze się nimi turla, czego więcej chcieć od kości. [a używam ich już kilka lat]


Jak dla mnie ideał :)

Graliście kiedyś w Dixita? To jest podobne ale lepsze. Większa regrywalność no i interakcja między garczami. Z resztą obrazki są tak podatne na interpretacje, że stosuję je w RPGach ;) Polecam!


Dobry, solidny produkt

Produkt wyśmienicie wykonany, ma tylko jedną podstawową wadę, cenę. Szczególnie że nie jest obligatoryjne posiadanie ich aby grać wystarczą zwykłe k6 i k12. Te jednak, są solidnie wykonane i oddają klimat gry


Jak dla mnie ideał :)

Komentarz Jakuba Zapały, jest bardzo trafny.
Od siebie bym dodał kilka szczegółów:
-Gra jest stworzona jednostronnie i asymetrycznie. Zabieg ten miał na celu zapewne oddanie takiej samej perspektywy bohatera co książki. Ogółem można brać to za zaletę, za wyjątkiem tych kilku chwil w których dochodzi do rywalizacji postaci graczy między sobą.
-Miękka oprawa i sposób klejenia skazuje podręczniki na szybkie zużycie. Oddanie książek pod opiekę introligatora rozwiązuje problem.


Jak dla mnie ideał :)

Żeby pokazać zalety tego dodatku, należy go porównać z Shattered Empire. Tamten dawał dużo, przed wszystkim możliwość grania w towarzystwie 7 i 8 graczy.
Ten natomiast dodaje kilka urozmaiceń: Dodatkowe rodzaje Hexów, nowe technologie, ciekawe rasy, ale zalecane dla doświadczonych graczy, jak i znacznie rozwija politykę.
W rękach doświadczonych graczy [co najmniej 4-5 partii] będzie świetny, mniej doświadczonych może przestraszyć i zniechęcić.
A to co warto wyróżnić. Dla tych, którzy się zaczynają nudzić standardową rozgrywką, jak i dla tych chcących napisać historię od nowa, jest kampania. Ta zaś nie jest zrównoważona [nie ma tego celu w samym założeniu], jednak daje mnóstwo frajdy!
Jeśli Wasze grono graczy się nudzi wersją podstawową, a jest was 6 lub mniej, to jest dobry wybór, w innym wypadku warto zastanowić się nad zakupem poprzedniego i dopiero tego. Dodatki świetnie działają bez siebie, jak i świetnie się komponują razem!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Najważniejszy z almanachów. Daje najbardziej wymagane informacje, a przed wszystki potrafi uchronić przed popełnianiem błędów, które mogą popsuć sesję. Może Pro-MG nie skorzysta na tym wiele, ale w końcu ktoś musi pisać takie książki. A jeśli nie był byś w stanie napisać książki w temacie, warto by było abyś tą przeczytał


Dobry, solidny produkt

Dla mnie jest to podstawowy almanach mistrza gry. Daje wiele młodym i początkującym MGom, którzy mogą wynieść naprawdę wiele z tej książki. Natomiast doświadczeni, niezależnie jak bardzo byli by zapatrzeni znajdą co najmniej kilka artykułów które poprawią ich umiejętności.


Dobry, solidny produkt

Coraz trudniej znaleźć książki do L5K w dobrym stanie, z tak starej edycji. Tu w rebelu, nie dość że jest to tanio w sklepowych cenach, to do tego sama przesyłka była dostarczona szybko i w idealnym stanie.

Natomiast jeśli chodzi o samą merytorykę książki, daje duże możliwości. A względem ceny niesamowite ilości szczegółów na temat klanu smoka.


Jak dla mnie ideał :)

Dla mnie gra jest wyśmienita. Kiedy pierwszy raz zagrałem w pierwszą Edycję D:JitD miała ona parę wad, przez które stwierdziłem że nie kupie sobie jej na własność. Jednak, teraz druga edycja pozbywa się wszystkich niedociągnięć.

Odświeżone zasady, ładniejsze grafiki, kampania na 20 godzin w podstawce, rozwój bohaterów i overlorda... Mega frajda! Nie mówiąc o balansie, który nie był odpowiedni w pierwszej edycji. Teraz zabawa utrzymuje poziom między 2 a pięcioma graczami. Nawet stabilnie się gra przy 5 bohaterach po małych zmianach.

Jak dla mnie Ideał dungeon Crawlera!


Jak dla mnie ideał :)

Dobry, szczegolnie dla poczatkujacych mg tytuł.
Dla doswiadczonych niewiele nowego, ale pozwala odswierzyc styl gry.


Jak dla mnie ideał :)

Obsluga jak zwykle dobra, na nastepny dzien przyszlo, a figurki, swietne, i przyszly w nienaruszonym stanie!


Dobry, solidny produkt

Powiem poprostu, genialne! Proste i tak naprawde nie do znalezienia gdzie indziej.
Jezeli chodzi o zalety produktu, hmm:
-łatwa konstrukcja
-wielosc opcji
-powtarzalnosc
-cena
[w brew pozorom sie oplaca, w poruwnaniu do wielkich makiet do bitewniakow, kazdy sobie mowi, za drogie zrobie sobie sam. A i tak koszta sa astronomiczne. To jest naprawde proste i ładne! Nie widze problemy w dodawaniu jakiś dodatkowych niekartonowych obiektow, bo to swietnie spelnia swoja role jako podstawa pod wszystko inne]
Wady:
-jezeli nie zrobi sie tego ze stali nierdzewnej [no moze odpowiednio gruba tektura wystarczy], to ma wzglednie malą wytrzymałość. [chociaz jak jest do uzytku wlasnego i sie o to dba, to spokojnie wytrzyma okolo ze 100 gier]
Dlaczego nie 5?
jest tego troche mało, jak na taką cene, jest ok. Ale chce się wiecej.


Dobry, solidny produkt

Co tu dużo mówić, gra jest dobra a jej największą zaletą jest ilość dodatków. Sama podstawka jest dobra łatwa ale skąpo odrobinę.
Bohaterów mogło by być więcej, kart przygód mogło by być więcej, itp...
Gra świetnie nadaje sie na prezent dla młodszych, ale dla starszych proponował bym tych co pamietają magie i miecz.
No i wracając czemu taka dobra na prezent, bo z każdą nową okazją bedzie wiadomo co kupić, jakiś dodatek.


Dobry, solidny produkt

Dodatek zmienia wiele, Przede wszystkim balansuje grę w naprawdę dobry sposób.
-Nowe karty strategii zmieniają 'imperialne podejście' do gry.
-Możliwość grania w 8 osób to już jest epik.
-Ilość elementów gwarantuje brak powtarzalności.
-Nowe rasy bardzo dobrze się komponują.
-A dodatkowe zasady takie jak szybki start, czy osadnicy, są świetne!
Nadal ma jedną wadę ale to naturalne dla tego rodzaju gier. Wielkość zasad determinuje naprawdę długi czas tlumaczenia ich. A takie naprawdę dobre zagrywki odkrywa się po kilku grach.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Mialem watpliwosci czy kupic produkt, potem czy ocenic na 4 czy na piec wiec teraz tlumacze:
-Jest niezly bardzo grywalna strategia, z swietnie komponujacymi sie elementami strategii i polityki, z dodatkiem nawet niezle radzi sobie handel [tu jest troche za prost]
-Gra moze nie wciagnac za pierwszym razem wszystkich graczy, a szczegolnie nie znajacych angielskiego, ale ten problem moze szybko rozwiazac zagranie w komputerowego Master of Ornion 2.
-Nie polecam osobom dla ktorych gra czym prostrza tym lepsza, zasad jest troche, ale "mniej sie nie dalo". Wiekszosc komplikacji powoduja karty akcji i polityki, bo to one maja pierwszenstwo w rozpatrywaniu zasad.
-Figorki sa "niezniszcalne", pudelko dobrze wykonane [ale bardziej delikatne raz spadnie na kant "to zostanie slad"], no i instrukcja, obszerna, i ciekawa, ale nie jest pancerna, wiec w rozpatrywaniu zasad trzeba uwazac zeby nie "latala".
-Drobne bledy poprawiaja "home rules" [jak np. ruznica kosztu PDS w instrukcji i na karcie ras]
-Pudlo na gre jest za duze... poprostu episkie, potem mozna zalatwc dwa male pudelka z przegrudkami, i wszystko sie miesci, w o polowie mniejszej pojemnosci, opakowaniach.
Podsumowujac: gra solidna, wrecz idealna, a przy duzej ilosci graczy, rozrywka jest niesamowita. W klimatach gier komputerowych typu: Master of Orion 2 czy Galactic Civilizations, ale tu jest jakas atmosfera miedzy graczami, i konkretna rozrywka, z przepieknym elementem polityki znanej z gry Diplomacy.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność: