Qbista - recenzje

Jak dla mnie ideał :)

Dla fanów Star Wars jest to pozycja obowiązkowa. Dopracowany, piękny podręcznik z mechaniką opartą o własne kości.

W środku znajdziemy komplet informacji niezbędnych do rozegrania kampanii toczących się wokół walk Rebelii z Imperium.

Podręcznik jest profesjonalnie wydany i opracowany. Mechanika - innowacyjna. Świata nie trzeba nikomu przedstawiać.


Jak dla mnie ideał :)

Gra jest zabawna, szybka i niezwykle przyjemna. Zasady są bardzo proste do przyswojenia. Rozgrywka opiera się na jednej, banalnie prostej zasadzie - nie wyciągnij z talii Eksplodującego Kotka. Jeżeli to zrobisz - eksplodujesz i przegrywać.

Rozgrywkę uatrakcyjnia cały Arsenal kart akcji, wśród których znajdziemy Brodokota, czy „Nie, Nie, Nie”. Eksplodującego Kotka można czasem rozbroić (np. wskaźnikiem laserowym), ale to tylko oddala naszą zagładę - Kotek wraca do talii.

Mina gracza, któremu w talii pozostały dwie karty (z czego jedna jest Eksplodującym Kotkiem) - bezcenna.

Całość jest dodatkowo okraszona pięknymi, humorystycznymi ilustracjami. Świetna zabawa.


Dobry, solidny produkt

Gra jest szybka, sprawna i ładnie wydana. Mechanika przywodzi na myśl granie w oczko (dobieramy karty przeciwników uważając, by nie przekroczyć maksymalnej ilości wrogów, której jest w stanie stawić czoła nasz bohater), ale po pierwszej rozgrywce sprawia to dużo frajdy.

Po przebrnięciu przez instrukcję kilka kwestii pozostawało niejasnych i trudnych do opanowania, ale większość problemów zniknęła przy pierwszej rozgrywce.


Dobry, solidny produkt

Kostki są solidnie wykonane. Osobiście nie lubię tabelek i przeliczania wyników na „klasycznych” kościach na te uszyte do Genesys/SW, więc dla mnie był to must have do zapewnienia grywalności systemu.

Trochę żal, że w zestawie nie ma więcej kości, jeżeli zestaw ma tylko jeden gracz lub MG, trzeba się wymieniać. Ale cóż - biznes jest biznes.


Dobry, solidny produkt

Dobry, ciekawy dodatek do Savage Worlds dla osób uwielbiających klimaty pulp. Wielki plus dla polskiego wydawcy za umieszczenie w podręczniku odniesień do polskich realiów.

Szata graficzna podręcznika jest moim zdaniem zbyt monotonna, ale to kwestia gustu. Każdy miłośnik Savage Worlds, który sięgnie po podręcznik na pewno się nie rozczaruje.


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo przyjemna gra. Spędziliśmy nad nią kilka dobrych godzin, i nie znudziła się ani o jotę. Gra jest pięknie wykonana, wszystkie elementy cechują się doskonałą jakością, a figurki wagonów są po prostu fenomenalne. Rozgrywka jest płynna i szybko staje się intuicyjna. Wszystkie nagrody są w pełni zasłużone.


Dobry, solidny produkt

Podręcznik, podobnie jak i sama gra - przełomowa, oryginalna koncepcja, ciekawe podejście, nowatorskie spojrzenie. Do pełni satysfakcji zabrakło mi jednak odpowiedniego sprzedania i zaprezentowania istoty systemu. Epistolarny charakter podręcznika, choć bez wątpienia klimatyczny i pasujący do konwencji - miejscami jest przesadzony, przerysowany. Zbyt często opis wydarzeń kuleje względem oddania klimatu gry. Podręcznik napisany w zasadzie dla dojrzałych graczy - w niepokojący, skupiony na obłędzie sposób. Szczerze - cieszę się, że nie zaczynałem swojej przygody z RPG od De Profundis - czytając listy narratora podręcznika o jego wizjach, opętaniu przez grę RPG i psychodramie z elementami snu na jawie - człowiek może odnieść mylne wrażenie, że jest cień prawdy w poglądach niektórych na temat demonicznego obrazu tej formy rozgrywki.

Dla dojrzałych graczy - perełka. Dla młodszych - jeszcze czas.


Jak dla mnie ideał :)

Gry nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Monopoly to prawdziwy klasyk - nie ma więc co się dziwić, że ubranie go w jubileuszową, retro edycję było strzałem w dziesiątkę.


Jak dla mnie ideał :)

Solidny podręcznik, pełen użytecznych informacji o świecie Warhammera i Imperium. Rzadko kiedy zdarza się, żeby podręcznik dotyczący opisu świata potrafił w sposób przystępny i bez zbędnego przeładowania informacjami przekazać smaczki i klimat świata w parze z dużą dawką szczegółów. Autorom Dziedzictwa Sigmara udało się to w pełni.


Dobry, solidny produkt

Prawdę powiedziawszy, po wszystkich komentarzach, recenzjach i opisach, faktyczna rozgrywka mnie rozczarowała. Nie oznacza to, że Osadnicy z Catanu są słabą grą - wręcz przeciwnie, to gra solidna i ciekawa. Niemniej - zbyt duży poziom losowości sprawia, że czasami skrzętnie knute strategie okazują się irytująco nieprzydatne.

W rzeczywistości, rozkład i dystrybucja surowców może w niektórych przypadkach ograniczać się do trzymania kciuków za odpowiedni wynik rzutu kośćmi.

Gra jest trochę zbyt prosta. Dla osób, które początek przygody z planszówkami mają już dawno za sobą pozostawi pewien niedosyt.


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo intrygujący pomysł, ciekawe wykonanie, świetna rozgrywka. Gra oferuje w zasadzie wszystko, czego oczekuję po grze kooperacyjnej. Koncepcja z odgadywaniem znaczenia snów i wizji przekazywanych graczom-śledczym przez gracza-ducha przynosi wiele rozrywki i zabawy.

Instrukcja napisany w sposób zrozumiały, opanowanie zasad rozgrywki nie nastręcza problemu.

Wszystko umieszczone w zachęcającej oprawie graficznej, z przepięknymi (i niepokojącymi!) kartami snów włącznie.

Jedynym mankamentem gry jest rozgrywka dwuosobowa. Jeden z graczy wciela się wtedy w dwójkę śledczych, a drugi w ducha. Niestety, rozgrywka nie przynosi tyle radości, co w większej grupie - kluczowym i silnym elementem rozgrywki jest wspólne odgadywanie znaczenia snów i wizji wspólnie przez graczy-śledczych, a w przypadku gry dwuosobowej graczowi-śledczemu pozostaje tylko dyskusja z samym sobą.


Jak dla mnie ideał :)

Świetny podręcznik. Zawiera mnóstwo informacji o Londynie z epoki Sherlocka Holmesa, wydany profesjonalnie, ładnie. Doskonałe kompendium wiedzy przygotowujące do gry w Zew Cthulhu w epocie Wiktoriańskiej.

Oprócz szczegółowego opisu Londynu, stylu życia w epoce i zwyczajów jego mieszkańców otrzymujemy również opis najistotniejszych istot nadprzyrodzonych z literatury anglosaskiej - w podręczniku znajdziemy statystyki Mr Hyde'a, Draculi, Doriana Greya, czy wspomnianego już Sherlocka Holmesa.

Stanowiąca dodatek mapa Londynu wykonana naprawdę świetnie.

Szkoda tylko, że podręcznik nie został wydany w twardej oprawie - taki egzemplarz chciałoby się trzymać na półce jak najdłużej.


Dobry, solidny produkt

Dobry podręcznik. Ciekawa mechanika oparta na cechach postaci, otoczenia i świata, która pomaga wzbogacić warstwę mechaniczną rozgrywki. Świetny system tworzenia postaci przewidujący budowę już na tym etapie relacji i powiązań pomiędzy bohaterami graczy.

Wszyscy miłośnicy jak najmniejszej liczby rzutów kością i uproszczonej mechaniki powinni doskonale odnaleźć się w tym systemie. Zwłaszcza, jeżeli posiadają dużą wyobraźnię.

Podręcznik napisany w języku angielskim, ale na tyle prosto i przejrzyście, że nawet osoby ze słabszą znajomością języka powinny sobie poradzić z lekturą.

Nie ma co się bać użycia kości FUDGE - mechanika jest prosta i intuicyjna, a specjalistyczne kostki można z sukcesem zastąpić startymi, dobrymi K6.

System uniwersalny - mechanika FATE pozwala nam rozgrywać sesje w zasadzie w każdych realiach, nie ma więc potrzeby rozpisywania się nad ideą świata.

Jeżeli czegoś mi brakowało - to może wyłącznie więcej fajerwerków w oprawie graficznej. Podręcznik jest przejrzysty i czytelny - ale raczej monotonny, szary. Jakość grafik nie zapiera tchu w piersiach - w tym zakresie można było bardziej dopieścić produkt.


Nie spełnia moich oczekiwań :(

Sam podręcznik to prawdziwa katastrofa. Odrzuca w zasadzie wszystko - fatalny układ graficzny (mała czcionka, duże nagromadzenie tekstu, mała ilość ozdobników i ilustracji, jednolitość - można odnieść wrażenie, że ma się do czynienia z pracą akademicką, a nie podręcznikiem RPG); treść merytoryczna (wszystkie elementy opisane są chaotycznie, niespójnie, autor powołuje się na wiele skrótów i symboli, które w dalszych częściach podręcznika uniemożliwiają swobodne zrozumienie tekstu); niegrywalną mechanikę; czy elementy świata (opis trawy i liści jako potencjalnych wrogów to jeden z wielu smaczków).

Szata graficzna przygotowywana w Wordzie, z uwielbieniem tabel.

Jedynym plusem podręcznika są w zasadzie dwie materiałowe zakładki.

Cieszę się, że podręcznik ten kupiłem tylko na żartobliwy prezent (po poprzednich komentarzach wiedziałem, czego się spodziewać) - inaczej byłbym bardzo rozczarowany.


Jak dla mnie ideał :)

Świetny system, przebogaty (i naprawdę nowatorski i oryginalny) świat, świetne połączenie większości koncepcji gier RPG (począwszy od Fantasy, przez Post-apokaliptyk i Horror), do tego w cudownej oprawie graficznej. Autorzy podeszli do swojego zadania bardzo poważnie, dając nam ostatecznie solidny, naprawdę dopracowany podręcznik, co sprawia, że mimo jego obszerności można go z uśmiechem na twarzy pochłonąć jednego wieczora.


Jak dla mnie ideał :)

Kolejny, solidny produkt wydawnictwa Portal.
Napisany, podobnie jak poprzednie części serii - z dystansem, poczuciem humoru, w sposób niesztampowy. Jeśli chodzi o merytoryczną wartość zawartych tam porad i patentów - cóż, niektóre są naprawdę niezłe, wprowadzam je od następnej przygody.


Pięknie namalowany, wystylizowany i dopracowany do ostatniego szczegółu.
Ukazuje nie tylko terytoria poszczególnych państw dominium, ale i dokładne plany ich stolic, z niezwykłą precyzją i dokładnością.

Ale największą zaletą "Atlasu..." jest bez wątpienia jego piękno.

To kawał naprawdę zapierającej dech w piersiach roboty.


Dobry, solidny produkt

Bardzo przydatny przy tworzeniu postacie, poszerza i tak już szeroki katalog pochodzeń i profesji. Świetny jest zwłaszcza rozdział poświęcony Pamietnikowi - pozwala spojrzeć na swoją obecną postać (albo zbudować nową) w zupełnie innym, głębszym świetle.

Dla każdego gracza - podstawa.

Trochę boli tylko, że mimo wszystko możnaby umieścić w tej książce jeszcze więcej informacji - jest to bowiem podręcznik niezwykle cieńki, jeśli idzie o objętość.


Kawał dobrego podręcznika.
Świetnie napisany, z polotem, w stylu idealnie odpowiadającym realiom; a do tego ten świat - przecudownie bogaty i dopracowany w najmniejszych szczegółach.
Polecam każdemu fanatykowi tematyki płaszcza i szpady, i nie tylko.