Tklisza - recenzje

Dobry, solidny produkt

Kolorek ładny, wyglądają solidnie, zobaczą ile posłużą. Pudełko przyda się do planszówek.


Dobry, solidny produkt

Graliśmy w 3 osoby przedział wiekowy 30-60. Spokojnie zagraliśmy 3 partie nikt się nie zmęczył intelektualnie, miło spędziliśmy czas. Na rodzinne wieczory w sam raz.


W promocji za 20 pln - choćbym miał 1 raz zagrać to i tak się opłaca - póki co czeka na swoją kolej.


Dobry, solidny produkt

Kilka dodatkowych postaci, nowy wirus, nowa opcja gry z Bioterrorystą. Generalnie rozszerzenie tego co w podstawce.(Nie grałem opci z Bioterrorystą)


Dobry, solidny produkt

Gra potrafi skopać tyłek :D. Niestety czasami mechanika ma tendencję do tzw. "auto kill". Jeżeli pechowo ułożą nam się karty w środkowym etapie gry to niestety co byśmy nie zrobili to i tak świat nie przetrwa.


Dobry, solidny produkt

Gra potrafi skopać tyłek :D. Niestety czasami mechanika ma tendencję do tzw. "auto kill". Jeżeli pechowo ułożą nam się karty w środkowym etapie gry to niestety co byśmy nie zrobili to i tak świat nie przetrwa.


Dobry, solidny produkt

Munchkin i wampiry, fajne połączenie, nowy sposób "upgradu" Klas poprzez moce, ale bez dodatku szybko robi się wtórny i dodatek jest niezbędny.


Dobry, solidny produkt

3 letnie maluchy grają w grę bez problemu i z radością wyrzucają potwory do szafy. Nie podoba mi się zdublowanie potworów. Zamiast 20 różnych ilustracji dostajemy 2 x10 takich samych które mają inną "zdolność"


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Kupiłem, pograłem kilka partii w 2 osoby i widzę że bez przynajmniej jednego dodatku się nie obejdzie. Jeżeli chodzi o samą podstawkę to niestety kuleje trochę militarka jest do niej za mało kart.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

W porządku, bez rewelacji

Produkt w porządku, torebka całkiem pokaźnych rozmiarów myślę, że spokojnie zmieści ok. 30 standardowej wielkości kostek. Mogłaby być zrobiona z trochę bardziej sztywnego materiału.


Dobry, solidny produkt

Kompilacja kilku dodatków wydanych do tej pory w języku angielskim. Jeżeli porównamy cenę tego zestawu do pojedyńczych zakupów to na pewno jest to niezła okazja. Munchkinomikon i Wróżka dodają dodatkowe trochę bardziej skomplikowane zasady. Jeżeli masz tylko "podstawkę" to lepiej kup inne dodatki jeżeli jednak masz już ich kilka to będzie to miłe urozmaicenie.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

@Piter
Ja odniosłem wrażenie, że to Imperium ma trudniej. Rebelia może siedzieć na końcu świata i powoli robić punkty. Inicjatywa jest po stronie Imperium i 1-2 tury zawahania w realizowaniu agresywnej taktyki może kosztować grę.


1. Nie wiem jak gracie w Rebellion, że zajmuje Wam 5 godzin. Pierwsza rozgrywka z doczytywaniem instrukcji 4 godziny. Trzecia rozgrywka - na 4 graczy z czego 3 grało po raz pierwszy 4 godziny. Da się zagrać w 3 godziny z setupem.
2. Zasady : Mogłyby być lepiej napisane - są pewne niejasności i trzeba skakać pomiędzy dwiema książeczkami co staje się denerwujące za kolejnym razem.
3. Walka - jest co prawda trochę zamulająca, ale tak naprawdę ile tych dużych walk w ciągu jednej gry stoczymy? Rebelia chowa się i atakuje z zaskoczenia w miejsca gdzie jest mała obsada Imperialna, Imperium jak już gdzieś złapie jednostki Rebelii to najczęściej kończy się na 1-2 rundach walki. Fakt przy odkryciu bazy może się okazać że finałowa batalia może zająć trochę czasu ale to jest zwieńczenie całej gry. W innym wypadku częste walki (nie mylić z potyczkami) to raczej błędy strategii Rebeliantów.
4. Cytuję "Przytłaczająca - po 3 godzinach z wytęsknieniem czeka się na koniec nawet gdy się wygrywa" - To nieprawda w moich grach nawet przy przytłaczającej przewadze Imperium gra rozstrzygała się w ostatniej turze w której mogły wygrać obie strony. Nie ma w tej grze czegoś takiego że któraś strona wyraźnie prowadzi. wynika to z jej asymetryczności. Ogromna przewaga Imperium w Galaktyce wcale nie musi się przenieść na końcowe zwycięstwo.
5. Czas ucieka przy grze bardzo szybko, niemal niezauważalnie po 2 pierwszych rozgrywkach dziwiłem się że tak długo graliśmy przy stole tego nie czuć.
6. Ktoś napisał coś o dłużyznach - Są takie tury w których dzieje się mniej to prawda, ale trzeba przez nie szybko przebrnąć ta gra wcale nie trwa długo - 8 do 9 tur więc nie ma czasu na stanie w miejscu.
7. Znajomość świata Star Wars znacznie pomaga i przyspiesza rozgrywkę, nawet nie znając kart i mechaniki jesteś mniej więcej przygotowany na to co Cię czeka. Wiesz czym się różni X-Wing od Death Stara i AT-AT od speedera znacznie ułatwia to ogarnięcie gry.
8. Klimat jest meeeeega rozgrywka jest epicką opowieścią o walce Imperium z Rebelią są elementy znane z trylogii. Można łapać i zamrażać w karbonicie Rebeliantów, Luke może przejść trening i stać się Jedi.

Grze do ideału troszeczkę brakuje ale dla mnie jest super gorąco polecam.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

@GrisznakIW

Wiem że dla niektórych wizja "komputera" przy grze planszowej jest odstraszająca. Też na początku byłem sceptyczny. Oglądałem na YT kilka gameplay z różnych konwentów, następnie ściągnąłem samą app jak tylko była dostępna i przekopałem się przez nią na sucho wg. mnie jest OK. Zawsze to jakiś powiew świeżości. App prowadzi losowy atak ufoli na Ziemię i robi to na pewno lepiej niż jakikolwiek inny algorytm oparty na kartach lub kościach, zwłaszcza że masz nieograniczone możliwości naprawy błędów mechaniki poprzez update appki bez oczekiwania na dodatek do gry. Wracając do samego "komputera". Nie potrzebujesz go wystarczy smartphone lub tablet, w dzisiejszych czasach są to dobra ogólnodostępne nawet bardziej niż wolny czas do spędzenia nad planszówką. Klimat komputerowych Xcom mega pożeraczy czasu (oczywiście tylko stara trylogia Ufo:EU, XCOM:TFTD i XCOM: Apocalypse - nowych nie trawię) Ja kupuję na pewno.
PS. Zaraz po wypłacie :D


Gra fajna, na kolana nie rzuca, ale gra się przyjemnie i jest kilka dróg do zwycięstwa. Grałem z osobami początkującymi w grach planszowych i gra spodobała im się. Plusem na pewno jest mechanizm kół zębatych dzięki czemu na planszy od razu widać co będziemy mogli zrobić za 2-3 tury co dla początkujących graczy ma duże znaczenie ponieważ mogą bez przeszkód realizować swój Game plan. Mechanizm z kółkami dla mnie bardzo fajny i nowatorski. Nie jest to gra przy której chciałbym zarwać nocki lub stracić sobotnie popołudnie ale posiedzieć ze znajomymi i zagrać 1-2 razy w sam raz.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność: