C08 - recenzje

Koszulki na karty to Tarot size. Pomarańczowe od FFG.


Nie spełnia moich oczekiwań :(

Hologram - to jest to co psuje te koszulki. Kupując koszulki Clear oczekuję koszulek przeźroczystych, a nie z nadrukiem. Zdecydowanie więcej do Ultra Pro nie sięgnę chyba, że faktycznie nie będzie innego wyboru.


Koszulki cienkie podobnie jak Mayday ale wydają się być sztywniejsze.

Karty postaci z Dungeonquest: Smocze lochy i karty postaci oraz przedwiecznych z Eldritch Horror pasują na styk.


Jak dla mnie ideał :)

Klimatyczna gra paragrafowa. Autor zdecydowanie wie kto to H.P. Lovecraft. Pokuta właśnie jest inspirowana mistrzem.

W trakcie rozgrywki przechodzi się przez różne wątki zbierając informacje, dzięki którym można otworzyć alternatywne ścieżki wyboru.

Jest to moja pierwsza paragrafówka i zdecydowanie mogę powiedzieć, że się nie zawiodłem.


Jak dla mnie ideał :)

Zamiast oglądać prognozę pogody wystarczy rzucić kością. Sprawdza się częściej niż prognoza z TV.


Rewelacyjna szybka i prosta gra.

Instrukcja jest odrobinę przydługawa jak na taki gameplay oraz na początek może się wydawać mało czytelna.

Gra jest kwintesencją losowości. Dopiero jak się ją trochę ogarnie można przyjąć jakąś taktykę, która pozwoli na przetrwanie.
Losowość w tej grze jest zamierzona i widać w niej czarny humor twórców. Najbardziej można ja porównać pod tym względem do Space Hulk: Anioł Śmierci.
Losowość można nieco ograniczyć oraz zwiększyć ilość wyborów poprzez wprowadzenie opcji dodatkowych których na końcu instrukcji jest dość sporo.

Narzekanie na losowość w tej grze to tak jakby narzekać na to, że Kenny umiera w każdym odcinku South Parku.

Dodatkowo gra ma całkiem fajną mechanikę walki przy pomocy kart. W porównaniu ze starym systemem (papier-kamień-nożyce) system kart oferuje kilka możliwości do wyboru podczas walki.

Gra dobrze się sprawdza zarówno w wersji jednoosobowej jak i wieloosobowej.

Jeszcze słowo o zawartości pudełka.
Dużooo kart i kafli lochu. Dobrze dobrane grafiki i ładne figurki (które najlepiej pomalować). Kafle i żetony dobrej jakości.

Podsumowując jest to typowy "ameri" z dużą losowością i mocnym klimatem czarnego humoru fantasy.


Dobry, solidny produkt

Dodatek przydatny w grze wieloosobowej (choć nie jest konieczny).
W zestawie 10 metalowych monet oraz kości (k6), które można używać w każdej innej grze w klimacie Cthulhu.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podany w opisie wymiar jest "lekko" naciągnięty.
Maksymalny wymiar karty której nie trzeba by wpychać na siłę to około 9,7 cm x 6,9 cm.
Pozostały wymiar to marginesy protektora.


Base - farbka na podkład. Dobrze kryjąca, nie przebija innych kolorów.
Leadbleacher - kolor "ciemny" metaliczny.


Dobry, solidny produkt

Base - farbka na podkład. Dobrze kryjąca, nie przebija innych kolorów.
Death World Forest - kolor "wojskowy" zielony (odrobinę jaśniejszy niż pojazdy wojskowe w Polsce).


Dobry, solidny produkt

Base - farbka na podkład. Dobrze kryjąca, nie przebija innych kolorów.
Abaddon Black - kolor "suchy" czarny.


Raczej słaby

Gameplay jest w sam raz dla laika, dla osób bardziej zainteresowanych tematyką wojenno-historyczną gra będzie zawierać dużo błędów.

Kiepska jakość żetonów. Zamiast kwadratów i prostokątów są trapezy, romby, krawędzie paraboliczne i hiperboliczne.

Jeżeli chodzi o gry DVG które do tej pory zakupiłem, tej jako jedynej nie polecam. W tej cenie można znaleźć gry w DUŻO lepszej jakości o porównywalnym lub lepszym gameplayu.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Dobre, solidne kości, co prawda pies się nie chwyci ale do gier są idealne. Cyferki dobrze widoczne, zazwyczaj wypadają te co akurat trzeba. Czasem grymaszą i wynik jest za mały albo za duży ale na razie wszyscy żyją. Zdarza się, że poturlają się pod stół, łóżko, fotel i nie chcą wyjść ale trochę perswazji i wszystko wraca do normy. Zaletą jest pudełko w którym kości lubią przebywać, a które również chroni je przed zdarzeniami losowymi. Mogę jeszcze dodać, iż zamawiałem je w 2005 i do dziś (a mamy 2015 rok) nie postarzały się ani o dzień.


Dobry, solidny produkt

Pudełko wykonane z miękkiego, zgrzewanego, giętego plastiku. Zawias zrobiony również na zasadzie podwójnego gięcia.

Zamknięcie jest dość nieporęczne ze względu na wielkość.
Pudełko jest odrobinę pojemniejsze niż zwykły deck box jednak jest też odrobinę niższe. Karty w koszulkach FFG ledwo się mieszczą z zamkniętym przykryciem. Karty w koszulkach Mayday lub bez koszulek zmieszczą się problemu.

W pudełku znajduje się plastikowa przekładka.
Kolorystyka tematycznie pasuje do gier wojennych.

Ocena 4.5 jeżeli chcemy przetrzymywać karty bez koszulek lub w Maydaych.
Ocena 3 jeżeli chcemy przetrzymywać karty w koszulkach FFG.


Dobry, solidny produkt

Pudełko wykonane z miękkiego, zgrzewanego, giętego plastiku. Zawias zrobiony również na zasadzie podwójnego gięcia.

Zamknięcie jest dość nieporęczne ze względu na wielkość.
Pudełko jest odrobinę pojemniejsze niż zwykły deck box jednak jest też odrobinę niższe. Karty w koszulkach FFG ledwo się mieszczą z zamkniętym przykryciem. Karty w koszulkach Mayday lub bez koszulek zmieszczą się problemu.

W pudełku znajduje się plastikowa przekładka.
Kolorystyka tematycznie pasuje do gier wojennych.

Ocena 4.5 jeżeli chcemy przetrzymywać karty bez koszulek lub w Maydaych.
Ocena 3 jeżeli chcemy przetrzymywać karty w koszulkach FFG.


Dobry, solidny produkt

Pudełko wykonane z miękkiego, zgrzewanego, giętego plastiku. Zawias zrobiony również na zasadzie podwójnego gięcia.

Zamknięcie jest dość nieporęczne ze względu na wielkość.
Pudełko jest odrobinę pojemniejsze niż zwykły deck box jednak jest też odrobinę niższe. Karty w koszulkach FFG ledwo się mieszczą z zamkniętym przykryciem. Karty w koszulkach Mayday lub bez koszulek zmieszczą się problemu.

W pudełku znajduje się plastikowa przekładka.
Kolorystyka tematycznie pasuje do gier wojennych.

Ocena 4.5 jeżeli chcemy przetrzymywać karty bez koszulek lub w Maydaych.
Ocena 3 jeżeli chcemy przetrzymywać karty w koszulkach FFG.


Dobry, solidny produkt

Prosta i szybka gra.

Wbrew nazwie i kategorii nie jest to gra karciana. Mechanika którą kontroluje gracz opiera się na rzutach kośćmi. Karty są wyłącznie przeciwnościami do pokonania i gracz nie ma nad nimi prawie żadnej kontroli.

Mechanika faworyzuje grę solo jednak można grać kooperacyjnie w kilka osób.

Pudełko zawiera plansze, karty, kości i metalowe żetony których jest w sam raz dla jednego gracza. Przy większej ilości graczy pozostaje dokupić paczkę żetonów lub wg. instrukcji użyć innych markerów.

Klimat Cthulhu, grafiki odpowiadają klimatowi gry.

Gra dobra do rozgrywki solo jeżeli nie ma czasu na rozłożenie czegoś bardziej skomplikowanego.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Duży dodatek do Mage Knight.

W pudełku dostajemy nową postać, inteligentnego przeciwnika bazującego na Hero Clix, wrogów tereny oraz erratę do podstawki w postaci kart którymi zastępujemy już te nieaktualne.

Teoretycznie została ogłoszona wersja polska ale na razie nie ma widoku na żaden termin polskiego druku.
Wersja angielska jest jak najbardziej udanym zakupem.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Małe rozszerzenie do Mage Knight.

Dostajemy dodatkową postać z całym startowym setupem.

Na wersję polską na razie nie ma co liczyć.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Miałem okazję kupić grę z produktów uszkodzonych co było jednym z najlepszych zakupów.

Edycję angielską wybrałem jednak ze względu na to, iż polski wydawca nie specjalnie się interesuje wydawaniem dodatków Mage Knighta.
Zdecydowanie mogę polecić edycję angielską o ile język nie będzie barierą w grze.

Sama gra ma sporo komponentów, dużo zasad do przeczytania ale gdy się już zaczyna grać to każdy kto już ma parę planszówek za sobą poradzi sobie bez problemu.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność: