Asheri

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

3 użytkowników

Dobry, solidny produkt

Zarówno system, jak i samo wydanie mają swoje wady i zalety.
System zdecydowanie zapewnia dużą elastyczność - można go dostosować do właściwie każdego pomysłu. Równocześnie jednak posiada parę rozwiązań, których nie jestem fanką - jak na przykład rozdzielenie BNów na blotki i figury (wolę to różnicować po prostu statystykami czy starannością przygotowania bohatera niż jakąś ogólną zasadą, co więcej nierzadko miałam sytuację, gdy postać wprowadzona w założeniu jako "blotka" nagle rozwijała relację z BG i stawała się naprawdę istotna) czy masa "reguł na każdą okazję" (ale nikt nie każe ich na siłę stosować, więc spoko - niektórzy lubią, więc niech będzie) - są to raczej kwestie bardzo subiektywne.
Podoba mi się to, że system pozwala szybko stworzyć bohatera i całkiem nieźle go zindywidualizować, choć mam wrażenie, że pod tym względem miejscami mogłoby być bogaciej (zwłaszcza jeśli chodzi o zawady). Da się w nim też zarówno poprowadzić sesję nieco spokojniejszą ("gadaną"), jak i klasyczną sesję akcji. Mechanikę (przynajmniej w podstawowym zakresie) da się szybko przyswoić i można ją łatwo modyfikować pod kątem swoich potrzeb.

Jeśli chodzi o wydanie, to mam trochę zastrzeżeń do szaty graficznej. Na przykład miejscami nagłówki sekcji (zrobione niewiele różniącą się czcionką od np. nazw cech czy umiejętności) upchnięte gdzieś w kącie strony są trudne do wypatrzenia. Zwłaszcza gdy nie ma się czasu na dokładne czytanie podręcznika.

Generalnie mankamenty są raczej drobne, więc zachęcam do zapoznania się z tym podręcznikiem i do sesji z wykorzystaniem systemu Savage Worlds.


Jak dla mnie ideał :)

Kolejny fajny, klimatyczny zestaw od q-workshopu. W tych kostkach szczególnie spodobała mi się kolorystyka - bardzo współgra ze wzorem. Polecam.


Dobry, solidny produkt

Cold City przypadło mi do gustu klimatem. Pomysł, na którym opiera się system jest, moim zdaniem, bardzo inspirujący - zarówno dla graczy, jak i dla MG. Lubię systemy, które pozwalają łatwo i szybko stworzyć postać, ale równocześnie wymagają osadzenia jej w fabule, w "rzeczywistości". CC spełnia te wymagania głównie dzięki temu, że od początku musimy dać postaci jakieś cele - w szczególności też te osobiste. Poza tymi smaczkami mechanika nie powaliła mnie, ale też nie zniechęciła. Podręcznik jest krótki - momentami pozostawia to wrażenie, że coś zostało potraktowane zbyt płytko, za słabo opisane. Ale ogólnie polecam.


Dobry, solidny produkt

System nie przekonuje mnie w stu procentach, gdyż nie jestem fanką "rewolucji" w stosunkach MG-gracz. Idea przejmowania kontroli przez graczy (opisywania rezultatów rzutów) wydaje mi się być fajnym smaczkiem do wrzucenia od czasu do czasu, niekoniecznie podstawową zasadą działania systemu. Niemniej, to w dużej mierze kwestia osobistych preferencji.

Na plus InSpecters mogę policzyć natomiast prostotę systemu. Trzeba przyznać, że jest to gra, w której to, co pozostaje do roboty to odgrywanie i fabuła, bo mechanika jest po prostu szczątkowa. Podoba mi się to rozwiązanie.
Widać też, że klimat daje się dość swobodnie kształtować i komedia nie jest jedynym kierunkiem, w którym można pójść (choć tak może się wydawać na pierwszy rzut oka). Elastyczność w tworzeniu świata, postaci, problemów daje spore pole do popisu.
Ogólnie system mi się spodobał - może bez jakichś wielkich rewelacji, ale jest ciekawie pomyślany.

Do tego jest świetnie opisany. Podręcznik czyta się lekko, łatwo przyswoić zasady i załapać klimat.


Dobry, solidny produkt

Dobrej jakości karty w bardzo fajnym klimacie. Świetny pomysł na wizerunki figur. Grafika na koszulkach też bardzo estetyczna. W tej talii szczególnie podoba mi się to, że nie jest przekombinowana (zdominowana grafikami) - wygląd kart zbliżony do tradycyjnych, a jedynie "ubarwiony" drobnymi, spójnymi klimatycznie motywami.


NLoriel

Liczba recenzji: 137

Okot

Liczba recenzji: 17

KptOdyniec

Liczba recenzji: 5