Jan Rogalo

Poliglota

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

1 użytkownik

Sid Meier's Civ jest totalnie epicka, ale musze ocenic ja calkiem subiektywnie na 3.5. Jesli chodzi o komponenty to nie mozna sie do niczego przyczepic - 5. Jesli chodzi o mechanike i tego w jaki sposob gra oddaje wersje komputerowa 5. Czy jest to gra w ktora mam ochote czesto grac - nie -Sid Meier's Civilisation jest okropnie dluga, set up zajmuje bardzo dlugo, a zeby zagrac w 4 osoby to juz wogole niemalze nie do zrobienia, ale tez wtedy gra jest najciekawsza. W zwiazku z tym nie dokonca odpowiada grupie z ktora najczesciej gram.

Nie polecalbym cywilizacji graczom ktorzy nie chca badz tez nie moga pozwolic sobie na bardzo dlugie granie, nie tylko ze wzgledu na dlugosc rozrywki ale tez czas jaki trzeba poswiecic na uczenie sie jak grac. Choc mechanicznie nie mozna nic zarzucac ilosc rzeczy ktore trzeba zapamietac moze przerazic mniej doswiadczonych graczy.

Co do systemu walki, ktory czesto podawany jest dyskusji - jest on pewnie najmniej klimatycznym aspektem gry, przy czym tez musimy pamietac ze walka wcale nie jest tu najwazniejsza a jest dodatkiem do miliona innyc rzeczy ktore mozna zrobic.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Warhammer Invasion LCG - to pierwsza LCG, ktora zakonczyla swoje zycie i nie jest juz dluzej rozwijana (druga w kolejnosci jest AGoT 1ed. ale ta niedlugo doczeka sie nowej edycji), nie znaczy to jednak ze jest gorsza, czy przestala byc oplacalna dla FFG - zostala swietnie zaplanowana, kazdy z dodatkow dodal cos nowego do rozgrywki, i linia rozwoju sie poprostu skonczyla.

Co jest swietne w Wh:I to to, ze kupujac tylko ten core set mamy 4 swietne fakcje - kazda z nich prowadzi sie w zupelnie inny sposob a rozgrywka i mozliwosci taktyczne perfekcyjnie wpisuja sie w rase ktora wybralismy.

Sama rozgrywka jest raczej nieskomplikowana - mamy 2 graczy kazdy ma swoje krolestwo z trzema obszarami. bronimy tych obszarow naszymi jednostkami przed atakami wroga, jesli dwa obszary na naszej planszy sie pala to przegrywamy. Proste zasady, duza ilosc taktycznych mozliwosci, dynamiczna rozgrywka.

Oczywiscie dodatki pozawalaja na dalsza rozbudowe armii, ale nie sa konieczne zeby w pelni doswiadczyc tego co gra oferuje, choc mozna zarzucac ze podstawka nie dokonca sie balansuje. Stad tez daje 4.5.


Jak dla mnie ideał :)

Khazad Dum to bodajże pierwszy z dużych dodatkow to LoTR LCG - wprowadza 3 nowe swietne przygody oraz pozwala na zbudowanie decków opartych na krasnoludach, ktore zdecydowanie dzialają najlepiej w momencie kiedy podejmujemy się przejscia scenariuszy zawartych w pudełku.

Osobiscie bardzo podoba mi się to że przy każdej jednej przygodzie kombinowałem nad zbudowaniem decka który najlepiej nada się do tego wyzwania. Czasem zmiana jednej czy 2 kart diametralnie moze zmienic rozgrywkę.

Poziom skomplikowania przygod jest spory w zwiazku z czym nasze talie muszą być naprawdę dopracowane.


Dobry, solidny produkt

Wladca Pierscieni LCG nie jest to gra idealna, mechanika, szczegolnie jesli chodzi o rozpatrywanie rzeczy ktore dzieją się niemalże jednocześnie nie jest do konca jasna i wymaga szukania odpowiedzi poza instrukcją. Tak czy inaczej jesli lubi się pogłówkować z kartami wariant solo jest naprawde genialny - scenariusze nie są zbyt łatwe i świetnie oddają klimat Tolkienowskiego świata.

Pomimo tego co mówi pudełko gra tylko 1 kopią core setu może szybko się znudzić a inwestycja w dodatki jest konieczna. Niestety LCG uzależnia ;)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Race for the Galaxy to przedewszystkim ciekawa mechanika zapewniajaca duza regrywalnosc! Polecam rftg jako wstep przed czyms wiekszym ale tez spokojnie mozna zagrac kilka gier pod rzad nie martwiac sie o nudę czy monotonię


Papa_Szlumpf

Liczba recenzji: 35