Komtur

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

1 użytkownik

W porządku, bez rewelacji

Gdyby to było z dziesięć lat temu to ocena byłaby na 4 lub 5, ale niestety tak nie jest. Ładnie wydany podręcznik ze stosunkowo prostą mechaniką, która jednak nie powala. Magia potraktowana bardzo po macoszemu, chociaż rysunki w podręczniku mówią o czymś innym. Czary mało praktyczne, często sprowadzające się do zadawania obrażeń. Jak na obecne czasy gdzie mamy takie gry jak The One Ring, czy D&D 5e. to Fantasy Age wypada średnio.


Dobry, solidny produkt

Dobra gra o prostej i niezbyt wymagającej mechanice. Fajne grywalne rasy, a w szczególności odmieńcy i ludzie-maszyny. Bardzo ciekawy system rozwoju postaci. Na uwagę też zasługuje sposób dostosowania potworów do poziomu drużyny, który jest prosty i znacznie ułatwia robotę MG. Czemu więc nie ocena na 5? Nie za bardzo podchodzi mi tutaj uniwersum, które jest mieszanką Warhammera i D&D podlaną steampunkowym sosem. Niby miało być mrocznie i brutalnie, a wyszło takie sobie fantasy. Owszem są jakieś punkty korupcji, mroczne czary itp. ale na końcu i tak wszystko sprowadza się do liczenia hp-ków.


Jak dla mnie ideał :)

Na początek zwrócę uwagę że gra została błędnie umieszczona w dziale FATE, gdyż nie ma z tym systemem wiele wspólnego. Monster of the Week jest grą opartą na mechanice Apocalypse World i na dodatek świetnie zaprojektowaną. Tematem przewodnim jest polowanie na potwory we współczesnym świecie. Mistycyzm, mroczne tajemnice, dziwne morderstwa, stwory z legend czające się w cieniu i oczywiście dzielni łowcy to sedno tej gry.


Jak dla mnie ideał :)

Świetny system o niezbyt skomplikowanej mechanice. Rzuca się pulą kości, która składa się z wartości atrybutu, umiejętności i wyposażenia. Szóstki oznaczają sukces, jedynki przykre porażki (porażki tylko wtedy gdy "popychamy" test). To taki ogólny schemat testu, są oczywiście różne modyfikacje, ale w porównaniu z taką np. Neuroshimą wygląda to banalnie.
Gra od strony fabularnej charakteryzuje się ciekawym podejściem do świata postapokalipsy. Pełno w nim tajemnic na które natykają się gracze. Podręcznik zawiera dużo "mięcha" fabularnego, dzięki czemu można grać przez długie miesiące nie korzystając z dodatków.


Jak dla mnie ideał :)

Świetny, ładnie wydany dungeon crawl o sporej komplikacji zasad. Rzuty oparte na puli kostek sześciennych (wynik między 4-6 na kostce oznacza jeden sukces). Mechanika posiada wiele abstrakcyjnych rozwiązań np. dotyczących liczenia i pojmowania czasu czy rozwiązywania konfliktów. Mimo tej abstrakcyjności niektórych elementów mechanicznych, jest to rpg o wysokim poziomie śmiertelności wśród postaci graczy. Nie jest więc to gra spod znaku heroic fantasy, choć na pierwszy rzut oka tak wygląda, ale raczej dark lub może bardziej survival fantasy.
W podręczniku nie ma szczegółowego opisu świata gry, pozostawiając tę kwestię w dziedzinie mistrza gry, choć pewne jego elementy wynikają z samych zasad. Polecam tym którzy nie boją się wyzwań w sferze mechaniki i lubią morderczą rozgrywkę.


NLoriel

Liczba recenzji: 137