Gra przyjemna ale ma nieco dziwnie zbalansowany poziom trudności. 90% rozgrywki to radosny grind i budowanie postaci, przeciwnicy nie stanowią większego wyzwania i o ile nie gra się całkowicie bezmyślnie, to powinno obyć się bez strat punktów życia. Natomiast finałowy rozdział odbywa się według specjalnych zasad, i to już jest walka o przeżycie. Póki co grałem dwa razy (2 osoby) i w żadnej rozgrywce nie udało się pokonać Władcy Demonów (niemniej, gra w takich sytuacjach wyznacza zwycięzcę na podstawie innych czynników). Gra posiada opcję zwiększenia poziomu trudności, niestety zmodyfikowane zasady dotyczą tylko tej finałowej walki (która i tak jest trudna), a nie wcześniejszego etapu rozgrywaki (gdzie przydało by się więcej pikanterii).
Na plus: ogólnie ładne wykonanie elementów gry i bardzo ładnie wydana i ogólnie dobrze napisana instrukcja. Przyjemna mechanika budowania postaci i korzystania z jej zdolności, a także walki w oparciu o kostki, ale z pewnym polem manewru na kombinowanie (modyfikatory).
Z minusów: poza wspomnianym balansem, brak wypraski oraz trochę niejasno (przynajmniej dla mnie) opisane zasady finałowej walki - dopiero oficjalne anglojęzyczne video mi to rozjaśniło. Mała różnorodność przeciwników.
Ogólnie polecam, moja ocena to mocne 4/5.
Dobry, solidny produkt
Niezbędne do utrzymania porządku w kartach, żetonach itp. Warto zakupić przy okazji większego zakupu!
Jak dla mnie ideał :)
Bardzo dobra gra, kupiłem ją wyłącznie do gry solo i sprawdza się znakomicie! Jak już wspomniano we wcześniejszych komentarzach, gra nie należy do łatwych i jest tak z dwóch powodów: poziomu trudności wyzwań, jakie stawia przed nami gra oraz trudności samych zasad. To pierwsze zaliczam na duży plus, bo dzięki temu gra prędko się nie znudzi i stanowi wyzwanie. Drugie - trudność zasad - wymaga dopowiedzenia; jest to chyba jedyna wada, jakiej mogę się dopatrzeć w tej grze; niby w instrukcji jest wszystko co trzeba, ale chyba obiektywnie można stwierdzić, że "czegoś" brakuje. Najlepszym na to dowodem jest istnienie oficjalnego FAQ (polskie tłumaczenie dostępne na stronie wydawcy - galakta.pl) oraz różnych internetowych "poradników" (polecam wyszukanie strony pt. "WP:LCG przewodnik dla nowych (solo) graczy by Wojtek Wojcik" i obejrzenie podlinkowanych tam filmików tłumaczących szczegółowo rozgrywkę). Bardzo trudno jest zacząć grę (i grać poprawnie) opierając się jedynie na tym, co znajduje się w pudełku.
I to chyba jedyny mankament. Bo po zrozumieniu zasad, gra się wyśmienicie :). Mechanika gry jest bardzo fajnie pomyślana i oprócz pewnego elementu losowego, wymaga główkowania i rozważnego grania. Polecam!
W porządku, bez rewelacji
To pierwsze koszulki na karty, jakie kiedykolwiek miałem w ręku (i jakie kupiłem), więc nie mam porównania z innymi. Spełniają one swoje zadanie i myślę, że cena jest adekwatna. W moim komplecie zdarzyły się 2-3 koszulki które były rozklejone i nie nadawały się do użytku, więc warto to mieć na uwadze jeśli kupuje się dokładnie wyliczoną ilość, bo po prostu może się trafić kilka takich wadliwych sztuk.
Jak dla mnie ideał :)
Mój ostatni kontakt z planszówkami miał miejsce w latach dziewięćdziesiątych (najlepsze wspomnienia wiążą się z Magią i Mieczem, wraz z dodatkami) i od pewnego czasu narastała we mnie chęć powrotu do hobby z dzieciństwa. Wybór padł na Mage Knight i okazał się trafiony. Gra jest świetna, ma dobrze przemyślane zasady i jest bardzo ładnie wydana. No i wciąga!
Tak jak to już wiele osób pisało, zasady gry są mocno rozbudowane i wymagają początkowo dużego nakładu czasu na opanowanie, ale zdecydowanie ta gra jest tego warta!
Czas na wypunktowanie plusów i minusów:
Plusy:
+ rozbudowane zasady, gra nie znudzi się szybko.
+ scenariusze pozwalające rozgrywać grę wg kilku wariantów; można je modyfikować aby podnieść poziom trudności czy urozmaicić grę.
+ można grać solo (dla mnie osobiście bardzo ważne)
+ mała losowość
+ klimat
+ ładnie wydana (plastykowe figurki!).
Minusy:
- mało scenariuszy dla gry jednoosobowej (tylko 2, a jeśli odrzucić ten szkoleniowy, to tak na prawdę zostaje jeden, choć zapewne da się zakombinować i przystosować scenariusze kooperacyjne).
- mało miejsca na karty - gdy się je rozdzieli według typu (co warto zrobić aby zaoszczędzić masę czasu przy rozpoczynaniu rozgrywki) i dodatkowo jeszcze umieści w koszulkach, trzeba je upychać partiami pod wytłoczką.