Paweł

Obserwowani

6 użytkowników

Obserwujący

4 użytkowników

Dobry, solidny produkt

Oceniając ten produkt obiektywnie i bez retrospekcji, w oderwaniu od poprzednich wydań trzeba powiedzieć, że otrzymujemy porządnie wydany, bardzo dobrze opracowany i przemyślany podręcznik. Wszystko opisane zostało po klarownie i po kolei. Tworzenie postaci, umiejętności, mechanika czy walka wszystko czytelnie i z przykładami. Dla osób, które nie miały jeszcze styczności z Travellerem wspomnę, że mamy do czynienia z mechaniką opartą o D6. Postać budujemy w oparciu o sześć statystyk. Trzy z nich opisują atrybuty fizyczne postaci a pozostała połowa określa cechy mentalne. Tło postaci jej historie i umiejętności budujemy w trakcie procesu tworzenia PC, klasycznie względem wcześniejszych wydań, w oparciu o czteroletnie okresy czasu podczas, których nasza postać zdobywa umiejętności i doświadczenie.
Nie wchodząc w szczegóły, w podręczniku znajdziemy również listę kilku obcych jakie nasz podróżnik może napotkać na swojej drodze, garść sprzętu i pojazdów a także zestawienie paru statków kosmicznych. Zdecydowanie najsłabszą częścią podręcznika jest mocno lakoniczny opis świata, który – jeśli nie wyobraźnią mistrza gry to informacjami powszechnie dostępnymi z uniwersum Travellera wręcz domaga się uzupełnienia.
W odniesieniu do wydań wcześniejszych, to nowa edycja jest wręcz bestialsko obdarta z informacji i opisów. W zamian dostajemy generalnie lepiej przemyślaną i opracowaną formę pozostałych treści w pięknej kolorowej formie.


Dobry, solidny produkt

Nie dostrzegam tu rewolucji jakie miały być udziałem tego systemu. Coriolis zapowiadało się cudnie ale w efekcie - w moim odczuciu - wypadło tak sobie. Pomysł na budowę świata niby fajny. Taki inspirowany bliskim wschodem powiew świeżości. W finalnym wykonaniu, mnie nie tak jak autorom kojarzył się bardziej z Diuną niż Ridickiem, choć nie zaprzeczam jakieś konotacje do tego ostatniego istnieją. Za najbardziej zmarnowany potencjał uważam sam świat do, którego nie wiem po co pompuje się np. takie dziwactwa jak kosmitów wyłaniających się znienacka z odmętów gazowego olbrzyma. Zresztą sama koncepcja horyzontów jest dla mnie trochę jakby nieprzemyślana. Kolejna rzecz, która rozkłada błyskotliwość tego systemu to grafika. Niby podręcznik jest piękny i kolorowy ale w moim odczuciu - z dosłownie kilkoma wyjątkami - malowany ręką abstrakcjonisty pseudoartysty, który większą ilością kolorowych plam, symulujących rozmycia akcji, pokrywa swą artystyczną indolencję. Mechanicznie OK. Choć tu też nie dostrzegam w tym rewolucji a jedynie system skrojony na miarę proponowanego setingu. Jak dla mnie mechanika -opierająca się o K6 - przypomina bardziej rozbudowaną (i oczywiście dopracowaną) ale jednak opierające się o sukcesy rozwiązanie zastosowane przez FFG w serii The End of the World.


W porządku, bez rewelacji

Mam mieszane uczucia względem tego dodatku. Ewidentne i konsekwentne naciąganie graczy, gdzie w zamian za zakup dostajemy - klasycznie trzy rasy, dedykowane talenty i garść sprzętu i pojazdów. O ile pierwszy segment dodatku - rasy i talenty nie odbiegają standardem od przygotowywanych do tej pory we wcześniej wydanych rozszerzeniach o tyle drugi ze sprzętem i pojazdami wypada gorzej. Sporo gorzej. Nie mogłem tu oprzeć się wrażeniu, że autorzy albo nie mieli pomysłu co upchać albo już im się bardzo nie chciało i powrzucali byle co i byle jak. Niestety w kontekście pojazdów zabrakło nawet grafik. Sytuację podręcznika ratują tylko zasady starć grupowych w dużej skali. Osobiście mam sentyment - bo miałem szczęście eksperymentować prowadząc i grając - do taktycznych czy nawet strategicznych kampanii gdzie gracze nie tyle uczestniczą bezpośrednio w wydarzeniach co nimi kierują i planują. Tylko ten fragment dodatku sprawia, że zamiast oceny 1 daję aż 3.


Jak dla mnie ideał :)

Świetnie wydany dodatek zawierający wszystkie uzupełnienia podręcznika podstawowego takie jak Ekran mistrza gry, kości i karty postaci w formie bloku. W zestawie znajdziemy także świetnie przygotowaną przygodę.


Jak dla mnie ideał :)

Podręcznik świetnie przygotowany i opracowany. Prosta mechanika, nie za dużo zasad, klarowny język, sporo opisów i masa grafik sprawiają, że już przy czytaniu mamy dużo zabawy. Jeśli ktoś szuka systemu by pokazać dzieciakom co to RPG to MLP jest najlepszym wyborem. W podręczniku znajdziecie opis wszystkiego co niezbędne by rozpocząć przygodę z kucykami. Opis świata, wraz z mapą, opis ras oraz bohaterów, mechanikę, talenty i sprzęt. Nie zabrakło także startowej przygody. Podręcznik zawiera także zestaw tabel symulujących rzuty kośćmi. Rzecz przydatna bo system wykorzystuje je od K4 do K20 (im wyższy poziom umiejętności/cechy tym większa kość).


NLoriel

Liczba recenzji: 137

Jakub Michał Mateusz

Liczba recenzji: 83

Veritas

Liczba recenzji: 8

Vukodlak

Liczba recenzji: 86

CMDR_Blue_R

Liczba recenzji: 456

Piotr

Liczba recenzji: 28

Vukodlak

Liczba recenzji: 86

NLoriel

Liczba recenzji: 137

Viroledo

Liczba recenzji: 32

PlaySnake

Liczba recenzji: 22