Jak dla mnie ideał :)
Mnóstwo potworów, pokazanych w przejrzysty sposób, z fantastycznymi grafikami - czegóż chcieć więcej od księgi potworów?
Nie ma tu nowych ras, choć są informacje o tym, co zrobić z postacią zarażoną lykantropią. Nie ma więc tu sposobów, żeby rozwijać swoją postać - poza znalezieniem jej całego morza wrogów!
Większość potworów ma swoją stronę albo dwie - dzięki temu wszystko wygląda czytelnie, a opisy się nie zlewają. Wspaniałe grafiki pozwalają lepiej sobie wyobrazić to, co opisują słowa. A jest co opisywać, bo potwory (oprócz klasyki klasyk) są dobrze przemyślane i wykreowane. Jedyne, czego mogłoby mi brakować to zaznaczenie przy każdym jego motywacji (jak to jest np w Numenerze).
Jak dla mnie ideał :)
Podręcznik bardzo pomocny nie tylko dla niedoświadczonych MG.
DMG zakłada na samym początku bardzo ciekawą rzecz - że MG chce stworzyć własny świat gry - i to w znaczeniu całego uniwersum, nie tylko zwykłej rozgrywki. To Światotworzenie zajmuję 1 część podręcznika, dotyczy tego jakie zasady mogą panować w tym świecie, jak go ożywić, jak nadać mu trochę czaru. Wspaniały pomysł! Dobrze, że założyli,m że nie każdy chce grać w Forgoten Realms. Na podręcznikowych zasadach bez problemu da się rozegrać sesję w której głównym motywem są podróże międzyplanarne (które to plany również zostały opisane).
Samo wydanie - bardzo dobre. Twarda oprawa, kredowy papier, żywe grafiki, licznie zdobiące strony podręcznika. Całość jest przejrzysta, czysta, bez chaosu (lecz nie monotonna). Naprawdę, wielki plus! Polecam!
Jak dla mnie ideał :)
Świetny podręcznik, by zacząć swoją przygodę z RPG!
Fantastyczny podręcznik, ostatnio zachwyciła mnie tak Numenera - zarówno pod względem technicznego przygotowania, jak i estetyki wykonania. Kredowy papier, podręcznik szyty, twarda oprawa... Cudeńko sztuki wydawniczej. No, jedyną wadą którą znajduję (a która charakterystyczna jest dla całej serii wydawniczej D&D 5) jest brzydki grzbiet. Czepialstwo, owszem, ale nie wygląda ładnie na półce.
Zasady - dość przejrzyste i jasne. Dodanie nowych elementów do tworzenia postaci dało spore możliwości - już nie każdy kapłan 1 poziomu wygląda tak samo!
Nowe DeDeki biorą co najlepsze z 3 edycji i z klasą nadganiają zaległości, które dzieliły ich od dzisiejszych RPGów.
Dobry, solidny produkt
Pathfinder to solidna marka, a w tym podręczniku gracz znajdzie podstawową bazę do zaczęcia przygody. System ten określa się często jako D&D 3.75 - co oznacza poprawioną mechanikę (z czym się zgadzam) i pewne uproszczenia dotyczące postaci.
Oprawa graficzna jest bardzo ładna - żywe kolory, style graficzne dobrze ze sobą współpracują.
Barierą wejścia dla nowych graczy może być całkiem sporo mechaniki - pod tym względem D&D 5 bije Pathfindera na głowę.
Dobry, solidny produkt
Dobry wybór dla tych, którzy szukają rozszerzenia możliwości postaci, dodania kolorytu czy stworzenia unikatowego bohatera.
Szczególnie warto zwrócić uwagę na nowe opisy - dają możliwość podróżowania w czasie, stworzenia własnego klona czy umożliwiają zaawansowaną mutację postaci.