English version English version

sklep z grami, gry rpg, gry planszowe, role-playing, role playing, karciane, karcianki

» wyszukiwanie zaawansowane

Abominacja góra

Newsletter

Zapisz się! Informacje o nowościach będziesz dostawać na e-mail! Tylko świeżutkie informacje ;-)

Zapisuję się!
dlaczego warto?

Katalog gier

Centrum Prezentowe Centrum Prezentowe Gry planszowe i towarzyskie Gry planszowe i towarzyskie Łamigłówki Łamigłówki Gry RPG po polsku Gry RPG po polsku Gry RPG po angielsku Gry RPG po angielsku Karcianki kolekcjonerskie Karcianki kolekcjonerskie Gry figurkowe i bitewne Gry figurkowe i bitewne Dla dzieci Dla dzieci Książki i czasopisma Książki i czasopisma Funko - POP! Funko - POP! Akcesoria Akcesoria Promocje Promocje

Sklep w Gdańsku

REBEL - CH Metropolia
poziom -1, przy wyjściu z SKM
ul. Jana Kilińskiego 4
80-452 Gdańsk
tel. 510 804 049

Godziny otwarcia:
09:00 - 21:00 (pon. - sobota)
10:00 - 20:00 (niedziela)

Rebel Times

Numer 147 / Grudzień 2019

pobierz
REBELowe PDKi
Szkoły grają!

Profil użytkownika: Black_Hayate

Ostatnio dodane komentarze


D&D 5.0: Dungeon Master's Guide

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 07.01.2015

Podręcznik został podzielony przez autorów na trzy części. Pierwsza dotyczy światotworzenia, jest tutaj trochę gadki o planach i multiwersum DnD, zgrzebnie napisane ale w sumie nic nowego jeśli ktoś dysponuje podręcznikiem do chociażby 3edycji, albo grał w planescape torment. Drugi z rozdziałów jest zdecydowanie ciekawszy, traktuje o tym jak zaplanować kampanię, jak stworzyć świat dla mających się rozegrać wydarzeń, nadać mu pozory realności itp. Pozwala szybko nakreślić mapę, w zorganizowanych akapitach rozwiewa wątpliwości na temat ilości mieszkańców, administracji czy waluty. Jasne nie jest to coś czego nie można zrobić intuicyjnie lub po krótkim rekonesansie w internecie, rozdział daje jednak solidny punkt odniesienia dla MG. Zawsze można sobie szybko sprawdzić, które nasze pomysły mogłyby być zbyt absurdalne. Druga część jest o przygodach, a jej krajobraz zdominowany został przez tabelki. Przeczytamy tutaj o strukturze i typie planowanych przygód, wiecie 'zaczyna się od trzęsienia ziemi, a potem napięcie stopniowo narasta', o tworzeniu wiarygodnych BNów i lokacji, o tym co postacie graczy mogą robić między przygodami i ile im się za to należy, a wreszcie także i rozdział, którego w żadnym Podręczniku MG nie może zabraknąć - Skarby, czyli co komu za co i dlaczego nie 'miażdżyciel smoków +7' pierwszopoziomowym postaciom po zgładzeniu wyliniałego kobolda. Trzecia część jest o zasadach, zarówno tych panujących przy stole jak i tych rządzących światem gry. Rozwija to co zaserwowano nam w podręczniku gracza i odpowiada na parę pytań m.in. jak przeprowadzać testy umiejętności, o zasadach pościgu itp. Przydatna rzecz. Książka jest ciekawa, dość uniwersalna, fajnie skomponowana - dużo tekstu, ale też i wspomniane już tabelki pozwalające na szybki wgląd. Zupełnie nie rozumiem natomiast co w dodatku robią stwory pogrupowane poziomami, które powinny były znaleźć się w Monster Manual. Da się grać spokojnie na samym Podręczniku gracza jak to z pakietami DnD bywa, natomiast Podręcznik MG rozwiewa sporo wątpliwości i pozwala wzbogacić rozgrywkę, niezbędny chyba nie jest, czy się spodoba? nie wiem, mi się podoba ^^

8

D&D 5.0: Monster Manual

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 27.10.2014

Podręcznik trzyma poziom. Ilustracje są naprawdę udane, potrafią tchnąć życie w stworzenia przyczajone na stronach, nadając im charakteru i sprawiając, że często wystarczy spojrzenie by wiedzieć do czego może być zdolny opisywany niemilec. Nie brakuje oczywiście paru pięknych baboli (-szefie ale właściwie to jak ma wyglądać ten sahuagin? - No zęby, skrzela, jakieś oczy i landrynkowa zbroja!) Szata graficzna utraciła też ten komiksowy ryt z 4ed. co uważam za plus. W zestawieniu stworów występujących w podręczniku obyło się bez większych ofiar, zawarty jest w nim więc sztandarowy rdzeń stworzeń, które powtarzają się w kolejnych edycjach bestiaruszy od dawna. Mamy więc anioły, demony, orków, gobliny, smoki (Podoba mi się fakt, że odzyskały swoją wymyśloną chyba przez Lockwooda fizjonomię z 3 ed. Widać, że taki zielony różni się od niebieskiego czymś więcej niż faktem że jest zielony ;) etc. etc. Jest też garść nowych zwierzątek, które w przeważającej części są ciekawymi, oryginalnymi propozycjami, zamieszkującymi własne, osadzone w realiach światów fantasy ekosystemy i tylko z rzadka wydają się być przeszarżowane (co się wizardsom zdarzało kiedy cierpiąc na syndrom pokemonów mieli wymyślić tego 541ego z kolei. Miał więc taki koleś 3 ręce, 4 nogi, pomieszkiwał w eterze i nie wiadomo skąd się tam wziął i po co tam siedział oprócz tego żeby pewnego pięknego popołudnia mógł mieć możliwość 'bycia napotkanym' przez graczy za zakrętem korytarza). Mechanika potrzebna do rozegrania danego stworka ujęta jest w zgrzebne, czytelne ramki, łatwe do ogarnięcia na sesji. Oprócz tego dostajemy krótki opis i kilka ciekawych 'zajawek', które pozwalają w prosty sposób rozwinąć interakcję graczy z napotkaną maszkarą poza zwyczajowe -to ona wypada na was i was tnie. Takie na przykład bullywugi według informacji w podręczniku są zakompleksione i próżne, lubią więc żeby im powiedzieć, że są fajne i potężne wielce. Otiag z kolei pożera błyskotki ale jakiś mózg też tam ma, piszą, więc potrafi zasłyszane historyjki za graczowe pierścionki wymienić zamiast wyskakiwać z nieartykułowanym bulgotem zza kamienia, dając się dla zasady rozsiekać przez drużynę. Dostajemy też parę cytatów z franczyzowych światów wizardsa, bądź rozsianych na kartach mądrości napisanych przez obytych wędrowców, którzy prezentowane monstra spotkali i notki porobili. Ot taki smaczek, ale miło jest przeczytać o Strahdzie z mglistego Ravenloftu czy tragedii lorda Sotha z rozdartego wojną Krynnu, żeby wiedzieć jaką siłę może nieść w naszych opowieściach o 'Lochach i Smokach' archetyp wampira czy potępionego rycerza. Myślę, że tak właśnie podręcznik ten został pomyślany, jako menażeria istot, w które mistrzowie gry mogą tchnąć ducha przygody, rzucając swoim graczom do pokonania, przechytrzenia lub zwykłego pogawędzenia ^^ ...i muszę przyznać, że spełnia tę rolę z nawiązką.

15

Forgotten Realms 25th Anniversary Edition

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 12.09.2014

Trzeba się zgodzić, że trochę droga to przyjemność jak na zawartość, którą otrzymujemy. Ilustracja z okładki jest zdecydowanie najlepsza, nie jest tragicznie ale to co widzimy na zewnątrz sugerowałoby, że w środku będzie ładniej, tak pewnie się czepiam. Jeśli chodzi o inspirację to jak dla mnie zdecydowanie lepiej wypada tutaj historia zapomnianych krain, a ten podręcznik poleciłbym tylko kolekcjonerom i zapaleńcom.

0

Pokaż wszystkie (12)

Ostatnio zdobyte trofea

Bardzo mnie lubią!

10 osób polubiło Twoje komentarze

Chomikuję

Dodanie produktu do przechowalni

Czas na imprezę

Zakup 3 różnych gier z kategorii "Imprezowe"

Czytam newsletter

Zapisanie się do newslettera

I speak English

Tytuł: Poliglota

Zakup gry wydanej w języku angielskim

Jestem popularny!

Pięć osób obserwuje Twój profil

Jubileusz

Tytuł: Weteran

10 lat z REBEL.pl

Każde okienko, każde!

Uzupełniłeś swój profil

Pokaż wszystkie (20)

Twój koszyk:


Twój koszyk jest pusty.

Masz pytania?

Jesteśmy na Gadu-Gadu:

12886439 (Aleksandra)

27211 (Artur)

40259215 (Michał)

Możesz też do nas napisać: sklep@rebel.pl
reklamacje@rebel.pl
lub zadzwonić do Biura Obsługi Klienta:
tel. 58 728 49 31,
508 247 667
(godz. 10-16)
Odwiedź nas: Facebook YouTube

Akceptujemy płatności

Przyjmujemy karty VISA, MasterCard oraz szybkie przelewy mTransfer, Płacę z Inteligo, Nordea, Przelew24, MultiTransfer
oraz płatność przy odbiorze.

Drako 2 snycerze i Ole