Commands & Colors: Ancients

    • star
    • star
    • star
    • star
    • star
    (11)
  • 2 osoby
  • 60 - 180 minut
  • wydanie angielskie
Gra Commands & Colors: Ancients pozwala wam rozegrać na nowo epickie bitwy świata starożytnego. Skupia się na dwóch potęgach rywalizujących ze sobą o władzę nad zachodnim basenem Morza Śródziemnego: Kartaginą oraz Rzymem. Czy wcielicie się w Hannibala i zatriumfujesz nad przeważającymi siłami rzymskimi, czy też jako Scypion Afrykański pokonacie Hannibala za pomocą własnej, nowej taktyki? Jednostki z obu armii mogą przemieszczać się i walczyć tylko wtedy, gdy otrzymają taki rozkaz. Rozkazy przekazywane są za pomocą kart dowodzenia, zapewniających element losowy, który tworzy mgłę wojny i stawia przed graczami zarówno wyzwania, jak i możliwości zwycięstwa. Musicie jak najbardziej podnieść swoje szanse, z rozmysłem zagrywając karty dowodzenia. Zwycięstwo zależy od tego, jak dobrze poradzicie sobie ze zróżnicowanymi jednostkami, ich bronią oraz terenem.
Autor:
Richard Borg
Wydawca:
GMT Games
24995

store

Dostępne 4 sztuki w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Wysyłka jutro


Dostawa (Przesyłka kurierska UPS) już od 0 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Gra Commands & Colors: Ancients pozwala wam rozegrać na nowo epickie bitwy świata starożytnego. Skupia się na dwóch potęgach rywalizujących ze sobą o władzę nad zachodnim basenem Morza Śródziemnego: Kartaginą oraz Rzymem. Czy wcielicie się w Hannibala i zatriumfujesz nad przeważającymi siłami rzymskimi, czy też jako Scypion Afrykański pokonacie Hannibala za pomocą własnej, nowej taktyki?

Jednostki z obu armii mogą przemieszczać się i walczyć tylko wtedy, gdy otrzymają taki rozkaz. Rozkazy przekazywane są za pomocą kart dowodzenia, zapewniających element losowy, który tworzy mgłę wojny i stawia przed graczami zarówno wyzwania, jak i możliwości zwycięstwa. Musicie jak najbardziej podnieść swoje szanse, z rozmysłem zagrywając karty dowodzenia. Zwycięstwo zależy od tego, jak dobrze poradzicie sobie ze zróżnicowanymi jednostkami, ich bronią oraz terenem.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • pięć barwnych arkuszy z naklejkami jednostek, które przymocowuje się do 345 drewnianych klocków;
  • barwna mapa o wymiarach 56 na 86 cm, a także trzy arkusze z elementami terenu (dwustronnymi);
  • 28-stronnicowa księga z zasadami i scenariuszami;
  • 2 barwne karty pomocy graczy;
  • 7 kości bitewnych;
Waga (kg):
2.1
Pasujące koszulki:

Dodatki i akcesoria


4.82
na podstawie 11 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Commands & Colors: Ancients


Najbardziej przydatne recenzje

Nightbomber

Liczba recenzji: 243

Powiedzenie, że to gra, nie oddaje natury uzależnienia od tego systemu.
Napiszę tak: C&C dzieli ogólnie wspólne zasady z Memoir (grałem), Battlelore (grałem), Battle Cry (grałem) i Napoleonics (nie grałem). Zasady są trudniejsze i bardziej zaawansowane niż w M'44 i B'lore. Ale fun jest znacznie większy. Gram z jednym partnerem od początku roku po kolei, w podstawkę i wszystkie dodatki. Rozegraliśmy (oprócz podstawki) Greece, Barbarians, Roman Civil Wars, każdy scenariusz zmieniając strony. Karty, kości, emocje, winko raz w tygodniu wieczorem. Czytamy opisy wszystkich bitew, zapisujemy każdą grę. Jako gracze zainteresowani historią w tej grze jesteśmy spełnieni. Ok, nasze żony mają wtedy czas na pogaduchy;)


Dariusz Góralski

Liczba recenzji: 110

Jak dla mnie ideał :)

Prosta i szybka gra. No może z tym prosta przesadziłem. Do rozegrania w godzinę - tak, ale przepisy są jednak rozbudowane. Kilka wyjątków, które trzeba zapamiętać, wiele rodzajów wojsk, każdy ze swoją specyfiką.
To niesamowite, ale autor oddał wady i zalety oddziałów dzikich wojowników (póki silni mogą lekceważyć straty moralne i mają większy atak), słoni (przy dobrej kostce przewiercają oddziały wroga, a przy klęsce kręcąc zadami niszczą wszystko wokoło) czy lekkiej jazdy (szybka i zwrotna, jest w stanie się wycofać z największych opałów). Gdy dodamy kilka przepisów domowych (np. bonus za wsparcie szyku nie tylko pozwalający lekceważyć jedno wycofanie, ale i jeden wynik mieczy) tworzy nam się fajna i przyjemna w graniu starożytna gra taktyczna.


Sławek

Liczba recenzji: 5

Jak dla mnie ideał :)

Bardzo dobra, szybka gra. Zasady są na tyle proste, że można zacząć grę po 30 minutach. Później ofc przydaje się instrukcja do przypadków szczególnych, ale to standard.
Sama gra jest szybka, średnio 1h na bitwę. Same bitwy są nieźle zbalansowane, zdarzają się lepiej i gorzej, ale źle nie jest. Przy odpowiedniej dozie szczęścia da się wygrać wszystko.
Proste zasady da się łatwo przetłumaczyć na "realne" bitwy. Jak ktoś już napisał, słonie potrafią być zabójcze także dla Twoich jednostek ale odpowiednio użyte dosłownie miażdżą :)
Atmosfera starożytności dobrze oddana. Piechota (szczególnie ciężka) jest tutaj dominująca, kawaleria (jak w rzeczywistości - nie używali strzemion, więc nie było takiej siły uderzenia jak w średniowieczu) mniej, bardziej do okrążania i pościgów niż przełamania.





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie