Falaise 1944

Gra systemu B35
5 opinii
  • 2 osoby
  • od 12 lat
  • wydanie polskie
Falaise było małym, cichym normandzkim miasteczkiem. Do czasu aż..., przetoczyła się nad nim jedna z największych bitew ludzkości. To właśnie tu w dniach 7-21 sierpnia toczyły się starcia pomiędzy szukającymi odwrotu z Normandii Niemcami, a okrążającymi ich aliantami. Operacja przełamania frontu niemieckiego rozpoczęła się 7 sierpnia od bardzo silnego bombardowania lotniczego (w tym i sojuszniczych jednostek), po którym nastąpiła nawała artyleryjska. Gdy przycichły działa, do szturmu ruszyły trzy dywizje piechoty (3. kanadyjska, 49. i 51. brytyjskie), powoli opanowywały one teren, dokonując pod koniec dnia przełamania. W wyłom ten skierowane zostały natychmiast 1. polska Dywizja Pancerna i 4. kanadyjska Dywizja Pancerna, których zadaniem było jak najszybsze posuwanie się na południe. Jednak Niemcy nie dawali z wygraną, a mając świadomość, że sukces tego uderzenia może doprowadzić do całkowitej klęski we Francji, szybko przegrupowali posiadane odwody. Na zagrożony odcinek rzucili więc wszystko, czym jeszcze dysponowali i wykorzystując odpowiednio teren umiejętnie się bronili. Co istotne, coraz silniej zaczął zarysowywać się nacisk od zachodu, skąd wycofywała się większość 7. Armii niemieckiej... Gra Falaise 1944, umożliwia rozegranie tych działań, które toczyły się w pasie natarcia 1. Armii kanadyjskiej i jej głównym zadaniem jest ukazanie "wyścigu" pomiędzy wojskami alianckimi, dążącymi do całkowitego okrążenia, a jednostkami niemieckimi, które nie zważając na straty muszą się przebić na wschód. Gra sama w sobie symuluje manewr jednostek pancernych, odrywających się od gros własnych wojsk i uderzających na głębokie tyły nieprzyjaciela. Dwie silne dywizje pancerne uderzając ramię w ramię mogą przyczynić się do całkowitej klęski Niemców. Czy tak się stanie zależeć będzie tylko od Was i Waszego zręcznego dowodzenia. Falaise 1944 przeznaczona jest dla 2 graczy (do 6 graczy drużynowo).
Autor:
Wojciech Zalewski
Ilustracje:
Arkadiusz Wróbel, Wojciech Zalewski
Wydawca:
Taktyka i Strategia
9495

Dostępne 2 sztuki w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wysyłka w środę


Dostawa (Paczkomaty 24/7) już od 10 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Opis

Falaise było małym, cichym normandzkim miasteczkiem. Do czasu aż..., przetoczyła się nad nim jedna z największych bitew ludzkości. To właśnie tu w dniach 7-21 sierpnia toczyły się starcia pomiędzy szukającymi odwrotu z Normandii Niemcami, a okrążającymi ich aliantami.
 
Operacja przełamania frontu niemieckiego rozpoczęła się 7 sierpnia od bardzo silnego bombardowania lotniczego (w tym i sojuszniczych jednostek), po którym nastąpiła nawała artyleryjska. Gdy przycichły działa, do szturmu ruszyły trzy dywizje piechoty (3. kanadyjska, 49. i 51. brytyjskie), powoli opanowywały one teren, dokonując pod koniec dnia przełamania. W wyłom ten skierowane zostały natychmiast 1. polska Dywizja Pancerna i 4. kanadyjska Dywizja Pancerna, których zadaniem było jak najszybsze posuwanie się na południe. Jednak Niemcy nie dawali z wygraną, a mając świadomość, że sukces tego uderzenia może doprowadzić do całkowitej klęski we Francji, szybko przegrupowali posiadane odwody. Na zagrożony odcinek rzucili więc wszystko, czym jeszcze dysponowali i wykorzystując odpowiednio teren umiejętnie się bronili. Co istotne, coraz silniej zaczął zarysowywać się nacisk od zachodu, skąd wycofywała się większość 7. Armii niemieckiej...
 
Gra Falaise 1944, umożliwia rozegranie tych działań, które toczyły się w pasie natarcia 1. Armii kanadyjskiej i jej głównym zadaniem jest ukazanie "wyścigu" pomiędzy wojskami alianckimi, dążącymi do całkowitego okrążenia, a jednostkami niemieckimi, które nie zważając na straty muszą się przebić na wschód.
 
Gra sama w sobie symuluje manewr jednostek pancernych, odrywających się od gros własnych wojsk i uderzających na głębokie tyły nieprzyjaciela. Dwie silne dywizje pancerne uderzając ramię w ramię mogą przyczynić się do całkowitej klęski Niemców. Czy tak się stanie zależeć będzie tylko od Was i Waszego zręcznego dowodzenia.
 

Falaise 1944 przeznaczona jest dla 2 graczy (do 6 graczy drużynowo).

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • dwie plansze 50x70 cm
  • instrukcja w języku polskim
  • scenariusze bitew
  • 468 żetonów jednostek
Waga:
500 g


Recenzje

3.80
na podstawie 5 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Falaise 1944



Najbardziej przydatne recenzje

Jaroslaw

Liczba recenzji: 24

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

W porządku, bez rewelacji

Jest to jeden z niewielu produktow TiS ktory musze skrytykowac. Po dluzszej analizie zauwazyc mozna niewlasciwa numeracje niektorych jednostek oraz podanie czysto teoretycznej sily. Pamietac nalezy iz jednostki Niemieckie to glownie niedobitki z calej Normandii mocno przetrzebione przez wszechobecne lotnictwo alianckie.
Kolejnym slabym punktem gry jest skladana mapa. Kilkanascie lat temu byla by czyms niesamowitym, natomiast obecnie mozna by ja wydrukowac znacznie lepiej.
Mimo wyzej wymienionych niedociagniec i uchybien, gra stanowi ciekawa pozycje ktora w swej kolekcji powinien posiadac kazdy milosnik II ws.


Piett

Michal banaszek,czy to nie on jest jednym z twurcow tej gry? miszkal u pewnego wydawcy kiedys i zakopcal mu mieszkanie dymem papierosowym.


Tomasz

No więc czas na komenarz wcale nie pochwalny. Nie wątpię w potencjał gry. Gra się wcale nieźle, szczególnie przyjemnie dla tych co interesują się historią IIWŚ. Mam jednak zastrzeżenia do wydania (przynajmniej tego co ja otrzymałem). Po pierwsze brakuje sporo żetonów:pojedyńczych jednostek (niektóre są zdublowane a być nie powinny), żetonów pól minowych, umocnień polowych, obiektów zniszczonych. Można bez tego żyć Ale brak CAŁEJ dywizji to lekka przesada. Trudno, poskarżyłem się i mam dostać co brakuje. Są jednak spore wątpliwości co do instrukcji. Sam fakt że gra jest skomplikowana nie jest dobrym tłumaczeniem. Moim zdaniem instrukcja powinna być nastawiona naumożliwienie jak najszybszego rozpoczęcia rozgrywki, tzn. wszystko po kolei jak może wyglądać w grze. Ogólne zasady na początek a potem liczne odnośniki raczej nie służą zrozumieniu. Niektóre punkty trudno pogodzić ze sobą, inne można interpretować w różny sposób a jeszcze inne są zupełnie zbędne (np. że punktów ruchu nie można przekazać od jednej jednostki do drugiej). W sumie jetem pozytywnie nastawiony do samej gry ale mam wrażenie że mógłbym nabyć coś bardziej "grywalnego".





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie