Szczekociny 1794

    • star
    • star
    • star
    • star
    • star_border
    (1)
  • 2 - 3 osoby
  • od 12 lat
  • 240 - 360 minut
  • wydanie polskie
Na polach między Przybyszowem a Wywłą i Chebdziami doszło 6 czerwca 1794 roku do bitwy między armią powstańczą Naczelnika Tadeusza Kościuszki a połączonymi siłami prusko - rosyjskimi pod dowództwem króla pruskiego Fryderyka Wilhelma II. Armia polska przegrała starcie, ale zachowała zdolności operacyjne i wycofała się przez Małogoszcz i Kielce na Warszawę. Ze względu na ten sam okres historyczny, większość założeń gry jest taka sama, jak w "Racławicach 1794". Mamy losową aktywację dowódców, która określa, które oddziały mogą się poruszać i atakować wręcz. To samo losowanie określa kolejność prowadzenia ostrzałów. W bitwie szczekocińskiej uczestniczyły znacznie większe siły, więc wprowadziłem kilka usprawnień. Straty zaznaczamy żetonem pomocniczym "-1" i "-2". Jednostki, które przegrają starcie wręcz, są zdejmowane z planszy i umieszczane na torze etapów. Powracają w odpowiednim etapie. Punkty zwycięstwa zaznaczamy specjalnym żetonem na torze etapów, w zależności od wydarzeń na planszy (wygranie starcia, zdobycie wrogich dział). Kilka zasad oddaje specyfikę bitwy (aktywacja generała Pistora) i poszczególnych armii (pruska artyleria konna). Skala gry: jedno pole: 100 m piechota - kompanie; kawaleria - szwadrony; artyleria - od 2 do 8 dział; jeden etap - 12 minut Czas rozgrywki zależy od agresywności graczy. Partię można skończyć w jedno popołudnie. Gra zawiera też mniejszy, wprowadzający scenariusz ukazujący walki o Wywłę – wioskę na przedpolu polskich pozycji. Dzięki temu można szybko poznać mechanikę gry, zanim rozegra się główną batalię. „Szczekociny 1794” są samodzielną, kompletną grą i posiadanie „Racławic” nie jest wymagane.
Autor:
Adam Niechwiej
Wydawca:
Strategemata
5995

store

Dostępna 1 sztuka w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Wysyłka jutro


Dostawa (Paczkomaty 24/7) już od 10 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Na polach między Przybyszowem a Wywłą i Chebdziami doszło 6 czerwca 1794 roku do bitwy między armią powstańczą Naczelnika Tadeusza Kościuszki a połączonymi siłami prusko - rosyjskimi pod dowództwem króla pruskiego Fryderyka Wilhelma II. Armia polska przegrała starcie, ale zachowała zdolności operacyjne i wycofała się przez Małogoszcz i Kielce na Warszawę.

Ze względu na ten sam okres historyczny, większość założeń gry jest taka sama, jak w "Racławicach 1794". Mamy losową aktywację dowódców, która określa, które oddziały mogą się poruszać i atakować wręcz. To samo losowanie określa kolejność prowadzenia ostrzałów. W bitwie szczekocińskiej uczestniczyły znacznie większe siły, więc wprowadziłem kilka usprawnień. Straty zaznaczamy żetonem pomocniczym "-1" i "-2". Jednostki, które przegrają starcie wręcz, są zdejmowane z planszy i umieszczane na torze etapów. Powracają w odpowiednim etapie. Punkty zwycięstwa zaznaczamy specjalnym żetonem na torze etapów, w zależności od wydarzeń na planszy (wygranie starcia, zdobycie wrogich dział). Kilka zasad oddaje specyfikę bitwy (aktywacja generała Pistora) i poszczególnych armii (pruska artyleria konna).

Skala gry:

  • jedno pole: 100 m
  • piechota - kompanie; kawaleria - szwadrony; artyleria - od 2 do 8 dział;
  • jeden etap - 12 minut

Czas rozgrywki zależy od agresywności graczy. Partię można skończyć w jedno popołudnie. Gra zawiera też mniejszy, wprowadzający scenariusz ukazujący walki o Wywłę – wioskę na przedpolu polskich pozycji. Dzięki temu można szybko poznać mechanikę gry, zanim rozegra się główną batalię. „Szczekociny 1794” są samodzielną, kompletną grą i posiadanie „Racławic” nie jest wymagane.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • plansza o wymiarach 68 x 98 cm
  • 648 sztancowanych żetonów
  • instrukcja (12 stron)
  • kostka dziesięciościenna
Waga (kg):
0.3

4.00
na podstawie 1 oceny

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Szczekociny 1794




Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie