Szczekociny 1794
- 2 - 3 osoby
- od 12 lat
- 240 - 360 minut
- wydanie polskie
- Autor:
- Adam Niechwiej
- Wydawca:
- Strategemata
Opis
Na polach między Przybyszowem a Wywłą i Chebdziami doszło 6 czerwca 1794 roku do bitwy między armią powstańczą Naczelnika Tadeusza Kościuszki a połączonymi siłami prusko - rosyjskimi pod dowództwem króla pruskiego Fryderyka Wilhelma II. Armia polska przegrała starcie, ale zachowała zdolności operacyjne i wycofała się przez Małogoszcz i Kielce na Warszawę.
Ze względu na ten sam okres historyczny, większość założeń gry jest taka sama, jak w "Racławicach 1794". Mamy losową aktywację dowódców, która określa, które oddziały mogą się poruszać i atakować wręcz. To samo losowanie określa kolejność prowadzenia ostrzałów. W bitwie szczekocińskiej uczestniczyły znacznie większe siły, więc wprowadziłem kilka usprawnień. Straty zaznaczamy żetonem pomocniczym "-1" i "-2". Jednostki, które przegrają starcie wręcz, są zdejmowane z planszy i umieszczane na torze etapów. Powracają w odpowiednim etapie. Punkty zwycięstwa zaznaczamy specjalnym żetonem na torze etapów, w zależności od wydarzeń na planszy (wygranie starcia, zdobycie wrogich dział). Kilka zasad oddaje specyfikę bitwy (aktywacja generała Pistora) i poszczególnych armii (pruska artyleria konna).
Skala gry:
- jedno pole: 100 m
- piechota - kompanie; kawaleria - szwadrony; artyleria - od 2 do 8 dział;
- jeden etap - 12 minut
Czas rozgrywki zależy od agresywności graczy. Partię można skończyć w jedno popołudnie. Gra zawiera też mniejszy, wprowadzający scenariusz ukazujący walki o Wywłę – wioskę na przedpolu polskich pozycji. Dzięki temu można szybko poznać mechanikę gry, zanim rozegra się główną batalię. „Szczekociny 1794” są samodzielną, kompletną grą i posiadanie „Racławic” nie jest wymagane.
Rozgrywka
Podstawowe informacje
- Zawartość pudełka:
- plansza o wymiarach 68 x 98 cm
- 648 sztancowanych żetonów
- instrukcja (12 stron)
- kostka dziesięciościenna
- Waga:
- 300 g
Recenzje
Pytania i odpowiedzi
Robisz zakupy pierwszy raz?