Terraformacja Marsa: Ekspedycja Ares

Niezależna gra karciana w uniwersum Terraformacji Marsa!
59 opinii
  • 1 - 4 osoby
  • od 14 lat
  • ok. 60 minut
  • wydanie polskie
W czasach niesłychanego dobrobytu i postępu ludzkości wreszcie jesteśmy gotowi, by przekroczyć dotychczasowe granice i zbudować nowy dom pośród gwiazd. Mars to nie tylko nowy świat, który zapewni dom rosnącej populacji. To także pierwszy krok z wielu, które poprowadzą ludzkość w kierunku wykorzystania potencjału całego wszechświata. Ekspedycja Ares to nowa, dynamiczna i zupełnie niezależna gra w uniwersum Terraformacji Marsa, oparta o budowanie silnika produkcyjnego. Podczas rozgrywki uczestnicy kierują międzyplanetarnymi korporacjami i dążą do tego, aby zamienić Marsa w nadającą się do zamieszkania, dochodową planetę. Robią to, inwestując w karty projektów, które bezpośrednio lub pośrednio przyczynią się do terraformowania planety. Aby wygrać, gracze starają się osiągnąć wysoki współczynnik terraformacji i zgromadzić jak najwięcej punktów zwycięstwa.  Na czym to polega? Rozgrywka przebiega w rundach. W każdej z nich gracze wybierają po 1 z 5 faz, co wpływa na to, jakie działania będą dostępne w danej rundzie. Oznacza to, że każda runda jest inna. Może obejmować zagrywanie nowych kart projektów, wykonywanie akcji standardowych i akcji związanych z projektami, generowanie dochodu i zasobów czy badania, które pozwalają dobrać więcej kart projektów. Aby przyśpieszyć rozgrywkę, gracze powinni rozpatrywać poszczególne fazy jednocześnie! Na planszy znajdują się 3 tory: Poziomu tlenu, temperatury i współczynników terraformacji graczy, a także pola, na których umieszcza się wszystkie obszary oceanów – w trakcie rozgrywki są one odwracane na drugą stronę. Gra dobiega końca, gdy wszystkie wskaźniki osiągną maksymalny poziom. Wtedy życie na Marsie, choć może jeszcze nie będzie komfortowe, stanie się możliwe! Czym Ekspedycja Ares różni się od zwykłej Terraformacji Marsa? Plansza gry jest znacznie mniejsza i służy jedynie do śledzenia postępu wskaźników globalnych i aktualnego poziomu współczynnika terraformacji graczy. Nie umieszczamy na niej żadnych obszarów. Poszczególne kroki i fazy gracze rozpatrują jednocześnie.  Gdy któryś z wskaźników (temperatura, poziom tlenu, oceany) osiągnie maksymalną wartość, wszyscy gracze mogą jeszcze zdobywać WT, podnosząc ten wskaźnik, ale tylko w fazie, w której osiągnął maksymalną wartość. Gracze nie płacą za wzięcie kart projektów na rękę, mogą natomiast w dowolnym momencie odrzucać karty projektów z ręki, aby otrzymać za każdą z nich 3 M€. Stal i tytan nie są fizycznymi zasobami. Zamiast tego obniżają koszt zagrywania kart z określonymi symbolami kategorii. W grze nie ma zasobów energii ani obszarów miast. Niektóre karty produkcji są powiązane z liczbą symboli określonej kategorii - gracz aktualizuje odpowiedni poziom produkcji na swojej planszy za każdym razem, gdy zagra kartę z danym symbolem (zamiast liczyć tylko symbole, które posiadał w chwili zagrywania karty produkcji). Dlaczego pokochasz tę grę? To zmodyfikowana wersja znanej, rozbudowanej planszówki. Świetnie się sprawdzi jeśli nie macie czasu na długie rozgrywki, a jednak lubicie satysfakcję z budowania silnika produkcji i klimat kosmicznej ekspansji. To również doskonała propozycja wprowadzająca do uniwersum Terraformacji Marsa: ma mniej zasad do przyswojenia i pozwala zapoznać się z podstawowymi mechanizmami gry, symbolami, efektami kart. Dzięki temu, że uczestnicy równocześnie rozpatrują poszczególne kroki i fazy, Ekspedycja Ares jest grą dynamiczną i pozbawioną przestojów i pozwala każdemu skupić się na budowaniu własnej strategii. 
Autor:
Sydney Engelstein, Jacob Fryxelius, Nick Little (I)
Ilustracje:
William Bricker, Isaac Fryxelius, Garrett Kaida, Jason D. Kingsley
Wydawca:
Rebel
129,95

Dostępnych powyżej 50 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wysyłka dzisiaj


Darmowa dostawa (PYL)


Opis

W czasach niesłychanego dobrobytu i postępu ludzkości wreszcie jesteśmy gotowi, by przekroczyć dotychczasowe granice i zbudować nowy dom pośród gwiazd. Mars to nie tylko nowy świat, który zapewni dom rosnącej populacji. To także pierwszy krok z wielu, które poprowadzą ludzkość w kierunku wykorzystania potencjału całego wszechświata.

Ekspedycja Ares to nowa, dynamiczna i zupełnie niezależna gra w uniwersum Terraformacji Marsa, oparta o budowanie silnika produkcyjnego. Podczas rozgrywki uczestnicy kierują międzyplanetarnymi korporacjami i dążą do tego, aby zamienić Marsa w nadającą się do zamieszkania, dochodową planetę. Robią to, inwestując w karty projektów, które bezpośrednio lub pośrednio przyczynią się do terraformowania planety. Aby wygrać, gracze starają się osiągnąć wysoki współczynnik terraformacji i zgromadzić jak najwięcej punktów zwycięstwa. 

Na czym to polega?

Rozgrywka przebiega w rundach. W każdej z nich gracze wybierają po 1 z 5 faz, co wpływa na to, jakie działania będą dostępne w danej rundzie. Oznacza to, że każda runda jest inna. Może obejmować zagrywanie nowych kart projektów, wykonywanie akcji standardowych i akcji związanych z projektami, generowanie dochodu i zasobów czy badania, które pozwalają dobrać więcej kart projektów. Aby przyśpieszyć rozgrywkę, gracze powinni rozpatrywać poszczególne fazy jednocześnie!

Na planszy znajdują się 3 tory: Poziomu tlenu, temperatury i współczynników terraformacji graczy, a także pola, na których umieszcza się wszystkie obszary oceanów – w trakcie rozgrywki są one odwracane na drugą stronę. Gra dobiega końca, gdy wszystkie wskaźniki osiągną maksymalny poziom. Wtedy życie na Marsie, choć może jeszcze nie będzie komfortowe, stanie się możliwe!

Czym Ekspedycja Ares różni się od zwykłej Terraformacji Marsa?

  • Plansza gry jest znacznie mniejsza i służy jedynie do śledzenia postępu wskaźników globalnych i aktualnego poziomu współczynnika terraformacji graczy. Nie umieszczamy na niej żadnych obszarów.
  • Poszczególne kroki i fazy gracze rozpatrują jednocześnie. 
  • Gdy któryś z wskaźników (temperatura, poziom tlenu, oceany) osiągnie maksymalną wartość, wszyscy gracze mogą jeszcze zdobywać WT, podnosząc ten wskaźnik, ale tylko w fazie, w której osiągnął maksymalną wartość.
  • Gracze nie płacą za wzięcie kart projektów na rękę, mogą natomiast w dowolnym momencie odrzucać karty projektów z ręki, aby otrzymać za każdą z nich 3 M€.
  • Stal i tytan nie są fizycznymi zasobami. Zamiast tego obniżają koszt zagrywania kart z określonymi symbolami kategorii. W grze nie ma zasobów energii ani obszarów miast.
  • Niektóre karty produkcji są powiązane z liczbą symboli określonej kategorii - gracz aktualizuje odpowiedni poziom produkcji na swojej planszy za każdym razem, gdy zagra kartę z danym symbolem (zamiast liczyć tylko symbole, które posiadał w chwili zagrywania karty produkcji).

Dlaczego pokochasz tę grę?

  • To zmodyfikowana wersja znanej, rozbudowanej planszówki. Świetnie się sprawdzi jeśli nie macie czasu na długie rozgrywki, a jednak lubicie satysfakcję z budowania silnika produkcji i klimat kosmicznej ekspansji.
  • To również doskonała propozycja wprowadzająca do uniwersum Terraformacji Marsa: ma mniej zasad do przyswojenia i pozwala zapoznać się z podstawowymi mechanizmami gry, symbolami, efektami kart.
  • Dzięki temu, że uczestnicy równocześnie rozpatrują poszczególne kroki i fazy, Ekspedycja Ares jest grą dynamiczną i pozbawioną przestojów i pozwala każdemu skupić się na budowaniu własnej strategii. 

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • plansza
  • 4 dwuwarstwowe plansze graczy
  • 244 karty
  • 3 przekładki do kart
  • Ponad 200 plastikowych kostek i znaczników
  • 38 tekturowych żetonów i kafelków
  • 2 plastikowe tacki na zasoby
  • instrukcja
  • przewodnik „Szybki start”
Waga:
1,5 kg
Instrukcja i inne pliki:
Pasujące koszulki:


Dodatki i akcesoria


Recenzje

4.58
na podstawie 59 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Terraformacja Marsa: Ekspedycja Ares



Najbardziej przydatne recenzje

KocioK

Liczba recenzji: 30

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Duża TM nie przekonała mnie do siebie w ogóle. Począwszy od brzydkich grafik, kompletnie nie pasujących do siebie, zdzierającej się farby z kostek jednostek, przez nudną i dłużącą się grę, w której zanim dojdzie do mojego ruchu zdążę zrobić tysiąc innych rzeczy. Za to Ekspedycja Ares urzekła mnie dosłownie wszystkim. Jest pięknie wykonana, posiada powlekane karty i instrukcję wydrukowaną na papierze premium oraz dwuwarstwowe planszetki graczy, dzięki czemu nie spadają z nich kosteczki, które same w sobie zostały ulepszone i wykonane z jednego kawałka kolorowego tworzywa. Gra jest zdecydowanie bardziej dynamiczna, nie ma przy niej chwili żeby się nudzić. Karty są zróżnicowane a mechanika gry jest uproszczoną wersja tej z oryginalnej TM. Zdecydowanie polecam wszystkim, którym duża Terraformacja nie podeszła tak jak mi, jak również tym, którzy chcą zacząć swoją przygodę z terraformowaniem Marsa.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Tomasz

Liczba recenzji: 16

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Bardzo ładnie wydana gra. Jeden z najlepiej przygotowanych tytułów jakie ostatnio miałem w rękach.
W cenie normalnego wydanie "premium" z dwuwarstwowymi planszetkami gracza.
Zasady proste w tłumaczeniu i szybkie do przyswojenie. Przyjemny tryb dla 1 gracza.
Gra dla 2 i więcej osób ok bez zbędnego downtime;)

Nie mam odniesienia do klasycznej wersji terraformacji jednak ta urzekła mnie od razu swoimi pięknymi grafikami, ilością dobra w pudełku i jakością wykonania.
Czekam niecierpliwie na nadchodzące dodatki.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Marzena

Liczba recenzji: 437

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Bardzo ładnie wydana gra. Szybko można rozłożyć i trwa krócej od dużej TM. Można grać solo. Mamy dużą Terraformację w którą lubimy grać ale i ta bardzo nam się spodobała. Proste zasady ,instrukcja dobrze napisana od razu po przeczytaniu można zagrać. Na minus jednak zasługuje plansza, która jest za mała. Ciężko utrzymać kosteczki by się nie przesuwały a jak gra więcej osób to się nie mieszczą. Polecam bardzo.



Wszystkie recenzje



Pytania i odpowiedzi

Wszystkie 5
Z odpowiedzią 4
Oczekujące na odpowiedź 1

Czy wiadomo już kiedy będą dodatki (Discovery, Crisis, Foundations)?

~ Gorzki 31.01.2023 17:26

Wygląda na to, że nie mamy tutaj jeszcze odpowiedzi. Chcesz być pierwszy?

Mam pytanie co do zasad, w trybie solo gdy dobieram równocześnie kartę faz wirtualnego gracza i okaże się, że jest to ta sama faza która wybrałem, gram drugi raz tę samą fazę bez bonusu czy niestety przepada? Bo przyznam szczerze, że kilka kolejek zdublowanych faz całkowicie może zepsuć strategie i planowanie czegokolwiek w grze.

~ Michał 12.04.2022 16:03

Z tego co się orientuję, przy zdublowaniu fazy grasz tylko swoją z bonusem, faza wirtualnego gracza przepada, dlatego warto zagrywać te fazy, które wirtualny gracz zagrał już z danej piątki.

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ Piotr 17.08.2022 14:47

Czy wersja gry w przedsprzedaży jest taka sama jak dostępna później w normalnej sprzedaży?

~ Grzegorz 11.01.2022 02:16

Tak, to ta sama wersja. Tylko przedpremierowo jest o 15% tańsza.

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ Marek_J 12.01.2022 08:28

Jakie koszulki na karty

~ Ramonesa 22.08.2021 20:30

Do gry Terraformacja Marsa: Ekspedycja Ares najlepiej będą pasowały koszulki plastikowe, przezroczyste, o wymiarze CCG (63,5 x 88 mm), 240 sztuk.

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ Marek_J 13.12.2021 20:51

Mi pasują bardziej 63,5x89 mm CCG long :)

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ cherry 24.10.2022 08:30

Planszetki gracza są dwuwarstwowe jak w wersji KS?

~ Ali 03.08.2021 20:13

Ja brzoza - tak jest. Planszetki dwuwarstwowe i tacki na kostki :-)

Czy odpowiedź była przydatna? 1

~ wc 04.08.2021 10:53

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie


Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również

Gwiezdna flota

Gwiezdna flota

Pod wrogim niebem

Pod wrogim niebem