Jak dla mnie ideał :)
Uwielbiam książki Jima Butchera, zatem możliwość zagrania RPG w stworzonym przez niego świecie to było spełnienie marzeń. Podręcznik jest przepięknie wydany, czyta się go niemalże jak powieść, jest okraszony zabawnymi komentarzami postaci występujących w świecie Dresdena oraz bardzo klimatycznymi obrazami. Całość oparta na FATE. Minusów brak.
Jak dla mnie ideał :)
System prosty i przejrzyście opisany. Podręcznik wydany świetnie - kolorowe ilustracje i mnóstwo odręcznych komentarzy porozrzucanych po marginesach.
Jak dla mnie ideał :)
Wspaniały podręcznik, wspaniałe wydanie - czeka nas wiele przygód w świecie Dresdena
Jak dla mnie ideał :)
Wielgachny, pięknie wydany podręcznik przepełniony treścią. System obsypany licznymi nagrodami (swojego czasu zgarnął chyba wszystkie możliwe). Mnie zachwycił chociaż nie czytałem książek (widziałem tylko kiepski serial), nie mogę jednak powiedzieć, czy przeczytanie ich wpłynęłoby pozytywnie.
Cena, jak na tak gruby i wspaniale wydany podręcznik w języku angielskim, wcale nie jest taka najgorsza. Serio.
Jak dla mnie ideał :)
Bardzo lubię powieści z Akt Dresdena Jima Butchera, więc kiedy znalazłem informację, że jest dostępna gra RPG umiejscowiona w tym uniwersum, nie zastanawiałem się długo.
Jest to moje pierwsze zetknięcie z mechaniką FATE i wydaje mi się ona bardzo ciekawa. Sporo do powiedzenia mają gracze, powołując się na swoje aspekty mogą naprawdę nieźle namieszać. Takie przynajmniej mam wrażenie po jednej sesji.
Wydanie stoi na wysokim poziomie, chociaż trochę mnie drażnią komiksowe ilustracje (większość z nich faktycznie pochodzi z komiksów umiejscowionych w świecie DF), sam układ tekstu również mógłby być odrobinę mocniej przemyślany, ale indeks bardzo w tej kwestii pomaga. Cóż nie ma rzeczy doskonałych, ale prawie doskonałe można czasem trafić ;)
Polecam
Jak dla mnie ideał :)
Świetna gra!
System FATE sam w sobie przedstawia niesamowite możliwości barwnego tworzenia opowieści. Zasady są odmienne od standardowych gier fabularnych RPG głównego nurtu. Trzeba być świadomym, że przez kilka sesji będzie grało się trochę dziwnie ale warto zaufać autorom i grać zgodnie z zasadami. Poprzez aspekty można stworzyć postacie odpowiadające wyobrażeniom tj. skutecznie działające w zgodzie z mechaniką. Do tego bardzo interesujący system magii. Mechanika pozwala na płynne prowadzenie narracji dając jednocześnie pole do popisu pomysłowości graczy. Rewolucyjny system aspektów odmienia spojrzenie na gry fabularne.
Prócz rewelacyjnych zasad, zaprezentowany jest bardzo grywalny świat z książek Akt Dresdena (do nabycia w języku polskim). Jest to współczesne urban-fantasy czyli magowie, wilkołaki, wampiry, gobliny, fearie i inne baśniowe stwory we współczesnym mieście.
Polecam spróbować pograć w ten system ponieważ jest to wyjątkowa pozycja w ostatnich kilku latach.
Jak dla mnie ideał :)
Rebel jak zwykle stanął na wysokości zadania. Przesyłka dotarła do mnie ekspresowo i bez uszkodzeń w postaci zagiętych rogów, o których niektórzy wspominają. Podejrzewam jednak, że tak, jak w przypadku wielu RPGów harback, tak i tu prędzej, czy później rogi nieco się pozaginają, ale nie jest to coś, co by mnie zdziwiło, czy zbulwersowało.
Wydanie Dresdena zajefajne (nawet lepiej to wygląda na fizycznej kopii, niż w PDFie), a co do grafik, to rzecz gustu - wydaje mi się, że część z nich (co najmniej) pochodzi z Dresden Files Graphic Novel, więc to w jakiś sposób tłumaczy ich komiksowość. W każdym razie mi się podobają. Co do treści, to oczywiście klimat książek jest zachowany, dużo mięcha, dość prosta mechanika - nic, tylko grać. Niewykluczone, że będę chciał skonwertować DF na FATE Core w celu uproszczenia, ale nie jest to zabieg absolutnie wymagany do tego, żeby cieszyć się grą od strony mechanicznej.
Ode mnie polecajka - w kwestii Rebela, oana Balsery z Evil Hat Productions oraz twórczości Jima Butchera.
Jak dla mnie ideał :)
Gra napisana z polotem, świetnie się ją czyta i jeszcze lepiej w nią gra :) Przepiękne wykonanie, gruby papier - zdecydowanie górna półka pod względem walorów zewnętrznych.
Co do samej treści - zabawnie i przystępnie napisany podręcznik, świetny mechanizm tworzenia miast i bohaterów. Urzekająca możliwościami gra urban fantasy, wspaniałe narzędzie dla kreatywnej drużyny.
Zdecydowanie polecam - jest to IMHO jedna z najlepszych gier ostatnich lat.
Jak dla mnie ideał :)
Treść i wykonanie prezentują się perfekcyjnie. Podręcznik jest napisany w lekkim stylu i chociaż zdarzają się trochę bardziej pogmatwane kawałki (opisy tworzenia zaklęć czy budowania scenariuszy) nie wpływa to za bardzo na ogólny odbiór podręcznika. Solidna, twarda okładka, kredowy papier i zszyte strony tworzą bardzo wytrzymały produkt.
Zgadzam się z komentarzem na temat układu treści. Jest on chaotyczny i zmusza do częstego skakania po podręczniku.
Ogólnie system jest bardzo fajny, szybko można się go nauczyć i prowadzić. Fani Dresdenversu mogą spokojnie kupić tylko ten podręcznik i w zupełności im on wystarczy. Natomiast osoby, które jeszcze nie czytały książek (serial jest słaby i nie warto sobie nim zaprzątać głowy) powinny zakupić także drugi podręcznik gdzie są opisani wszyscy najważniejsi i pomniejsi gracze oraz ich historia wewnątrz uniwersum.
Jak dla mnie ideał :)
Fate na tą chwilę zapowiada się świetnie. Dresdenverse - w zależności od wariantu (książka/serial) jest mniej lub bardziej lekki, ale wciąż nie mogę pozbyć się wrażenia, że nie ma głębi, która by wyniosła autora na pisarskie wyżyny.
Jako setting do dość ogólnego a jednak posiadającego specyficzny klimacik systemu RPG nadaje się rewelacyjne. Wykończenie książki - miodzio (obrazki trochę gorzej tzn. OK). Spora dbałość o szczegóły, pokaźny rozmiar.
A na rpggeek.com na zmianę z Zewem Cthulhu osiąga pozycję numer 1.