Maciej - recenzje

W porządku, bez rewelacji

Dodatek ciekawy jednakże same podziemia dość trudne do spenetrowania szczególnie na początku rozgrywki. Później z kolei gdy gracze już są silniejsi nie bardzo jest po co tam iść. Końcowy boss wygląda fatalnie. Na plus wypadają postacie oraz dodatkowe karty. Koncepcja krainy jest kopią dodatku Góry więc nie ma co liczyć na coś naprawdę nowego. Pozycja tylko dla tych którzy nie mają dodatku Góry lub chcą mieć w kolekcji wszystkie dodatki do Talizmana ;).


Dobry, solidny produkt

Ciekawa pozycja dla fanów Talizmana. Dodaje sporo kart przygód, ciekawe postacie, interesujące zakończenia alternatywne. Polecam.


Jak dla mnie ideał :)

Świetne kostki do Arkham Horror. Bardzo ładne wykonanie, dobrze dobrane kolory. Polecam, do gry nadają się idealnie.


Dobry, solidny produkt

Bardzo ciekawy dodatek do Talizmana, najlepszy z "małych dodatków". Wprowadza do gry niezwykle sympatycznego i towarzyskiego Żniwiarza, z którym jednak nie każdy ma ochotę się spotkać. Trochę nowych kart i ciekawych postaci oprócz tego. Polecam dla każdego fana Talizmana.


Jak dla mnie ideał :)

Genialny dodatek do gry. Dużo nowości, w tym oczywiście plansza Dunwich wraz Horrorem, który czeka aż jego tor się zapełni. Z początku gdy bramy otwierają się w Arkham, może się wydawać, że Dunwich nie będzie sprawiać żadnych problemów ale gdy tylko pojawi się tam jakaś brama lub dwie, sprawa się mocno komplikuje. Tor Horroru z Dunwich ma tylko trzy pola więc chwila nieuwagi i przybywa nam sporo kłopotów, które nie tak łatwo rozwiązać. :) Polecam dla odświeżenia podstawowej wersji gry, naprawdę warto. :)


Dobry, solidny produkt

Ciekawa pozycja dla fana gier fabularnych ze świata Warhammera 40000. Daje możliwość grania legendarną jednostką Deathwatch. Wydanie jest bardzo ładne, w środku znajdziemy dużo treści.


Jak dla mnie ideał :)

Świetny dodatek, jeden z najlepszych do Talizmana. Wprowadza dużo nowości i odświeża podstawową wersję gry, zmieniając mocno jej oblicze. Brakuje mi tylko jakiegoś ciemnego woreczka na żetony smoków ale mimo to dodatek jest wart polecenia. Rewelacja.


Jak dla mnie ideał :)

Mały dodatek, który wprowadza nieco zamieszania i przyspiesza tempo bicia serca u graczy :). W porównaniu do dość statycznej i niezbyt niebezpiecznej Klątwy Czarnego Faraona, ten dodatek jest o wiele lepszy. Polecam.


Jak dla mnie ideał :)

Genialne momenty, niezwykli bohaterowie, ciekawe opisy kultury kislevskich jeźdźców, Tylko końcówka mnie trochę rozczarowała swoją przewidywalnością. Ale mimo to, książka warta polecenia.


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo dobry dodatek. Dzięki sklepom znajdującym się w mieście można (mając oczywiści sporo kasy) nieźle się uzbroić w magiczne przedmioty, zaklęcia, chowańców itp. Można też pobawić się w łowcę nagród i zapolować na różne stwory i innych poszukiwaczy. Można także wylądować w osławionej w całej krainie Ciemnicy. Poza tym dodatek oferuje kilku ciekawych Poszukiwaczy i bardzo dobre zakończenia alternatywne.


W porządku, bez rewelacji

Bez rewelacji. Wilkołak to trochę mniej ciekawa kopia sympatycznego Żniwiarza, z trochę innymi zdolnościami. Na plus wypada zarażanie się likantropią oraz cykl dnia i nocy. Sporo nowych kart ale nic co przewróciłoby rozgrywkę do góry nogami ;). Tylko trzech nowych poszukiwaczy. Dwa ciekawe zakończenia alternatywne (Czarna Dziura oraz Powiernicy Światła), jedno nudne i powtarzalne (Wilkołak). Pozycja do kupienia tylko dla wielkich fanów Talizmana.


Jak dla mnie ideał :)

Jedne z najlepszych k6, którymi miałem przyjemność rzucać ; ). Bardzo ładnie wykonane, klimatyczne, czytelne. Polecam.


Dobry, solidny produkt

Kostki są bardzo fajne. Jedyny minus to odczytywanie przy słabszym świetle rezultatów szczególnie na k20. Runy na ściankach kostkek mogłyby być troszeczkę mniejsze. Myślę, że wtedy byłyby idealne. : )


Jak dla mnie ideał :)

Świetny dodatek do świetnej gry. Podnosi poziom trudności, zawiera dużo nowych elementów, uatrakcyjnia rozgrywkę. Brakuje mi tylko nowych kart badaczy takich jak przedmioty powszechne czy zaklęcia ale w zamian za to dostajemy Osobiste Historie, które są ciekawym dodatkiem dla Badaczy. Na plus wypadają też nowi przedwieczni ze specyficznymi zdolnościami, moim zdaniem o wiele bardziej ciekawymi niż u przedwiecznych z podstawowej wersji gry.


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo fajne, ciekawie wyglądające figurki. W sam raz dla kolekcjonerów.


Dobry, solidny produkt

Bardzo fajne, klimatyczne kostki. Jedyna wadą jest to, że niektóre są mało czytelne np k100, k4 czy k20. Osobiście nie przeszkadza mi to jakoś szczególnie ale niektórzy mogą się po prostu na tym zawieźć. Pasują nie tylko do klimatu postapo lecz także do innych settingów jak np Dark Heresy.


Jak dla mnie ideał :)

Wystawiłbym jej ocenę 4+.
Jeżeli chodzi o jakość: bardzo ładna, świetne rysunki, tła, czcionki. Klimatyczna, twarda oprawa, jednakże mam wrażenie, że jest trochę zbyt podatna różnego rodzaju rysy, odkształcenia.
Jeżeli chodzi o świat gry to jest on świetny, bardzo klimatyczny i mimo iż może wydawać się z pozoru bardzo zamknięty i mocno ukierunkowany w jedną stronę to pozostawia naprawdę wiele możliwości dla graczy i mistrza gry.
Jeżeli chodzi o mechanikę: to jest to głównie mechanika znana z warhammera 2 edycji fantasy. Czyli bardzo szczegółowa i powolna. Osobiście za nią nie przepadam ale innym może przypaść do gustu.
Jeżeli chodzi o opis świata: w książce jest trochę za mało materiału o samym życiu w imperium. Nie ma też nic o pojazdach czy strukturze imperialnych wojsk. Skupiona jest jednak na inkwizycji i o niej dowiemy się całkiem sporo.
Dużo ciekawych pomysłów i rozwiązań. Całość jest spójna i nie ma zbyt wielkiego problemu z rozpracowywaniem zasad i znajdywaniem informacji.

Polecam.


Raczej słaby

Słaba gra. Pomysł może i jest ciekawy ale sama gra pozostawia wiele do życzenia. Niejasne, często głupie zasady, beznadziejna mikroskopijna instrukcja. Nierówne siłą frakcje. Reklamowana jako gra taktyczna ale zbyt dużo według mnie zależy w niej od szczęścia. Brak pomysłów na rozwinięcie gry (np. powtarzające się w każdych frakcjach jednostki o tych samych zdolnościach) .
Od strony graficznej także jest słabo - rysunki jednostek stoją na niskim poziomie a czasami nawet zlewają się z tłem karty (niektóre jednostki robaczków).
Jedyne plusy to ruchoma plansza, która pozwala rozgrywać różnorodne scenariusze, karty specjalne (ale jako pomysł bo same zasady dotyczące ich są już co najmniej dziwne), no i jakby nie było gra posiada jakiś ułamek klimatu postapo. Szkoda, że spaprali tą grę, bo mogła być całkiem niezła.

Podsumowując jest to gra opracowana na kolanie w 15 minut i to na kacu. Za 25 zł "powiedzmy", że opłaca się ją kupić choć tak naprawdę warta jest co najwyżej wsadzenia do kinder niespodzianki.


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo fajny woreczek na kostki. : ) Myślałem co prawda że będzie trochę większy ale moim zdaniem jest wystarczający by pomieścić sporo kostek. No i ten znak starszych bogów:). Możecie być pewni. że żaden lovecraftowy horror nie położy wstrętnych macek na waszych kostkach.

Straszliwie polecam.


W porządku, bez rewelacji

Dodatek jest okej, ciekawy i klimatyczny jednakże... za taką cenę jego zawartość jest zbyt mała. Dostajemy sporo kart zarówno mitów i bram, jak i obszarów ale nie dostajemy nic z potworów, żadnych przedmiotów powszechnych oraz unikatowych, zero nowych badaczy i nie ma nawet jednego przedwiecznego. Karty muzealnych eksponatów są ciekawe lecz niczym szczególnym się nie wyróżniają. Dużym plusem tego dodatku jest to iż podnosi poziom trudności gry oraz daje możliwość alternatywnego wariantu gry ( tzw Objazdowej Wystawy). Nie ma też problemu z połączeniem kart z dodatku z kartami z podstawki ( wariant Stałej Wystawy ). Największą zaletą tego dodatku są z kolei karty przedwiecznych oraz obszarów, które są oprawione naprawdę świeżymi i ciekawymi pomysłami, co mnie osobiście mile zaskoczyło :).

Mimo wszystko nie potrafię z czystym sercem polecić tego dodatku przede wszystkim ze względu na dysproporcje między ceną a zawartością. Jeżeli macie kasę i jesteście fanami gry - kupujcie. Ale nie spodziewajcie się po Klątwie Czarnego Faraona zbyt wiele.