addam23 - recenzje

Jedna z lepszych kalamburopodobnych gier imprezowych. Problem jedynie jest z tym, że jak poznamy już hasła to ciężko będzie dalej dobrze się z tym bawić :)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Rewelacyjna gra w kategorii: prosta, szybka, lekka, tania mała karcianka. Zasad uczymy się w 1minutę. Bardzo regrywalna i aż wierzyć się nie chce że coś takiego dostarcza tyle przyjemności :)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Super sprawa do szybkiego grania z dzieciakami. Można ją w zasadzie zmieścić w portfelu, razem z monetami i grać nawet w pociągu.
Oczywiście można grać w dokładnie to samo, używając zwykłych kości... ale kto by chciał turlać kości, jak może podrzucać świnie? Prawda? :)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Prosta, szybka, lekka gierka, która jednak nie dostarczyła mi uciechy proporcjonalnej do jej sławy. :) Grywałem w lepsze tego typu karcianki.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

A mi gra się nie spodobała. Męczyłem się straszliwie. Wymyślanie tych wszystkich skojarzeń to dla mnie katorga.
Centaur, Szpital i Zupa z niczym razem mi się nie kojarzy i nie chce nawet wymyślać jakiś pokręconych wspólnych mianowników :)
Jak więc widać - nie, nie jest to gra dla każdego :)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Ładna (!), szybka, prosta, tania.
Na tyle prosta, że można zagrać praktycznie z każdym.
Zdecydowanie nie jest to jednak tytuł na cały wieczór z grami.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Gierka do nauczenia się w 5 minut i rozegranie partii w 5 minut. Szkoda, że nie można w to grać w większą liczbę graczy, bo ma raczej znamiona gry imprezowej.
Jak szukamy czegoś małego, szybkiego i łatwego do nauczenia, to warto.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Chyba najlepsza zagadka od Cast.
Nie jest może najtrudniejsza (choć poziom 6 w pełni adekwatny do zadania), ale szukanie rozwiązania było na prawdę przyjemnym wyzwaniem.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Interesująco szukało się rozwiązania, ale troszkę za łatwo poszło, jak na poziom 6/6


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Trudniejsza niż niektóre zagadki z poziomu 6/6. Wygląda bardzo efektownie.
Mimo wszystko jednak - nie szukało mi się rozwiązania tak przyjemnie jak np w Enigmie.
Zakres ruchów jest trochę mały, nie można więc 'cieszyć' się różnymi możliwymi ustawieniami


@Lohikaarme
Ten Miś to chyba jedyna karta, która fabularnie i tematycznie nie ma absolutnie żadnego sensu.
No może jeszcze 'Jajnik' jest... dziwny.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Świetna, genialnie wydana, diabelsko trudna gra kooperacyjna.

Zasady są szalenie logiczne. Bardzo dobre przeniesienie rzeczywistości na planszę.
NIe mniej jednak - żeby zrozumieć i uświadomić sobie wszystkie zawiłości zasad - trzeba posiedzieć nad instrukcją kilkadziesiąt minut.

Sama rozgrywka - bajka (tylko, że taka w której zawsze umieramy na końcu :D )
Gra może jednak nie przypaść do gustu osobom nie lubiących koopów (bo to typowy ich przedstawiciel, ze wszystkimi ich wadami). Nie odnajdą się w niej również ci, którzy nie potrafią przegrywać.
Kolejnym problemem może być losowość. Jak na grę przygodową - nie jest ona duża. Nie mniej jednak - niewątpliwie nie jest to gra logiczna, euro gra, ect :)
Losujemy wydarzenia, kafelki, karty, rzucamy kośćmi... Często jednak to my decydujemy, czy zdajemy się na łut szczęścia, czy też nie.
Poza tym - czy da się wyobrazić grę o przetrwaniu na bezludnej wyspie, bez losowości?
Nie wiemy wszak na co się natkniemy, jaka będzie pogoda, co nas czeka następnego dnia.
Musimy kalkulować ryzyko i być w miarę możliwości przygotowanym na każdą ewentualność.
:)

Zauważyłem, że pierwsza rozgrywka w tą grę wygląda zwykle podobnie:
1. Ludzie zachwycają się ładnym wydaniem.
2. Zastanawia i rozluźnia ich sielankowa atmosfera pierwszych rund.
3. Powoli z trwogą zaczynają spoglądać na talię wydarzeń, z których nieszczęście nieszczęście pogania... Na szczęście ciągle wychodzimy z wszystkiego niemal bez szwanku.
4. 2 rundy później umieramy po raz pierwszy... A ledwo do połowy gry dobrneliśmy...


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Najciekawszy moim zdaniem dodatek do gry.
Rój cierpi trochę na problemy z dobrymi defensywnymi taktykami, Stonoga ciekawie to poprawia.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Kupując większość bardziej złożonych gier - lepiej od razu zaopatrzyć się w woreczki strunowe na wszelkiej maści drobnicę (żetony, znaczniki itd).


Puszczamy elektrycznego robala, który pomyka jak chce po labiryncie, który przekształcamy w taki sposób, aby trafił do naszej dziury, a nie rywali.
Prawdopodobnie - rewelacyjna pozycja dla dzieciaków.
Niezła bardzo lekka gra imprezowa (ale raczej jako przerywnik między innymi imprezówkami)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Fajna, szybka, mało angażująca umysłowo, dynamiczna karcianka dla 2 graczy.
Są emocje, gdy zombiaki są już tuż, tuż. Jest humor. Przefantastycznie wydana.
Świetny stosunek ceny do jakości.

W swojej kategorii - bardzo dobry produkt.
Oczywiście nie nadaje się aby oprzeć wieczór o 'Zombiaki', ale nie po to ona powstałą :)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

@Robinson
Zasadniczo - tak. W grze kooperacyjnej: wszyscy gracze (tutaj: od 1-4) współpracują, żeby 'pokonać grę', a więc np: przeżyć ileś rund.
W gry kooperacyjne zwykle można grać w zespołach różnej wielkości. Zwykle zasady w tym celu przewidują skalowanie trudności gry (np - jeśli gra mniej graczy, to wprowadza się łatwiejsze warunki zwycięstwa, gdy gra więcej - trzeba zdziałać proporcjonalnie więcej, żeby wygrać).
Równie dobrze jednak: jedna osoba może grać za 4 graczy (tylko zabawy w tym dużo mniej, prawda?).

W grach kooperacyjnych każdy gracz ostatecznie sam decyduje jakie akcje wykona w swojej rundzie. Powinno się je oczywiście wspólnie konsultować i planować, bo - twój zły ruch wpływa na pozostałych graczy.
Może, wbrew pozorom, wydaje się to mało emocjonujące, ale tak nie jest jeśli gra jest bardzo wymagająca i trudno o zwycięstwo. W takim wypadku zwykle - wszyscy się wczuwają i móżdżą wspólnie jak by tu wreszcie wygrać.

Często bolączką gier kooperacyjnych jest to, że znajduje się 1-2 graczy - mądrali, którzy to narzucają swoją strategię i taktykę reszcie graczy. Mówią im co mają robić, krytykują za zagranie nie takie, jak chcieli itp. W takim wypadku - gracze tak dyrygowani mogą odczuwać średnią przyjemność z grania.
Wszystko jednak jest kwestią dogadania się :) Warto ustalić z innymi graczami, że staramy się zbytnio w grze nie rządzić, nawet jeśli jesteśmy świecie przekonani o tym, że to nasz pomysł zapewni nam zwycięstwo.


@Elstac
U mnie i u moich znajomych jest raczej blisko 50-50. Tyle, że smokiem trzeba uciekać i/lub atakować sieciarza.

@Morun
Bo to mocno losowa gra taktyczna. Długofalowe strategie nie mają tu żadnego sensu.
Gra najlepiej się nadaje, gdy chcemy z kimś się pobawić tak, żeby każdy wygrał po kilka razy, mimo że np. ktoś jest w gry logiczne jest dużo słabszy niż przeciwnik.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Chyba najmniej ciekawy dodatek Przede wszystkim - nie dostajemy żadnych nowych i ciekawych kombinacji ruchów, a jedynie powielenie tego co mieliśmy już wcześniej.
Nie mniej jednak - jak najbardziej warto nabyć, bo jest to kolejne urozmaicenie bardzo dobrej gry.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Bardzo dobra gra logiczna.
Ogrom możliwości, bardzo krótka rozgrywka, niewielka premia dla 'weteranów', łatwa w nauce, bardzo oryginalna w mechanice (nigdy nie spotkałem się z niczym podobnym, może szachen?), móżgożerna.
Wydanie jest również świetne. Bardzo przyjemnie układa się, patrzy i dotyka kostki z robalami. Szkoda jednak, że nie są one ciut mniejsze (gra byłaby bardziej mobilna).

Sporą wadą jest wyraźne premiowanie taktyk na wskroś ofensywnych (przez co gra ma tendencję do zbyt szybkiego kończenia się, zanim jeszcze zdążyliśmy porządnie rozgrzać szare komórki)

Nie mniej jednak - bardzo polecam.
4+/5


Losowość:
Interakcja:
Złożoność: