Jewish Hardcore

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

0 użytkowników

Dobry, solidny produkt

Świetny pośredni tytuł, pomiędzy wersją kościaną a klasyczną. Nada się idealnie, jeśli chcemy wprowadzić nowe osoby w świat terraformacji. To, co najbardziej cenię w tym tytule to jej dynamika. Nie ma tu długiego czekania jak w wersji podstawowej i spokojnie można za jednym razem rozegrać kilka rozgrywek zamiast jednej.

Natomiast na osobny akapit zasługuje wykonanie gry. Pod względem jakości, może to być wzór dla innych gier, i wiele osób już pisało o tym w swoich recenzjach. Dlatego odniosę się jedynie do grafik. W końcu! Tak powinny one wyglądać i w wersji podstawowej i kościanej. Są bardzo ładne i przede wszystkim spójne.

I teraz chciałbym zwrócić uwagę na to, co w tym całym wykonaniu jest złe, i co sprawiło, że dałem grze 4 a nie 5… A przy okazji budzi we mnie frustrację podczas każdej rozgrywki.

Plansza jest TRAGICZNA (mam tu na myśli jej rozmiar). Dlaczego nie można było zrobić większej, składanej planszy jak w wersji kościanej, która ma takie same pudełko? Wolałbym to zamiast nacięć w planszy, których użyteczność jest zerowa (generalnie znaczniki faz są, jak dla mnie, zupełnie zbędne). Przez rozmiar, pola do oznaczania wskaźnika terraformacji są tak małe, że ledwo mieszczą 1 kostkę. Przy większej ilości osób kostki się przesuwają, mieszają i trudno czasem odczytać swój poziom, a jest on ważny przy fazie produkcji.
Oprócz tego pola do oznaczania poziomu tlenu i temperatury są mniejsze niż kosteczki, które służą do ich oznaczania. Wystarczy minimalnie źle ustawić znacznik, i już nie wiadomo na jakim poziomie jesteśmy...

Ponadto pomysł, że grę zaczynamy z już ułożonym odwróconymi oceanami jest, delikatnie mówiąc, chybiony. Przy każdej próbie ich odwracania, łatwo przesunąć wszystko inne co mamy na planszy. Proponuję od razu zrobić sobie stosik i po prostu kolejno je wykładać. Unikniecie nerwów i kłótni o to, co gdzie było :)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Gra jest bardzo prosta i bardzo szybka, nieźle spisuje się także w wariancie solowym. Na ten moment to moja ulubiona odsłona Terraformacji (właśnie ze względu na prostotę i szybkość). Myślę, że to też najlepszy sposób na wprowadzenie nowych osób w świat terraformowania. Jak już ogarną o co chodzi, to w kolejnym kroku można ograć Ekspedycję Ares i finalnie przejść do podstawowej wersji :)

Ocena 4 a nie 5 ze względu na:
- Tylko 2 karty z rozpiską tur i akcji. Jak ktoś wpadł aby dać tylko 2 sztuki w grze, gdzie grać mogą 4 osoby? Wiem, że po kilku turach nie są one już bardzo potrzebne ale serio, trochę to niepoważne...
- Znikomą interakcję. Ale to wada wszystkich terraformacji (chociaż tu jest to najbardziej odczuwalne).
- Ilość kostek. Przy grze w 3 osoby bywają już momenty, kiedy zaczyna ich brakować. Przy 4 osobach to już większy problem. Ale mimo wszystko traktuję to jako pewnego rodzaju utrudnienie, z którym fajnie się zmierzyć, a nie jako duży minus gry.
- Grafiki na kartach. Większość bazuje chyba na tym co mamy w podstawowej wersji i niestety nie jest to dobry wzór. Mamy w nich ogromny miszmasz i zupełny brak spójności. Wyglądają jakby robiło je co najmniej kilka różnych osób. Oprócz tego, część z nich jest po prostu brzydka.

Mimo to, trzeba docenić, że gra jest wydana na wysokim poziomie. W tej kwestii nie można jej nic zarzucić. Chociaż fajnie jakby w pudełku był jeszcze jakiś ładny woreczek na kostki :)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność: