Kadmos

Marzyciel

Żyrardów

Obserwowani

11 użytkowników

Zobacz wszystkich
Obserwujący

1 użytkownik

W porządku, bez rewelacji

Sam pomysł na gę jest fajny. Każdą kartę możemy wykorzystać na 3 sposoby, zbudować, współpracować lub napaść. Jednak dołączając do tego mechanikę zdobywania punktów za niektóre czynności i znikomą interakcję między graczami sprawiają, ze gra przeradza się w zwykłe kombinowanie co mi da więcej punktów, bez klimatu. Bardziej skupiałem się co dają karty, jakie są symbole, niż co to są za karty, co jest na ilustracji, co buduję, co plądruję itp. Mechanika pokonała klimat gry, świat Neuroshimy przegrał.
Grając miałem również wrażenie, że bawię się w rozbudowany pasjans, bo praktycznie każdy gracz grał sam sobie. Gra szybko odeszła przez to w zapomnienie, a szkoda bo potencjał miała duży
Warto zaopatrzyć się w dodatki, które wzbogacają grę, dodając większą interakcję.


Jak dla mnie ideał :)

Obecnie chyba jedyna gra dla fanów karcianek i Star Warsów. Według mnie idealnie oddaje klimat filmów i każdy ich fan powinien przynajmniej w nią zagrać.
Świetne ilustracje, dobra mechanika, która daje dużo radości z gry.
Jedyna łyżka dziegciu w tej beczce miodu może być system budowania talii, jednak tylko dla zatwardziałych fanów gier ccg. W Star Wars lcg nie budujemy talii ze wszystkich kart, ale wybieramy misje, których mamy bronić i zniszczyć te przeciwnika. Do misji dołączony jest stały zestaw kart i to z nich robimy talię. Mi ten nowy system tworzenia talii przypadł do gustu. Taka odskocznia od mózgożernego zastanawiania się czy ta jedna karta pasuje do deku, a może wybrać inną zamiast niej. Tutaj jest prościej i szybciej, ale możliwości kombinowania też są. Taki ukłon do graczy, którzy nie zjadali zębów na innych ccg, czy lcg.
Tak więc dla mnie nie był to problem.

Poza tym sama gra jest świetna, możliwość zagrywania znanych bohaterów z uniwersów Star wars, walczenie nimi, jest bezcenne. Mam wrażenie, że autorzy gry bardzo przyłożyli się do mechaniki bo wszystko tutaj działa sprawnie i nie ma żadnych zgrzytów, czy też wrażenie niedopasowania. Mechanika nie przeszkadza w zabawie, jej elementy, jak równowagi mocy, czy też edge battle bardzo dobrze wpisuje się w klimat Star Wars.

Polecam tę grę, sam zestaw podstawowy daje dużo frajdy, a z dodatkami, szczególnie obowiązkowy zakup ten z przemytnikami, gra ma nieskończony potencjał zabawy.


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo fajna gra, ale jej podstawowa zaleta, trzeba ruszyć szare komórki i mieć wyobraźnię, może być jej wadą jeśli trafi się na ekipę mało rozgarniętą. Jednak jeżeli gracze mają wyobraźnię, kreatywność i do tego są oczytani, gra błyszczy i daje masę godzin świetnej zabawy i śmiechu z powstałych opowieści.
Bardzo dobrze sprawdza się dla starych, młodych i tych średnich graczy, pod warunkiem oczywiście posiadania wyobraźni i zaznajomienia się z bajkami i baśniami, żeby załapać niektóre koncepcje i chwyty fabularne. Bez tego stanie się schematyczna i nudna i dla niektórych męcząca.


Jak dla mnie ideał :)

Dawno, dawno temu kupiłem sobie podstawkę I edycji tej gry i z miejsca się zakochałem. Świetne ilustracje na dużych kartach co potęgowało ich efekt, prosta i wciągająca mechanika. Niestety dodatków do podstawki już nie kupowałem bo ich dostępność okazała się znikoma. Co jednak nie przeszkodziło mi cieszyć się grą.

Na szczęście FFG postanowiło wznowić moją ulubioną grę i to od razu w wersji delux, czyli ze wszystkimi dodatkami, które wyszły. Postanowiłem skorzystać z takiej okazji i nabyłem tą świetną karciankę. Ilość kart przytłacza, zmieniono ich wielkość na standardowe ccg (są trochę węższe, ale nie wiem co to za standard) i zmieniono szatę graficzną. I tu pojawia się chyba jedyna wada tej gry. Niestety przez zmniejszenie kart ucierpiały ilustracje. Na niektórych kartach, które posiadają dużo tekstu layout nie pozwala im świecić, bo często zajmuje połowę karty. To jest mój największy zarzut, powinny zmniejszyć czcionkę lub dać przezroczyste tło ramki z tekstem, żeby bardziej wyeksponować świetne ilustracje.

Pomimo tego to jest nadal Blue Moon, idealna karcianka dla dwóch graczy, której zasady poznacie po jednej sesji z nią i się w niej zakochacie. Jeżeli chcecie mieć jakąś grę tego typu, ala ccg/lcg z możliwością budowania talii, ale nie chcecie wpaść w nałóg kupowania dodatków, ta gra jest dla was.
9 różnych frakcji + karty do kombinowania z deck buildingiem to frajda na dziesiątki godzin. Sprawdzone na mojej osobie. Polecam


Dobry, solidny produkt

Jak w ocenie: dobry produkt, jestem z niego zadowolony. Za tę cenę idealne jeśli ktoś ma dużo gier karcianych i chce je tanim kosztem zabezpieczyć. Jednak jeżeli karty będą używane często, codziennie maltretowane tasowaniem itp. trzeba się liczyć, że z uwagi na ich cienkość będzie trzeba je czasami wymieniać (sam byłem zaskoczony, że 100 szt. tych koszulek położonych w stos to trochę ponad 1 cm, albo coś koło tego bo nie mierzyłem:). Jednak do zabezpieczenia gier są idealną tanią opcją, za tę cenę nie liczyłem na coś pancernego;)
Dodatkowym ich atutem jest,że są bardzo dobrze dopasowane do standardu CCG, niewiele wystają ponad kartą itp.
Polecam maniakom planszówek i karcianek co chcą zwiększyć żywotność kart, ale nie chcę wydać fortuny na to. lepiej zaoszczędzić, a kasę wydać n inną grę;)


Ojciecfelix

Liczba recenzji: 118

Oluszka

Liczba recenzji: 20

Quaku

Liczba recenzji: 138

Adam Mazurkiewicz

Liczba recenzji: 8

Baphomet

Liczba recenzji: 7

IncrediBLV

Liczba recenzji: 27

Krzysztof

Liczba recenzji: 5

Piotr Wesołowski

Liczba recenzji: 1

Nerq

Liczba recenzji: 40

Piotr

Liczba recenzji: 1

Adrian

Liczba recenzji: 1

Viluir

Liczba recenzji: 19