Krzysztof Szarawarski

Marzyciel

Obserwowani

10 użytkowników

Zobacz wszystkich
Obserwujący

6 użytkowników

Galactic Orders to pierwszy dodatek do Core Worlds. Poszerza on rozgrywkę o interakcję graczy z tytułowymi Galaktycznymi Zakonami, które pomimo wojny o upadające imperium zachowały swoją niezależność i wspierają swymi umiejętnościami frakcje graczy w trakcie rozgrywki.

Dodatek ten wprowadza tytułowe zakony w postaci sześciu kafli reprezentujących Galaktyczne Zakony. Każdy z nich umożliwia wykonanie pewnej akcji w dowolnym momencie gry, jeśli gracz posiada na danym zakonie znacznik swej frakcji. Znaczniki te z kolei układa się na poszczególnych zakonach automatycznie, ilekroć gracz wprowadzi do swojego obszaru gry jednostki, które posiadają ikonę danego zakonu. Tutaj wychodzi sprytny zabieg marketingowy wydawcy gry, gdyż symbole na kartach były już obecne w podstawowej wersji gry, lecz znalazły użycie dopiero w tym dodatku.

Poza wspomnianymi kaflami zakonów, w pudełku znajdziemy także blisko 100 kart, ok. 123 żetonów i instrukcję. Dodatek ten uważam za wymagany zakup dla wszystkich, którzy chcą rozegrać pełną wersję gry Core Worlds i nie zadowala ich okrojona wersja podstawowa dostępna w podstawce Core Worlds.


Rewolucje to drugi dodatek do gry Core Worlds. Dodatek ten wprowadza dodatkowe Ulepszenia (Advancements), które możemy wybudować na podbitych przez nas planetach. Dodatek stawia także na większe interakcje bohaterów, którzy dotychczas byli tylko nieco lepszymi jednostkami lądowymi. Dzięki nowej talii bohaterów, posiadani przez nas herosi mogą wykorzystać nowe umiejętności z kart, co wzmocni ich działanie, aczkolwiek nie zawsze udaje się przypasować dane karty do posiadanych przez nas bohaterów. Te są bowiem dociągane z ogólnej talii dostępnej dla wszystkich graczy i może się zdarzyć że nasi przeciwnicy dociągną wszystkie karty naszego bohatera.

W dodatku znajduje się także mała planszetka, na której układa się obecne Wydarzenia oraz Usprawnienia, które są dostępne go kupienia. Trzeba przyznać że wprowadza ona nieco porządku na obszarze gry, ale ostatecznie - jest to zbyteczny gadżet.

Dodatek polecam osobom, którym zależy na posiadaniu pełnej gry - jest to bowiem bardzo widoczne że Core Worlds zostało zaprojektowane w całości, następnie wydawca "pociął" grę i sprzedał osobno podstawkę i dwa dodatki zawierające kluczowe dla rozgrywki mechaniki :) Jeśli jednak zadowala Was podstawowa wersja gry, nie znajdziecie tutaj nic szczególnego, więc jest to zakup całowicie opcjonalny.


Core Worlds to bardzo dobra, choć czasochłonna gra euro w klimatach Sci-fi. W grze wcielamy się w cywilizacje, które niegdyś były częścią większego imperium, lecz obecnie starają się podbić jak najwięcej planet aby stworzyć własne imperia na zgliszczach starego, upadającego ciemiężyciela.

Gra, wbrew otoczce sci-fi jest przedstawicielką klasycznych gier euro, choć wykorzystuje mechanikę tzw. Deck-buildingu dzięki czemu każda partia zawsze zapewni nowe wyzwania i będzie zupełnie inna od poprzednich. Gracze zagrywają bowiem karty jednostek z ręki na swój obszar gry, gdzie karty te pozostaną, dopóki gracz nie wyda ich aby „podbić” planety z ogólnodostępnego obszaru gry. Podobnie rzecz się ma z kupowaniem nowych jednostek – co rundę do ogólnego obszaru gry dochodzą nowe jednostki, które gracze mogą wydać opłacając ich koszt energią, którą pozyskują co rundę z wcześniej podbitych planet. W ogólnym założeniu jest to dosyć proste i te czynności powtarza się przez kolejne rundy aż do końca gry, którą wygrywa gracz z największą ilością punktów (punkty zdobywa się za poszczególne planety, niektóre jednostki w trakcie rozgrywki a na koniec gry, otrzymujemy dodatkowe punkty z umiejętności podbitych Światów Centralnych – każdy z nich punktuje bowiem różne premie np. za posiadanie największej ilości jednostek latających etc).

Można by powiedzieć że jest tu niewiele gry w grze, gdyż interakcja między graczami ogranicza się do podbierania sobie kart z centralnego obszaru. Pomimo tego, jednak, gra ma swój urok i zdecydowanie urzeka przepięknymi grafikami, z których wiele wyszło spod ręki naszego rodzimego grafika – Marcina Rębisza. Dopasowanie mechaniki do klimatu sci-fi, wsparte piękną oprawą graficzną sprawia że do gry chce się wracać ponownie.

Zdecydowanie polecam Core Worlds wszystkim osobom lubującym się w klimatach Sci-fi a także eurograczom skupiającym się na optymalizacji i pozyskiwaniu możliwie największej ilości punktów.


Obowiązkowy zakup dla każdego fana Twilight Imperium. Dodatek ten nie poprawia rozgrywki w takim stopniu jak poprzedni, jednakże dodaje całą masę nowych rzeczy, w tym: statki flagowe, nowe rodzaje jednostek zmechanizowanych, nowe karty strategii - w tym karty ambasadorów, które urozmaicają głosowania. Dodatkowo otrzymujemy kilka nowych ras, w tym rasę Lazax, którą można grać w kilku scenariuszach "historycznych", poprzedzających zdarzenia znane z podstawki. Poza tym standardowo otrzymujemy całą masę nowych znaczników, hexów, kart etc. które urozmaicą rozgrywkę. Nie wyobrażam sobie już grania w TI bez obu dodatków dedykowanych tej grze.


Jak to już było tu kilka razy powiedziajne - jest to obowiązkowy dodatek dla wszystkich graczy. Przede wszystkim dodatek ten poprawia równowagę sił, tudzież tzw. "balansuje" rozgrywkę dodając nowe karty strategii. Otrzymujemy także dwa pełne zestawy jednostek dla dwóch graczy, dzięki czemu w grę można będzie zagrać nawet w 8 osób. Poza tym otrzyujemy naprawdę sporą masę kart, żetonów, hexów, nowych zasad etc. Ogółem, ilościowo znajdziemy w tym pudle ponad połowę zawartości pierwotnego zestawu TI.


CMDR_Blue_R

Liczba recenzji: 456

C08

Liczba recenzji: 24

RAFEL

Liczba recenzji: 2

Piotr

Liczba recenzji: 27

hugoweb

Liczba recenzji: 1

Michał

Liczba recenzji: 2

jan

Liczba recenzji: 5

Tomasz

Liczba recenzji: 19

Believe0852

Liczba recenzji: 99

Ryudo

Liczba recenzji: 191

Ryudo

Liczba recenzji: 191

Rieviel

Liczba recenzji: 219

Monika

Liczba recenzji: 20

Dagna

Liczba recenzji: 79

Kerwyn83

Liczba recenzji: 11

Kaczordon

Liczba recenzji: 5