Kroniki zamku Avel

Stwórz własnego bohatera i uratuj Avel przed niebezpiecznym Monstrum!
78 opinii
  • 1 - 4 osoby
  • od 8 lat
  • 60 - 90 minut
  • wydanie polskie
Witajcie w Avelu: świecie, na którego niebie dzień i noc wiszą dziesiątki księżyców. Te magiczne ciała niebieskie – podobno zamieszkane przez bogów – zsyłają na mieszkańców magiczne dary. Dzięki nim czarodzieje splatają magię, druidzi pomagają rolnikom zadbać o plony, a dzieci mogą bawić się w napowietrznych strumykach. Jednak teraz nie ma na to czasu, bowiem do Avelu zbliżył się Kurodar, Czarny Księżyc, a jego złowroga magia przebudziła siły zła. W lasach, grotach i innych mrocznych miejscach zawsze czaiły się niebezpieczne stwory, ale teraz wyległy gromadnie, a ich pełen nienawiści wzrok skupiony jest na zamku. To od Was zależy, czy uda się uratować krainę przed ich niszczycielskimi zapędami!Kroniki zamku Avel to oparta na współpracy gra planszowa dla całej rodziny, w której wcielamy się w bohaterów i bohaterki odpowiedzialnych za uratowanie magicznej krainy. Podczas rozgrywki stworzymy własne postacie o unikalnych imionach i specjalnym ekwipunku, a następnie będziemy eksplorować świat, poruszając się po modułowej planszy. W czasie podróży napotkamy wiele niebezpieczeństw, z którymi będzie trzeba walczyć, a każde zwycięstwo przyniesie nam określoną nagrodę: nową broń, zbroję, eliksiry i złoto. Zgromadzone dobra pozwolą nam przygotować się do finałowego starcia z Monstrum, które zagraża królestwu Avel.  Na czym to polega?Każda rozgrywka w Avel rozpoczyna się od tworzenia własnej postaci. Uniwersalną ilustrację bohatera możesz pokolorować i ozdobić według własnego uznania. Nie zapomnij o stworzeniu jej unikalnego herbu i wybraniu najbardziej bohaterskiego z bohaterskich imion! A gdy wszyscy uczestnicy będą gotowi, możecie rozpocząć zabawę.Celem gry jest odkrywanie kolejnych zakamarków krainy, walka z potworami i rozwijanie swojej postaci, by jak najlepiej przygotować się do ostatecznego starcia z Monstrum, które pojawi się po upływie określonej liczby rund. Avel jest grą kooperacyjną, co oznacza, że wszyscy uczestnicy współpracują jako drużyna, a sukcesy jednego z Was są sukcesem całej grupy. Sama gra składa się z rund, podczas których uczestnicy rozgrywają swoje tury. W ramach akcji możesz poruszać się po planszy, korzystać ze specjalnych akcji odwiedzanych miejsc, odpoczywać lub walczyć z potworami, wykonując rzuty kośćmi i korzystając z posiadanego ekwipunku. W ten sposób zdobywasz nowe przedmioty, które będą pomocne w kolejnych zmaganiach. Każde podejmowane działanie ma znaczenie dla sytuacji całej drużyny i będzie miało wpływ na realizowanie strategii, którą wybierzecie.  Gdy minie określona liczba rund, w grze pojawia się Monstrum. Od tej pory Waszym głównym celem jest pokonanie go, a także jego pobratymców, zanim zdołają dotrzeć do zamku.Dlaczego pokochasz tę grę?Kroniki zamku Avel są świetną propozycją, gdy chcemy połączyć przy wspólnym stole graczy w różnym wieku: zapewniają nie lada frajdę dzieciom, skutecznie angażują uczestników w przygodową zabawę i stanowią satysfakcjonującą rozgrywkę również dla dorosłych!Gra została zaprojektowana tak, by wspierać rozwój wielu dziecięcych umiejętności. Wybieranie przedmiotów w ciemno wspiera ćwiczenie zmysłu dotyku, tworzenie własnych postaci pobudza kreatywność, a sama rozgrywka uczy skutecznej współpracy i buduje w małych graczach poczucie sprawczości w związku z ważnymi decyzjami podejmowanymi na przestrzeni rozgrywki.Każda kolejna partia stanowi okazję, by na nowo odkryć ten pełen magii świat. Dołączony do gry almanach z historią Avelu i opisem potworów pomoże nam jeszcze lepiej wczuć się w klimat.Za piękną, klimatyczną oprawę graficzną odpowiada Bartłomiej Kordowski, ilustrator Domku!
Autor:
Przemek Wojtkowiak
Ilustracje:
Bartłomiej Kordowski
Wydawca:
Rebel
15995

Dostępnych powyżej 50 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wysyłka we wtorek


Dostawa (Przesyłka kurierska) już od 7 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Opis

Witajcie w Avelu: świecie, na którego niebie dzień i noc wiszą dziesiątki księżyców. Te magiczne ciała niebieskie – podobno zamieszkane przez bogów – zsyłają na mieszkańców magiczne dary. Dzięki nim czarodzieje splatają magię, druidzi pomagają rolnikom zadbać o plony, a dzieci mogą bawić się w napowietrznych strumykach. Jednak teraz nie ma na to czasu, bowiem do Avelu zbliżył się Kurodar, Czarny Księżyc, a jego złowroga magia przebudziła siły zła. W lasach, grotach i innych mrocznych miejscach zawsze czaiły się niebezpieczne stwory, ale teraz wyległy gromadnie, a ich pełen nienawiści wzrok skupiony jest na zamku. To od Was zależy, czy uda się uratować krainę przed ich niszczycielskimi zapędami!

Kroniki zamku Avel to oparta na współpracy gra planszowa dla całej rodziny, w której wcielamy się w bohaterów i bohaterki odpowiedzialnych za uratowanie magicznej krainy. Podczas rozgrywki stworzymy własne postacie o unikalnych imionach i specjalnym ekwipunku, a następnie będziemy eksplorować świat, poruszając się po modułowej planszy. W czasie podróży napotkamy wiele niebezpieczeństw, z którymi będzie trzeba walczyć, a każde zwycięstwo przyniesie nam określoną nagrodę: nową broń, zbroję, eliksiry i złoto. Zgromadzone dobra pozwolą nam przygotować się do finałowego starcia z Monstrum, które zagraża królestwu Avel.  

Kroniki zamku Avel zapraszają nas do wyjątkowego świata pełnego fantastycznych stworzeń!

Na czym to polega?

Każda rozgrywka w Avel rozpoczyna się od tworzenia własnej postaci. Uniwersalną ilustrację bohatera możesz pokolorować i ozdobić według własnego uznania. Nie zapomnij o stworzeniu jej unikalnego herbu i wybraniu najbardziej bohaterskiego z bohaterskich imion! A gdy wszyscy uczestnicy będą gotowi, możecie rozpocząć zabawę.

Celem gry jest odkrywanie kolejnych zakamarków krainy, walka z potworami i rozwijanie swojej postaci, by jak najlepiej przygotować się do ostatecznego starcia z Monstrum, które pojawi się po upływie określonej liczby rund. Avel jest grą kooperacyjną, co oznacza, że wszyscy uczestnicy współpracują jako drużyna, a sukcesy jednego z Was są sukcesem całej grupy. 

Sama gra składa się z rund, podczas których uczestnicy rozgrywają swoje tury. W ramach akcji możesz poruszać się po planszy, korzystać ze specjalnych akcji odwiedzanych miejsc, odpoczywać lub walczyć z potworami, wykonując rzuty kośćmi i korzystając z posiadanego ekwipunku. W ten sposób zdobywasz nowe przedmioty, które będą pomocne w kolejnych zmaganiach. Każde podejmowane działanie ma znaczenie dla sytuacji całej drużyny i będzie miało wpływ na realizowanie strategii, którą wybierzecie.  

Gdy minie określona liczba rund, w grze pojawia się Monstrum. Od tej pory Waszym głównym celem jest pokonanie go, a także jego pobratymców, zanim zdołają dotrzeć do zamku.

Dlaczego pokochasz tę grę?

  • Kroniki zamku Avel są świetną propozycją, gdy chcemy połączyć przy wspólnym stole graczy w różnym wieku: zapewniają nie lada frajdę dzieciom, skutecznie angażują uczestników w przygodową zabawę i stanowią satysfakcjonującą rozgrywkę również dla dorosłych!
  • Gra została zaprojektowana tak, by wspierać rozwój wielu dziecięcych umiejętności. Wybieranie przedmiotów w ciemno wspiera ćwiczenie zmysłu dotyku, tworzenie własnych postaci pobudza kreatywność, a sama rozgrywka uczy skutecznej współpracy i buduje w małych graczach poczucie sprawczości w związku z ważnymi decyzjami podejmowanymi na przestrzeni rozgrywki.
  • Każda kolejna partia stanowi okazję, by na nowo odkryć ten pełen magii świat. Dołączony do gry almanach z historią Avelu i opisem potworów pomoże nam jeszcze lepiej wczuć się w klimat.
  • Za piękną, klimatyczną oprawę graficzną odpowiada Bartłomiej Kordowski, ilustrator Domku!

Kroniki zamku Avel zapraszają nas do wyjątkowego świata pełnego fantastycznych stworzeń!

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 15 kafli planszy
  • tor księżyca
  • żeton astrolabium
  • 3 znaczniki murów
  • żeton herbu Avelu
  • 27 żetonów monet
  • 3 żetony księżycowych pieczęci
  • 3 żetony pułapek
  • 4 planszetki bohaterów
  • 8 kości bohaterów
  • tarcza wytrzymałości Monstrum
  • 25 żetonów ekwipunku
  • 31 żetonów potworów
  • bloczek z ilustracjami bohaterów
  • 4 pionki bohaterów
  • 3 żetony kraterów
  • almanach
  • dwustronna mapa gwiazdozbiorów
  • pomoc gracza
  • 5 kości potworów
  • 20 znaczników wytrzymałości
  • 10 znaczników obrażeń
  • 4 żetony akcji
  • 12 znaczników wykorzystania ekwipunku
  • worek na ekwipunek
  • instrukcja
Waga:
2 kg
Instrukcja i inne pliki:


Dodatki i akcesoria


Recenzje

4.87
na podstawie 78 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Kroniki zamku Avel



Najbardziej przydatne recenzje

Michał

Liczba recenzji: 2

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Gra jest bardzo dobra. Przygotowanie gry nie zajmuje dużo czasu, rozgrywka również dość szybka. Zasady są na tyle proste, że w zasadzie nie ma "studiowania" instrukcji w trakcie gry. Super ze można dostosować poziom trudności. Zmienny uklad planszy przy rozgrywce oraz losowość ułożenia kafli sprawia że każda rozgrywka jest inna.
Polecam!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Magda

Liczba recenzji: 2

Jak dla mnie ideał :)

Twórcy tej gry naprawdę zrobili świetną robotę. Kroniki Zamku Avel są pięknie wykonane i absolutnie warte swojej ceny. Ilość elementów, pomysł i estetyka ich wykonania, a także jakość sprawiają, że gra podoba się od pierwszego zajrzenia do pudełka. Mamy grube kafle modularnej planszy, kolorowe kości, drewniane meeple postaci i drewniane serduszka (nasze punkty życia), świetne podwójne planszetki graczy, mamy żetony potworów, materiałowy woreczek do którego wkładamy losowane elementy ekwipunku, mamy nawet składane Monstrum, licznik jego wytrzymałości... i jeszcze mnóstwo innych elementów. Wszystko ledwo się mieści w pudełku. Sama mechanika gry to taki skomplikowany i rozbudowany "Karak ". Nasze akcje to głównie chodzenie od kafelka do kafelka i atakowanie potworów, by zdobywać pieniądze i ulepszać naszą postać. Dzieci jednak bardzo szybko uczą się, że należy współpracować ze sobą, by wygrać. Bo nasz czas odmierza specjalny księżycowy zegar, który nieuchronnie zbliża nas do momentu pojawienia się na planszy Monstrum, a wtedy z końcem każdej następnej tury nasz Boss i wszystkie inne potwory przesuwają się w stronę startowego kafelka. A gdy któremuś uda się dostać na Zamek, wszyscy przegrywamy. Musimy więc pokonać wszystkie potwory na planszy, a żeby to zrobić trzeba sobie pomagać, doradzać, a czasem podzielić się zdobytym wcześniej ekwipunkiem.
W grę można zagrać już z 6-latkiem: zasady są bardzo proste, więc jeśli niestraszna mu długość rozrywki to na pewno da radę. My w czwórkę, z 6- latką i 9- latkiem pierwszy raz graliśmy 1,5 godziny (w tym 15 minut kolorowania swoich postaci), ale dzieci totalnie wsiąkły w grę. Udało nam się pokonać Monstrum i ocalić królestwo, ale emocje sięgały zenitu. Dzieciaki, jeszcze długo po skończonej grze dyskutowały o tym co działo się w czasie rozgrywki. To najlepsza reklama tego produktu.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Anna

Liczba recenzji: 4

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Jesteśmy po pierwszej grze :) Córka lat 6, która zawsze stroniła od dłuższych gier, zachęcona możliwością nazwania i pokolorowania postaci, pierwszy raz grała z nami do końca! kooperacja czyni z tego idealną grę rodzinną, dzieciaki uczą się współpracy a rodzice też mają dużo przyjemności z grania! do tego cudne grafiki i wykonanie. Polecam!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:


Wszystkie recenzje



Pytania i odpowiedzi

Wszystkie 9
Z odpowiedzią 9
Oczekujące na odpowiedź 0

Co dzieje się w sytuacji gdy stos potworów się wyczerpie? Czy należy utworzyć nowy stos z już pokonanych potworów?

~ Paweł 20.05.2022 23:41

Tak, jest to opisane w instrukcji w sekcji "Ruch" : "W rzadkich przypadkach, gdy pula potworów się wyczerpie, należy przetasować żetony pokonanych potworów odpowiedniego rodzaju i utworzyć nowy stos."

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ Paweł 20.05.2022 23:48

Jedno pytanie, czy można wejść na pole z kraterem (odkryć je) przed pojawieniem się monstrum ?

~ Pawel 03.02.2022 08:57

My gramy, że tak :)

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ Shirleyka 11.02.2022 18:31

Mam pytanie o kafle startowe. W moim egzemplarzu są dwa takie same kafle startowe z targowiskiem. Wg instrukcji kafle startowe powinny być unikalne. Czy to jakiś błąd wydawniczy?

~ Jumbik 15.01.2022 17:33

Tak, to błąd. Powinny być 3 rozne takie jak widac w instrukcji. Pisz do wydawnictwa!

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ Shirleyka 11.02.2022 18:35

Dzień Dobry? Co z aplikacja? Jest jakas informacja kiedy sie pojawi? I jak mozna dostac czy kupic czy otrzymać dodatek skarb bohaterów?

~ Sebastian 09.01.2022 21:38

No mnie też to ciekawi, bo klimatyczny midi w tle byłby Super, ale gdzieś cisza od wydawnictwa.

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ Jakub 12.02.2022 15:57

Czy jeżeli potwór lub monstrum wejdą do zamku a w zamku znajduje się któryś z graczy to czy automatycznie oznacza to przegraną, czy też gracz znajdujący się w zamku może jeszcze walczy z potworem i go pokonać?. Instrukcja nie wspomina o takim przypadku więc przypuszczalnie wejście potworów do zamku oznacza przegraną niezależnie od tego czy ktoś w nim jest czy nie, ale na logikę to jeżeli w zamku są obrońcy to chyba powinni mieć szansę.

~ Piotrek 30.12.2021 10:19

Oznacza to automatyczną przegraną. Wyobraź sobie, że jeden żeton potwora symbolizuje grupę potworów i wdarcie się przez nich do Zamku zawsze oznacza porażkę, chociażby w Zamku czekało 4 bohaterów.

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ Tomasz 31.12.2021 17:49

Witam, mam w zasadzie tylko jedno pytanie dotyczące zasad: W instrukcji jest napisane, że w turze, której monstrum wchodzi na plansze, powinniśmy odkryć wszystkie nieodkryte kafle i umieścić na nich potwory, jeśli znajdują tam się leża. Natomiast, czy powinniśmy położyć nowe potwory na już odkrytych kaflach, jeśli leża są tam puste? (jeśli potwory, które narodziły się tam w poprzedniej turze zostały pokonane?)

~ Kacper 29.12.2021 19:32

Nie, na odkrytych kaflach nowe potwory pojawiają się tylko wtedy, gdy astrolabium przesuwa się na symbol z potworami. Po wejściu Monstrum na planszy nie pojawiają się nowe potwory, za wyjątkiem dwóch sytuacji: 1. Po odkryciu żetonu krateru na planszy pojawiają sie 0-2 potwory zgodnie z symbolami (zależnie od poziomu trudności i liczby graczy), 2. Odkrywane są zakryte kafle i JEŻELI odkryty kafel zawiera symbol leża potworów to kładziemy na nim potwora.

Czy odpowiedź była przydatna? 1

~ Tomasz 31.12.2021 17:53

Gra jest rewelacyjna! Jesteśmy po pierwszej partyjce i jest kilka rzeczy, które nie są dla nas całkowicie jasne: 1. Czy po pojawieniu się Monstrum potwory dążą niepowstrzymanie w stronę zamku, czy też atakują graczy, gdy wejdą na pole, na którym jacyś się znajdują. 2. Jeśli gracz zaatakuje wędrującego potwora (lub Monstrum), to czy w następnej turze potwór ignoruje gracza i dalej porusza się w stronę zamku? 3. Czy można odpoczywać na polu z potworem? 4. Jakie znaczenie ma to, że na początku tury po pojawieniu się monstrum NAJPIERW przesuwają się małe potwory, potem duże a na końcu Monstrum?

~ Rafał 26.12.2021 14:28

Odp 1. Dążą niepowstrzymanie do Zamku Avel, ignorując graczy. Potwory nigdy same nie atakują graczy. Odp 2. Tak, porusza się w stronę Zamku. Odp 3. Tak. Odp 4. Bo Monstrum rozwala wszystkie mury Zamku Avel, więc gdyby najpierw ruszałby się Monstrum to gra byłaby trudniejsza. Co do malych / dużych potworów to zakładam, że zostało tak ustalone w instrukcji, żeby nie było pytań graczy ;) Gra jest świetna, pozdrawiam

Czy odpowiedź była przydatna? 1

~ Tomasz 31.12.2021 17:48

1. Mam pytanie odnośnie ostatniego Monstrum. Czy w przypadku, gdy jakaś kość działa na dany kolor potwora, to czy działa również na Monstrum? Nie ma określonego koloru. Czy Monstrum występuje jako każdy kolor czy jako żaden? 2. Czy można wypić dowolną ilość eliksirów przed walką? 3. Przekazując ulepszony przedmiot sojusznikowi pozostaje on ulepszony czy odwracamy go na pierwotną stronę?

~ Chevilles 15.12.2021 17:52

Ad.1. Na monstrum działają wszystkie kolory. Jest to napisane w instrukcji. Ad.2. Picie eliksirów to nie akcja, więc można wypić wszystkie, które posiadamy w plecaku. Ad.3. Na ten temat nie ma żadnego zapisu w instrukcji. Ale na logikę, jeśli przekazujemy innemu graczowi ulepszony przedmiot, który mamy założony to otrzymuje on ulepszony przedmiot. To tak jakbyśmy mieli zamiast dwustronnego żetonu przedmiotu dwa osobne żetony: jeden podstawowy, jeden ulepszony.

Czy odpowiedź była przydatna? 2

~ Robert 17.12.2021 13:39

Czy można otrzymać zestaw dodatkowych magicznych przedmiotów ("skarby bohaterów"). Albo jak można otrzymać ten zestaw. Gra była zamówiona w przedsprzedaży wraz z dodatkiem. Dzisiaj przyszła.

~ Katarzyna 19.11.2021 21:03

Skarby bohaterów to 3 żetony, które można otrzymać tylko w wybranych sklepach stacjonarnych w większości dużych miast w Polsce.

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ Marek_J 21.11.2021 19:25

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie


Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również

Łąka

Łąka

Domek

Domek


Klienci, którzy kupili Kroniki zamku Avel, kupili również: