MatthewRock - recenzje
4/5: Bardzo fajna, zasady proste. Minus to liczba graczy: od 4 osób da się grać, od 6 i więcej jest naprawdę dobra zabawa. Kolejny to losowość; niestety, niekiedy ktoś szybko zginie - pozostaje mu wtedy czekać całą grę(która może się ciągnąć!). Mimo wszystko - fajna gra imprezowa.
4/5: Gra jest niczym rozbudowane bierki - ale jest to komplement. Zasady są wręcz banalne, ale gra się bardzo przyjemnie. Minusem jest to, że wymaga trochę miejsca by można było sięgnąć z każdej strony, ale jest to gra bardzo fajna, niedługa i przyjemna. Praktycznie definicja gry "familijnej".
5/5. Prosta, ale nie banalna gra, w którą granie jest czystą przyjemnością. Zasady do wytłumaczenia w 5 minut, rozgrywka nie jest zbyt długa, pobudza wyobraźnię i nie stresuje - czego chcieć więcej? Jedyna wada jest taka, że niektórych może nudzić.
5/5: może i mechanika czasem przekombinowana, może i nieiedy niejasna, może i czasem coś zgrzytnie - ale świat jest bardzo fajny, czyta się również lekko - nic, tylko brać i grać!
5/5. Bardzo fajna, bardzo prosta, bardzo przyjemna. Można grać z różnymi osobami, zasady są łatwe do nauczenia się, a sama gra trwa tyle ile powinna- nie dłuży się, nie pozostawia niedosytu.
Jak dla mnie ideał :)
Bardzo fajna kostka - idealna do gry w Neuroshimę. Dobrze wykonana i ładna. Polecam.
Jak dla mnie ideał :)
Koszulki, jak to koszulki - dobre; chronią karty tak, jak trzeba. Może jedynie mogłyby być tańsze :)
Jak dla mnie ideał :)
Koszulki, jak to koszulki - dobre; chronią karty tak, jak trzeba. Może jedynie mogłyby być tańsze :)
Jak dla mnie ideał :)
Koszulki, jak to koszulki - dobre; chronią karty tak, jak trzeba. Może jedynie mogłyby być tańsze :)
Jak dla mnie ideał :)
Koszulki jak koszulki - dobre, może mogłyby być tańsze :)
W porządku, bez rewelacji
Zawiodłem się na tej grze. Z jednej strony ma potencjał, z drugiej strony - niewykorzystany.
Zacznijmy od plusów: gra jest w miarę przyjemna(zwłaszcza, gdy wiemy, o co chodzi), grafiki nie takie złe, balans całkiem dobry.
Tyle z plusów. Minusy?
Przede wszystkim: WYKONANIE. Plansza na spodzie pudełka?? wtf? Żeton pierwszego gracza niczym nie różni się od innych żetonów. Chwilę zajmuje nauczenie się ikon - do tego czasu instrukcja to nasz przyjaciel, co jest nieco uproczywe. Dodatkowo w moim opakowaniu instrukcja była wybrakowana(paradoksalnie na plus, gdyż po napisaniu do autora szybko dostałem nową).
Następnie: BRAK INTERAKCJI. Na palcach jednej ręki drwala można wyliczyć interakcje w tej grze - a i ręki nie potrzebujemy, by wyliczyć te, które mają jakiekolwiek znaczenie. Zwyczajnie każdy układa swojego pasjansa, nie bacząc na innych. Nawet, gdy specjalnie próbujesz - albo nie masz okazji(bo karty się nie wylosowały), albo się zwyczajnie nie opłaca(90% czasu).
No i symbole - jest ich niestety trochę zbyt dużo. Mam wrażenie, że karty(albo i samą mechanikę) można uprościć - tymczasem bez pamiętania symboli często będziemy wracać do instrukcji.
Generalnie gra mnie nie powaliła - wolę np. cytadelę; podobno z dodatkami jest już lepiej - ale moja przygoda z 51. stanem raczej zakoćży się tylko na tym pudełku.
5/5: świetna! Prosta, ale nie banalna; wykonanie bardzo dobre, uniwersalna, szybka. Nic dodać, nic ująć!
4.5/5 : Gra bardzo fajna; oprócz zabawnego designu, można grać na wiele różnych sposobów, zależnie od wyboru oraz wylosowanego setupu. Dodatki tylko to ulepszają. Nietrudne zasady to kolejny atut. Dla ludzi którzy lubią strategie, któ©e nie są zbyt męczące - jak znalazł.
4.5/5: Gra fajna, nieobciążająca, chociaż jeśli źle nam się trafi, możne ciągnąć się i dłużyć. Pudełko na plus - można posegregować karty. Niestety, karty wymagają osłonek - za dużo się z nich korzysta, by się nie niszczyły. Dodatkowo pewna losowość może przesądzić o wygranej, ale odpowiednie strategie minimalizują czynniki losowe. Gra godna polecenia.
4/5: Mam tę grę od pewnego czasu - nie szaleję za nią, ale niekiedy zagram i będę całkiem zadowolony. Na pewno na plus wykonanie - sporo figurek(dobrych!), gra całkiem zbalansowana, jednocześnie posiada i interakcję, i planowanie. Dla fanów strategii - jak ulał.
5/5. Gra bardzo fajna, jeśli odpowiednio do niej podchodzimy - by pobawić się, a nie wygrać. Gra fajna, momentami bezwzględne i nieprzewidywalna - ale na pewno dostarcza dużo śmiechu i zabawy :)
Jak dla mnie ideał :)
Super kostki! Ładne, nie za duże.
Dałbym "czwórkę". Nie za treść. Nie za wykonanie. Za obecny stan Neuroshimy.
Nie zrozumcie mnie źle - gra jest świetna. Podręcznik wart swej ceny, bo otrzymujemy świetny, ciekawie napisany opis świata i mechaniki.
Chodzi mi o dodatki.
Ostatnio, niestety, Portal się rozbestwił. Neuroshima Hex to hit planszówkowy. Chwilę próbowali też z figurkami. Efektem tego jest zmniejszona opieka nad RPG - ostatni dodatek wyszedł bodajże 2 lata temu.
Niestety, podobnie z książkami - niektóre, jak np. całkiem przydatny "Suplement", który mógłby być pewną pomocą dla MG, nie wyszedł do wersji 1.5 (o ile mi wiadomo). Nie wspomnę o tym, że część dodatków ciężko teraz w ogóle zdobyć. Wydaje się, że Portal zostawia Neuroshimę na powolne wyginięcie.
Takie samo wrażenie daje również internet. Nie dlatego, że jest tam mało rzeczy. Dosłownie tydzień temu przeglądałem internet. Łącznie trzy strony wysiadły, na moich oczach(muszę przyznać - nawet nie musiałem grać, by poczuć wszechobecną apokalipsę i pustkę ;)), materiały są często stare. Nawet strona Portala wyrzuca 404-ki w linkach pod podręcznikiem.
Niestety - chłopaki, jak na razie, zostawiają grę, która jest naprawdę świetna.
Bo merytorycznie i klimatycznie Neuroshima jest super. Polecam gorąco. Czwórka to ocena dotycząca całokształtu. Jeśli macie wybór i lubicie taki klimat, bierzcie. Chociażby ze względu na ciekawie napisaną treść. Ale wiedzcie również, że - niestety - Neuroshima nie jest tak żywa, jak za czasów wydania. I mam złe przeczucie, że będzie coraz gorzej.
Jak dla mnie ideał :)
Ponieważ to prawie ten sam produkt, skopiuję mój komentarz z mniejszych koszulek:
Koszuleczki super sprawa - karty się nie niszczą - ale są też większe(nie mieszczą się do pudełka) i niestety, ale nie karty w folii nie lubią się z tymi bez folii... Ciężko potasować talię mieszańców. Najlepiej więc mieć koszulki do wszystkich kart - inaczej może być ciężko z tasowaniem.
Niemniej jednak, koszulki cacy.
Jak dla mnie ideał :)
Koszuleczki super sprawa - karty się nie niszczą - ale są też większe(nie mieszczą się do pudełka) i niestety, ale nie karty w folii nie lubią się z tymi bez folii... Ciężko potasować talię mieszańców. Najlepiej więc mieć koszulki do wszystkich kart - inaczej może być ciężko z tasowaniem.
Niemniej jednak, koszulki cacy.