Sebastian - recenzje

Jak dla mnie ideał :)

Piękny model, nawet przypomina filmowego Anakina!
Ma ciekawą mechanikę nabierania siły wraz z grą. Wszystkie jego karty dowodzenia wzmacniają go dodając mu nowe słowa kluczowe. Wart zakupu.


Jak dla mnie ideał :)

W pudełku dostajemy 2 jednostki, Maula i sondy. Maul jest ładnym modelem, mamy 3 różne pozy do wyboru.
Jako jednostka sprawuje się wyśmienicie. Kosi przeciwników aż miło. Problemem może być jego wytrzymałość.


Jak dla mnie ideał :)

Nowe scenariusze dla świetniej gry - tak poproszę.
Pozycja obowiązkowa dla każdego legionisty.


Jak dla mnie ideał :)

Ten model jest przeogromny. To największy kawał plastiku jaki wyszedł do Legionu. Bardzo dobrej jakości, to jest jednostka której separatyści bardzo potrzebowali.


Jak dla mnie ideał :)

Koszulki wysokiej jakości. Art wyśmienity


Jak dla mnie ideał :)

Świetna jednostka dla Rebelii. Modele są już robione w twardym plastiku i wyglądają znacznie lepiej niż ten Phase 1.


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo ciekawa frakcja dająca spore możliwości kombinacji ale jednocześnie trudna w prowadzeniu. Tak jak pisali przedmówcy zdecydowanie nie jest polecana początkującym graczom.


Jak dla mnie ideał :)

Jedna z najciekawszych frakcji w grze. Dodatkowo możliwa do wykorzystania z każdą inną talią. Warto!


Jak dla mnie ideał :)

Kostki "must have". W podstawce jest ich niestety za mało, a mówię to tylko o kostkach dla jednego gracza. Są rzuty wymagające więcej niż 3 kostek w jednym kolorze i posiadanie dodatkowego zestawu daje nam po 6 kości w każdym kolorze, a to już wystarcza.


Dobry, solidny produkt

Jeśli ograliście już Pandemię podstawową, to zapewne zauważycie, że jest trochę za łatwa. Tu z pomocą przychodzi ten dodatek, który powoduje, że gra staje się trudna i znów daje mnóstwo frajdy.
Zarówno zmutowana, 5 choroba jak i nowe karty epidemii złośliwego szczepu dają ostro w kość, szczególnie jeśli połączymy oba utrudnienia. Jak komuś mało można jeszcze zwiększyć stopień trudności zwiększając ilość kart epidemii.
Jest też cała masa nowych ról. Jedynie Bioterrorysta w mojej grupie nie podszedł dlatego wystawiam 4, a nie 5.


Jak dla mnie ideał :)

Według mnie to dodatek obowiązkowy.
Dopiero po jego wcieleniu do pełnej wersji gry ilość kart spotkań jest wystarczająca aby nie trzeba było ich powtarzać i przetasowywać w trakcie rozgrywki.
Jakość wykonania pierwsza klasa.


Jak dla mnie ideał :)

Gra jest wyśmienita dla miłośników gier strategicznych. Zacznę od tego, że do prawdziwej frajdy potrzebujemy 4 osoby i choć można grać nawet samemu, to jednak NPCe to nie to samo co żywy przeciwnik.
W grze mamy cztery różne frakcje, a każda ma inny cel oraz podejmuje inne akcje, a więc jest asymetryczna.
Mamy reżimowy rząd Batisty, który musi utrzymać pod kontrolą miasta i dbać o poparcie ludności. Powstańców Fidela Castro, którzy będą budować opozycję do rządu poprzez różne działania militarne. Do tego konkurencyjny ruch opozycji demokratycznej "Directorio", który dąży do przejęcia kontroli nad krajem i niweluje zarówno poparcie dla rządu jak i dla Castro. Ostatnią stroną jest Syndykat, czyli mafiozi, którym zależy wyłącznie na otwieraniu kasyn i zarabianiu kasy, a w tym przeszkadzają powstańcy jak i rząd choć ten ostatni jest przekupny i może pomagać i chronić biznes mafii.
Zasady nie są trudne do opanowania. Gra jest z serii COIN (w tej chwili już 4 gry) gdzie użyto tej samej mechaniki (z drobnymi różnicami), a Cuba Libre jest najłatwiejszą do opanowania i najmniejszą z nich. Idealnie nadaje się do zapoznania z serią i mechaniką.
Serdecznie polecam tę grę jak i całą serię COIN, bo jest fenomenalna.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Wyśmienita gra dla całej rodziny. Bardzo ładnie wykonana. Czytelna plansza z instrukcją obrazkową nadrukowaną na niej. Kości bardzo przyjemne w dotyku.
Zasady, jak na taką grę, są niesamowicie proste, do wytłumaczenia każdemu w 10-15 minut. Przy tym sama rozgrywa łatwa nie jest. Trzeba główkować co tu zrobić w zależności od tego jakie kombinacje wyników uzyskaliśmy na kościach ale żeby nie było, że wszystko zależy od kości mamy sporo możliwości wpływania na wyniki poprzez karty Alien Tech, dodawanie czy odejmowanie odejmowanie, a także przerzuty. Do tego wykorzystywanie tej samej kostki dwukrotnie czy też przejęcie kontroli nad kostką przeciwnika. Mnóstwo kombinacji po każdym rzucie.
Sama gra dość dynamiczna. Jest interakcja (kradzież surowców/kart, przemieszczanie cudzych kolonii) między graczami więc nawet czekając na swoją turę nie nudzimy się.

Jest instrukcja polska do 3 edycji (pasuje jak ulał do 4, brak tylko opisu 1 karty). Wójek google znajduje bez problemu.

Jeśli chodzi o język angielski, to co na planszy nie wymaga tłumaczenia. Karty terenów jednozdaniowe dodatkowo "opisane" ikonkami więc nie sprawiają problemów. Tak samo karty pól siłowych.
Jedyny problem dla osób nie znających języka to karty Alien Tech. Ponieważ każda karta ma 2 kopie to jest ich w rzeczywistości 11 różnych (10 opisanych w polskiej instrukcji). Są bardzo łatwe do zrozumienia, typu dodaj +1 do wyniku czy odejmij 1 od wyniku, część ma dwa różne użycia. Przyda się choć 1 gracz znający angielski na poziomie podstawowym.

Rozgrywka dla 4 graczy trwa około między 90 (wariant standardowy), a 120 minut (wariant długi z wykorzystaniem wszystkich kolonii).


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

+ Jedna z prostszych gier. Zasady do omówienia w minutę.
+ Bardzo szybka rozgrywka, 10-15 minut maks.
+ Świetnie wykonana
+ Można grać w dużym gronie

- nie wciąga na dłużej


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Wyśmienita gra kooperacyjna. Choć tematyka może sugerować, że chodzi o bezsensowną rozwałkę zombi to nie jest to do końca prawda. Chodzi o przemyślaną rozwałkę zombi :)
Naprawdę, scenariusze są trudne i trzeba dobrze zaplanować co się chce zrobić. To nie jest gra typu do przodu i rozwalam.
Wykonanie bardzo dobre, modularne, dwustronne kafle planszy dają wiele opcji. Wypraski na dobrym poziome ale figurki ... no te są naprawdę świetne, a już plugastwo to mistrzostwo świata.
Chyba właśnie za te figurki tyle płacimy.
Co ciekawe podoba się przedstawicielom obu płci :)
Jedyne co mi się nie podoba to zasada strzelania do swoich. W zasadzie powoduje to, że nie strzela się wcale. Można by to rozwiązać inaczej np. wprowadzić rzut na prawdopodobieństwo zranienia członka swojej drużyny.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Jeśli kupiłeś grę, to bierz ten dodatek w ciemno. Warto. Urozmaica zabawę wprowadzając klątwę i błogosławieństwo, nowe zadania i nieco trudniejsze karty mitów. Wykonanie równie dobre co podstawki (czyli perfekcyjne).
Jedynie można się doczepić do trochę zbyt wysokiej ceny.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Zakupiłem Znak do grania w większym gronie i się sprawdził. Gra potrafi wciągnąć graczy, którzy nie mieli wiele związku z planszówkami do tej pory.
Elementy wykonane są bardzo dobrze ale grafiki to małe dzieła sztuki! Po prostu rewelacja. Kostki ciekawe. Generalnie w moim odczuciu jest to pozycja lekka, dla lubiących potrulać kośćmi.
Dla mnie trochę za łatwa ale dla młodzieży, która w to gra w sam raz. Polecam też dokupić od razu dodatek.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Czy jest polska instrukcja do tej gry?


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jakub, rewelacyjna praca. Dziękuję za instrukcję.
Przy okazji zapytam czy istnieje podobne tłumaczenie do gry Cuba Libre?


Jak dla mnie ideał :)

Wyśmienity dodatek zwiększający dynamikę gry. Na znaczeniu zyskują piloci, jest więcej walk w przestrzeni. Osobiste cele i ostateczna piątka dodatkowo komplikują i utrudniają grę ludźmi.
Dodatek bardzo na plus!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność: