Adam - recenzje

Jak dla mnie ideał :)

Fajna książka, dobrze wprowadza w świat GO. Czyta się bardzo szybko- masakrycznie wciąga.
Polecam

REBEL spisał się na 5 :)


Jak dla mnie ideał :)

Do rąk trafia nam łamigłówka w ułożonej postaci - i już na pierwszym kroku mamy dylemat: rozebrać ją szybko? Czy powoli, zapamiętując każdy szczegół po 10 razy?

W pierwszym wariancie idziemy w "hardcore". Właśnie ten wybrałem(świadomie - wiedząc że będzie ciężko) i nie dałem rady poskładać tego diabelstwa do kupy. Wspomogłem się wujkiem google, ale niestety zabawa na tym straciła.

Jak na razie wszyscy którzy dostali tą łamigłówkę idą w "hardcore" (świadomie lub mniej świadomie :)) i nikt później nie potrafi jej poskładać :)

polecam! (tym bardziej w trybie hardcore ;-))


Dobry, solidny produkt

To moja pierwsza łamigłówka z serii cast. Co ciekawe znalazłem rozwiązanie prostsze od oficjalnego (znacznie prostsze i bez użycia siły :)). Na oficjalne rozwiązanie nie wpadłem, z resztą po rozwiązaniu jej "po swojemu", nie sądziłem że coś jeszcze można tu zrobić. Byłem trochę zniesmaczony - w końcu poziom trudności 6/6 powinien mieć naprawdę trudne rozwiązanie (może ich być więcej, ale nich każde będzie tak samo wymagające).

Minusem też jest farba która schodzi bardzo szybko - można po rękach rozpoznać kto się bawił łamigłówką.

Mimo powyższych wad, polecam cast: chain. Sporo frajdy a potem można komuś podarować/ wymienić się.


Dobry, solidny produkt

Najlepsza gra pod względem jakości elementów z jaką miałem styczność. Mechanika 5/5 - jedna z lepszych z jakimi się spotkałem.
Na minus można zaliczyć losowość, choć występuje ona w ograniczonym stopniu.

generalnie polecam :)


Dobry, solidny produkt

Byłoby 5/5 ale twórcy gry nie przewidzieli opcji zapętlenia się, co jest wielkim minusem - nic tak nie irytuje jak niedopracowana instrukcja. Dopiero na BGG znalazłem wskazówki że przy zapętleniu się graczy stosuje się zasadę analogiczną jak w szachach - remis. Poza tym gra jest wykonana schludnie i estetycznie. Faktycznie mogła by robić za ozdobę :)

ogólnie polecam


Jak dla mnie ideał :)

Mam już kilka gier logicznych(w tym 2 z projektu GIPF) i w kontraście z nimi Atari Go wcale nie wydaje się być grą dla dzieci (przynajmniej pod względem możliwości tej gry, tym bardziej w wariancie 3, czyli grając zwykłe GO na planszy 9x9). Grze trzeba dać szansę, bo na pierwszy rzut oka może nie zachwycić (wizualnie tak :) ale nie pod względem mechaniki). Jednak po kilku partiach okazuje się że mamy przed sobą jedną z najlepszych gier na ziemi.

Dla lubiący gry logiczne pozycja obowiązkowa - polecam!


Raczej słaby

wady:
-Kości słabej jakości, znaczki szybko schodzą, bardzo dobrze łapią brud.
-"miodność" gry znikoma, po kilku partiach grę niechybnie czeka półka w szafie


plusy:
-nawiązanie do osadników.

Generalnie nie polecam, lepiej wydać więcej kasy, ale na coś konkretnego. Tym bardziej że wykonanie elementów jest tandetne. Jeżeli ktoś musi mieć grę w tym stylu to lepiej kupić osobno 5 kości k6 i zagrać w "generała" - przynajmniej kości po 10 partiach będą miały ten sam kolor, a mechanika wręcz bliźniacza.


W porządku, bez rewelacji

Łamigłówka jak najbardziej OK, tylko z poprawką na wiek układającego. Ten z kolei mieści się w przedziale 7 - 12 lat.

Dla dzieci polecam, dla dorosłych nie.


Jak dla mnie ideał :)

Łamigłówka lżejsza od serii T, ale i tak trzeba ruszyć głową :-)


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo ciekawa łamigłówka. Seria T posiada tylko 4 elementy a potrafi zaskoczyć. Jest trudniejsza niż seria ETO nie wspominając o serii LUNA.

polecam


Jak dla mnie ideał :)

Klocki dają radę.Gra wciąga jak bagno, bez wyjątków. Niby tylko 4 klocki, a literę T układa się naprawdę długo. Trzeba wykazać się pomysłowością. Naprawdę polecam!


Dobry, solidny produkt

Książka nie dla mnie, wiec ciężko ocenić. Przeczytałem raptem kilka stron i nie za bardzo mi podeszło. Raczej dla młodszych odbiorców.


Dodam jeszcze że jest to gra dla 2 graczy. Wariant na 4 wydaje się być wciśnięty na siłę. Odnośnie komentarza pani Doroty - grając według zasad nie ma możliwości "zablokowania się".

Istnieje natomiast bardzo delikatna przewaga gracza wykonującego pierwszy ruch (jak w większości gier logicznych). Co można zniwelować kilkoma partiami rozgrywanymi na przemian :-)


Jak dla mnie ideał :)

Spośród wszystkich gier logicznych w które grałem- Quoridor ma pierwsze miejsce. Dlatego że jest to gra idealna dla ludzi wchodzących w świat gier logicznych. Zasady są wręcz intuicyjne- 20 sekund tłumaczenia to MAX(oczywiście są inne tytuły które również mają banalne zasady, ale nie aż tak jak w Quoridor). Gra należy do rodziny gier typu "easy to learn, hard to master" (wbrew pozorom) dzięki czemu nie znudzi się szybko. Rozgrywka jest szybka i emocjonująca. Jeżeli planujecie kogoś "wkręcić" w gry logiczne, to pierwszym tytułem powinien być właśnie Quoridor. Ta gra jest wręcz do tego stworzona.

W przypadku kiedy już lubimy gry logiczne i nikt nie musi nas do nich przekonywać - wtedy i tak warto kupić tą grę :-) choć wtedy warto również pomyśleć o projekcie GIPF z naciskiem na Zertz i Tzaar(choć wszystkie tytuły z GIPF`a nadają się na 5/5).


Jak dla mnie ideał :)

Kubek ma specyficzny zapach - trochę jakby oscypkiem zalatywał :) Jest wykonany solidnie, rozmiar też bardzo dobry. Polecam


Dobry, solidny produkt

Solidne i czytelne kości. Nic dodać, nic ująć.


Dobry, solidny produkt

Solidne i czytelne - właśnie o to chodziło. Polecam


Dobry, solidny produkt

Porządne kości - czytelne i trwałe. Polecam


Chodzilo mi o ruch + lekki atak. Czyli po wykonaniu ataku jednostka nie może dalej się ruszyć?


I jeszcze jedno pytanie :)
Czy wykonując atak lekki + ruch jest możliwość:
przejscia z pola A na pole B;
zaatakowanie (atak lekki);
powrot z pola B na pole A; ?