Anna - recenzje

Gra była prezentem, i dziękuję darczyńcom! Gra nas tak wciągnęła, że zakupiliśmy już 5 dodatków - tylko gdzie te karty pomieścić, bo w "podstawce" nie ma tyle miejsca. Karty są bajeczne, kolorowe i mają wiele znaczeń dzięki czemu każda "rozgrywka" jest inna. Na jednej z imprez u koleżanki wzięliśmy Dixita i... graliśmy w 12 osób. Początkowo ludzie byli niepewni ale szybko wszyscy się wkręcili i muszę przyznać, że im więcej graczy tym gra jest ciekawsza.


Kupiłam, rozpakowałam i zagrałam... No cóż, na dwóch graczy gra wydaje się ciekawa, lecz na więcej ciągnie sie i ciągnie, Trochę denerwujące sią figurki - strasznie małe - i państwa nie do końca odzwierciedlają rzeczywistą mapę. Całość jednak nie jest taka straszna, dużo losowości bo jednak każda bitwa to rzuty kostkami i zdarza się, że dwóch obrońców pokona 10 atakujących bo takie były rzuty. Da się w to grać :-)


Dodatek jak dla mnie fany choć jest tam sporo "chamskich" kart typu "spal 5 wierzchnich kart" po czym okazuje się, że spadły całkiem dobre przedmioty czy przyjaciele. Ale rozgrywka wydaje się ciekawsza, można "przetasować" szybko talię (a ze wszystkimi dodatkami to ma już pokaźne rozmiary).
Dodatek dostaje ode mnie dużego plusa.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Treść ciekawa, choć grafiki nie powalają, Plus za oprawę twardą, plus za język, jakim podręcznik jest napisany - łatwy, przystępny, czyta sie jak wciągającą powieść.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Przede wszystkim duże "wooow", bo nowa edycja to przewrót do góry nogami edycji wcześniejszej, w którą grywałam i prowadziłam. Na pierwszy rzut oka podręcznik jest znacznie obszerniejszy, bardzo kolorowy i zawiera wiele cennych wyjaśnień, które w drugiej edycji były opisane po macoszemu.
Początkowo podczas tworzenia postaci możemy czuć się troszeczkę zagubieni, bo jest to dość skomplikowane ale jeśli przyjrzymy się uważnie karcie postaci jest tam dużo "podpowiedzi". Sama karta jest obszerna ale przejrzyście widzimy wszystkie umiejętności i zdolności,
Co ciekawe, jeśli ktoś "czytał" poprzednią edycję mógł odnieść wrażenie, że pisał ją jakiś poliglota, język był trudny i bez słownika nie można było zrozumieć o co chodzi.
3 edycja est napisana delikatnie, przystępnym językiem i większość można zrozumieć z kontekstu.
W 3 edycji pojawia się nowa frakcja "Białe Gwiazdy" - White Star, czego nie było we wcześniejszych edycjach.
Nie chcę spolerować, dodam tylko, że grafiki są mega, przedstawiają "normalnych" ludzi w przeciwieństwie do poprzedniej edycji gdzie wszyscy byli mocno przypakowani i "zmutowani".
Jeśli przebrniemy przez pierwszą połowę cała mechanika zaczyna wydawać się łatwa i intuicyjna.
Polecam


"kto ma sianko", "potrzebuję cegły" - niezwykle wciągająca gra dla calej rodziny ze względu na jej proste i przejrzyste zasady.
Gra uczy logicznego myślenia oraz planowania - co nam się bardziej opłaca - wymienić sianko za owieczkę i dzięki temu wybudować osodę czy jednak zaczekać na szczęście w rzutach i nie wzmacniać przeciwnika.
dodatkowo może warto zaryzykować i zakupić rozwinięcie? :)
uwielbiam tą grę :)


Moja ukochana gra.
Mam wszystkie dodatki i jak rozłożymy wszystko, to gramy cały dzień.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Ten świat najbardziej lubię, nawet bardziej pasuję mi niż Wampir, pomimo że, ze znajomymi częściej graliśmy właśnie w Wampira.
wilkołaki to nie tylko wielkie włochate i warczące stworzenia. To także istoty poszukujące swojego totemu, to osobniki świadome swojego wyboru, przynależności do plemienia, stworzenia stadne, przywiązane do swojego terytorium. I o tym jest właśnie ta książka. Opisuje dwa światy : ludzki i krainę duchów oraz jej mieszkańców - czym są duchy oraz jakie są ich powiązania z fizycznym światem.
Polecam ze znajomymi "przejść przez barierę" do tego naprawdę ciekawego świata.


Gra godna polecenia. Na początku wydawała mi się trudna. Nie mogłam pojąć kolejności działania: wpłynięcie do portu, zakupy, wypłynięcie, rozpoznawanie i walka. Jeśli ma się szczęście, to potwierdzenie plotki to pestka. Ja nigdy nie atakuję kupców, bo później obawiam się zemsty statków :)
Przy dobrych wiatrach w 2 godziny można skończyć grę :)


Jak dla mnie ideał :)

bardzo ładnie wykonany, idealny do gry w RPGi :) kostki już nie walają się po całym stole. polecam.


Książka oddaje świetnie mroczny klimat. Podręcznik stanowi doskonałe źródło informacji o klanach oraz wskazówek, które pozwalają wprowadzić do Świata Mroku wampiry. Nowatorskie podejście do specyfiki tematu sprawia, że w porównaniu z poprzednią częścią Maskarady, jest nie o tyle lepsza, co po prostu odnowiona. Opracowanie graficzne jest na dobrym poziomie. Reasumując Książę jak i samą grę warto polecić nawet starym Mistrzom Gry pamiętającym czasy pierwszej edycji Wampira.


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo fajny dodatek. Ciekawe nowe karty przygód. Nowe karty nagród za zadania czarnoksiężnika. I myślę, że bardzo dobrze, że to wprowadzili, bo w moich rozgrywkach wykonywałam kilka zadań czarnoksiężnika i otrzymywałam za każdym razem talizman. 3 talizmany to już przesada :)
Polecam grę z alternatywnym zakończeniem ukrytym - gra jest jeszcze ciekawsza. Nowe alternatywne zakończenia też są ciekawe zwłaszcza Sąd Ostateczny. Gorąco polecam ten dodatek do MiM. Mam do tej pory wszystkie dodatki ale ten jest szczególnie ciekawy. Czekam na kolejne.


Jak dla mnie ideał :)

Podręcznik pierwsza klasa, chociaż osoby grające sesje nie kwapią się do grania ludźmi ;) aczkolwiek podręcznik zawiera ciekawe rozwiązania i pomysły na sesje. polecam szczerze ;)