Hroost

Szczęściarz

Gdańsk

Obserwowani

10 użytkowników

Zobacz wszystkich
Obserwujący

16 użytkowników

Zobacz wszystkich

Jak dla mnie ideał :)

Wyjatkowo ciekawa gra z mechanika ukrytego ruchu, ponizej w miare syntetycznie plusy i minusy, co moze komus pomoc w podjeciu decyzji w temacie ewentualnego zakupu.

PLUSY:
- theme: doskonale ujety klimat z silnym nawiazaniem historycznym, zarowno instrukcja jak i komponenty oraz sama plansza nawiazuja do tytulowej dzielnicy Whitechapel, pokazano rzeczywiste listy kuby pozostawiane na miejscach zbrodni, ktore tez zostaly wiernie odwzorowane,
- przepiekna oprawa graficzna - plansza wspaniala (moze sie wydawac skomplikowana ale na tym polega wlasnie gra, by znalezc droge w kretych zaulkach Whitechapel), listy sa przedstawione w formie zdjec tak jak wygladaly w rzeczywistosci,
- bardzo dobre komponenty wykonane z drewna i dobrej jakosci kartonu,
-dobrze zbalansowana mechanika przy zalozeniu pewnych aspektow (nizej),
-emocje - grajac Kuba naprawde czuc adrenaline w pewnych bardziej goracych momentach, policja z kolei czuje zew krwi i w miare odnajdywania kolejnych sladow ekscytacja wzrasta,
-proste zasady,
-brak sztucznego przedluzania rozgrywki kartami resetujacymi itp - zlapia Cie - game over.

MINUSY:
-mozliwosc nagiecia zasad stosujac mechnizmy notujace (aplikacje itp) - gra bazuje na matematyce, sa ograniczone mozliwosci ruchu Kuby dlatego tez gra dedykowana dla graczy bardziej dojrzalych w tym aspekcie (nie ulatwiajacych sobie zadania za pomoca oprogramowania lub bardzo dlugiego wyklucznaia mozliwosci za pomoca kartki i dlugopisu),
***
-brak dodatkowej modyfikacji mechniki - w zaleznosci od grupy albo Kuba albo Policja ma latwiej - zalezy od stopnia zaawansowania graczy i ich podejscia do tego typu gier (mindset) - ZAPOWIEDZIANY DODATEK - ten minus moze byc wymazany - dodatek wlasnie tego dotyczyc ma

Suma sumarum - pozycja warta zakupu, jesli lubisz gry z historycznym smaczkiem, doskonalym wykonaniem i prostota zasad POLECAM, gra jest dynamiczna nie przeciaga sie jak w wypadku Draculi, co jest kolejnym plusem.


Dobry, solidny produkt

dobry produkt, koszulki sa na poczatku bardzo "sliskie" oraz jakby zwiekszaja obietosciowo rozmiar kart w decku. to tylko poczatkowy efekt, gdy ta warstwa nowosci sie zetrze staja sie duzo bardziej dopasowane, tygodnie sie tasuje


Dobry, solidny produkt

dobra kosc jakos zamiennik standardowych do gier pokerowych


Dobry, solidny produkt

polecam utrzymanie kart w dobrym stanie to obowiazek!


Jak dla mnie ideał :)

5. bo lovecraft, 5 bo Eldritch Horror, SUBIEKTYWNE 5,

Plusy:
1) fajna mechanika dodatkowej planszy,
2) mnostwo nowych krat do istniejacych juz encounterow lokacji szczegolowych, generalnych, other world encounterowm tokeny monsterow (jest Dhole!), epic monsterow, nowe karty ekspedycji (mogą pojawić się w Arkham, Rzymie oraz Sydney o ile dobrze pamiętam), nowe assety, czary i artefakty oraz nowe karty mythos decka - nigdy za wiele, szczegolnie ciekawe jest to, iż doszło kilka kart w mythos decku ktore pomagaja lead investigatorowi - mila odmiana,
3) nowe karty prelude: dzialajace jeszcze przed rozlozeniem planszy, wprowadzajace nowe szczegoly do gry - aktualnie jest ich tylko 6 (ale wiadomo - jeszcze beda kolejne dodatki), prelude-y sa opcjonalne, mozna grac bez nich,
4) nowy rodzaj akcji: focus action, pomaga oj pomaga, ale tylko poglebia dylemat na co akcje wykorzystac,
5) nowe postaci! - jest ich lacznie 8 sztuk, sa naprawde dobrze zbalansowane i wyjatkowo ciekawe, moim zdaniem na polu bohaterow Eldritch miażdzy balansem Arkham,
6) nowe karty misji na antarktydzie, jak i nowe encountery w poszczegolnych lokacjach na nowej planszy, plus reaserch encountery do antarktydy,
7) nowy rodzaj assetow Unique pomagaja, dodaja smaczki (indywidualne zadania) oraz Unique Character Ally - mocne!
8) nowi wrogowie (jeden przedwieczny i elder thingi) te drugie mam wrazenie sa najlatwiejszym z bad assow do tej pory (brak aktywacji, duzy doom track, kultysci za pokonanie ich w skillu lorea daja sojusznikow),
9) KLIMAT LOVECRAFTA, polacam kazdemu fanowi, koniczna lektura opowiadania: "W górach szaleństwa"!

Minusy:
1) jest w zasadzie tylko jeden: CENA, moim zdaniem za taką ilość komponentów, w których przeważają dominująco karty cena powinna oscylować ok 120 PLN.

Obiektywna ocena winna być: 4 - koszt jednak ma wpływ na ogólny odbiór, jednakże dla fana lovecrafta i złożonych gier kooperacyjnych - zdecydowanie 5!
P.O.L.E.C.A.M!


Lafon78

Liczba recenzji: 124

Mateusz

Liczba recenzji: 8

Pekoz

Liczba recenzji: 1

Pawel

Liczba recenzji: 6

Ernest Kiedrowicz

Liczba recenzji: 63

Marcin

Liczba recenzji: 1

Tomasz

Liczba recenzji: 108

Marcin

Liczba recenzji: 43

Grizzo

Liczba recenzji: 24

Oskar

Liczba recenzji: 21

Elebril

Liczba recenzji: 11

Vonski1985

Liczba recenzji: 4

Bartek

Liczba recenzji: 50

Kitek

Liczba recenzji: 28

JHart

Liczba recenzji: 4

Skin

Liczba recenzji: 6

Dagna

Liczba recenzji: 79

Kerwyn83

Liczba recenzji: 11

Kiirama

Liczba recenzji: 0

Pekoz

Liczba recenzji: 1

Bożydar69ftw

Liczba recenzji: 0

Marek

Liczba recenzji: 0

Gustlik

Liczba recenzji: 0

Made22

Liczba recenzji: 273

Eugen_40

Liczba recenzji: 24

walerp

Liczba recenzji: 0