English version English version

sklep z grami, gry rpg, gry planszowe, role-playing, role playing, karciane, karcianki

» wyszukiwanie zaawansowane

Dobble Harry

Newsletter

Zapisz się! Informacje o nowościach będziesz dostawać na e-mail! Tylko świeżutkie informacje ;-)

Zapisuję się!
dlaczego warto?

Katalog gier

Gry planszowe i towarzyskie Gry planszowe i towarzyskie Łamigłówki Łamigłówki Gry RPG po polsku Gry RPG po polsku Gry RPG po angielsku Gry RPG po angielsku Karcianki kolekcjonerskie Karcianki kolekcjonerskie Gry figurkowe i bitewne Gry figurkowe i bitewne Dla dzieci Dla dzieci Książki i czasopisma Książki i czasopisma Funko - POP! Funko - POP! Akcesoria Akcesoria Promocje Promocje Centrum Prezentowe Centrum Prezentowe

Sklep w Gdańsku

REBEL - CH Metropolia
poziom -1, przy wyjściu z SKM
ul. Jana Kilińskiego 4
80-452 Gdańsk
tel. 510 804 049

Godziny otwarcia:
09:00 - 21:00 (pon. - sobota)
10:00 - 20:00 (niedziela)

Rebel Times

Numer 145 / Październik 2019

pobierz
Kategoria planszowa gra roku
Szkoły grają!

Komentarze użytkownika: Rico

Rico

Komentarze tego użytkownika

Zdobyte trofea

Obserwowani i obserwujący

Komentarze (104)


Królestwo w budowie: Nomadzi

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 08.02.2019

Królestwo W Budowie to jedna z najprzyjemniejszych gier abstrakcyjnych w mojej kolekcji. Swego czasu przymierzałem się nawet do kupna Big Boxa, ale ta prostota zasad z wersji podstawowej wydawała mi się na swój sposób urocza i pomysł posiadania wszystkich dodatków odłożyłem na bliżej nieokreśloną przyszłość. Dzięki styczniowej wyprzedaży udało mi się nabyć to rozszerzenie, trochę też na próbę, aby przekonać się, czy nie popsuje ona wrażeń z podstawki. Moje obawy okazały się bezpodstawne - dodatek rozszerza a nie wywraca wszystko do góry nogami. Znaczniki dla piątego gracza plus nowe plansze i możliwości punktowania dają jeszcze więcej zabawy... i o to mi właśnie chodziło. Jeśli polubiliście Królestwo w Budowie, to Nomadzi będą jego bardzo dobrym uzupełnieniem.

1

GameBag: Torba Ekologiczna - Mózg Gracza

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 08.02.2019

Solidna torba z zabawną grafiką, w cenie promocyjnej zdecydowanie warto. Spokojnie powinna zmieścić pudełko gier pokroju Zamków Burgundii. Nadruk ładny, intensywne kolory, mam wrażenie, że torba wytrzyma długo w takim stanie, w jakim została kupiona. :)

0

Kość REBEL matowa 6 Ścian - 16 mm - Oczka - Zielona

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 08.02.2019

Dobry kontrast między odcieniami kości a białymi oczkami. Kolejny punkt dla Rebela za udany produkt pod własną marką. Niby to 'tylko kostka', ale i na tym polu widać mogą być różnice na plus i na minus. Tu zdecydowanie mamy do czynienia z tym pierwszym. :)

0

Kość REBEL matowa 6 Ścian - 16 mm - Oczka - Fioletowa

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 08.02.2019

Dobry kontrast między odcieniami kości a białymi oczkami. Kolejny punkt dla Rebela za udany produkt pod własną marką. Niby to 'tylko kostka', ale i na tym polu widać mogą być różnice na plus i na minus. Tu zdecydowanie mamy do czynienia z tym pierwszym. :)

0

Sequence Dice

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 13.01.2018

W tej cenie promocyjnej grzechem było nie wziąć, chociaż to takie trochę beznamiętne rzucanie kostkami połączone z area control. Brzmi cokolwiek dziwnie i takie też są niekiedy wrażenia z rozgrywki, ale ogólnie jest całkiem sympatycznie, stąd zasłużona czwórka. Może się dobrze sprawdzić jako zachęta dla tych, którzy wcześniej z grami planszowymi nie mieli zbyt wiele do czynienia. ps. jeśli chcecie zobaczyć ile można upchać powietrza w pudełku, koniecznie sięgnijcie po ten produkt. Wiele już widziałem, ale jak się okazuje, jeszcze nie wszystko. :)

2

Think Str8!

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 13.01.2018

Nie da się ukryć, że do zakupu gry skłoniła przede wszystkim cena promocyjna. Wcale jednak nie dlatego, że to słaba gra. Przeciwnie - to naprawdę rewelacyjna łamigłówka logiczna, coś jak Code 777, chociaż moim zdaniem losowość kości vs. karty wypada o dziwno lepiej na korzyść sześcianów. Co jednak mnie od niej trochę odpychało? No cóż, nie pierwszy i nie ostatni będzie mój głos odnośnie kiepskigo wykonania tegoż produktu. Zapewne jestem zbyt maluczki, aby pojąć taką filozofię wydawania gier, lecz o ile cienka plansza nie jest tu wcale czymś aż tak odpychającym, o tyle karty 'wypychane' z cienkiej, kartonowej wypraski to już lekka przesada. One nie są złe jako takie, ale grze o takim mechanizmie przystoi w tej materii znacznie więcej. Czy producenci gier kiedyś w końcu to zrozumieją? Wystarczyło dodać nawet najbardziej tandetne plastikowe płytki i już trwałość produktu zmieniłaby się diametralnie. Po stronie dodatniej zapisać można instrukcję, która wydana jest w kilku językach (w większości z grupy germańskiej), ale także i po polsku! Jest to jakaś rekompensata, ale powiedzmy sobie szczerze, po jednej grze instrukcja wyląduje w pudełku na dobre a karty zostaną. Może ktoś podejmie się wydania nieco lepszej wersji, tylko czy będzie sens wydawania kolejnych pieniędzy? Na razie ta musi wystarczyć... i oby jak najdłużej wytrzymała. :)

0

Hanabi (edycja polska)

dodano: 13.01.2018

Niezwykle specyficzny tytuł. Nie tylko dlatego, że nie widzimy swoich kart, wszak ten mechanizm na chwilę obecną jest dość powszechnie wykorzystywany. Mamy jednak do czynienia z grą stricte kooperacyjną i to w takim najbardziej rasowym tego słowa znaczeniu, gdzie małe są szanse na to, aby tzw. samiec alfa 'prowadził' grę za pozostałych. To rzeczywiście ogromny plus, z którym nie każda kooperacja umie sobie poradzić. Do gry trzeba jednak zasiadać w odpowiednim gronie, które rozumie znaczenie faktu, iż nie będziemy mogli wykorzystać tutaj naszych umiejętności niewerbalnych, co jak wiemy nie zawsze jest takie proste. Minusy? W samej grze nie widzę, w wykonaniu jeden niewielki, mianowicie pudełko mogłoby być odrobinę wyższe. Karty przy takiej pozycji należy bezwzględnie zakoszulkować, aby nie zdradzały jakichkolwiek oznak zużycia i tym samym nie podpowiadały nam swoich wartości. To jest jednak detal, z którym można sobie poradzić (dodam, że karty w koszulkach mieszczą się w pudełku, jedynie znaczniki trzeba trzymać osobno). Cena nie jest wygórowana a zabawy jest całkiem sporo. Brydżyści powinni być usatysfakcjonowani, chociaż pewnie ciężko będzie ich na dłużej oderwać od ich ulubionej gry. Ale próbować warto. :)

0

Koszulki na karty Rebel (63,5x88 mm) "Classic Card Game", 100 sztuk

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 13.01.2018

Koszulki dobrze spełniają swoje zadanie, cóż więcej można tutaj dodać. :)

2

Koszulki na karty Rebel (80x80 mm) "Wyvern", 100 sztuk

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 13.01.2018

Koszulki dobrze spełniają swoje zadanie, cóż więcej można tutaj dodać. :)

0

Kość REBEL matowa 6 Ścian - 12 mm - Oczka - Żółta

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 13.01.2018

Kostka niezłej jakości, równie udana jak jej 'starsza' siostra (16mm), chociaż sprawia wrażenie dużo mniejszej gdy się je obok siebie zestawi. Do rzutów pojedynczych lepsze są te większe, ale jeśli musimy wykonywać rzuty kilkoma kostkami, to lepiej wybrać 12mm. :)

0

Kość REBEL matowa 6 Ścian - 12 mm - Oczka - Zielona

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 13.01.2018

Kostka niezłej jakości, równie udana jak jej 'starsza' siostra (16mm), chociaż sprawia wrażenie dużo mniejszej gdy się je obok siebie zestawi. Do rzutów pojedynczych lepsze są te większe, ale jeśli musimy wykonywać rzuty kilkoma kostkami, to lepiej wybrać 12mm. :)

0

Kość REBEL matowa 6 Ścian - 12 mm - Oczka - Niebieska

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 13.01.2018

Kostka niezłej jakości, równie udana jak jej 'starsza' siostra (16mm), chociaż sprawia wrażenie dużo mniejszej gdy się je obok siebie zestawi. Do rzutów pojedynczych lepsze są te większe, ale jeśli musimy wykonywać rzuty kilkoma kostkami, to lepiej wybrać 12mm. :)

0

Kość REBEL matowa 6 Ścian - 12 mm - Oczka - Czerwona

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 13.01.2018

Kostka niezłej jakości, równie udana jak jej 'starsza' siostra (16mm), chociaż sprawia wrażenie dużo mniejszej gdy się je obok siebie zestawi. Do rzutów pojedynczych lepsze są te większe, ale jeśli musimy wykonywać rzuty kilkoma kostkami, to lepiej wybrać 12mm. :)

1

Kość REBEL matowa 6 Ścian - 12 mm - Oczka - Biała

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 13.01.2018

Kostka niezłej jakości, równie udana jak jej 'starsza' siostra (16mm), chociaż sprawia wrażenie dużo mniejszej gdy się je obok siebie zestawi. Do rzutów pojedynczych lepsze są te większe, ale jeśli musimy wykonywać rzuty kilkoma kostkami, to lepiej wybrać 12mm. :)

0

Kość REBEL matowa 6 Ścian - 16 mm - Oczka - Żółta

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 09.12.2017

Kość kupiona na próbę i... jest dobrze. :) Kolory są niezwykle głębokie i intensywne. Duży kontrast między ciemniejszymi odcieniami a białymi oczkami. Kolejny punkt dla Rebela za udany produkt pod własną marką. Niby to 'tylko kostka', ale i na tym polu widać mogą być różnice na plus i na minus. Tu zdecydowanie mamy do czynienia z tym pierwszym.

0

Kość REBEL matowa 6 Ścian - 16 mm - Oczka - Niebieska

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 09.12.2017

Kość kupiona na próbę i... jest dobrze. :) Kolory są niezwykle głębokie i intensywne. Duży kontrast między ciemniejszymi odcieniami a białymi oczkami. Kolejny punkt dla Rebela za udany produkt pod własną marką. Niby to 'tylko kostka', ale i na tym polu widać mogą być różnice na plus i na minus. Tu zdecydowanie mamy do czynienia z tym pierwszym.

0

Kość REBEL matowa 6 Ścian - 16 mm - Oczka - Czerwona

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 09.12.2017

Kość kupiona na próbę i... jest dobrze. :) Kolory są niezwykle głębokie i intensywne. Duży kontrast między ciemniejszymi odcieniami a białymi oczkami. Kolejny punkt dla Rebela za udany produkt pod własną marką. Niby to 'tylko kostka', ale i na tym polu widać mogą być różnice na plus i na minus. Tu zdecydowanie mamy do czynienia z tym pierwszym.

0

Kość REBEL matowa 6 Ścian - 16 mm - Oczka - Biała

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 09.12.2017

Kość kupiona na próbę i... jest dobrze. :) Kolory są niezwykle głębokie i intensywne. Duży kontrast między ciemniejszymi odcieniami a białymi oczkami. Kolejny punkt dla Rebela za udany produkt pod własną marką. Niby to 'tylko kostka', ale i na tym polu widać mogą być różnice na plus i na minus. Tu zdecydowanie mamy do czynienia z tym pierwszym.

0

Taktyka i Strategia nr 38 (1/2014)

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 02.12.2017

Największym atutem czasopisma są oczywiście nowe scenariusze, mapy i żetony - czasem otrzymujemy tego więcej niż w pojedynczych, pudełkowych grach. Jakkolwiek TiS i jego polityka wydawnicza budzi skrajne emocje, tak co do gazet wydawanych pod swoim szyldem nie sposób się przyczepić. Ogromny plus za to, że wydawca nie koncentruje się tylko na rozszerzaniu gier aktualnie publikowanych, ale także wraca do starszych tytułów, dzięki czemu każdy sympatyk (jeśli się już takowym jest :) ), weteran czy żółtodziób, znajdzie coś dla siebie.

0

Taktyka i Strategia nr 37 (1/2013)

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 02.12.2017

Największym atutem czasopisma są oczywiście nowe scenariusze, mapy i żetony - czasem otrzymujemy tego więcej niż w pojedynczych, pudełkowych grach. Jakkolwiek TiS i jego polityka wydawnicza budzi skrajne emocje, tak co do gazet wydawanych pod swoim szyldem nie sposób się przyczepić. Ogromny plus za to, że wydawca nie koncentruje się tylko na rozszerzaniu gier aktualnie publikowanych, ale także wraca do starszych tytułów, dzięki czemu każdy sympatyk (jeśli się już takowym jest :) ), weteran czy żółtodziób, znajdzie coś dla siebie.

0

Taktyka i Strategia nr 36 (1/2012)

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 02.12.2017

Największym atutem czasopisma są oczywiście nowe scenariusze, mapy i żetony - czasem otrzymujemy tego więcej niż w pojedynczych, pudełkowych grach. Jakkolwiek TiS i jego polityka wydawnicza budzi skrajne emocje, tak co do gazet wydawanych pod swoim szyldem nie sposób się przyczepić. Ogromny plus za to, że wydawca nie koncentruje się tylko na rozszerzaniu gier aktualnie publikowanych, ale także wraca do starszych tytułów, dzięki czemu każdy sympatyk (jeśli się już takowym jest :) ), weteran czy żółtodziób, znajdzie coś dla siebie.

0

Commands & Colors: Ancients - Rome vs The Barbarians / The Roman Civil Wars - Expansion Pack #2 & #3

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 23.11.2017

Bardzo fajny dodatek do lekkiej, ale tylko względem stopnia skomplikowania zasad gry, która budzi zasłużony zachwyt za oceanem i nie tylko. Dwa w jednym i to w cenie jednego, to musiało się udać. Sam system jest skonstruowany w taki sposób, że nowe rozszerzenia (armie) wprowadzają zazwyczaj symboliczne zmiany względem podstawki, dzięki czemu nauka nowych reguł zajmuje dosłownie chwilę. A ponad 40(!) bitew w jednym pudle zawsze budzi respekt. Ogromny ukłon dla GMT za ten dwupak :)

1

Woreczki strunowe (2 sztuki) 15 cm x 20 cm

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 23.11.2017

Woreczki jak woreczki, dobrze spełniają swoją rolę, choć w tzw. dzisiejszych czasach do wszelkiego rodzaju 'żetonówek' sklepy mogłyby choć kilka sztuk dawać w gratisie. Mała rzecz, a cieszy(łaby). :)

0

Kość matowa 6 ścian - 10 mm - Oczka - Różne Kolory

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 23.11.2017

Zadziwiająco dobre kostki, mam na myśli głównie relację jakość/cena, która w takich przypadkach często może budzić wątpliwości. Takowych na szczęście brak. :)

1

Combat Commander: Europe

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 15.11.2017

Gra wojenna, mająca niejako swój własny świat - nie chodzi bynajmniej o samą wojnę, ale o sposób, w jaki została pomyślana. Poczynaniami żołnierzy sterują karty, które używane są niemalże do wszystkiego, z 'rzutami' kością włącznie. Jednym się to podoba, inni kręcą nosem, że nie są w stanie wdrażać swoich planów w życie, bo los im nie sprzyjał w uzupełnianiu swojej ręki. Co by jednak nie mówić, Amerykanie mają łeb to tworzenia ciekawych mechanicznie gier i fajnie by było, gdyby kiedyś i w naszym pięknym kraju ktoś na taką skalę zabrał się za gry z tego gatunku. :)

1

ULTRA-PRO Deck Protector - Solid Black (Czarne) 50

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 15.11.2017

Bardzo dobre protektory, niezastąpione w grach, w których rewers kart powinien być pieczołowicie chroniony przed wścibskim wzrokiem naszych rywali. :)

0

Belfort (edycja polska)

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 15.11.2017

Grałem w niego trochę, ale nie wiem czemu jakoś na dłużej mnie nie porwał. Posiada właściwie wszystkie cechy dobrej eurogry, ale jednak z czasem na stole pojawiał się rzadziej i rzadziej. Jednak za wiele godzin spędzonych na posyłaniu krasnoludów tu i tam należy się Belfortowi solidna ocena, po prostu czas nie zadziałał na jego korzyść. :)

0

Conflict of Heroes: Wrecks and Destruction on the Eastern Front

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 15.11.2017

Ot, może być, ale nie musi. Ale lepiej żeby był, niż gdyby miało go nie być. :) Dodaje kilka ciekawych elementów do gry podstawowej, ale z ręką na sercu nie umiem stwierdzić, czy bez niego wrażenia byłyby jakoś szczególnie odmienne. ps. moja ocena wynika z faktu nabycia dodatku wraz z 'podstawką' i łączenia obu od samego początku.

0

Korsuń 1944

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 15.11.2017

Sporo się mówi o tym, że jest to najlepszy system wydawnictwa jeśli chodzi o próg wejścia, bo i instrukcja jest stosunkowo krótka, i nie ma też wszechobecnego wrażenia, że każdą, nawet najmniejszą wartość trzeba mozolnie przeliczać. Wciąż jednak krzywa uczenia się jest dość stroma, bowiem TiS cały czas celuje w odwzorowywanie bitew z udziałem niezliczonej ilości żetonów, które przeciętnym graczom, do jakich się zaliczam, nie ułatwiają zadania. W ostatnim czasie coś się jednak zaczęło zmieniać, oby ciągle na lepsze. :) Trzymam kciuki!

0

Bitwy II Wojny Światowej 1942-45

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 15.11.2017

Ciekawy i dość złożony system, może i nawet jeden z lepszych w ofercie TiS-u, choćby ze względu na to, że można w nim się pokusić o odwzorowanie mniejszych potyczek, które nie będą już nam zajmowały dwóch dni by je ukończyć. Ogromna swoboda w kształtowaniu kolejnych scenariuszy powinna uczynić z tego systemu niemalże flagowy produkt wydawnictwa, choć mam wrażenie, że nie do końca się tak stało. Czasem, może nawet i częściej niż czasem, kuleje redakcja przepisów, na tym polu koniecznie trzeba się uczyć od GMT. :)

2

Zombies!!! 11: Death Inc.

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 15.11.2017

Każda kolejna odsłona Zombies!!! niby nie zaskakuje niczym nowym, a jednak wnosi trochę powiewu świeżości... chociaż nie, tu raczej o świeżości być nie może, tematyka temu wyraźnie przeczy. :) Gra o banalnych zasadach, bardziej czasowypełniacz niż poważna rozgrywka, ale i takie tytuły są potrzebne.

0

Wysokie Napięcie: Nowe karty elektrowni

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 09.11.2017

Wysokie Napięcie neverending story ;) Ilości dodatków mogą mu pozazdrościć niemal wszystkie 'eurowe' produkcje, ważne jednak, że każdy wnosi mniejszy lub większy powiew świeżości do kolejnych rozgrywek, nie zakłócając kompletnie ich idei przewodniej. Nowe karty dokładnie się w ten nurt wpisują, choć chcącym rozbudować sobie podstawkę lepiej sięgnąć w pierwszej kolejności po jakąś nową mapkę.

0

Power Grid: The Robots

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 09.11.2017

Wraz z Wysokim Napięciem, Friese zawiesił poprzeczkę bardzo wysoko jeśli chodzi o ogólnie pojmowane gry ekonomiczne. Robot, choć może stwarzać wrażenie pewnej policzalności (tak rozgrywki, jak i samego WN), dodaje sporo smaczku zabawie w mniejszym gronie. Warto mieć go w kolekcji.

0

FFG Card Sleeves Square Standard 50 (70x70mm)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 09.11.2017

Wysokie Napięcie = winner. Wysokie Napięcie opakowane w te koszulki = też winner :) Chociaż konkurencja w postaci Rebelowych produktów powoduje, że te od FFG z czasem pewnie zejdą na dalszy plan, jednak podobnie jak w przypadku gier z tej 'stajni', także i akcesoria charakteryzują się wysokim poziomem wykonania.

0

Kość matowa 6 Ścian - 12 mm - Oczka - Czarny

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 09.11.2017

Kostka dobra, chociaż do codziennego użytku preferuję nieco większe. Cenowo wypada jednak bezkonkurencyjnie, więc dla miłośników rzucania garściami takich sześcianów to propozycja wręcz wymarzona. :)

0

Stawka większa niż życie

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 09.11.2017

Czy ocena maksymalna wędruje na konto tej gry tylko ze względu na moją sympatię do serialu? Zdecydowanie nie, tak by mogło być w przypadku '07 zgłoś się', chociaż tam z Borewicza poza nazwą nie ma kompletnie nic (w grze, ma się rozumieć). Tu mamy dużo serialowego 'mięcha', choć teoretycznie wydaje się to nad wyraz banalne - jest siatka nasza i ich, musimy się nawzajem przechytrzyć. i tyle Ale niech pozory nikogo nie zwiodą, podobnie zresztą jak powielane zewsząd opinie, że gra jest ciężka. Nie jest wcale aż tak źle, raczej bym powiedział, że jest wielowymiarowa; nie polega tylko na zbieraniu kolejnych kart/zasobów i wymienianiu ich na lepsze aż w końcu dobijemy do X punktów i wygramy. To takie trochę przeciąganie liny, ale z klimatem i pomysłem. Oby tak dalej! :)

1

Stawka większa niż życie - Cafe Rose

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 09.11.2017

Promocja promocją, ale jak tu nie kupić dodatku do tak fajnej gry? :) Siła podstawki rozszerzona o kilka dodatkowych elementów - klimat serialu nie umyka nam ani trochę, wręcz przeciwnie, chce się nam więcej i więcej. Nie znam planów wydawnictwa, ale mam nadzieję, że nie przyjdzie im do głowy wydawanie osobnego dodatku do każdego odcinka. Pieniądze to jedno, ale gdzie to wszystko później pomieścić... :) A, i jeszcze jedno, gra wcale nie jest trudna, jest po prostu nieco inna niż zapewne większość tytułów, w które przyszło wam grać. Ale warto, bez dwóch zdań!

0

Szmal

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 07.11.2017

Fajna, lekka gra, chociaż tematyka może nie do końca każdemu 'leżeć'. Można było jedynie zastąpić karty jakimiś pieniędzmi, nawet papierowymi, miałoby to trochę lepszy posmak jak dla mnie. Minusy? Za duże pudełko, losowość czasem nie pozwala na stworzenie fajnych układów, ale szybko można się odegrać, no i ewentualnie te karty/pieniądze, choć to ostatnie to zdecydowanie subiektywne odczucie. W promocyjnej cenie zdecydowanie warto!

2

Koszulki na karty Rebel (57,5x89 mm) "Standard American", 100 sztuk

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 07.11.2017

Dobre, solidne koszulki. Czasem mam wrażenie, że zdarzają się one nieco zbyt długie na wymiar, ale to raczej wina koszulkowanych kart, które są za krótkie :)) W każdym razie dobry pomysł miał Rebel z tym produktem, dzięki czemu nie powinno być już problemu z jego dostępnością.

1

Woreczki strunowe (4 sztuki) 10 cm x 12 cm

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 07.11.2017

Solidne woreczki do przechowywania małych (i nieco większych) elementów. Choć wydawcy coraz częściej dokładają kilka sztuk do pudełka, to jednak takiego 'sprzętu' nigdy za wiele. :)

1

Kość matowa 6 Ścian - 14 mm - Oczka - Czerwony

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 07.11.2017

Zadziwiająco dobre kostki jak na tak niską cenę. Nie przebiją wprawdzie moich ulubionych matowych (tych nieco większych), ale też się spisują całkiem dobrze. Zresztą, nie od dziś wiadomo, że najlepsze kostki to takie, na których najczęściej uzyskujemy pożądane wyniki :))

0

Wsiąść do Pociągu: Kraje Północy

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 07.11.2017

Co tu dużo mówić, super gra dla całej rodziny, choć tu zaledwie w konfiguracji 2+1 :) Tytuł, który niemalże z miejsca stał się planszówkowym 'evergreenem', w każdej kolejnej odsłonie zaskakuje czymś nowym, choć sama idea gry i jej poziom skomplikowania ulegają niewielkim zmianom. W Nordic Countries mamy mniej graczy, ale więcej przeszkadzania sobie i polowania na kluczowe odcinki tras. Miłym ukłonem dla rodzimych graczy jest niniejsza polska wersja, chociaż gra jest całkowicie niezależna językowo. Jak dotąd nie trafiłem na lepszą grę 'na start', ale nawet nieco bardziej doświadczeni gracze dają się do niej przekonać. To mówi samo za siebie. :)

5

7 Cudów Świata: Pojedynek

dodano: 04.11.2017

Przedmówca (a właściwie 'podmówca' ;) ) niezwykle trafnie podsumował także i moje odczucia względem tej gry. By jednak komentarz ten był nieco bardziej wartościowy, to i ja dołożę coś od siebie. Najbardziej od tej gry odpycha mnie wcale nie to, że czasem musimy zebrać karty niepotrzebne - to się wszak zdarza, gdy w danym momencie nie mamy niczego lepszego do zagrania (byle nie za często się to nam zdarzało :) ). Ale już zbieranie kart tylko po to, by przeciwnik nie wygrał przed czasem (!!!), jest już z lekka niepoważne. Gra nie pozwala nam na podejmowanie własnych decyzji, bo nie możemy odpuścić ani kart czerwonych, ani zielonych. I nie ma sytuacji, w której ja nie chcę ich zbierać, bo wolę grać innymi. Tutaj muszę to robić, w przeciwnym razie nie dotrwam nawet do fazy podliczania punktów. A w recenzjach produktu przedstawiane jest to często jako 'droga do zwycięstwa'... echh. Uczucie niesmaku potęguje fakt, że produkt ten jest dzieckiem autorów których nazwiska w świecie planszowym coś tam jednak znaczą. Co dwie głowy to nie jedna, to fakt, ale zdecydowanie nie tym razem. Szkoda.

5

Woreczki strunowe (4 sztuki) 10 cm x 10 cm

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 23.08.2017

Woreczki jak woreczki, do przechowywania niezliczonej ilości żetonów czy znaczników nadają się idealnie. Odnoszę też wrażenie, że mają minimalnie grubszą strunę niż niektóre woreczki dołączane do gier, dzięki czemu sprawniej się je zamyka.

0

Kość matowa 8 Ścian - Cyfry - Różne Kolory

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 23.08.2017

Kostki matowe, powtórzę to po raz wtóry, są jak dla mnie najlepszymi kośćmi 'na sztuki'. Wyrazisty kolor, cyfry duże, czytelne. Nie inaczej jest w przypadku K8, bierzcie i grajcie! :)

0

Koszulki na karty Rebel (59x92 mm) "Standard European", 100 sztuk

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 23.08.2017

Koszulki dobrej jakości, właściwie nie odbiegają niczym od dotychczas przeze mnie preferowanych produktów Mayday'a. Mogą więc z powodzeniem się nawzajem uzupełniać. :)

0

Koszulki na karty Rebel (44x68 mm) "Mini European", 100 sztuk

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 23.08.2017

Koszulki dobrej jakości, właściwie nie odbiegają niczym od dotychczas przeze mnie preferowanych produktów Mayday'a. Mogą więc z powodzeniem się nawzajem uzupełniać. :)

0

Curling - Gra Planszowa

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 23.08.2017

Super, super, super! Promocyjna cena tylko potęguje wrażenia z udanego zakupu. :) Wykonanie na bardzo przyzwoitym poziomie - plansza mogłaby być ciut grubsza, ale to w sumie detal. Dwa ciężarki/magnesy do przytrzymania jej końców, po cztery na zespół fajne kamienie, idealnie leżące w dłoniach. Dobrze się "ślizgają", w środku mają kulkę, która ułatwia poruszanie i na dodatek można nimi wykonywać ruchy podkręcane, które zgrabnie omijają strażników. Szczerze polecam! (są jeszcze dwie gąbki - nie wiem sam, czy do przecierania planszy, kamieni czy potu z czoła przed decydującymi rzutami:)

0

Taktyka i Strategia nr 41 (2/2015)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 17.07.2017

Jedyny minus - za rzadko się ukazuje. :)) No i ostatecznie żetony mogłyby być także sztancowane, chociaż przy nowej ich jakości pismo musiałoby być dwa razy grubsze (i pewnie tyleż droższe). Ogólnie jednak świetnie uzupełnia gry wydawnictwa, w jednym numerze otrzymujemy masę scenariuszy i rozszerzeń do wydanych wcześniej gier.

0

Taktyka i Strategia nr 39 (2/2014)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 17.07.2017

Jedyny minus - za rzadko się ukazuje. :)) No i ostatecznie żetony mogłyby być także sztancowane, chociaż przy nowej ich jakości pismo musiałoby być dwa razy grubsze (i pewnie tyleż droższe). Ogólnie jednak świetnie uzupełnia gry wydawnictwa, w jednym numerze otrzymujemy masę scenariuszy i rozszerzeń do wydanych wcześniej gier.

0

Woreczki strunowe (5 sztuk) 7 cm x 10 cm

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 17.07.2017

Idealne do gier, w których operujemy mnóstwem żetonów a które to żetony najlepiej mieć odseparowane od innych celem szybszego setup'u. :) Uff, jak poważnie to zabrzmiało. :) Dobry produkt, ot co.

0

Taktyka i Strategia nr 40 (1/2015)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 07.07.2017

Jedyny minus - za rzadko się ukazuje. :)) No i ostatecznie żetony mogłyby być także sztancowane, chociaż przy nowej ich jakości pismo musiałoby być dwa razy grubsze (i pewnie tyleż droższe). Ogólnie jednak świetnie uzupełnia gry wydawnictwa, w jednym numerze otrzymujemy masę scenariuszy i rozszerzeń do wydanych wcześniej gier.

0

Kość matowa 6 ścian - Oczka - Różne Kolory

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 07.07.2017

Chyba najlepsze z kostek 'na sztuki'. Nie za duże, nie za małe, kolory wyraziste, oczka wyraźne - piątka :)

1

Woreczki strunowe (4 sztuki) 10 cm x 15 cm

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 07.07.2017

To nie tak, że nie zasługują na 5, bo czegoś im jednak brakuje. :) Po prostu, są dobre i służą do tego, do czego służyć mają. :)

0

Splendor

dodano: 29.06.2017

Mnie nie porwała... i może to lepiej, bo któż z nas chciałby być porwanym przez takiego wielbiciela świecidełek z okładki, któremu z oczu wcale nie tak dobrze patrzy? :) Chyba najbardziej kłania się tutaj brak interakcji. Owszem, nie zawsze musi być to zarzut, ale ja jednak preferuję jej trochę więcej. A nie wszystko, co dobrze się sprzedaje, musi być od razu także i moim "klasykiem" ;)

1

303 - Bitwa o Wielką Brytanię (edycja pierwsza)

dodano: 29.06.2017

Dobra, chociaż przy 111 już nie ma aż takiej chęci, by po nią sięgać. Co absolutnie nie zmienia faktu, że można w naszym pięknym kraju wydać gry, które nie drenują naszej kieszeni a przy tym bronią się zgrabnymi zasadami oraz estetyką wykonania.Na pewno można polecić na prezent dla nie-graczy.

2

111 - Alarm dla Warszawy

dodano: 29.06.2017

Gdybym miał opisać tę grę jednym zdaniem, powiedziałbym, że 'Jest to gra na NIE', tj. niewielka rozmiarem, niedługa, nieszablonowa, niesymetryczna i jakże nieunikniona jest chęć zagrania w nią ponownie po przegranej partii. Bardzo dobre (mechanicznie) rozwinięcie pomysłu z 303. A, i jest przy tym niedroga. )

0

Heroes of Normandie (edycja polska)

dodano: 29.06.2017

Gra bez wątpienia ślicznie wydana, zdecydowany wzorzec dla innych wydawców gier żetonowych. Jest to jednak wciąż produkt dla Amerykanów - kolorowo, dużo elementów i "łubudu" na planszy czy wreszcie dobór jednostek według uznania do randomowych scenariuszy (jak gdyby wojna polegała na wyrównanych siłach...) - to bardziej podchodzi pod AT, ale co kto lubi :) Nie odmawiam tej grze żadnych z wymienionych wcześniej zalet, ale mnie osobiście na kolana nie powaliła. Dobra, ale chyba tylko i aż tyle.

1

Johari

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 07.09.2015

Jak to jest, że ta gra nie doczekała się jeszcze ani oceny, ani komentarza? Czas najwyższy to zmienić. :) Johari jest bardzo sympatycznym tytułem dla dwóch/dwojga, ale i trójki bądź czwórki graczy. Gra toczy się w dziesięciu rundach, każda podzielona na trzy fazy. Gracze mają do dyspozycji po siedem identycznych kart, zagrywanych pojedynczo w każdej fazie. Następnie karty są zbierane i w nowej rundzie wykładane od nowa. Rodzi się zatem pytanie, czy to nie jest tak, że skoro co rundę gramy tylko trzema kartami, to ta ilość jest trochę na wyrost i będziemy korzystać tylko z 4-5 a pozostałe będą bezużyteczne? Do not worry, skorzystacie na pewno ze wszystkich. Celem gry jest zdobycie jak największej ilości punktów zwycięstwa. Najważniejszym źródłem ich pozyskiwania jest sprzedaż zbieranych klejnotów. Odbywa się ona na dwa sposoby, tzn. dla dwóch rodzajów kupców - jubilera albo kolekcjonera. Ten pierwszy musi od nas otrzymać cztery różne klejnoty (zobrazowane za pomocą kart o wartościach od 1 do 3), przy czym jeden z nich może być zastąpiony kartą złota, która nic nie daje poza faktem, że musimy uzbierać o jeden klejnot mniej. Na planszy gracza przesuwamy TYLKO JEDEN klejnot o tyle pól, ile wynosi jego wartość na sprzedawanej karcie. Jeśli sprzedamy czerwoną 3, niebieską 2, białą 3 i zieloną 1, to spośród tych wartości wybieramy tylko jedną - naturalnie najlepszym wyborem będą czerwień lub biel, bo znacznik na naszej planszy pozwoli nam przejść o 3 pola w prawo. Warto jednak wspomnieć o tzw. Kniziowym podejściu do tematu, gdzie w kontekście całej gry lepsze jest przesunięcie dwóch klejnotów o trzy pola aniżeli jednego klejnotu o sześć pól. Druga opcja to sprzedaż kolekcjonerowi, który to - jak sama nazwa wskazuje - żądać od nas będzie klejnotów tylko jednego rodzaju. Ale z niego jest cwana bestia, bo on nie kupi od nas klejnotów w dowolnym kolorze, jeśli tylko my je posiadamy na sprzedaż. Muszą więc być one jeszcze przynajmniej u jednego gracza (w grze dwuosobowej - u rywala) i, co ważne, musimy mieć ich sumarycznie najwięcej ze wszystkich. Sprzedaż odbywa się w ten sposób, że znacznik sprzedawanego klejnotu przesuwamy w prawo o różnice między naszymi klejnotami a klejnotami drugiego z kolei gracza, przy czym kolekcjoner... zabiera wszystkie nasze klejnoty! Jeśli więc w kartach uzbieraliśmy 8 sztuk czerwonych klejnotów a drugi z kolei gracz ma ich 6, to czerwony znacznik przesuniemy tylko o dwa pola (8 minus 6), ale kolekcjoner weźmie od nas wszystkie karty w danym kolorze! Dlatego musimy dobrze się zastanowić, w którym momencie jaką akcję sprzedaży najlepiej nam będzie zastosować. Ciekawym mechanizmem jest to, że część kart jest oznaczona dodatkowym symbolem, który oznacza, że dany klejnot... jest fałszywy. Generalnie w grze możemy każdemu taką fałszywkę wcisnąć, ale w momencie wykonywania akcji sprzedaży, każdy z graczy (poza sprzedającym), jeśli ma w swych zbiorach jakiekolwiek fałszywki, musi się pozbyć jednej z nich. Inspektor czuwa, nie ma litości, no chyba że... zagramy kartę łapówki, która chroni nas na cała turę. Tracimy wówczas jedną z akcji, bo ani nie sprzedamy, ani nic nie kupimy, ale przynajmniej nie stracimy też żadnej karty w przypadku gdyby któryś z naszych przeciwników chciał coś sprzedać. Oprócz punktacji za klejnoty, w grze pojawiają się także bezpośrednio karty punktów zwycięstwa (nie mają one żadnego znaczenia... poza oczywiście PeZetkami), oraz karty zamożnych kupców, których wzrok skutecznie przyciągają nasze kolorowe świecidełka. Kupcy ci dają nam jakieś dodatkowe przywileje, ale niestety musimy ich najpierw opłacić odpowiednią liczbą klejnotów i to niestety tylko jednego rodzaju (a ponieważ panowie są zamożni, złoto ich nie interesuje, tylko błyskotki). Na całe szczęście fałszywki też od nas wezmą. :) Przy pierwszym tłumaczeniu zasad gra może wydawać się nieco zagmatwana, ale bardzo szybko staje się ona bardzo płynna. Można oczywiście posądzać ją o "pasjansowatość", ale wcale nie do końca musi być to tylko podebranie nam intratniejszych klejnotów ze sklepu czy straganu. Szalenie ważna jest kolejność wykonywania akcji, zmieniająca się w zależności od posiadanych pieniędzy (kto ma więcej, ten jedzie pierwszy). Szczególnie ciekawie jest w fazie sprzedaży, gdzie mamy np. 3 klejnoty prawdziwe i jednego fałszywego. Jeśli rywal zagra sprzedaż jako pierwszy a my nie przewidzimy tego i nie zagramy karty łapówki, wówczas nasza sprzedaż nie dojdzie do skutku, bo będziemy musieli się pozbyć owej fałszywki i do kompletu dla jubilera braknie nam jednego koloru (chyba że mamy złoto, to wtedy można nim zastąpić brakującą kartę). Ogólnie grę oceniam na 4, chociaż z każdą rozgrywką gra mi się coraz przyjemniej. W każdym razie sprawdza się na dwie osoby, może nawet i lepiej niż na więcej, bo łatwiej kontrolować poszczególne akcje Po cenie promocyjnej na pewno zakup warty rozważenia, w każdym razie czai się tu znacznie więcej dobrej zabawy aniżeli w niejednym tytule w podobnym przedziale cenowym... chociaż, tak zupełnie szczerze, ile dobrych gier do 50 zł można dziś kupić? Jedną na pewno i zwie się ona JOHARI :)

1

Pola Naftowe

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 28.09.2013

Co tu dużo mówić, znaczy się - pisać. Jeśli gra kosztuje niespełna trzydzieści złotych i do tego aspiruje do miana gry ekonomicznej, to nie ma się co zastanawiać, zwłaszcza że mamy tu do czynienia z dość sympatycznym tytułem, który mi osobiście przypadł do gustu. Chciałbym jednak ustrzec potencjalnych nabywców przed jedną rzeczą, choć tym razem nieco na opak - zniechęcać nie będę do samego produktu, ale... do recenzji. Nawet bowiem zakup gry w tym przedziale cenowym skłania nas do poszukania jakichkolwiek informacji na jej temat, czy w ogóle warto wydać na nią tę parę groszy. Jeśli więc regularnie czytacie Rebel Times, i jest on dla was w jakimś stopniu opiniotwórczy, to w tym przypadku radzę się nim absolutnie nie sugerować. Niestety, autor recenzji albo w grę nie grał (bo w najważniejszym jej momencie opisywał zupełnie inną mechanikę), albo jej nie zrozumiał, co przecież może się zdarzyć, i tym samym w ogóle nie powinien zabierać się za gry z tego gatunku. Być może instrukcja Pól Naftowych pozostawia trochę do życzenia, ale aż takich niejasności tam nie ma, żeby całkowicie wypaczyć sens jednej z najważniejszych faz gry, która w znacznym stopniu rzutowała na końcową ocenę. Ponadto recenzent przyznał, że po wielu partiach gra staje się schematyczna... cóż, jeśli wszystkie rozgrywki były prowadzone według niewłaściwych reguł, to mogło rzeczywiście tak być. Ale to już nie wina twórcy gry. główne zalety: tania(!) a przy tym całkiem solidnie wydana, stosunkowo szybka, nieskomplikowana, ale też i nie bezmyślna, z odrobiną elementu losowego, choć znacznie więcej zależy od samych graczy

0

Kość matowa 4 Ściany - Cyfry - Różne Kolory

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 07.05.2013

Bardzo fajne kostki; to zresztą nie pierwsze zamówienie z serii tych tzw. matowych i jak dotąd każda spełniła swoje zadanie. Czterościenne nie są w tym względzie inne. Zdecydowanie polecam!

1

Steam - Auf Schienen Zum Ruhm

dodano: 07.05.2013

Jaki jest Steam, każdy wie. :) Wydanie niemieckojęzyczne nie różni się niczym od pozostałych wersji, ok, może tylko jednym - ceną, co przy grze niezależnej językowo ma dla naszej kieszeni niemałe znaczenie. Grę jako taką oczywiście polecam, oceny jednakże nie wystawiam - uczyniłem to w przypadku wersji PL i sądzę, że to w zupełności wystarczy. :)

0

Rekiny biznesu

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 27.04.2013

Ot i cały Friese! W zgrabnym pudełeczku zaklęta jest bardzo sympatyczna, ekonomiczna gierka, która sprowadza się (teoretycznie) tylko i aż do licytacji poszczególnych kart. Od razu jednak pojawia się spory dylemat - które będą najlepsze dla nas? W grze mamy ich cztery grupy, z których każda działa na nieco innych zasadach. Niby wskazane jest zachowanie odpowiedniego balansu między np. kartami budynków, które dają nam więcej gotówki na koniec rundy a kartami statusu, będącymi w linii prostej odzwierciedleniem punktów zwycięstwa, czyli tego, o co tak naprawdę tu chodzi. A może jednak postawić karty akcji? Po co mamy tak od razu zmierzać prostą drogą ku zakończeniu rozgrywki, skoro można innym trochę poprzeszkadzać i mieć przy tym niemalże dziką satysfakcję, że inni coś uzbierali a my im to wyeliminujemy? :) Wiadomym jest, że przy raptem sześćdziesięciu sztukach trudno mówić o jakimś ogromnym poziomie regrywalności, na pewno jednak mechanizm aukcyjny, który powoduje, że za te same karty zapłacimy za każdym razem inną kwotę, oraz fakt, że pojawiają się one w losowej kolejności, znacznie zwiększa żywotność gry. Sympatyczny humor zawarty na kartach pewnie z czasem też się nam zdąży przejeść, ale nie ma co narzekać, bo w odróżnieniu od niejednego 'deckbuildinga', tutaj o braku interakcji mowy być nie może. Od różnych karcianek trochę odrzuca mnie właśnie ta swoista 'pasjansowatość', a tu w małym (ciut za małym, jak dla mnie) opakowaniu otrzymujemy banknoty, karty, zielony znacznik i całą masę dobrej zabawy. Tak, Rekiny Biznesu to wbrew nazwie przede wszystkim dobra zabawa, ale i jest trochę liczenia, zarabiania i wydawania, nawet znajdzie się miejsce na 'prawie jawne' oszustwa, gdyż można licytować ponad stan posiadania i dopóki nie zostanie się przyłapanym, nie ponosi się z tego tytułu żadnych konsekwencji. Takim pomysłom wypada tylko przyklasnąć. Wszystkie najważniejsze informacje znajdują się na kartach, dorobek poszczególnych graczy jest jawny (poza pieniędzmi, którymi nie warto się chwalić, co by można podbić rywala - niech płaci!), przez co - szczególnie przy grze 3/4-osobowej - zawsze pojawia się dylemat: 'kupił kartę akcji taką czy inną, ciekawe przeciwko komu jej użyje...' Rowem Mariańskim jeśli chodzi o głębię rozgrywki Rekiny Biznesu raczej nie będą, nawet i do Bajkału mu (im?) daleko, ale co tam - jest dużo frajdy, grę można potraktować jak fajny wstępniak, ot chociażby do Power Grid'a, ale i do gier planszowych w ogóle, no i mamy także sporo interakcji, która nie sprowadza się do 'euro-pejskiego' podbierania komuś upatrzonej karty. Tu o każdą z nich trzeba powalczyć, by móc następnie użyć jej dla siebie... lub przeciwko innym. Piątka bez dwóch zdań a z dodatkiem to aż boję się pomyśleć. :) Póki co zostaje zestaw 1, który spełnia wszystkie wymogi gry krótkiej, zabawnej, radosnej, dość lekkiej i niebanalnej zarazem.

2

MAYDAY Koszulki Standard American (56x87mm) 100

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 20.04.2013

Koszulki jak koszulki... :) Osobiście wolę bardziej te grubsze, ale przy grach z dużą ilością kart inwestycja w 50-tki wyniosłaby prawie tyle, co sama gra. Ogólnie spełniają swoje zadanie, są dobrą ochroną i nie powinny się szybko zniszczyć.

0

Cytadela

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 20.04.2013

Sympatyczna gra, choć nie każdemu będzie pasowała. Jej odbiór w dużym stopniu zależy od współgraczy; jeśli mamy wyluzowane towarzystwo, które w równym stopniu będzie sobie nawzajem robiło różne numery, wówczas sprawdzi się wyśmienicie. Jeśli jednak są wśród was tacy, którzy mogą się obrazić na to, że coś im zabraliście... też się sprawdzi, ale trzeba do niej wówczas podejść nieco ostrożniej. :)

1

Carcassonne: Winter-Edition

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 22.03.2013

Edycja zimowa powinna zawierać dwanaście dodatkowych kafelków terenu, jednak po otwarciu pudełka, ku mojemu zdziwieniu, okazało się, że ilość ta nie jest zgodna z opisem... ponieważ otrzymujemy ich jeszcze więcej! Gra zawiera bowiem mini-dodatek Gingerbread. :) Jedyna "wada" (dla mnie osobiście akurat nie, ale dla większości może to stanowić problem) tego produktu jest taka, że nie ma w nim nie tylko polskiej, ale nawet angielskiej instrukcji. Otrzymujemy ją w językach: szwedzkim, duńskim oraz norweskim. Gra jest oczywiście językowo niezależna, a na dodatek Edycja Zimowa jest przecież wersją podstawową gry umieszczoną w innej scenerii, tym niemniej, aby móc cieszyć się dodatkiem, trzeba będzie poszperać trochę na BGG.

1

Warszawa 1920 (Wołomin 1920)

dodano: 17.02.2013

Wykonanie gry a'la TiS, czyli niby wiemy czego się spodziewać, ale z drugiej strony są rzeczy, które wcale tak źle się nie prezentują. Plansza jest ok, dolna część pudełka bardzo twarda i wytrzymała, szkoda że 'pokrywka' taka delikatna, że przy którymś kolejnym otwarciu na pewno się rozleci. Do tego żetony na cienkiej tekturce, które trzeba samemu wycinać a niektóre również sklejać. Moja pierwsza, własna gra z tego wydawnictwa (dawniej grywało się pokątnie u innych), czas pokaże czy ostatnia. Na pewno zachętą są czasopisma TiS-u, w których można znaleźć dodatkowe scenariusze czy mapy i za niewielką kwotę raz na jakiś czas rozszerzyć swoją kolekcję. Gdyby gry były (w całości) wykonane tak, jak robią to nawet nie najlepsi w tym gatunku, ale chociażby średniacy, to przy tych kwotach brałbym je w ciemno. A tak trzeba mimo wszystko zakup dobrze rozważyć.

1

Mutant Chronicles

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 17.02.2013

Wystawiam ocenę maksymalną, choć tym razem FFG mogłoby się trochę lepiej postarać w kwestii wykonania (myślę tu głównie o mapie). Wystarczyłoby dać 8-10 płytek terenu, by można je było swobodnie łączyć w różnych konfiguracjach i od razu frajda z rozgrywki byłaby kilkukrotnie większa, choć i tak jest całkiem przyjemnie. Prostota zasad, estetyczne wykonanie a przede wszystkim przystępna cena - za tę kwotę warto mieć grę na swojej półce, nawet jeśli zbyt często nie będzie ona z niej zdejmowana. Do tego mamy karty wszystkich jednostek, które znajdą się w grze, więc jeśli jesteś takim planszówkowym Adame Słodowym, to tym bardziej weź tę grę na celownik.

0

D-Day Dice

dodano: 31.01.2013

Wydaje się, że wariant wieloosobowy jest tutaj trochę na siłę dołożony, bowiem gra najlepiej sprawdza się jako samotnik. Już od samego początku musimy mocno się sprężyć, by dobrze rozplanować nasze zasoby. Czasem można odnieść wrażenie, że w końcowych etapach mamy wszystkiego na tyle dużo, że gra nie trzyma w napięciu do samego końca, ale jak to w kościach bywa, nie zawsze rzuty są aż tak udane, więc może się zdarzyć, że zakończymy naszą podróż nim na dobre ją rozpoczniemy... I chyba o tę różnorodność tu chodzi :)

1

MAYDAY Koszulki Chimera Premium (57,5x89mm) 50

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 31.01.2013

osobiście wolę koszulki premium od zwykłych, chociaż zajmują więcej miejsca - tak jak w ocenie: dobry, solidny produkt ;)

0

Senji (edycja angielska)

dodano: 31.01.2013

Lepsza wersja Shoguna? Hmm... nie ma wprawdzie wieży bitewnej, plansza zawiera mniej regionów, ale za to każdy z nich jest przez kogoś zajęty, przez co gra wymusza sojusze, niezbędne do osiągnięcia sukcesu. Najciekawszy mechanizm gry - każdy z graczy w sekrecie programuje rozkazy dla każdego z obszarów, ale... to gracz prowadzący (ten, który ma najwięcej punktów) zdecyduje o tym, kto i w którym miejscu jako pierwszy swój rozkaz wykona. Z jednej strony trzeba więc atakować tego, który prowadzi (by nie wygrał, lub by samemu zająć jego miejsce i mieć wpływ na kolejność rozkazów), z drugiej natomiast warto mieć go czasem po swojej stronie. Dla osób, które lubią negatywną interakcję i nie boją się nie dotrzymać słowa - gra ideał.

0

Fighting Formations: Grossdeutschland Motorized Infantry Division

dodano: 30.01.2013

Za tę cenę grzechem było tego nie kupić! :) Jakość klasy GMT - to mówi samo za siebie, chociaż miałem sporo obaw co do papierowych map i przez to zwlekałem z inwestycją w CC. Na horyzoncie pojawiła się na szczęście ta elegancka przecena, dzięki której przekonałem się, że nie taki diabeł straszny a mapy prezentują się naprawdę bardzo dobrze. Oceny nie wystawiam, gdyż nie szukam w tym gatunku jakiegoś wielce realistycznego odwzorowania ówczesnych bitew a raczej przyjemności płynącej z rozgrywki, co FF na pewno oferuje. Teraz pozostaje czekać aż w dziale Promocje znajdą się kolejne produkty tego wydawnictwa :)

0

Tacka na żetony (Countertray)

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 30.01.2013

Bardzo przydatna rzecz, szczególnie dla sympatyków żetonówek, choć przy tych cenach gier wojennych powinno się do każdej sztuki dorzucać choć jedną "tackę" gratis... :)

0

Trax

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 30.01.2013

Ta gra jest najlepszym przykładem na to, że najprostsze pomysły często są najlepsze lub przynajmniej zasługują na uwagę. W instrukcji zawarte są ponadto mini-porady taktyczne, jak również - i tu niespodzianka - wariant dla samotnych graczy, który dodatkowo zwiększa frajdę z rozgrywki.

0

Lock 'n Load: Band of Heroes (2nd edition)

dodano: 27.11.2012

Seria Lock n' Load mnie osobiście urzekła, nie tylko jeśli chodzi o wykonanie, które z pewnością wyznacza pewne nowe standardy na przyszłość. Nie jestem specem od wojskowości, dlatego trudno mi ocenić na ile realistycznie niniejsza gra odwzorowuje statystyki i możliwości poszczególnych jednostek (co w jakimś stopniu na pewno stanowi o jakości i tzw. miodności gier wojennych). Jeśli jednak nie przeszkadza wam opinia nowicjusza w tym względzie, to na pewno warto zwrócić na tę grę uwagę. - zasady nie są aż tak skomplikowane, choć jak dla mnie mankamentem jest... czarno-biała instrukcja, która przy tak udanych grafikach na planszy i efektownych żetonach powinna aż kipieć od nadmiaru kolorów (nie tylko ze względów estetycznych, ale znacznie lepiej w grach wojennych śledzi się reguły gdy mamy przed oczyma dokładne odwzorowanie map i jednostek a nie tylko odcienie szarości), ale ma się to zmienić już niedługo :) - gra wydawana jest w systemie modularnym, tzn. każde "duże" wydanie jest osobną grą z wieloma scenariuszami (są oczywiście dodatki, ale nie aż tak kosztowne) - wszystkie produkty z serii mają dokładnie tę samą instrukcję (trwało to trochę czasu, ale dziś już chyba wszystko zapięte jest na ostatni guzik), do których osobno dokłada się raptem kilka stron dla danego modułu - dlatego płynnie przesiadasz się z jednej gry na drugą. Wydawnictwo dba także o to, by każdy znalazł coś dla siebie. Lubisz modularne mapy? Zapoznaj się z BoH czy Forgotten Heroes. Chcesz jedną, 'epicką' mapę? Pomyśl o kupnie Heroes of the Gap. A może wolisz mniej efektowną, ale przy tym trochę tańszą (a na dodatek z siatką kwadratów zamiast heksów)? W takim razie powinno cię zadowolić A Day of Heroes. Gdy 'zabawa w wojnę' to nie twoje klimaty, zerknij na All Things Zombie, natomiast jeśli nie masz z kim uprawiać planszówkowego hobby, możesz zaopatrzyć się w Space Infantry i spróbować zmierzyć się z samym sobą (no, może nie do końca, ale wiadomo o co chodzi :) ). Fakt, ceny (ogólnie) nie są może najniższe, ale na pewno warto mieć choć jedną grę z tej serii (L'n'L) w swojej kolekcji. Jako wargamerowy żółtodziób szczerze polecam. No i nie zajmuje tyle miejsca, ile niektóre 'mainstreamowe' tytuły, dzięki czemu stolik normalnych rozmiarów w zupełności wystarczy. :)

0

Tide of Iron

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 27.11.2012

Trudno wystawić ocenę niższą niż 5, chociaż Tide za ideał chyba jednak nie uchodzi. Natomiast jest na pewno dobrym wstępem dla tych, którzy chcieliby zacząć swą przygodę z grami wojennymi, czy też o takowej tematyce. Reguły są stosunkowo proste, wykonanie miłe dla oka... i zdecydowanie bardziej pasuje jako tutorial aniżeli Memoir 44. Mimo to nie wiem czy mógłbym polecić tę grę każdemu. Przede wszystkim dlatego, że należy do tej grupy cenowej (nie mam na myśli sklepu Rebel, ale ogólnie), przy której nasz portfel prosi raz jeszcze o przemyślenie decyzji zakupu. A zatem w pierwszej kolejności niech zwrócą na nią uwagę te osoby, które dobrze wiedzą czego można się po niej spodziewać, głównie w zakresie tzw. grywalności - ci nie powinni być rozczarowani, bo spędzą przy niej wiele godzin i nie pożałują ani trochę. :)

1

Charon Inc.

dodano: 11.10.2012

Gra dość sucha, chociaż posiada wiele fajnych, kolorowych elementów. ;) W tej cenie chyba warto spróbować, może komuś przypasuje. :)

0

Zimna wojna: CIA vs KGB

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 11.10.2012

Karcianki dla dwojga stają się coraz bardziej popularne. Gra nie jest jakoś szczególnie głęboka, ale też nie prostacka. Jeśli dodatkowo podchodzi Ci tematyka - dolicz sobie pół punktu do końcowej oceny. :)

2

Battle Line

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 11.10.2012

Knizia - i wszystko jasne. Zabawa liczbami, ale tym razem nie na zasadzie 'dodaj-odejmij-pomnóż'. Jakość a'la GMT - to też mówi samo za siebie. :)

0

Circus Maximus

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 11.10.2012

Niby każdy ma te same karty a jednak można z nich zrobić różny użytek. Na upartego można ją porównać do popularnej 'Kolejki', z tą różnicą, że tutaj walczymy w kilku miejscach jednocześnie, z których każde jedno jest ze sobą w jakiś sposób powiązane i ma wpływ na pozostałe. Warto dać grze szansę.

0

Zombies!!! 4: The End

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 11.10.2012

Gra sama w sobie nie należy do skomplikowanych, właściwie obok takich gier nawet nie leżała :) Ale dostarcza sporo frajdy i jeśli ktoś polubił podstawkę, to rozszerzenia są chyba tylko kwestią czasu. :) Plus za to, że można grać w nią bez konieczności posiadania 'startera'.

1

Zombiaki II: Atak na Moskwę (2 edycja)

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 11.10.2012

Mocno losowa, ale partyjka idzie dość szybko, więc można zagrać kilka razy z rzędu i prędzej czy później nasz przeciwnik skapituluje (albo w końcu dopadnie nas...) :)

0

Onirim (edycja angielska)

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 11.10.2012

Nie najgorszy pasjans, chociaż prędzej czy później może się ta formuła trochę wyczerpać. Mimo to warto mieć w swojej kolekcji i gdy nie ma nikogo pod ręką, to przejść sobie labirynt jeszcze raz i jeszcze raz... ;)

0

Kość 6 Ścian - 19 mm - Bez Symboli - Biały

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 11.10.2012

Bardzo użyteczne do tworzenia tzw. custom dice. Warto mieć pod ręką kilka sztuk, gdy za mocno eksploatujemy nasze ulubione gry. :)

0

Island of Death

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 11.10.2012

Dla sympatyków wojennych klimatów może nie być to jakaś super udana pozycja, ale mimo to chyba warto się nią zainteresować.

0

Sabotażysta

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 11.10.2012

Lekka, łatwa, przyjemna, grywalna - te kilka epitetów chyba w zupełności wystarczy. :)

0

Magestorm

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 11.10.2012

Faktycznie, chyba jedynym minusem gry jest brak dodatków, zwłaszcza że 'podstawka' jest/była dostępna w tak korzystnej cenie. Interesująco rozwiązany system walk i 'ukrywania' poszczególnych jednostek, super wykonanie - ode mnie db (nawet z plusem). :)

1

MAYDAY Koszulki Standard American Premium (56x87mm) 50

dodano: 11.10.2012

Dobry, solidny produkt. Jeszcze lepiej chronią karty niż te 'zwykłe'. Na pewno godne polecenia.

0

MAYDAY Koszulki Chimera Premium (57,5x89mm) 50

dodano: 11.10.2012

Dobry, solidny produkt. Jeszcze lepiej chronią karty niż te 'zwykłe'. Na pewno godne polecenia.

0

MAYDAY Koszulki Mini European Premium (45x68mm) 50

dodano: 11.10.2012

Dobry, solidny produkt. Jeszcze lepiej chronią karty niż te 'zwykłe'. Na pewno godne polecenia.

0

Kość matowa 20 Ścian - Cyfry - Różne Kolory

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 11.10.2012

Fajne, czytelne kostki za przystępną cenę. Dobrze sprawdzają się w praktyce.

0

Kość matowa 6 Ścian - Cyfry - Różne Kolory

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 11.10.2012

Bardzo fajne i funkcjonalne kości. Dwie, moim zdaniem, największe ich zalety - cyfry zamiast oczek oraz 'wyostrzone' narożniki, dzięki czemu po bardziej energicznym rzucie nie przelatują przez cały stół, tylko szybko zatrzymują się w miejscu.

1

1812: The Invasion of Canada

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 29.06.2012

Nawiązując do komentarza poprzednika, można zgodzić się ze wszystkim oprócz jednego - gra na pewno NIE jest dobrym wstępem dla osób, które chcą zacząć się bawić w gry wojenne. Zaznaczam od razu, że jest to tytuł zdecydowanie godny zainteresowania a wysoka jego ocena na pewno nie jest przypadkowa. Jest on jednak strasznie uproszczony a instrukcja sensu stricto to w zasadzie 3,5 strony, nie licząc setupu i omówienia kart taktyki. Choć to na pewno żadna wada. Mechanizm gry zamyka się tak po prawdzie w zagraniu karty ruchu (i ewentualnie karty taktyki), przemieszczeniu jednostek oraz rozstrzygnięciu bitew, jeśli nasza armia znajdzie się na tym samym polu co armia rywala. Walka toczy się tak długo, aż na danym obszarze nie pozostaną jednostki tylko jednego gracza. Do tego co turę możemy skorzystać z opcji posiłków (jeśli tereny, na których jednostki mają wkroczyć do gry, nie są zajmowane przez przeciwnika) oraz przywrócenia tych, którzy zwiali z pola walki. Czyli tak po prawdzie wszystkie jednostki są cały czas w grze i rzadko dochodzi do sytuacji, w której jedna ze stron konfliktu zmuszona jest się poddać ze względu na przewagę liczebną rywala. Proste, przystępne, dwoma słowami: czysty fun. Osobiście jestem bardzo zadowolony z samej gry, tak z wykonania jak i - mimo wszystko - z owej dość banalnej mechaniki, gdyż świetnie się sprawdza w każdym gronie, ale jak już zaznaczyłem, wstępem do wargamingu raczej nie będzie. Zwłaszcza że wiele gier wojennych, takich oczywiście bardziej zaawansowanych, ze swoimi żetonami, tabelkami i mapami na kredowym papierze (plus dość duży poziom skomplikowania zasad) raczej niespecjalnie może zachęcić nowych graczy do wstąpienia w swe szeregi, jeśli na 'dzień dobry' podsunie się im chociażby takie jak ta propozycje. Te osoby powinny się chyba uczyć na nieco innych przykładach. Tendencja w produkcji gier się jednak zmienia i ja się z tego osobiście cieszę, gdyż estetykę wykonania poszczególnych elementów gry stawiam niemalże na równi z grywalnością tytułu. Reasumując - gra otrzymuje ode mnie maksymalną ocenę za całokształt i osobom szukającym kombinacji bardzo(!) łatwo przyswajalnych reguł oraz bardzo dobrego wykonania mogę ją z czystym sumieniem polecić. ps. dodatkowym atutem gry jest bez wątpienia możliwość gry w różnych konfiguracjach (mam na myśli ilość graczy): 1-1, 2-1, 2-2, 3-2 i w żadnym z tych przypadków gra absolutnie nie traci na atrakcyjności, o ile rzecz jasna w ogóle uznacie ją za ciekawy produkt. Wszystko jest oczywiście kwestią gustu; ja szukałem gry stosunkowo prostej i takową dokładnie otrzymałem. Piąteczka! :)

2

Memoir '44

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 12.04.2012

Memoir jest jaki jest... :) Jednych zachwyca, innych przyprawia o zawroty głowy. Jedno jest pewne - da się w niego pograć nie doznając wrażenia, że wszystko dzieje się gdzieś zupełnie poza naszą świadomością. DoW to specjalista w mainstreamowych produkcjach, w których rzadko kiedy możemy stworzyć home rules dla nieco bardziej wymagających graczy. Memoir '44 na szczęście da się okiełznać. Na początek wystarczą drobne zmiany np. w scenariuszu Pegasus Brigde, gdzie Alianci mają za zadanie m.in. opanować dwa mosty. Warto zagrać w ten sposób, że muszą oni oba te obiekty kontrolować przez przynajmniej jedną turę, wówczas automatycznie stają się zwycięzcami. Z kolei Axis grają według normalnych zasad, czyli cztery kompletnie wyeliminowane jednostki dają im wygraną. Z tego też względu daję ocenę maksymalną. Da się coś z tym fantem zrobić, chociaż przyznaję rację tym, którzy twierdzą, że wersja oryginalna jest "sucha" i nieco pozbawiona emocji. Jeśli jednak istnieje obawa, że bardziej skomplikowane propozycje będą dla współgraczy nie do przyjęcia, to tym bardziej warto mieć w kolekcji M'44.

5

Singapore

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 21.03.2012

Ode mnie również solidna czwóreczka. Przystępne zasady, wyjaśnione na zaledwie kilku stronicach, opatrzone odpowiednimi przykładami i... można zaczynać zabawę. Solidne wykonanie dodatkowo umacnia ocenę tej gry.

0

The Boss

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 13.03.2012

Zasady absolutnie NIE są skomplikowane, nie wiedzieć czemu budzą tyle wątpliwości. :) Element licytacji znacznie zwiększa głębię gry a możliwość umieszczenia swoich gangsterów raz na turę w tylko jednym mieście powoduje, że od samego początku staramy się posłać naszych ludzi w najbardziej optymalne (czytaj: opłacalne) lokalizacje. Super pomysł z podziałem na zawodowców i amatorów, który zmusza nas do dodatkowej weryfikacji naszych planów. Kto by pomyślał, że mając do dyspozycji niespełna trzydzieści kart można się tak doskonale bawić... Osobiście także polecam grę w pełnym składzie, wtedy The Boss rzeczywiście pokazuje nam kto przez dłuższy czas może rządzić i dzielić wśród naszej kolekcji gier wszelakich. :)

0

Zombies!!! 6: Six Feet Under

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 29.02.2012

Ciekawe rozszerzenie - sporo nowych kart, płytek terenu, ponad dwadzieścia żetonów a wszystko to w małym, poręcznym pudełku. Cena mogłaby być odrobinę niższa (głównie ze względu na mnogość dodatków), ale dla sympatyków serii jest to i tak pozycja obowiązkowa.

0

MAYDAY Koszulki Standard American (56x87mm) 100

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 24.02.2012

Niezwykle przydatna rzecz, która bardzo dobrze chroni karty i zwiększa "żywotność" naszych gier. Zdecydowanie warta polecenia! :)

0

MAYDAY Koszulki Standard CCG (63,5x88mm) 100

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 24.02.2012

Niezwykle przydatna rzecz, która bardzo dobrze chroni karty i zwiększa "żywotność" naszych gier. Zdecydowanie warta polecenia! :)

0

Steam - Wyścig do bogactwa

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 23.02.2012

Ocena nie może być inna: jakość wykonania bardzo dobra, grywalność nie gorsza a ponadto czuje się w grze związek między tematyką a mechaniką. Gra może i należy do tych bardziej skomplikowanych, ale mimo to dobrze nadaje się jako gateway dla "monopolistów", by uświadomić im, że 'euro' nie musi być jedynie skrótem od Eurobusinessu. Zasady podstawowe są w takim przypadku wręcz bezcenne; stosunkowo łatwo wytłumaczyć ideę gry, która w zrozumiały sposób łączy się z działaniami na planszy. Sieć połączeń się rozrasta, gracze są więc świadomi tego, że ich poszczególne decyzje mają sens i do czegoś prowadzą a nie są tylko "suchym" stawianiem pionków gdzie popadnie i podliczaniem punktów na koniec. Gra nadaje się do tłumaczenia w trakcie rozgrywki, nie ma żadnych kart (ukrytych tym bardziej), wszystko widać jak na dłoni, więc jedną czy dwie partyjki można poświęcić na zobrazowanie mechaniki, nawet odkrywając kilka niuansów taktycznych, które i tak każdy z graczy z czasem zacznie stosować według własnego uznania, pomysłu i... możliwości, bo konkurencja na planszy nie śpi. :) Wysoką notę umacniają również dodatkowe znaczniki, dzięki którym kupno dodatków ogranicza się do wyboru interesujących nas plansz i to za dość przystępną cenę. Reasumując - polecam! :)

3

Zombies!!! (3rd Edition)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 23.02.2012

Przygoda z grą zaczęła się dość nietypowo, mianowicie od... liftingu reguł (delikatnego, ale warto to uczynić!) i to jeszcze zanim Rebeliancka paczka dotarła pod me drzwi. Spotkałem się z opiniami, że gry z modyfikowalnymi zasadami są niedopracowane i niewarte zainteresowania - w przypadku Zombies!!! nie ma absolutnie o tym mowy a elastyczność tego tytułu (pomijam tematykę, która nie każdemu może przypasować) jest jedną z największych jego zalet. Wykonanie jest estetyczne, jedynie płytki terenu mogłyby być sztywniejsze a i żetony są dość małych rozmiarów (chociaż jest ich więcej niż podaje instrukcja, widocznie już na zapas, bo mogą się czasem gdzieś zagubić). Druga kwestia to pudełko - w wielu przypadkach narzekamy na to, że otrzymujemy kobyłę, która w połowie zawiera powietrze a my mamy problem jak ją na półce zmieścić. Opakowanie Zombies!!! jest w porównaniu do wielu gier powiedziałbym że wręcz malutkie, ale doskonale mieści wszystkie komponenty. I tu psikus, bo dodatek w drodze (a jest ich w sumie około dziesięciu), ale trzeba go będzie prawdopodobnie trzymać osobno, więc w tym przypadku większy box byłby zaiste wskazany. To są jednak niuanse i absolutnie nie mają wpływu na końcową ocenę. Uprzedzam i ostrzegam - nie jest to pozycja dla osób, które największą frajdę z gry czerpią zastanawiając się pół godziny nad swoim ruchem i drugie tyle nad tym, co zrobi przeciwnik. Gra jednak nadrabia dużą dynamiką, ogromną interakcją, prostotą a zarazem elastycznością zasad. Jeśli zastanawiacie się nad kolejną zabawą z cyklu "rzuć kostką i przesuń pionek" to lepiej wybrać tę propozycję, mechanizm jest dość podobny, ale frajdy duuuużo więcej. W wadze lekkiej to absolutnie jedna z czołowych pozycji.

2

Woreczki strunowe (5 sztuk) 7 cm x 10 cm

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 20.02.2012

Cóż tu można więcej dodać - rzecz jak najbardziej przydatna i zdecydowanie polecam zamawiać takie woreczki do każdej gry, która zawiera sporo luźnych elementów. :)

0

Attack! Boardgame

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 16.02.2012

Na opakowaniu możemy zaobserwować napis "fast, easy to play" i pod tym względem trudno temu tytułowi cokolwiek zarzucić, gdyż... taki właśnie jest i w tej roli się dobrze sprawdza. W grze spory udział ma losowość, czyli chyba największa bolączka "prostych" gier wojennych; rzucam kośćmi i oceniam czy trafiłem, czy nie. Ma to jednak swoje plusy, bowiem w jakimś stopniu ogranicza sytuację, w której wszyscy sprzysięgają się przeciwko jednemu, by go szybko wyeliminować, co według zasad podanych w instrukcji ma prowadzić do zakończenia gry. Taki pomysł na końcowe rozstrzygnięcie niespecjalnie przypadł nam do gustu, dlatego od razu wprowadziliśmy pewne modyfikacje. I tak, przy grze w trzy osoby zwycięzcą zostaje ten, kto sam zostanie na polu walki, z kolei przy czterech lub sześciu graczach zawiązujemy przed rozpoczęciem bądź też w czasie pierwszych kilku tur układy (na stałe do końca gry) i wyłaniamy zwycięzców w duetach, dzięki czemu gra nabiera jeszcze większych rumieńców (czasem umożliwiamy jednostkom sojusznika przechodzenie przez nasze regiony lub zatrzymywanie się na nich, co pozwala wspomagać się w walce i powoduje jeszcze większą interakcję a o to przecież chodzi). Czwórka to odpowiednia ocena, którą w stosunku do maksimum w największym stopniu zaniża niebyt ciekawie wydana polska instrukcja. Nie chodzi tylko o jej rozmiary w stosunku do oryginału i o to, że jest czarno-białym li tylko streszczeniem. Zawiera też kilka niejasności w przekładzie, szczególnie jeśli chodzi o walkę na morzu - część rzeczy jest jakby ujętych ponadplanowo i może to trochę z początku skomplikować sprawę. Da się oczywiście wszystko ogarnąć, mimo to polecam grę w pierwszej kolejności tym, którzy z angielskim nie są na bakier, by mogli skonfrontować tłumaczenie z oryginałem a przy tym mieć radość z obcowania z rzeczywiście dobrze napisaną, kolorową, przyjemną dla oka instrukcją. Do tego w zupełności wystarczy jedna osoba, która nie tylko bez trudu załapie zasady, ale równie łatwo przedstawi je pozostałym. A wtedy pozostaje tylko jedno - attack! :)

0

Munera: Familia Gladiatoria

dodano: 09.02.2012

Grę udało mi się zakupić po mocno promocyjnej cenie i nie ukrywam, że 40 zł to rozsądna kwota za tę pozycję. Realizacja zamówienia jest rzeczywiście na najwyższym poziomie, natomiast co do zawartości opakowania to brakowało tylko polskiej instrukcji, ale ponieważ jest ona dostępna w sieci, to drukarka idzie w ruch i po sprawie.:) Ocenę wystawię po przetestowaniu jej ze znajomymi. :)

0

Twój koszyk:


Twój koszyk jest pusty.

Masz pytania?

Jesteśmy na Gadu-Gadu:

12886439 (Aleksandra)

27211 (Artur)

40259215 (Michał)

Możesz też do nas napisać: sklep@rebel.pl
reklamacje@rebel.pl
lub zadzwonić do Biura Obsługi Klienta:
tel. 58 728 49 31,
508 247 667
(godz. 10-16)
Odwiedź nas: Facebook YouTube

Akceptujemy płatności

Przyjmujemy karty VISA, MasterCard oraz szybkie przelewy mTransfer, Płacę z Inteligo, Nordea, Przelew24, MultiTransfer
oraz płatność przy odbiorze.

Funko pion