English version English version

sklep z grami, gry rpg, gry planszowe, role-playing, role playing, karciane, karcianki

» wyszukiwanie zaawansowane

Drako 2 rycerze i gnolle

Newsletter

Zapisz się! Informacje o nowościach będziesz dostawać na e-mail! Tylko świeżutkie informacje ;-)

Zapisuję się!
dlaczego warto?

Katalog gier

Centrum Prezentowe Centrum Prezentowe Gry planszowe i towarzyskie Gry planszowe i towarzyskie Łamigłówki Łamigłówki Gry RPG po polsku Gry RPG po polsku Gry RPG po angielsku Gry RPG po angielsku Karcianki kolekcjonerskie Karcianki kolekcjonerskie Gry figurkowe i bitewne Gry figurkowe i bitewne Dla dzieci Dla dzieci Książki i czasopisma Książki i czasopisma Funko - POP! Funko - POP! Akcesoria Akcesoria Promocje Promocje

Sklep w Gdańsku

REBEL - CH Metropolia
poziom -1, przy wyjściu z SKM
ul. Jana Kilińskiego 4
80-452 Gdańsk
tel. 510 804 049

Godziny otwarcia:
09:00 - 21:00 (pon. - sobota)
10:00 - 20:00 (niedziela)

Rebel Times

Numer 147 / Grudzień 2019

pobierz
REBELowe PDKi
Szkoły grają!

Komentarze użytkownika: Yarghuzzz

Weteran

Yarghuzzz

Warszawa

Komentarze tego użytkownika

Zdobyte trofea

Obserwowani i obserwujący

Komentarze (75)


Kubek skórzany Czerwony Smoczy

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 22.05.2014

Na kubek do kości chrapkę miałem od dawna - teraz akurat nadarzyła się okazja do zakupu i cóż mogę rzec - ogólnie dobry produkt, mocne szwy, dobra ładna skóra. Jedyne zastrzeżenie mam do barwienia motywu smoka - w niektórych miejscach kolor "wylewa" się poza kontur, co w wypadku przedmiotu o walorach głównie estetycznych, jest jednak sporym minusem - za ten feler właśnie "4" a nie "5"

0

CP2020 - Night City

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 22.05.2014

Night City - cyberpunkowy odpowiednik warhammerowego Miasta Białego Wilka, jednak bez bzdurnych wtrętów, jak mini-przygoda "Misiu, misiu". Kawał solidnej roboty, dający MG dużo materiałów do prowadzenia.

1

Mage Wars Core Set

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 25.01.2014

Dwóch magów toczy pojedynek na śmierć i życie w podziemiach. Cóż może być lepszego? Wykonanie: perfekcyjne. Wszystko utrzymane w spójnym klimacie genericowego fantasy ala D&D. Ilustracje przepiękne, przejrzysty design kart, solidne elementy (żetony, znaczniki aktywności). Zasady: podstawowe są bardzo proste, rozgrywkę można rozpocząć już po pięciu minutach.Pozostałe, szczegółowe zasady można przyswoić sobie już podczas rozgrywki - jest ich wiele, jednak szybko wchodzą do głowy. Mimo dużej złożoności gra jest bardzo prosta w nauce. Design: Świetnie pomyślana gra. Bardzo dynamiczna, łatwa do opanowania. Nie ma jednej wygranej strategii, składanie decków to podstawa w tej grze, więc za każdym razem gra się nieco inaczej. Podstawowi czterej magowie są bardzo zróżnicowani, co dodaje rozgrywce atrakcyjności. Mage Wars jako przedstawiciel "kastomowych" gier karcianych zasługuje na miano ideału. Jej wadą jako gry planszowej jest tylko i wyłącznie fakt, że reprezentuje taki, a nie inny gatunek, więc nie każdemu przypadnie do gustu - np. osoby lubiące lżejszą rozgrywkę w stylu eurogames mogą czuć się przytłoczone złożonością gry. Plus - jak w przypadku większości gier karcianych - by mieć realne szanse wygranej trzeba dokładnie poznać karty, z których mogą korzystać gracze. Ogólnie - świetna gra. Zapraszam i polecam. Piotr Fronczewski.

16

Komplet Kości - Orkowy, Bitewny - Czarno-żółty

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 25.01.2014

Wyjątkowo mnie urzekły - trudno nawet powiedzieć dlaczego. Bardzo klimatyczne, ale to oczywiście kwestia gustu.

2

Kamień Gromu

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 16.11.2013

No... nie wiem. Dla mnie cała ta gra jest dość niejasna i niespecjalnie wciągająca. Próbowałem się z nią zmierzyć kilka razy i zupełnie mnie nie urzekła. Niska cena promocyjna była tu decydującym czynnikiem przy zakupie - gdybym miał płacić normalną kwotę, to raczej bym się nie skusił...

0

Komplet Kości - Orkowy, Bitewny - Czarno-żółty

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 16.11.2013

Kostki są świetne - klimatyczne, dobrze i starannie wykonane i zaprojektowane z głową. Cena również ok - dobry zakup.

1

Robinson Crusoe: Przygoda na przeklętej wyspie (edycja gra roku)

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 19.05.2013

Z grami Portalu mam pewien problem - nie wciągają mnie bez reszty... Tak było z NSHex, tak było ze Strongholdem i 51 Stanem. Tak też jest i z Robinsonem. Ogólnie rozgrywka jest bardzo przyjemna. Wymaga sporej ilości kombinowania i śmiało może konkurować z takimi koopami jak Ghost Stories czy Arkham Horror. Jednak coś jest w niej takiego, że nie chcę mi się do niej wracać. Być może poprzeczka jest ustalona nieco za nisko? Gdzieś w duchu mam też wrażenie, że trochę zbyt mało zależy ode mnie jako gracza - w zalewie losowych wydarzeń nie mam szans zrealizować postawionego przede mną celu, a część zasad to wredne rzucanie kłód pod nogi - bez jakiejkolwiek fabularnej podstawy. Jedną z najdziwniejszych rzeczy jest cała mechanika "minecraftowa" czyli robienia rzeczy z innych rzeczy. Niewiele wspólnego mają z rzeczywistością (powiązanie surowców z typem terenu chociażby - czy koniecznie linę muszę robić z traw rosnących na polanie? Nie wystarczą mi liany? Wyrzucone przez morze sieci?), jedynie bezsensownie podnoszą poziom trudności. Jak w starych 8bitowych grach, gdzie trudność gry wynikała z beznadziejnego sterowania postacią, a nie np. świetnie zaprojektowanych poziomów. Instrukcja też pozostawia wiele do życzenia... Więc ogółem - tak sobie.

4

City of Horror

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 19.05.2013

Podobnie jak pierwsze wydanie - Mall of Horror - gra jest genialna. Jest to jedna z niewielu pozycji, której mechanika jest idealnie sprzężona z tematyką. Drugi wyróżnik - jest to jedna z niewielu gier, gdzie gracze muszą balansować na granicy zdrady i sojuszu, by wygrać. To czyni rozgrywkę bardzo emocjonującą - ale zarazem niestrawną dla osób, które podchodzą do gry zbyt emocjonalnie. Wreszcie - gra jest szybka i dynamiczna, zasady są proste i łatwe do przyswojenia. Jedna rozgrywka wystarczy by je w pełni opanować. Do tego bardzo ładne wydanie sprawia, że gracze w pełni mogą rozkoszować się klimatem zombie apokalipsy :) W porównaniu z edycją poprzednią nie gramy już tym samym zestawem bohaterów - każdy gracz dysponuje kim innym. Do kosza więc musiała pójść jedna z najbardziej klimatycznych zasad tej gry - t.j. w miejscu gdzie jest blondie - 1 zombie więcej. Jednak reszta zmian sowicie wynagradza ten brak. Do minusów zaliczyłbym jedynie: - niezbyt przejrzyście napisaną instrukcję (same zasady są jasne i łatwe, ale instrukcja podaje je w mało przyjaznej formie. Dobra instrukcja to wciąż święty graal większości gier planszowych... :( ) - szkoda, że zamiast figurek mamy kartonowe standy

1

Gem Stones - fioletowe

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 19.05.2013

Bardzo lubię te kryształtki - w przeciwieństwie do płaskich counterków łatwo je złapać... no i mają jednak trochę więcej klimatu. Mogą być również przydatne do gier bitewnych (do Mordheima sprawdzają się świetnie jako Wyrdstone)

1

Pola Naftowe

Oceniam produkt na: 1 - nie spełnia moich oczekiwań :-(

dodano: 19.05.2013

Raaaany.... Straszny badziew. Skusiła nas do zakupu jedynie niska cena, ale gra nie jest warta nawet tych 25 złotych... Mechanika toporna. Rozgrywka nieangażująca, mozolna, żmudna. Radość z rozgrywki - żadna. Odradzam.

0

7 Cudów Świata

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 21.12.2012

Błyskawiczna, dynamiczna rozgrywka. Zasady łatwe do zrozumienia - już po pierwszej grze gra toczy się płynnie. Doszukanie się optymalnej strategii wymaga sporej ilości czasu - nawet nie jestem pewny, czy jest możliwe znalezienie drogi zapewniającej każdorazowo zwycięstwo. Ogólnie gra świetna, ma jednak dwie cechy, które można uznać za wady - dużą losowość i ograniczoną interakcję między graczami. Przypomina tym 52 stan.

4

Savage Worlds (edycja polska)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 21.12.2012

Savage worlds urzekają. Prostotą, elegancją, łatwością użytkowania; wreszcie - uniwersalnością. Może się mylę, ale wydaję mi się, że bardziej SW docenią doświadczeni MG, którzy dokładnie wiedzą jakich narzędzi im potrzeba do zrealizowania swoich najbardziej zwariowanych pomysłów na sesję. Za tak niską cenę otrzymuje się naprawdę świetny produkt, który pozwoli spędzić wiele set godzin na świetnej zabawie.

1

Story Cubes: Akcje

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 08.12.2011

Kostki kupiłem bardziej jako inspirację niż grę, ale i tak uważam, że jest to genialny produkt. Każdy obrazek z actions to jakaś czynność, więc dobrze dodać też kostki z podstawowego zestawu.

2

Chaos in the Old World: The Horned Rat Expansion

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 08.12.2011

Chaos w Starym Świecie to jedna z najlepszych (jeśli nie najlepsza) gier planszowych z jakimi do tej pory się spotkałem. Nieformalne negocjacje "nad planszą" są tu równie istotne, co rozgrywka "na planszy". Dodatek "Rogaty Szczur" można porównać do dodatku White Moon (Ghost Stories) - całkowicie odmienia rozgrywkę, wręcz wywraca ją na drugą stronę. Dużym plusem jest też zwiększenie ilości graczy. Polecam!

1

Świat Dysku - Ankh Morpork

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 29.09.2011

Gra nie zachwyciła. Podobnie jak inne gry Phalanx jest bardzo prosta, bardzo dobrze nadaje się do spotkań, gdzie granie nie jest głównym gwoździem programu, a jedynie dodatkiem do filmu, rozmów, itp. - można z powodzeniem jednym okiem oglądać film, a drugim śledzić sytuację na planszy. Jak dla mnie trochę za mało główkowania. Dość duża losowość i uzależnienie możliwych działań od kart akcji potrafi mocno ograniczyć rozgrywkę i zniechęcić do gry (np. jeśli do wygranej potrzebujemy budynków, a nie mamy żadnych kart pozwalających je budować). Grałem tylko w trybie na 2 osoby i było za prosto i za nudno. Domyślam się, że w więcej osób chaos na planszy robi się większy i może być trochę ciekawiej, ale nie sądzę, żeby rozgrywka wciągała tak jak choćby w wysokim napięciu. Wykonanie dość estetyczne, choć również nie powala. Smaku dodają znane ze ŚD postaci, ale nie dla każdego jest to wystarczający powód do zakupu gry, zwłaszcza, że związek między postacią, a dostępnymi na karcie akcjami nie jest bardzo wyrazisty, nie dodaje klimatu jak np. karty w Machinie, czy nawet w Gilotynie.

1

Warhammer Fantasy Roleplay - Extra Dice Set

Oceniam produkt na: 2 - raczej słaby

dodano: 18.08.2011

Ech... No nie jest to produkt wart swojej ceny. Obiektywnie niby dostajemy 12 kostek za 40 złotych, to daje niecałe 3,5 złotówki na kostkę - w sumie cena ok. ALE wykonanie kostek jest takie sobie - przeciętne. Do cacuszek naszych rodzimych kostkomistrzów jest im tragicznie daleko. Z drugiej strony - dobór rodzajów kostek woła o pomstę do nieba. Domyślam się, że założeniem było, iż jest to zestaw raczej dla graczy niż dla MG - ale oceniamy produkt w naszych realiach - a polscy gracze raczej rzadko dbają o to, by mieć własny zestaw kości (zwłąszcza niestandardowych). Zamiast 1 niebieskiej, 1 czerwonej, 1 zielonej powinny w środku wylądować 3 czarne. (zwłaszcza, że z racji słabej jakości w pierwszych egzemplarzach core setu były dodane dodatkowe kości reckless i conservative). Kupujcie tylko, jeśli was ciśnie. I tylko na spółkę z graczami :)

1

Kość pogodowa 6 Ścian - 18 mm - Weather Dice

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 18.08.2011

Kostka jak kostka. Jako pomocnik do improwizowania na sesjach - spoko, może być. Toczy się w porządku, plastik ok. Znaki czytelne. Fajny pomocnik za niską cenę.

0

Kość matowa 6 Ścian - 12 mm - Oczka - Czerwony

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 18.08.2011

Klasyczna kostka do bitewniaków - nic dodać nic ująć. Cena w porządku, jakość kostek również. Na pewno tańsza alternatywa dla zestawów GW.

0

Kość matowa 6 Ścian - 19mm - Bez Symboli - Czarny

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 18.08.2011

Świetna alternatywa dla kostek specjalnie projektowanych do niektórych systemów. Ja użyłem ich jako Fortune i Misfortune dice do WFRP 3ed. - wychodzi o niebo taniej (zwłaszcza, że w zestawach dodatkowych kości jest tylko jedna Misf i tylko dwie fort). Wydawało mi, że kostki będą nieco mniejsze. Na szczęście większa ścianka nie utrudnia korzystania z kostek. Ważna informacja - każda ścianka jest lekko zfrezowana w środku, tworząc wgłębienie o kształcie kwadratu - jakby miejsce na naklejkę. Ja po prostu namalowałem potrzebne symbole farbkami do figurek.

0

Kość 6 Ścian - 19 mm - Bez Symboli - Biały

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 18.08.2011

Świetna alternatywa dla kostek specjalnie projektowanych do niektórych systemów. Ja użyłem ich jako Fortune i Misfortune dice do WFRP 3ed. - wychodzi o niebo taniej (zwłaszcza, że w zestawach dodatkowych kości jest tylko jedna Misf i tylko dwie fort). Wydawało mi, że kostki będą nieco mniejsze. Na szczęście większa ścianka nie utrudnia korzystania z kostek. Ważna informacja - każda ścianka jest lekko zfrezowana w środku, tworząc wgłębienie o kształcie kwadratu - jakby miejsce na naklejkę. Ja po prostu namalowałem potrzebne symbole farbkami do figurek.

0

Kość samopoczucia 6 Ścian - 18 mm - Emotikony

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 18.08.2011

Kostka jak kostka. Na sześciu ścianach raczej trudno zawrzeć jakieś większe niuanse dotyczące nastroju, ale jako pomocnik do improwizowania na sesjach - spoko, może być. Wydaje mi się, ale może to niczym nie poparte wrażenie, że nie do końca równe są ścięcia na ściankach, przez co kostka jest lekko oszukana - ale może to być casus tego egzemplarza.

0

Warhammer Fantasy Roleplay - The Witch's Song

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 18.08.2011

Świetna stand-alone'owa przygoda. Osobiście uwielbiam takie odległe miasteczka, wioski, które skrywają własną, mroczną tajemnicę, lecz mimo to żyją własnym życiem. Lubię to zasymulowanie życia toczącego się tuż obok heroicznych wyczynów graczy. Witch's song właśnie taka jest - wyrastająca z osobistego dramatu matki i dziecka. Nie jest to heroiczne ratowanie świata, tylko ciężka orka na ugorze - i to jest świetne. Dodatkową zaletą jest wprowadzenie do gry mrocznych elfów (a raczej przybliżenie ich). Mroczne elfy zawsze wydawały mi się raczej rzadkimi gośćmi w starym świecie - tutaj ich obecność jest jak najbardziej uzasadniona. Fajna sprawa. Ogólnie polecam dodatek gorąco!

2

Warhammer Fantasy Roleplay - Creature Vault

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 29.07.2011

Choć jestem trochę zawiedziony ilością potworów dostępnych w dodatku (chodzi mi o kartonowe "standy" - o wiele bardziej przydali by się dodatkowi zwierzoludzie, szkielety, gobliny itp. standardowe tłuczki niż NPCe z konkretnych przygód) to uważam, że jego zakup to dobra inwestycja. Łatwiej prowadzić mając przed nosem karty, niż czytając dane z podręcznika. Karty poszczególnych grup potworów dodają potyczkom fajnego "twista".

1

Warhammer Fantasy Roleplay - Omens of War

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 06.06.2011

Z dodatku na dodatek WFRP 3ed. jest coraz lepsze. Pomysły mechaniczne to oczywiście swego rodzaju wisienka na torcie, ale mnie najbardziej urzekają coraz miodniejsze i bardziej barwne opisy i "klimatyczne mięcho" (opisy bitew, armii) nowych dodatków. Niestety, wciąż nie są to sążniste knigi znane z poprzednich edycji, ale językiem biją je na głowę. Dodatek, oczywiście, głównie dla fanów tredycji, z racji na rozszerzenia mechaniczne raczej powinien mieć pierwszeństwo na liście zakupów przed dodatkami kampanijnymi.

0

Graj Fabułą (pierwsza edycja)

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 06.06.2011

Graj fabułą - kolejny z almanachów Portalu. Niestety w mojej opinii jest on słabszy od Graj z głową i Graj trickiem. Najmniej tutaj rewolucyjnych pomysłów, mało też rzemieślniczych porad przydatnych przy tworzeniu scenariuszy. Materiał Mattiego jest wyraźnie słabszy od pomysłów trzewika. Niemniej wciąż jest to pozycja warta zakupu.

1

Graj z głową: Almanach Mistrza Gry (drugie wydanie)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 06.06.2011

Mimo długiego stażu w mistrzowaniu sięgnąłem po kolejny z almanachów z miłą chęcią, oczekując tylu porad i pomysłów, żeby od razu zachciało się siąść do pisania. I nie zawiodłem się. Graj z głową wchłonąłem błyskawicznie. Niektórzy burzą się, że Almanachy Portalu przysłużą się głównie niedoświadczonym MG lub że rady te znane są już od wielu lat i niejednokrotnie ukazywały się w artykułach czy to w prasie czy w portalach internetowych. Jednak z drugiej strony nie było jeszcze takiego jednolitego opracowania tych technik, takiego zbioru wszystkich artów w jednym miejscu. Do tego za rozsądną cenę. Polecam wszystkim fanom RPG.

0

Stronghold (bez instrukcji)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 17.04.2011

Gra jest powalająca. Gęsta i skomplikowana. Zdecydowanie strategiczna - raczej nie dla miłośników przygodowego hasania po podziemiach. Dużo kombinowania z momentami "stawiam wszystko na jedną kartę" Plusy: - mechanika bardzo mocno powiązana z otoczką fabularną - po przyswojeniu zasady intuicyjne - wysokie replayability - w każdym wariancie gry. Minusy (ale raczej drobne): - momentami niejasna instrukcja (wydanie angielskie jest o wiele bardziej przystępne, choć różni się zasadami dot. niszczenia bram) - choć elementy wykonane są estetycznie nie jest to jednak wciąż poziom znany z produkcji FFG, a przecież... - cena Strongholda jest ledwie 20 zł niższa od podobnych wielkością produkcji FFG Jeżeli cena nie stanowi bariery - polecam serdecznie

0

Graj Trikiem

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 13.04.2011

Ech... choć nietrudno mi wystawić ocenę "Graj trikiem", o tyle już napisanie opinii nie jest tak łatwe. Almanachy to "dzieła otwarte" - ich odbiór zależy od tego, kto je czyta... 1) Początkujący MG - znajdą tu z pewnością całą masę pomysłów na uatrakcyjnienie swojej sesji. Z drugiej strony taki MG może łatwo zostać "zindoktrynowanym" - Trzewik jako MG ma bardzo wyrazisty styl prowadzenia, jak i wizję RPG jako rozrywki - a to przekłada się zarówno na tematykę artykułów, jak i styl pisania. Nie każdemu MG może to pasować, to primo, secundo - mniej doświadczeni mogą zablokować się na inne formy gry. Jednak jeśli podejść do tej pozycji z otwartym umysłem i pamiętać, że nie jest to żadna wykładnia i święta księga - to na pewno cała drużyna dużo na niej skorzysta. 2) MG z dużym stażem, czynni - cóż - pewnie większość z tych sztuczek znają. Przykładowo - korzystanie z muzyki, z gazet czy map nie jest niczym nowym dla kogoś, kto ma 10 lat mistrzowania na karku. Może znajdą tu coś ciekawego dla siebie, ale pewnie te przydatne tricki będzie można policzyć na palcach jednej ręki. Z drugiej strony - almanach jest dość tani, ładnie wydany i fajnie go mieć w kolekcji. 3)MG z dużym stażem, w stanie spoczynku - tu podobnie jak w punkcie 2, ale z jedną różnicą - takie książki przede wszystkim działają pobudzająco ;). Od razu przypominają się czasy, gdy grało się co najmniej raz w tygodniu i człeka aż rwie, żeby znów zacząć tworzyć przygody i wpleść w nie te wszystkie sztuczki trzewikowe! Tak było w moim przypadku i bardzo cieszę się, że kupiłem ten almanach. Tak więc to się przedstawia w mojej opinii. Kolejne części trylogii zakupię, jak tylko będzie okazja. :)

0

De Profundis

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 13.04.2011

de Profundis... Gra fenomenalna - ale nie dla wszystkich, podobnie jak pozostałe tytuły spod znaku Nowej Fali. Czy był sens wznawiać dP? Uważam, że tak - zwłaszcza biorąc pod uwagę zjawisko retro-gaming. Z drugiej strony dP jest tak oryginalne i uniwersalne, że jak najbardziej należało się jej nowsze wydanie. Artykuły o które wzbogacono nowszą wersję nie wnoszą może za wiele do samej esencji rozgrywki. To kolejne przykłady, pomysły. Ktoś może się na to krzywić, zwłaszcza na rozgrzeszenie grania przez e-mail, ale to znów - kwestia gustu. Można też mieć następujące zastrzeżenie - gra poprzez listy to temat na artykuł, ew. ich cykl, a nie samodzielną grę. Może ktoś poczuł się oszukany, że kupił "wydmuszkę", gdyż cały sens gry sprowadza się do jednego zdania: "Piszcie do siebie listy w stylu lovecraftowskim". Koniec kropka. Z drugiej jednak strony 35 złotych to nie fortuna, a deProfundis to gra tak oryginalna i pełna klimatu grozy, do tego rodzimej produkcji, że żal jej nie mieć w swojej kolekcji. Dodatkowo - świetnie, sprawdza się jako uzupełnienie Zewu Cthulhu. Oczywiście pod warunkiem, że stawiamy na maksymalne wczuwanie się w postaci i to jest głównym celem naszej gry :)

2

Komplet Kości "Zew Cthulhu" - Czarno-fosforyzujący

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 13.04.2011

Kolejny zestaw kości przeze mnie oceniany... Cóż - na pewno fosforyzujące kostki to fajna ciekawostka, niech jednak NIKT nie liczy na to, że będzie mógł dzięki nim grać pogrążony w egipskich ciemnościach! Kostek nie daje się za chiny ludowe naświetlić równo ze wszystkich stron, poza tym - nie ma co się oszukiwać - nie dają dość światła, by były czytelne w mroku. Kostki kupowałem dla kolegi, po doświadczeniach z fosforyzującymi k10 do Neuroshimy sam zrezygnowałem z tego rodzaju zabawek. Mi osobiście nie pasuje też zielony kolor samych kostek, ale to już kwestia gustu - uważam, że czarne tło byłoby lepsze. Ogółem - niezłe jako gadżet do kolekcji. Do grania w ciemnościach - nie.

0

Komplet krasnoludzki - Szaro-czarny

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 13.04.2011

O kostkach trudno się w sumie wypowiadać, bo to raczej gadżety i rzeczy kolekcjonerskie. Niemniej można powiedzieć coś też od strony merytorycznej. 1) Czytelność - sporo kostek "artystycznych" jest niewygodnych w użyciu - trudno odczytać z nich wynik. Kostki krasnoludzkie na szczęście są bardzo wyraziste i nie powinny wystąpić żadne problemy z odczytaniem cyfr. 2) Wykonanie - rewelacja. Bardzo fajny design oddający charakter "małej rasy". Kolorystyka również wzbogaca klimat. Ogólnie - super.

0

K20 Neuro Biało-czarna

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 13.04.2011

Bardzo solidna kostka, fajny design, pisałem o tym komentując żółtą siostrę. Biała kostka nie jest może tak klimatyczna (w każdym razie dla mnie), ale nie można jej niczego poza tym zarzucić. Bardzo czytelna i dobrze się turla :)

0

K20 Neuro Czerwono-czarna

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 13.04.2011

Bardzo solidna kostka, fajny design, pisałem o tym komentując żółtą siostrę. Czerwona wypada najsłabiej z całego trio, ale i tak jest fajna-może nieco za mało czytelna. Mam też wrażenie, że te kostki muszą mieć nieźle zaokrąglone łączenia - wydaje mi się, że toczą się o wiele lepiej niż ich odpowiedniki z innych serii, ale to może być tylko subiektywne odczucie.

0

K20 Neuro Żółto-czarna

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 12.04.2011

Po pierwsze - śliczne. Świetny design - trudno mi powiedzieć dlaczego, ale uważam, że wypadają o wiele lepiej, niż zestawy "radioaktywne" (fluorescencyjne k10 i k100), gdyż są o wiele bardziej czytelne. Zastąpienie wizerunku "brudu"/"syfu" na zdezelowane, metalowe płyty (takie skojarzenie mam patrząc na ścianki kostek) było świetnym posunięciem. Podoba mi się też wyróżnienie symbolem nie-numerycznym zarówno "1" jak i "20". Po drugie - kolor. Kupiłem wszystkie trzy dostępne kolorki i żółte są najładniejsze. Polecam!

0

Warhammer: Inwazja - Księżyc Chaosu

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 12.04.2011

W tym battle packu czekają na graczy naprawdę mocne karty. Cala cykl Morrslieba wywraca dotychczas utarte schematy gry na drugą stronę - vide talie na smoka dla High Elfów, czy presja na granie rozwinięciami.

0

Warhammer: Inwazja - Proroctwo Zagłady

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 21.03.2011

Nowy cykl jest nastawiony na granie rozwinięciami. Każda z ras otrzymała kartę (support), którego wystawienie skutkuje konsekwencjami dla graczy, którzy mają nierozwinięte strefy. Przykładowo - po wystawieniu karty orków w strefach bez rozwinięć nie można bronić. Ogólnie - bardzo fajny dodatek. Dla grających w WH:I obowiązkowo.

2

Ghost Stories: White Moon

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 14.02.2011

White Moon... to wzór dodatku do gry planszowej. 1) Rozgrywka WM zmienia rozgrywkę drastycznie. Oczywiście wciąż chodzi o walkę z duchami, jednak konsekwencje wynikające ze śmierci wieśniaków są na tyle wysokie, że "odpuszczanie" upiorom nie wchodzi w rachubę. Trzeba działać błyskawicznie i zawsze wybierać najlepsze rozwiązanie, gdyż sytuacja na planszy może zmienić się ze stabilnej w galopujący kataklizm w ciągu jednej tury. Do tego kilka nowych zasad oraz nowy żeton planszy, który również wiele zmienia. Śmiało stwierdzę, że to prawie nowa gra - granie z White Moon wydłuża czas żywotności Ghost Stories dwukrotnie. 2) Wykonanie Przepiękne ilustracje i wzory figurek. Kryształki, podesty, portal - super. Jednocześnie warto zwrócić uwagę, na bardzo dobrze zrobione perforacje - żetony wychodzą gładko. 3) Cena Bardzo korzystna. Porównując z dodatkami do Carcassonne czy Arkham Horror dostajemy naprawdę bardzo dużo za rozsądną cenę.

2

The Art of H.P. Lovecraft's Cthulhu Mythos

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 09.02.2011

Przepiękny album. Dla każdego fanatyka Mitów.

0

Warhammer: Inwazja - Krwawiące Słońce

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.02.2011

Bardzo dobre karty dla wszystkich ras. Cykl Wrogowie był na bardzo wysokim poziomie.

0

Koszulka do segregatora na 9 kart Silver

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.02.2011

Z klasera nie korzystam często, więc cieńsze koszuli sprawdzają się idealnie.

0

Warhammer: Inwazja - Kieł i Szpon

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.02.2011

W dodatku znajdują się kluczowe karty dla graczy, chcących stosować Skavenów. Pozostałe rasy również dostaną mocne wsparcie. Polecam.

0

Warhammer: Inwazja - Krwawiące Słońce

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 31.01.2011

Standard LCG jest genialny. Szczerze polecam.

0

Warhammer: Inwazja - Krwawiące Słońce

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 31.01.2011

Standard LCG jest genialny. Polecam.

0

Call of Cthulhu - Masks of Nyarlathotep Booster Pack

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 20.01.2011

Cieszę się z wyprzedaży. Zakup ostatnich 13tu boosterów tylko utwierdził mnie w przekonaniu, że o wiele bardziej wolę format LCG :)

0

Warhammer: Inwazja - Zestaw Podstawowy

dodano: 31.12.2010

@Marek - zresztą skoro gracie we czwórkę, to wystarczy rozłożyć koszty na czterech. Gry kolekcjonerskie mają to do siebie, że samą podstawką grać się za bardzo nie da. Na tym polega wlaśnie część zabawy, że składasz talię z bardzo wielu dostępnych kart i twoja w tym głowa, żeby nie doszło do takich sytuacji jak opisujesz.

0

Ghost Stories (druga edycja)

dodano: 20.12.2010

Gra trudna, nawet bardzo, ale rozwalenie jej daję niesamowitą satysfakcję. Nie wiem czy można układać strategie długofalowe, gdyż jeden duch może wywrócić cały misterny plan w perzynę... Wygrana natomiast daje bardzo dużo satysfakcji. Polecam!

0

Citadel - Chaos Black Primer Spray (2007)

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 05.12.2010

Standardowy podkład. Szału brak, dobrze odwala robotę.

0

Wysokie Napięcie: Nowe karty elektrowni

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 05.12.2010

Ciekawsze elektrownie i dodatkowe tryby rozgrywki. Szczególnie cieszy mnie możliwość przedłużenia gry. Miodzio.

2

Wysokie Napięcie: Europa Centralna / Beneluks

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 05.12.2010

He he. Możliwość konkurowania z STOENem jest bezcenna. Dla każdego komu znudzi się łojenie na podstawowych planszach.

3

ULTRA-PRO Deck Protector - Premium 100

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 05.12.2010

Koszulki jak koszulki. W mojej opinii jak raz się spróbowało koszulek z wyższej półki (sztywnych), to te tańsze budzą potem tylko niesmak. Ale do trzymania w nich kart rzadko używanych - mogą być.

0

Zombiaki II: Atak na Moskwę (2 edycja)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 05.12.2010

Świetna gra dla dwóch osób, na pół godziny. Plusy: + w zasadzie cała mechanika na kartach + rozgrywka szybka + mechanika oddaje klimat ataku zombie i desperackiej obrony + momentami śmieszne opisy i "ruski" klimat Minusy: - od strony graficznej raczej słabo, ale to częściowo kwestia gustu. Jedynka IMO ładniejsza Tak czy siak - polecam. Za grafikę nie obniżam oceny, ze względu na zmiany na plus w stosunku do 1 edycji.

0

Komplet Kości "Zew Cthulhu" - Czarno-zielony

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 30.11.2010

Śliczne. Klimatyczne. Może tylko ciut mało czytelne, ale dają radę.

2

Warhammer: Inwazja - Czwarty Kamień Ścieżki

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 30.11.2010

Nie jest to super zrównoważony dodatek, ale co tu dużo gadać - każdy gracz WH:I i tak go kupi, po to by mieć komplet kart i jeszcze większe pole manewru. W końcu karty, które dziś nie mają żadnego sensownego zastosowania z wyjściem kolejnych kart mogą okazać się podstawą śmiertelnego kombo.

0

Warhammer: Inwazja - Upadek Karak Grimaz

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 18.08.2010

Bardzo ciekawe karty, produkt dobry. Trochę dziwnie przerzucić się na polskie opisy z angielskiego, ale to pewnie kwestia czasu. Jedyna uwaga - zdarzają się drobne błędy w tłumaczeniu.

0

Warhammer: Inwazja - Zguba Derricksburga

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 18.08.2010

Bardzo ciekawe karty, produkt dobry. Trochę dziwnie przerzucić się na polskie opisy z angielskiego, ale to pewnie kwestia czasu. Jedyna uwaga - zdarzają się drobne błędy w tłumaczeniu.

0

Warhammer Fantasy Roleplay - The Gathering Storm

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 21.05.2010

Jestem świeżo po lekturze "Gathering Storm" i, cóż, mam problem z jednoznaczną oceną dodatku. Primo - zaczynam powoli rozumieć główny zarzut openentów nowej edycji, czyli ukierunkowanie linii na wyciąganie kasy od klientów. Za każdym razem kiedy dostaję w ręce nowy dodatek do Tradycji zawsze jestem lekko rozczarowany. Koszt jednego dodatku oscyluje w okolicy 100 złotych. Jest to sporo. Z trzech do tej pory wydanych mam poczucie, że jedynie w wypadku Adventurer's Toolkit było za co płacić i moje rozczarowanie było minimalne. Wiedziałem, że płacę za kilka dodatkowych kart, profesji, drużyn. Jednak już zawartość GM Toolkita i Gathering Storm... nieco mnie zawiodła. Ale - do rzeczy. UWAGA - SPOILERY! Gathering Storm... Przede wszystkim - opis miasta Stromdorf. Ilościowo znacznie mniejszy, niż opisy miast znane z 2ed., o 1ed. nie wspominając. Z drugiej strony Stromdorf to niewielkie miasteczko, a opis jest wystarczający i, co ważne, bardzo plastyczny. Łatwo przychodzi wyobrażenie sobie miasta i życia w nim. Może to i dobrze, że autorzy postanowili odpuścić sobie opisywanie każdej ulicy i każdego pojedynczego sklepu - na 99% po zakończeniu kampanii BG nigdy więcej do Stromdorfu nie powrócą, a tym sposobem oszczędzono miejsca i pracy. Kampania... Przede wszystkim określenie kampania to pewne nadużycie semantyczne - to trzy przygody plus epilog, połączone ze sobą miejscem akcji oraz wątkiem rozbitego na części magicznego kamienia-mapy. Dodatkowi daleko do Ścieżek Potępionych czy Wewnętrznego Wroga. Pokusiłbym się nawet o stwierdzenie, że pod względem zawartości fabularnej i potencjalnej ilości sesji do rozegrania wypada gorzej niż Liczmistrz, Potępieniec czy nawet Splądrowane Krypty. Przygody są od siebie całkowicie niezależne. Można je prowadzić w dowolnej kolejności, zmieniając jedynie nieco reakcje mieszkańców miasta i zachowanie burmistrza Adlera. Jedynie epilog należy rozegrać po ukończeniu wcześniejszych przygód. Nie ma jednak przewijających się przez wszystkie przygody postaci, których działania wymiernie wpływają na poczynania bohaterów, o takiej otwartości jak w Wieżach Altdorfu nie wspominając. Same przygody również są liniowe. Oczywiście można je lekko zmodyfikować i osiągnąć większy stopień otwartości, jednak osobiście uważam, że nie ma co się męczyć. Pod względem treści czy też potencjału "przygody" scenariusze nie są ani specjalnie zaskakujące, ani nie są gigantycznym wyzwaniem. Zadaniem graczy jest łażenie z miejsca na miejsce i bicie przeciwników dopóki owi nie wezmą nóg zapas. Każda przygoda ma identyczny schemat - wyprawa za miasto, walka z przeciwnikiem, odzyskanie kamienia, powrót. Nic szczególnego. I właśnie ta przeciętność jest największą wadą dodatku. Spodziewałem się, że FFG postanowi udowodnić wszystkim malkontentom, że poza robieniem pięknych gadżetów, potrafią też napisać rewelacyjną kampanię! A tutaj... mizeria. Mizeria, której nie osładzają ani dodatkowe "pionki" dla potworków i BNów (swoją drogą bardzo fajne), ani dodatkowe żetony, ani bardzo ciekawe karty rozkręcającej się burzy (wyglądają jak karty drużyny). Słabizny fabularnej nie przysłaniają też nowe karty czarów dla magii Waaaagh! czy nekromantów, dodatkowe akcje... bo to wszystko już było. To nie jest nic zaskakującego, nic świeżego. *** Konkluzja: patrząc na dodatki do 2ed. które były w tej samej cenie co Gathering Storm, do końca nie jestem przekonany, czy warto było wydawać stówkę na średnie przygody + karty i żetony. W tej samej cenie dostawałem wypchany po brzegi treścią, fluffem i mechaniką podręcznik w stylu "Królestwa Magii" czy "Księga Spaczenia" (na marginesie: prawda jest taka, że z racji grania raz na dwa tygodnie nigdy z tej treści nie skorzystałem, ale to już inna sprawa). A naprawdę nie widzę powodu, dla którego FFG nie miałoby odpuścić sobie robienia dodatków p.t. kampania w nowym stylu (tzn. dodawania nowych żetonów/kart/znaczników na siłę), a skupiło się na stronie fabularnej. Mam nadzieję, że kolejna przygoda - The Edge of Night - będzie na wyższym poziomie. O jakość Winds of Magic jakoś się nie martwię.

2

Warhammer Invasion LCG: Core Set

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 07.05.2010

Gra jest rewelacyjna. Z każdym dodatkiem staje się lepsza. To druga podstawka którą kupiłem, aby móc mieć większą elastyczność w tworzeniu talii. Format LCG również jest miły dla kieszeni :) i pozwala skupić się na tym, co w karciankach najfajniejsze - na konstruowaniu talii. No i klimat Warhammera. Samo w sobie jest już dużym plusem. Polecam!

0

Warhammer Fantasy Roleplay - Game Master's Toolkit

dodano: 18.04.2010

A, właśnie - zapomniałem dodać. Ekran - jest naprawdę ładny. Śliczny wręcz. W środku ma masę zbytecznych informacji (ocena wykorzystania miejsca - dwója!). I jest za wysoki, jak dla mnie (oddziela od graczy, nie widać co dzieje się na stole). Ale grafikę ma śliczną.

0

Warhammer Fantasy Roleplay - Game Master's Toolkit

Oceniam produkt na: 2 - raczej słaby

dodano: 18.04.2010

Nie wiem dlaczego, ale spodziewałem się po tym dodatku czegoś więcej. Chyba zapomniałem, że Toolkity, to zazwyczaj zapchajdziury między pełnoprawnymi dodatkami... GM's Toolkit to przewodnik po tym, jak wycisnąć więcej z narzędzi, które udostępnili Misiom twórcy gry. I tyle. Nie jest niczym więcej, ani niczym mniej. Ogólne uwagi odnośnie Mistrzowania są doskonale znane już średniozaawansowanym MG. Dodatkowa liczba żetonów jest miłym akcentem - ale czy faktycznie trzeba za nie płacić 90 zł? (biorąc pod uwagę, że pewnie całkowity koszt produkcji zamyka się w o wiele mniejszej kwocie). Karty lokacji - część fajna, część badziewna (opis mechaniczny Skarbca - w skarbcu jest skarb. Zapytaj MG o szczegóły... :/) Generalnie czekałem na więcej.

1

Warhammer Invasion LCG: Assault on Ulthuan Expansion

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 15.04.2010

Dodatek sporo namiesza. Karty Wysokich Elfów są - na pierwszy rzut oka - nieco mocniejsze, w połączeniu z krasnoludami mogą stworzyć zabójcze kombo (leczenie stolic i jednostek wsparte mocarnymi wojownikami), ale i Mroczne Elfy nie wyglądają źle. No i potrójna kopia Great Unclean One. :) Może karta nie powala (droga, jak to Wielki Demon), ale jaki klimat :) Dodatek przychodzi w pudełku dopasowanym rozmiarami do zawartości i to jest plusik. Nie zgodzę się natomiast z Łukaszem w kwestii powtarzania kart. Różnorodność kart w talii sprowadza się do tego, że nieraz trzeba rozegrać 10 albo i więcej partii, by trafiła się możliwość wykorzystania wymyślonego komba. Jeśli ktoś tak lubi to nie ma sprawy. Podsumowując: - dodatek bardzo fajny - może ciut za drogi jak na 100 kart i 2 stolice... - na pewno mocno namiesza

0

Horror w Arkham

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 22.03.2010

Świetna gra! Wczoraj testowałem i wypadła rewelacyjnie: 1) Wykonanie - ilustracje prześliczne i klimatyczne. Żetony poręczne (choć i tak cała gra wymaga bardzo dużego stołu, aby grało się wygodnie - taki format planszy, niestety). Jedyna wada - nie wszystkie żetony na punchboardach były odpowiednio mocno docięte; papier rwał się i trza było docinać je ręcznie 2) Mechanika - z pozoru wydaje się zagmatwana, jednak po kilku rundach ze zdziwieniem stwierdziłem, że jest bardzo prosta. Oczywiście musiałem przy pierwszej grze kilka razy sięgać do instrukcji, głównie by wyjaśnić jakieś niejasności. Rozgrywka przebiega bardzo sprawnie. Najważniejsze jednak wydaje mi się zbalansowanie gry, silny nacisk na kooperację (w zależności od postaci różnym graczom przypadną różne zadania - szybkobiegacz będzie zaopatrywał drużynę w sprzęt, lekarz leczył itd.). Szeroka liczba graczy (od 1 do 8) jest dodatkową zaletą - w żadnym wariancie gra nie wypada gorzej, a zasady nie są naciągane na siłę. No i najważniejsze - mechanika wspiera klimat gry! Już po kilku turach czuć ciepły oddech Wielkich Przedwiecznych na plecach i ze zgrozą człowiek wpatruje się w zapełniający się Tor Zagłady... (odliczający czas do przebudzenia). Im mniej graczy tym bardziej to czuć, trzeba podjąć trudne decyzje - biegać od bramy do bramy, czy może zwalczać szalejące po mieście potwory, by nie doszło do wybuchu paniki? A może jednak poświęcić turę i się uleczyć? Złotego środka praktycznie nie ma... 3) Klimat gry Rewelacyjny. Zanurzenie się w świecie HPL porównywalne jedynie z RPGami. Rewelacja. Podsumowując - gra jest świetna. Zrobiła na mnie olbrzymie wrażenie i mam nadzieję, że kolejne dodatki jedynie mnie w nim utwierdzą.

0

FFG Standard Card Game Sleeves - Przezroczyste 50

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 18.03.2010

Cena jest wysoka - fakt. Jednak koszulki warte są takiej ceny - są sztywne i wytrzymałe. Dobrze zabezpieczają karty. Plus koszulki FFG są w różnych formatach, więc można też użyć ich do osłony kart w grach planszowych.

0

FFG Mini American Board Game Sleeves 50

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 18.03.2010

Cena jest wysoka - fakt. Jednak koszulki warte są takiej ceny - są sztywne i wytrzymałe. Dobrze zabezpieczają karty. Plus koszulki FFG są w różnych formatach, więc można też użyć ich do osłony kart w grach planszowych.

0

Warhammer Fantasy Roleplay - Adventurer's Toolkit

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 07.03.2010

Oceniam ten produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji Wszystko co jest w dodatku powinno być już w podstawce - zwłaszcza biorąc pod uwagę jej cenę. Nowe karty akcji to głównie karty dla trzech profesji charakterystycznych: swordmastera, wardancera i ironbreakera, co chwieje równowagą gry. Do tego - co to za szalony pomysł, żeby te trzy profesje były profesjami BASIC???? Elitarne jednostki wojsk trzech ras profesjami podstawowymi? Z tak wypasionymi możliwościami? Nie podoba mi się to. Ale i tak cieszę się, że wreszcie będę mógł zagrać z 4 graczami. Co i tak nie zmienia faktu, że dodatek ten jest po prostu wyciągaczem kaski.

1

Jesienna Gawęda

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 05.02.2010

Co tu dużo gadać - kawał historii i tyle. Zjawisko Jesiennej ładnie opisał Tomasz Z. Majkowski w artykule, który do tomiku jest dodany i naprawdę nic więcej nie ma do dodania. Trochę tylko żal, że dziś trzewikowe granie jest często piętnowane jako wypaczenie. Dlaczego trójeczka? Bo treść artów zasługuje na 4 (niezależnie jak bardzo rewolucyjny był to kiedyś materiał - dziś już takim nie jest), ale OGROM literówek woła o pomstę do Nieba!!!! Wszystkie myślniki pozamieniane zostały na znaki zapytania, przejęzyczenia (jedno z zabawniejszych - zamiast "pleców kolczugi" jest "pieców kolczugi")... no nie świadczy to dobrze o wydawnictwie.

1

Warhammer Fantasy Roleplay Core Set (3rd edition)

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 16.12.2009

Niestety - 5 nie mogę postawić, bo ideałem nie jest. Najtrudniejsze do łyknięcia w 3 edycji są... bezwzględne prawa rynku. Fakt, że FFG to firma pełną gębą, która chce na produkcie zarobić - widać jak na dłoni. 3 edycja powinna nazywać się - WFRP - NOWA MECHANIKA. I tyle. Załatwiłoby to sprawę. Można się chyba czuć nieco robionym w bambuko, jeśli za 100$ dostaje się info, że kolegiów magii jest 8, bóstw podobnież, ale w podstawce są karty tylko do trzech kolegiów/bóstw. Reszta - w dodatku. Biorąc pod uwagę jaką masę FLUFFu dostarczyła cała linia podręczników do 2 edycji naprawdę nie widzę sensu pisania historii starego świata od nowa - po co więc sprzedawać system jako całkowicie nowy i dowalać rozdziały o świecie? Kolejna dziwna rzecz - gra jest de facto przeznaczona dla 3 graczy plus MG. W wersji full wypas (każdy ma swoje karty itd.) tylko tyle osób może sobie pograć, oczywiście pod warunkiem, że nie będą grać tymi samymi profesjami. Dlaczego? Bo kart profesji jest po jednej kopii, kart podstawowych akcji - po trzy. I koniec. Oczywiście kolejne kopie są w dodatku (tak, wymienione już w spisie kart, p. www FFG), ale to ... kolejny wydatek. Podobnie hucznie zapowiadane karty drużyny, mające dać multum różnorodnych hulajpartii, każdej o niezwykłym klimacie. Jest ich całe.... 5! Uch, jest w czym przebierac :/ Oczywiście kolejne - w dodatkach... To w sumie główna różnica między 3 edycją a 2gą, jeśli chodzi o podejście do klienta. Dodatki do dwójki dawały w sumie mało mechaniki (po 2-3 nowe profesje w cieńszych tomach, 6-9 w grubszych; kilka umiejętności/zdolności - pomijając oczywiście np. zbrojownie czy bestiariusz), szło natomiast mnóstwo FLUFFU - od klimatycznych ramek począwszy, na pełnych opisach świata kończąc. Sama podstawka wystarczyłaby na bardzo długi czas grania. A teraz - choć pograsz sobie podstawką, po chwili zapragniesz dodatku. Oczywiście RPGowcy, jak to RPGowcy, zawsze sobie poradzą - można wyryć na blaszkę wszystkie zasady i używać kartki papieru i ołówka zamiast kart, żetonów, albo całość zeskanować - ale skoro już się buli te ok 300 zł, to miło byłoby jednak pobawić się kolorowymi żetonami... Zadziwiają też - znając wysoką jakość produktów FFG, zwłaszcza w warstwie estetycznej - brzydkie kostki z widocznymi odpryskami i słabo rozróżnialnymi symbolami - zwłascza tymi drobnymi (w paczce mojej znajdował się dodatkowy komplet z adnotacją od wydawcy, że został dodany jako gratis, z powodu niskiej jakości kostek w podstawowym komplecie - niestety, te dodatkowe są gorszej jakości (wyraźniejsze odpryski)), nierówno przycięte niektóre karty, słaby papier do kart postaci. I jeszcze jedno - karty lokacji i przedmiotów specjalnych/magicznych... Proszę, litości! Całkowicie zbędne, zwłaszcza, że dostajemy jedną kartę przedmiotu i 8 lokacji... wygląda to bidnie, jest nieprzydatnym bajerem (jedyne co doceniam to klimatyczne ilustracje) i dodatkowym wydatkiem. Tyle marudzenia - są to zresztą szczegóły... Natomiast reszta? Dla mnie bomba! Mechanika (na pierwszy rzut oka - nie testowana) rewelka. Prosta do nauczenia. Faktycznie wspiera narracje i pozwala łatwiej... hmmm wciągnąć graczy we wspólne tworzenie fabuły. Chcesz dodać kostkę - skomentuj to fabularnie! Pobnie puzzle od stance meter, wykorzystywane jako narzędzie dla MG - DUŻE, DUŻE ułatwienie dla misiów, którzy nie koniecznie potrafią robić 10 rzeczy na raz i jeszcze płynnie prowadzić narrację. Niby nic niezwykłego - znów, odwieczny argument, że to samo można by było na kartce papieru... ale - tak jest łatwiej i szybciej. Właśnie - szybciej. Podejrzewam, że dla przeciętnego MG przygotowanie się do sesji tak, żeby mieć ją pod pełną kontrolą (rozpisanie notatek, schematów pościgów, testów itd.) zajmuje dużo czasu - w każdym razie - mi zajmowało. Narzędzia z 3 edycji znacznie go skracają. System ran i krytyków - bardzo fajny, choć zbieranie kart ran może być nieco uciążliwe. Właśnie - rozmiary kart postaci, akcji, ran, umiejętności - są niewielkie, w kupie zajmują nie więcej miejsca niż standardowe "stanowisko" gracza (karta postaci + kostki + micha :) ). Najciekawszym zabiegiem jest włączenie przerw na "siku" w mechanikę gry. Są to tzw. Rally Steps - chwila między jednym epizodem, a drugim jest nie tylko momentem przerwy na wizytę w łazience czy na otwarcie kolejnego piwa, ale ma też konsekwencje mechaniczne (chwilowo nie powiem jakie, bo podręcznik pożyczyłem). Fajna sprawa, choć dość dziwna. Będąc przy strukturze scenariuszy - bardzo dziwnie czułem się czytając wskazówki odnośnie ich pisania. Autorzy proponują jakieś dziwne akty, epizody, wydarzenia uruchamiające, które mają niby jakiś wpływ na mechanikę, ale tak nie bardzo... Dla mnie akurat jest to zbędne, ale może przyda się początkującym MG. Podsumowując - chyba się troszku pospieszyli chłopcy z FFG i widać troszkę niedoróbek jeśli idzie o jakość produktu - ale i tak jest bardzo ładnie. Sama zaś gra - jako gra (bez opisu świata) - super. Od graczy - dla graczy. Odważnie, w nowy sposób, nie powtarzając powszechnych rozwiązań. Co się zaś tyczy komercyjnego podejścia - cóż - płać i płacz. Zawsze jest druga edycja :)

0

ULTRA-PRO Deck Protector - SILVER 100

dodano: 30.08.2006

Co tu dużo mówić - podstawa dla karciarzy! Stosunek jakość/cena jest baaaardzo wysoki, na codzienne używanie nadają się idealnie!

0

Koszulka do segregatora na 9 kart Silver

dodano: 30.08.2006

Faktycznie, zgodzę się z poprzednimi opiniami - towar ten jest idealny dla kolekcjonerów kart, wytrzymały i solidny.

0

Deck Armor poziomy - żółty

dodano: 30.08.2006

Na zdjęciach sprawiało wrażenie mocniejszego, jednak po przełożeniu talii do pudełka stwierdzam, że spełnia ono swoją rolę idealnie. Nie jest może tak ładne jak inne produkty tego typu, jednak jest tańsze, większe, ma też specjalną przegródkę, żeby oddzielić deck od innych kart. Generalnie - polecam.

0

Eldritch Gems - Countery zielone

dodano: 30.08.2006

Bardzo ładne - ciężkie, dość duże, estetycznie wykonane - do karcianek czy planszówek - jak znalazł, choć mogłyby być nieco tańsze.

0

Call of Cthulhu - Unspeakable Tales Booster Pack

dodano: 20.06.2006

Dodatek rewelka. Wiela ciekawych i co ważniejsze grywalnych kart - polecam

0

Call of Cthulhu - Arkham Edition Booster Pack

dodano: 20.06.2006

Podstawowy boosterek do CoC. Wciąż można w tej edycji znaleźć perełki, szczególnie w perspektywie wprowadzenia drugie typu talii (opartej na ostatniej edycji - wtym przypadku EE)

0

ULTRA-PRO Deck Protector - SILVER 100

dodano: 20.06.2006

Te koszulki to podstawa. Są tanie, dość wytrzymałe, jest ich 100. NIe ma co się rozwodzić - podstawa, tak do gier kolekcjonerskich jak i do nie - jako "pancerzyk".

0

7th Sea: Przewodnik Mistrza Gry

dodano: 04.04.2006

Cóż mogę powiedzieć - podręcznik MG do 7th Sea to niezbędnik, żeby rozpocząć grę - szczególnie dla prowadzącego. Jednak wydatek się opłaca - szczególnie, że oferta jest wyjątkowo korzystna. Co mnie urzekło w podręczniku to przede wszystkim plastycznie opisany świat i jednoznaczne wskazanie "jak prowadzić 7th Sea". Zgranie mechaniki z założeniami systemu udało się tutaj idealnie... i co tu dużo mówić - polecam!

0

7th Sea: Przewodnik Gracza

dodano: 23.12.2005

Najpierw chciałbym pochwalić rebela. Teraz już rozumiem wcześniejsze komentarze mówiące o tym, że przesyłka jest pancerna :) I dziękuję za wspaniały prezencik - nowego GP! co się tyczy samego 7th Sea... Nie mogę ukrywać zaskoczenia. Jest to system totalnie inny od wszystkiego co znałem do tej pory (DD, WFRP, ZC...) Niewatpliwie nie jest to dobry system dla kogoś kto zaczyna zabawę z RPG, jest dość trudny zarówno dla MG jak i graczy, ale z pewnością dostarcza dużej ilości frajdy! Polecam każdemu, kto znudził się "typowymi" RPGami.

0

Twój koszyk:


Twój koszyk jest pusty.

Masz pytania?

Jesteśmy na Gadu-Gadu:

12886439 (Aleksandra)

27211 (Artur)

40259215 (Michał)

Możesz też do nas napisać: sklep@rebel.pl
reklamacje@rebel.pl
lub zadzwonić do Biura Obsługi Klienta:
tel. 58 728 49 31,
508 247 667
(godz. 10-16)
Odwiedź nas: Facebook YouTube

Akceptujemy płatności

Przyjmujemy karty VISA, MasterCard oraz szybkie przelewy mTransfer, Płacę z Inteligo, Nordea, Przelew24, MultiTransfer
oraz płatność przy odbiorze.

Star wars zewnętrzne rubieże outer rim