Czarny2501 - recenzje

Jak dla mnie ideał :)

Doskonały system doczekał się kolejnej, jeszcze lepszej edycji. Nawet kiepsko wydany byłby godny polecenia.
Jednak tym razem jakość wydania broni się sama. Tłumaczenie jest świetne i zawiera uzupełnienia nieobecne w anglosaskiej wersji.


Dobry, solidny produkt

Bardzo ciekawy dodatek pozwalający znacząco przedłużyć życie tej gry na stołach. Niestety nie cały prezentuje idealny poziom.
Nowe piramidy są cudowne, nie wyobrażam sobie już grania bez nich. Tak samo nowe karty walki i BI świetnie się sprawdzają.
Zmiany w fazie świtu i warunkach zwycięstwa uważam za lekko prze komplikowane, ale na pewno znajdą swoich zwolenników.
Niestety tytułowa droga jest moim zdaniem dość kiepskim rozwiązaniem. Całkowicie zmienia balans gry i dodatkowo zauważalnie ją wydłuża. Można spróbować, ale chyba raczej w ramach odskoczni.
Całościowo to jednak naprawdę dobry dodatek i najlepszy krok do rozwijania tej gry.


W porządku, bez rewelacji

Ostatni i niestety najsłabszy tom dotyczący grupy Thunderbolts. Fabuła zaczyna wyglądać tak, jakby autorom zabrakło pomysłu na kontynuowanie serii i zdecydowali się oni na jej szybkie zakończenie.
Sama akcja też nie jest szczególnie porywająca, a dodatkowo zanikają też relacje między bohaterami (oprócz Punishera i Elektry), przez co część z nich wydaje się tutaj mało potrzebna.
Pozytywnie muszę jednak ostatnią historię, która nie jest powiązana z głównym wątkiem tomu. Jest ona sprawnie napisana i aż chciałoby się, żeby seria poszła w tym kierunku, zamiast tak szybko się kończyć.


W porządku, bez rewelacji

Dość prosta gra, którą szybko złapią początkujący jak i zaawansowani gracze. Mechanika decbuildingu działa tutaj naprawdę intuicyjnie, a mnogość maszyn i losowych celów zwiększa regrywalność produkcji.
Niestety gra ma dwie duże wady. Po pierwsze gra nie promuje obrony, przez co wiele taktyk jest dość ograniczonych. Drugą rażącą wadą jest złe zbalansowanie kart. Często karty o tym samym koszcie mają wyraźną różnicę w przydatności. Nie raz dochodzi do sytuacji, gdzie na stole leżą dwie karty o tym samym koszcie, ale jedna z nich ma wyraźnie lepsze parametry.


Jak dla mnie ideał :)

Do pierwszej edycji był to świetny zestaw, jednak gracze drugoedycyjni chcący grać rebelią, bądź szumowinami dalej mogą chcieć się na niego skusić. Jest to dobra metoda na powiększenie swojej kolekcji o 3 maszyny stosunkowo małym kosztem.


Jak dla mnie ideał :)

Chyba najlepsze koszulki tego typu na rynku. Bardzo wytrzymałe. Odstrasza niestety cena, ale za jakość trzeba trochę dopłacić.


Dobry, solidny produkt

Podręcznik, jeżeli chodzi o treść bardzo dobry, jednak nie bez zarzutów.
Dużą jego zaletą jest wyraźne wskazanie odrębności celi i specyfiki Ordo Hereticus od innych organów inkwizycji. A także porządnie wykonany opis poszczególnych planet i pomysłów na przygody.
Gorzej wypadają nowe opcje dla bohaterów graczy i ekwipunek. W większości pasuje on głównie do tych odłamów inkwizycji i gracze polujący na Xenos nie będą nawet na niego spoglądać. Podobnie z mechaniką tworzenia kultów i śledztwami, które trzeba mocno przerobić, żeby były użyteczne w sprawach innych komórek akolitów.
Ostatnim problemem jest polskie wydanie. Pomijając już niektóre dziwne tłumaczenia, to problemem jest nieregularne tłumaczenie. Czytając podręcznik można natknąć się na nazwy regiment i pułk, które są równoważne. Dodatkowo tabelka do tworzenia nowych kultów ma bardzo różny rozmiar liter, co utrudnia przyjemne z niego korzystanie.
Mimo wszystko jest to jednak produkt wręcz wymagany do grania w DH, a zalety zdecydowanie przewyższają wady (choć nie świadczy o tym miejsce jakie pozostawiłem im w tekście).


Świetny lider dla orków, jego karty pozwalają na tworzenie naprawdę nietypowych deków


W porządku, bez rewelacji

Model jest ładnie wykonany, ale ciężko znaleźć dla niego miejsce w samej grze. Natomiast karty dodatków są obowiązkowe dla graczy każdej frakcji.


Dobry, solidny produkt

Podręcznik obowiązkowy dla grających w Dark Heresy 2 ed. Dzięki temu podręcznikowi można poprowadzić w końcu przygody związane z największym wrogiem ludzkości. Twórcy w tym podręczniku rozbudowują opis systemu i dają mnóstwo nowych opcji dla graczy.


Jak dla mnie ideał :)

Moim zdaniem najlepsza książka z cyklu Pierwszy i Jedyny. Dan Abnett porzuca wielkie bitwy na rzecz kameralnych działań i opisów okupowanej przez chaos planety. I robi to wyśmienicie. Jedna z tych książek, od których ciężko się oderwać.


Dobry, solidny produkt

Jedna z najlepszych książkach o duchach. Tom wieńczy część fabuły dotyczący Świętej, który zaczął się w czwartym tomie. Sama fabuła, relacje i walki są naprawdę dobrze opisane. Jedyny problem mam z bitwami kosmicznymi, bo Dan Abnett dalej nie ma chyba pojęcia jak mają wyglądać w uniwersum 40k. Mimo tej wady pozycja godna polecenia.


Dobry, solidny produkt

Dość ciekawa gra od TiS. Bitwa jest naprawdę duża i trudna do ogarnięcia nawet jak gra się ją w wycinkach. Ograni jednak mogą jeszcze rozszerzyć dzięki jednemu z czasopism.
Sama gra i mechanika są naprawdę dobra, ale mam z nią jeden problem, a mianowicie w moich grach ten scenariusz zmieniał się dość szybko w wojnę pozycyjną, w której rola graczy była dość ograniczona.


Dobry, solidny produkt

Dobra, tania kość. Dobra do RPG. Kolor może nie wydaje się zbyt fajny, ale zielony i tak jest najlepszy.


Dobry, solidny produkt

Dobra kość, choć kolor dość dziwny. No ale czerwone ponoć szybciej się toczą.


Jak dla mnie ideał :)

Tania kość dobrej jakości, która przyda się większości graczy RPG. Kolory dobrze wyglądają


Dobry, solidny produkt

Bardzo szybka i prosta gra logiczna. Dobra odskocznia od cięższych tytułów. Dla mnie największym jej mankamentem jest niska liczba graczy. W większym gronie nie da się w nią zagrać.


Dobry, solidny produkt

Jeżeli ktoś zastanawiał się jaki zestaw zmieni jego niemiecki oddziały w prawdziwą elitę, to jest to zestaw dla niego. Same jednostki niemieckie są świetne dla zaawansowanych graczy. Niestety 90% ulepszeń dla oddziałów z tego dodatku nie można użyć do jednostek z innych zestawów (inny obrys rozwinięcia).
Graczy grających pozostałymi frakcjami prawdopodobnie najbardziej zainteresują nowe kafelki planszy i poprawione zasady walki miejskiej. Same plansze z jednej strony mają gęstą zabudowę, a z drugiej strony rzekę (co powoduje, że niepotrzebny stanie się dla części graczy "River Set"). Same zasady walki miejskiej od razu zastąpiły dotychczasowe i nie wyobrażam sobie już gry bez nich.
Nie miałem jeszcze okazji zagrać kampanii, ale na moje oko wygląda bardzo ciekawie, na pierwszy rzut oka.
Ogółęm polecam ten zestaw dla wszystkich fanów HoN.


Jak dla mnie ideał :)

Przy grach na punkty ten oddział prawie na pewno będzie wybierany zamiast podstawowej piechoty Brytyjczyków. Wbrew pozorom jeden z najlepszych małych dodatków.


W porządku, bez rewelacji

Niestety, nie mogę polecić tego tomu, chociaż bardzo bym chciał. Ale może zacznę od początku.
Szósty tom "duchów gaunta" jest świetną książką, którą czyta się bardzo przyjemnie i nie zauważa się nawet kiedy się go kończy. Druga część tej wypowiedzi jest niestety wadą. Ta książka nic nie wnosi do serii, równie dobrze wszystkie "nowe" wątki mogłyby się znaleźć w pierwszym rozdziale kolejnego tomu. Pod koniec tomu nawet sami bohaterowie są zaskoczeni, że to już koniec.
Miałem problem z oceną, bo sam tom czytało się przyjemnie. Niestety produkt jest ewidentnym skokiem na kasę, stąd taka, a nie inna ocena.