Dwarfer - recenzje

Wydanie cudowne! W końcu mamy porządne wagoniki, większe karty i planszę. Piękne kolory i ilustracje. Do tego wszystkiego praktyczna wypraska i puszki na wagoniki. Cena wysoka ale i komponenty na wysokim poziomie plus dodatek USA 1910 w cenie. Jedyny minus to brak instrukcji od dodatku 1910.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Zero klimatu. Aczkolwiek rozgrywka nawet przyjemna. Cena uczciwa. Zasady banalne i łatwe do wytłumaczenia. Gra z serii mini więc idealna na podróże.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Kolejna gra abstrakcyjna. Złożoność większa niż Splendor ale obie gry reprezentują ten sam aspekt. Czyli są to gry raczej jako "gate" do planszówek. Dla wyjadaczy raczej tytuł słaby.

Wykonanie - piękne i solidne.

O co chodzi w tej grze? Otóż zarządzamy tak na mapie (area control) aby zdobyć jak najwięcej korzyści. Blokujemy graczy swoimi pionkami itp. Walki w tej grze są raczej nieopłacalne i ogólnie "walka" to za duże słowo. Nie znajdziemy w tej grze intryg jak w tytule Gra o Tron. Nie będzie też widowiskowych walk i innowacyjnych mechanik. Zabraknie też nagłych zwrotów akcji. To jest taki lekki suchar z figurkami, które nijak się mają do prawdziwej ekspansji królestwa.

Aczkolwiek gra jest poprawna i dobra. To jest tytuł raczej do sprawdzenia, nie jako hit czy must have. Jest wiele lepszych tytułów z taką tematyką i mechaniką.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Instrukcja- wykonana bardzo dobrze, dużo klimatu, nawiązania historycznego itp. Po prostu czuć tę ekspedycję. Aczkolwiek po przeczytaniu do końca nie wiedziałem wszystkiego co i jak... trochę zła kolejność tłumaczenia zasad i do tego parę niezrozumiałości.

Rozgrywka - póki co nie porywa. Wykonanie swojej tury trwa jakieś 10 sekund i tak na przemian do końca gry czyli aż karty zejdą. Niby akcji/możliwości jest wiele ale i tak wszystko skłania się do eksploracji bądź nawiązania kontaktu z Indianami. Kombinacji na wykonanie tego wiele... ale skutek zawsze taki sam. Ogólnie to jest to typowe zarządzanie kośćmi. Losowość kości czasem potrafi zaboleć ale na szczęście jest akcja zamiany wyniku więc w praktyce nie jest źle... po prostu jesteśmy opóźnieni o jedną turę przez rzut (co nie jest to dużo).

Zakończenie gry- wyczerpanie się kart . Licznie punktów na koniec... katorga. Strasznie duże liczby do liczenia w pamięci. Inne gry mają usprawniony system liczenia punktów, albo notesik albo aplikacja albo żetony albo tor punktów. Natomiast w odkryciach dali nam tylko własną pamięć, zero notesika czy żetonów... a jest to słabe i przy 4 graczach robi się zamieszanie. Kto ma więcej tipi? Oj widzę jakiś remis, no to dzielimy... dobra kto ma ile gatunków z 4 kategorii i sumowanie... do tego wszystkiego teraz dodać punkty za eksploracje. Można łatwo się pomylić i zgubić. Powinien być notesik bez zwątpienia.

Wykonanie- CUUUDO! Więcej takich pięknych gier. Jakość imo też dobra... ala FFG. Co do koszulkowania kart, moim zdaniem nie ma potrzeby. Kart się nie maca na rękach tylko sobie leżą. Szanować to nic im się nie stanie.


REASUMUJĄC: Po grze w takim pudle i za taką cenę oczekiwałem czegoś więcej... nie mówię o komponentach ale o mechanice. Za mało się dzieje. Nie ma myślenia bo ruchy są oczywiste. Interakcji mało. Klimatu i przygody odkrywania niestety w ogóle nie czuć. Kostki reprezentują niby moją załogę, ludzi... oj ciężko było nam sobie to wyobrazić. Ale to może kwestia naszej płytkiej wyobraźni :P

PS: Moja dziewczyna stwierdziła sama, że gra ją nie porwała, a to dziwne bo ona świetnie się bawi przy Carcassonne i Ticket to Ride. Kolejny minus w moim odczuciu. Mimo tego wszystkiego gra na razie zostaje w kolekcji, bo jest śliczna i póki co mam ochotę w nią grać, a to najważniejsze (chęci :) ).


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Najlepszy dodatek do SW! Dobrze wyważony.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Fenomenalna gra z prostymi zasadami. Wykonanie mistrzowskie, szczególnie wypraska. Tematyka przyjemna. Mechanika sprawna i łatwa. Jedyny minus to zbyt szalona kolorystyka na planszy.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Specyficzna gra narracyjna. Wykonanie bardzo solidne i piękne. Dojrzałe podejście grafika do baśni.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Śliczna gra z nowatorską mechaniką (może trochę przesadziłem). Wykonanie bardzo wysokie i cieszy oko. Zasady łatwe ale kombinowania na stole jest dużo, ponieważ każda lokacja daje różne możliwości i wiele przemyśleń. Hexy lokacji są dwustronne co daje nam zawsze jakiś wybór podczas dokładania. Niestety zależność językowa wysoka. Bez sprawnego ang. raczej nie podchodzić.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Talisman w wersji WH40. Czy lepszy? Ciężko powiedzieć. Na pewno mniej losowy i ładniejszy. Minusem jest mała ilość dodatków.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Specyficzna gra narracyjna. Wykonanie bardzo solidne i piękne. Dojrzałe podejście grafika do baśni.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Bardzo losowa gra z małym klimatem LOTRa. Raczej nie polecam.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Pięknie wykonana gra. Trochę przytłacza na pierwszy raz duża ilość ikonografii. Gra raczej wymaga dodatku aby tor dnia nie był stały i przewidywalny/oczywisty. Klimat gry świetny, mechanika nie jest innowacyjna ale przyjemna i działająca dobrze.


Jak dla mnie ideał :)

Drugie wydanie San Juan jest przepiękne! Zawiera także dodatek lecz szkoda, że nie dodali także wydarzeń. Ale i bez tego gra jest fenomenalna. Takie Puerto Rico tylko karciane, uproszczone, ładniejsze i bardziej kompaktowe. Polecam. Skaluje się bardzo dobrze.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Prosta gra na dedukcję i blef. Łatwy próg wejścia. Potrafi przemówić do starszego towarzystwa, która opiera swoje doświadczenia z grami na tylko szachach. Wykonanie za tę cenę jak najbardziej uczciwe. Brakuje jedynie znaczników do punktacji.

W mechanice podczas gry może dojść do patowych sytuacji gdzie nie mamy możliwości wybrnięcia.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Szybka, imprezowa gra. Idealna jako przerywnik. Wykonanie kart bardzo ładne i solidne.

Mankamenty: niepraktyczne i mało wytrzymałe pudełeczko. Pudełko również jest za dużo - niepotrzebne miejsce na powietrze (powód? żaden). Instrukcja mogłaby być w innym formacie i wszystko by się zmieściło w mniejszym pudełku np. dobrym wzorem jest list miłosny.

Momentami zbyt mała pula kart/liter/haseł. Może dodatek urozmaici gierkę :)

Oczywiście za taką cenę warto :) Wielki plus!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

List miłosny w nowej odsłonie. Świetne grafiki i wykonanie. Zasady lekko zmodyfikowane dając mikroskopijną nutkę świeżości. Dla fanów Batmana must have!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Świetna lekka gra. Idealna dla rodzin na rozgrywki familijne i jako tło w rozmowach przy stole. Wykonanie na wysokim poziomie. Rozgrywka jednak po paru partiach może już nudzić ale chętnie wraca się do tej planszówki.
Gra w swojej kategorii spełnia wszystkie wymagania i dobrze wypada.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

+
Wykonanie - Super!
Cena - Zaskakująco niska!
Mechanika - świetny pomysł z innowacyjnym sposobem dedukcji, euro z dużymi klimatem, różnorodne akcje, każda dopracowana i potrzebna.
Klimat - na wysokim poziomie wyczuwalności.
Satysfakcja z wygranej - ogromna!
Połączenie gry z aplikacją wyszło bardzo dobrze. Możliwości zastąpienia aplikacji są, więc nie ma barier dla ludzi bez smartphonów.

-
Wypraska - Brak
Mechanika - tylko przekombinowana akcja sprzedawania mikstur wędrowcom i momentami tryb zaawansowany
Tłumaczenie gry, próg wejścia - toporne, wysoki próg wejścia



Bardzo polecam ten tytuł dla każdego zaawansowanego gracza!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Fenomenalny wynalazek na małe komponenty z gier. Porządkuje jak trzeba! Wykonanie solidne, pokrywka mocno trzyma.


Dobry, solidny produkt

Przydatny stojak do kart. Nawet stabilny ale chyba trochę za mocno uciska kartę.