Maja - recenzje

Dobry, solidny produkt

Gra Get Packing to bardzo ciekawa gra logiczna, w której mierzymy się z zapakowaniem walizki w jak najszybszym czasie. Pakowanie odbywa się wg określonych zasad o trzech stopniach trudności. Mi osobiście przypomina trochę takiego tetrisa 3D. Zasady bardzo proste, gra już mniej ;) Trzeba trochę pogłówkować, szczególnie na trudniejszych poziomach. Wyjątkowa tematyka i porządne wykonanie (jedynie okrągłe karty zadań mogłyby być odrobinę grubsze). Moje dzieci lat 4 i 7 polubiły bardzo, choć wbrew pozorom 4 - latka radzi sobie zdecydowanie lepiej ;)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

W porządku, bez rewelacji

Gra mała, karciana, co jest wielkim plusem gdy nie rozstajemy się z naszymi grami także w podróżach. Ciekawa, leśna tematyka i ładna szata graficzna. Minusem dla mnie jest duża losowość gry i jej powtarzalność. Dla dzieci - fajna, dla dorosłych grających z dziećmi - zdecydowanie mniej, bo zaczyna się po paru rundach nudzić.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Gra Rekin bardzo spodobała się moim córkom: 4 i 7 lat. Szybka, proste zasady z elementem negatywnej interakcji. W dwóch słowach: polega na tym, aby nasze rybki dopłynęły do rafy koralowej unikając pożarcia przez drapieżniki. Gra w oparciu o rzuty kostkami, ale mimo wszystko występuje także element strategii, bo to my decydujemy którą rybkę danego koloru/ rekina przesuniemy i w jakim kierunku. Ładne wykonanie, drewniane kostki i soczyste kolory, co w grze dla dzieci ma bardzo duże znaczenie.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

W porządku, bez rewelacji

Bardzo lubię pociągi wersję Europa, choć ta już jest z nami tak długo, że zdecydowanie się ograła. Na Nowy Jork skusiłam się ze względu na dobrą cenę w promocji oraz często spotykaną opinię, że jest to fajna opcja na wdrożenie młodszych graczy w świat pociągów. I faktycznie, gra jest bardzo prosta i bardzo krótka (ok. 15 minut) - idealna dla początkujących graczy i dzieci. Dla nas starych wyjadaczy już niestety niekoniecznie... W grze podobnie jak w wersji Europa, układamy trasy zdobywając punkty za zrealizowane bilety i wyłożone taksówki (tutaj w przeciwieństwie do Europy wykładamy samochody, nie wagony). Jedyna zmiana to punkty za odwiedzone atrakcje turystyczne i oczywiście niewielka mapa Nowego Jorku. Polecam na start i dla dzieci!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Rewelacyjna gra kooperacyjna o tematyce kuchennej/restauracyjnej. Bardzo dobrze wydana, z trwałymi materiałami, w tym drewnianymi komponentami składników poszczególnych potraw. W grze przenosimy się do świata restauratorów i realizując kolejne scenariusze z instrukcji, szykujemy i wydajemy potrawy dla naszych gości. Tak jak w prawdziwym świecie, musimy zmierzyć się z czasem, w którym nie tylko trzeba dania ugotować, ale także rozsądnie dobrać składniki z magazynów, odpowiednio doprawiać potrawy, a po wszystkim jeszcze pozmywać brudne "gary". Im lepsza jest komunikacja między graczami, tym łatwiej i sprawniej zbliżamy się do celu.
Dla tych którzy odnajdują się w kooperacjach, bardzo polecam. Gra świetnie wpasowała się u nas przy dwóch graczach.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Bardzo fajna, rodzinna gra , która wymaga od nas odrobiny kombinowania. Gracze kolejno układają na swojej planszy płytki poszczególnych obiektów (domy, biurowce, parki, metra lub sklepy), tak aby jak najwyżej zapunktować określoną konfiguracją. Elementy wykonane z grubej, solidnej tektury, całkiem ładnie zilustrowane. Duży minus jak dla mnie za nie dość jasno napisaną instrukcję, która uważam nie wyjaśnia wszystkiego w jasny i precyzyjny sposób. Nie mniej, polecam na szybkie granie z rodzinom lub dla początkujących graczy.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Bardzo kolorowa, utrzymana w bajkowej scenerii gra dla dzieci, przy której nie nudzą się dorośli. Gra polega na zbieraniu kart z fragmentami fotografii potwora z Loch Ness. Za uzbierane karty, w zależności od ich ułożenia punktujemy. Gra wymaga odrobiny kombinowania i przewidywania, dlatego nie polecam jako pierwszej planszówki.


Mała, kompaktowa i nieskomplikowana gra w dobrej cenie. Idealna na prezenty w przedszkolu lub szkole na Mikołajki, czy Dzień Chłopaka/Kobiet. Gra łączy element memory z losowością rzutu kostką i jednocześnie uczy liczenia i dodawania. W swojej kolejce musimy zrealizować zamówienie na dany, słodki produkt z cukierni w ilości jaką wskaże kość. Jednocześnie musimy obrócić dwa z wyłożonych na stole kafelków. Jeżeli wśród obrazków jest odpowiednia liczba danego produktu - zamówienie zostaje zrealizowane i w następnej turze, będziemy próbować zrealizować kolejne. Wygrywa ta osoba, która pierwsza wykona wszystkie swoje zamówienia. Polecam już od 4 roku życia!


Bardzo fajna i szybka gra karciana z syndromem jeszcze jednej partii. Idealnie tematycznie wpisuje się w obecne czasy pandemii, a przy okazji sprawia wiele radości zarówno przy grze we dwójkę, jak i w większym gronie, także graczy pełnoletnich ;) Dobra zabawa w dobrej cenie!


Gra bardzo często porównywana do Azuli i Sagrady, jak dla mnie nieco na wyrost. Faktycznie jest to gra z kategorii logicznych, jednak uważam że poziom trudności i skomplikowania dużo niższy od wyżej wymienionych. Gra prosta, szybka i przyjemna, w której układamy pobierane z planszy płytki obok siebie w taki sposób, aby realizować zawarte na nich zadania i tym samym wykładać znaczniki (wygrywa ten, któremu najszybciej skończy się pula znaczników). Grę jak najbardziej polecam, aczkolwiek proponuję obejrzeć zasady rozgrywki na YT, ponieważ instrukcja jest słabo i bardzo chaotycznie napisana.


Jedna z ostatnich gier logicznych jaka zawitała na mojej półce. Ciekawa tematyka, z dopracowanymi szczegółami tak, aby w jak największym stopniu oddawała rzeczywistość. Celem gry jest rozmieszczenie pasażerów na pokładzie samolotu zgodnie z instrukcją na pobranej karcie. Punktujemy za grupy turystów, biznesmenów i ekologów siedzących razem, za zakochane pary obok siebie i za dzieci otoczone opieką dorosłych. Są też punkty ujemne za wyproszenie pasażera, nie ma natomiast negatywnej interakcji. Kolokwialnie mówiąc: każdy sobie rzepkę skrobie (no, może za wyjątkiem tego jak "czaimy się" na pasującą nam do układu kartę, a przeciwnik zabiera ją nam sprzed nosa ;)). Gra ciekawa, z zabawnymi nazwami linii lotniczych i kolorowymi, drewnianymi znacznikami pasażerów. Grając po 22:00 trochę męczyła moje zwoje mózgowe, bo jednak wymaga od gracza abstrakcyjnego myślenia.


Fajny pomysł na karciankę w ładnej szacie graficznej. Nie jest to jednak dokładnie to, co porwało moje serce. W grze trzeba trochę kombinować; trzeba obserwować ruchy i strategię przeciwników, jednak mam nieodparte wrażenie, jakbym układała karcianego pasjansa. Mnie nie porwała.


Bajkowa gra w przenośni i dosłownie. Pięknie wykonana z dobrej jakości materiałów (jedyny zarzut, to drzewo, które albo ulega po jakimś czasie degradacji ze względu na ciągłe składanie elementów do pudełka, albo zabiera miejsce i zbiera kurz na półce...
Ciekawa rozgrywka, polegająca na zbieraniu surowców, dobieraniu kartonu budowaniu swojej talii. Całość tworzy fajny klimat i jest godne polecenia, choć może nie jako pierwsza gra dla tych co swoją przygodę z planszówka mi dopiero zaczynają.


Grałam w pierwszą i tę wersję Azula. Omineła mnie jedynie druga część: Witraże Sintry (póki co;)). Obie wersje przepięknie wydane i obie równie interesujące, choć Letni Pawilon oceniłabym punkt wyżej. Kolorowa i dopracowana w każdym szczególe. Chciałoby się rzec, że gra się oczami ;)


Gra która przeleżała u mnie na półce w oczekiwaniu na swoją kolej, jak się okazało zbyt długo ;) Bardzo szybka, dynamiczna gra. Świetna także na dwie osoby. Na tyle wciągająca, że występuje w niej syndrom następnej rozgrywki, i jeszcze jednej i jeszcze... Zdecydowanie polecam dla każdego w każdym wieku.


Pięknie wydana gra. Bardzo dobrej jakości elementy. Gra ląduje na naszym stole bardzo często, gdy chcemy przekonać do gier planszowych grono znajomych. Proste zasady, a mimo to trzeba wytężyć umysł, pomyśleć, pokombinować i często przeszkodzić przeciwnikowi. Sprawdza się w każdej grupie wiekowej ;)


Pierwsza gra moich dzieci, wówczas 3- letnich. Bardzo ładnie wydana z drewnianymi figurkami króliczków, które fascynują i przyciągają dzieci jak magnez, nie tylko do gry, ale również samodzielnej zabawy króliczkami. Gra oparta jest o bardzo dużą losowość - to jaki kolor wypadnie na kostce, decyduje o tym czy uda się nam lub nie zdobyć kolejnego króliczka. Mnie jako dorosłego zwyczajnie nudzi (bardziej niż chińczyk ;), ale wbrew pozorom nie ma zbyt dużo prostych i ładnych gier dla 2-3 latków, więc w tej grupie wiekowej jak najbardziej polecam. Dodatkowym plusem tej gry jest nauka kolorów i liczenia króliczków.


Prosta, zręcznościowa gra dla dzieci w każdym wieku (u mnie zaczynała niespelna 3 -latka). Nowsza i bardziej kolorowa wersja klasycznych bierek ;) Polega na wyjmowaniu patyczków, tak aby nie strącić małpek. Szybka rozgrywka, prosty mechanizm i dużo śmiechu. Dzieci bardzo ją lubią.


Bardzo fajna gra imprezowa dedykowana dzieciom. Szybka rozgrywka, proste, aczkolwiek wymagające często przemyślenia pytania i dużo z tym związanego śmiechu. Wg instrukcji gra dla dzieci od 6-go roku życia. U mnie grywała także niespełna 5-latka, ale wówczas ze zmienionymi zasadami 2 klepsydr na odpowiedź (dzieci w tym wieku nie skupiają jeszcze na tyle uwagi, by zdążyć przed upływem czasu, a klepsydra w tym przypadku jeszcze dodatkowo je rozprasza). I nie nadaje się do gry dorosły vs dziecko, gdy dziecko nie umie jeszcze przeczytać pytania.


Gra znana i lubiana prawdopodobnie przez wszystkie dzieci, a jej początki sięgają czasów mojej babci... Wydanie Trefla jest o tyle ciekawe, że plansza rozkładana jest na dwóch poziomach. Niestety, w moim przypadku okazało się to największym minusem, ponieważ już po pierwszej samodzielnej partii 3-4 latków przy sprzątaniu została nieodwracalnie uszkodzona. Uważam że gra dedykowana najmłodszym odbiorcom, powinna być prosta w swojej prostocie, nie tylko jeżeli chodzi o zasady gry, ale także o samodzielne rozkładanie i chowanie wszystkich elementów. Plus za ciekawy pomysł pionków w postaci wiaderek na grzyby. Całość oceniam na 4-, właśnie ze względu na wyżej wspomnianą planszę :(.