Przemysław - recenzje

Jak dla mnie ideał :)

Cudne, proste, doskonałe w ćwiczeniu kompetencji poznawczych takich jak pamięć i spostrzegawczość :) Gra z kategorii TRZEBA MIEĆ :)

PS. Ostatnio dostaliśmy wizytówki, które układały się w talię kart Dobble. Pomysł tak prosty, a dający tyle możliwości!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

I jeszcze jedno - dzięki niemal nieograniczonym możliwościom ustawiania labiryntu gra jest niesamowicie regrywalna :)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Gra jest niezwykle prosta, co jest jej dużą zaletą, bo zasady można załapać momentalnie. Nadaje się zatem do gry z dziećmi, co zresztą wykorzystujemy na zajęciach właśnie z tą grupą wiekową.

Ponadto jest ona trochę... magiczna :) Niby wiesz, jak to wszystko działa, a jednocześnie zachwyca Cię mechanizm przesuwania się po planszy, uderzania w ściany labiryntu i zabierania kulek. Wielki plus dla twórców - za prostotę, za magię i genialny pomysł!

Polecamy! :)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Kto grał w podstawową wersję, wie, że gra jest rewelacyjna i gry jako gry komentować tu nie trzeba.

Trzeba natomiast skomentować wydanie. Według nas jest strzałem w dziesiątkę. Wielka plansza - dodatek o USA. Cudowne pudełka i wagoniki (!). Doskonale nadaje się na prezent. Polecamy w 100%.

PS. A propos ceny - biorąc pod uwagę, ile obecnie kosztują gry planszowe, to wydanie - które jest absolutną perełką - naszym zdaniem nie wydaje się mieć ceny wygórowanej.


Generalnie jesteśmy zachwyceni Triominos, tą wersją także. Nie dość, że to świetny starter i nadaje się do gry nawet w dwie osoby, to jeszcze na dodatek świetny edukacyjnie. Z powodzeniem wykorzystujemy w Matplanecie w kreatywnej edukacji matematycznej :) Polecamy mega!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Absolutnie obowiązkowa pozycja. Gra o rewelacyjnych możliwościach towarzyskich i edukacyjnych. Opowiadanie historii nigdy nie wyjdzie z mody! :)

Ta gra niezwykle pobudza kreatywne myślenie, umiejętność tworzenia historii, fantazję, wyobraźnię...

Świetnie sprawdza się na różnego rodzaju lekcjach, warsztatach, szkoleniach. Doskonała do nauki języków. Polecam bardzo dobry artykuł p. Marcina Zielińskiego o tym, jak wykorzystać Story Cubes np. na lekcjach etyki (a więc także na wielu innych): "Gramy w kości na etyce" na etykawszkole.pl

Gra ma u mnie 6 z plusem! :)


Dobry, solidny produkt

Dla fanów Angry Birds ciekawy gadżet. Sama talia jak talia... :)
Ale za tę cenę można, jak najbardziej :)


Jak dla mnie ideał :)

Kolejna rewelacyjna część DIXIT-a, którą można by chwalić pod niebiosa. Wielki plus za wprowadzenie nowych form rozgrywki, a tym samym umożliwienie większej liczbie osób jednoczesną grę.

Polecam w 150%! :)


Jak dla mnie ideał :)

Co tu dużo mówić, gdy zobaczyłem, że jest druga część DIXIT-a, kupiłem ją bez wahania. Zdecydowanie trzyma poziom "jedynki". Doskonałe uzupełnienie. Gra jest tak genialna i tak pięknie wykonana, że jest warta swojej ceny.

Polecam zdecydowanie, totalnie i absolutnie, jak zresztą wszystkie części :)


Jak dla mnie ideał :)

Cóż. Pierwsze dwie części Czarnych Historii kładły na łopatki, kolejne dwie - już dużo mniej. Mam wrażenie, że piąta część jest lepsza niż trzecia i czwarta, choć wciąż pojawia się poczucie, że zagadki są już wymyślane na siłę.
Ale jestem tak wielkim fanem samej idei zebrania zagadek i wysiłku włożonego w poszukanie/wymyślenie kolejnych, że stawiam 5 :)


Dobry, solidny produkt

Kiedy kupowałem czwartą część, myślałem: supeerrrrr :) Szybko jednak zauważyłem, że poziom zagadek nie jest tak wysoki jak w pierwszych dwóch. Wydaje mi się, że są wymyślane już na siłę, chociaż i tak znalazłem sporo dobrych & intrygujących. Fanom polecam, natomiast wszystkim nieznającym gry sugeruję zacząć od pierwszej lub drugiej części :)


Dobry, solidny produkt

Trzecia część bardzo cieszy, bo to kolejne spotkanie z Czarnymi Historiami :)

Ale trzecia część trochę także rozczarowuje, bo można odnieść wrażenie, że poziom zagadek spadł. Wciąż można znaleźć perełki, oczywiście, ale czuć, że to już nie to samo. Na szczęście dobrych zagadek wciąż jest sporo i dla każdego fana CH pozycja obowiązkowa :)

Niemniej - lepiej zaczynać od pierwszej i drugiej części :)


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo dobra część, zwłaszcza że opowiada o prawdziwych (rzekomo) historiach - które ostatecznie zakończyły się przyznaniem nagrody Darwina. Sądzę, że jest to bardzo możliwe, zwłaszcza że niektóre z tych tragicznych wypadków obiły mi się wcześniej o uszy.
Mimo wszystko od tej części lepiej nie zaczynać, bo historie nie są tak porywające jak w przypadku dwóch pierwszych części.
Pomaga za to bardzo świadomość, że wydarzyły się naprawdę... :)
Wielki plus za ładne, metalowe pudełko :)


Druga część Czarnych Historii nie rozczarowuje. Zagadki wciąż są na wysokim poziomie. Oczywiście - podobnie jak w I części - są zagadki lepsze i gorsze, mniej i bardziej logiczne, ale ogólne wrażenie pozostaje świetne. Częsty argument pt. "zagadki są na raz" mnie nie przekonuje, bo taka jest istota (dobrych) zagadek - jak raz usłyszysz, doskonale pamiętasz i powtarzasz dalej. Moja uczennica, gdy zrobiłem kiedyś sesję na lekcji etyki, opowiadała potem zagadki na imprezie. Towarzystwo nie zorientowało się, kiedy minęło kilka godzin... :)

Druga część - pozycja obowiązkowa! :)


Jak dla mnie ideał :)

O Czarnych Historiach ja i mój zespół moglibyśmy pisać godzinami. To jest tak rewelacyjna gra, i powiedziano o niej tak dużo, że ciężko napisać coś nowego i wcześniej nieporuszanego. Chociaż nie - jest element, o którym rzadko można przeczytać. Chodzi mianowicie o wykorzystanie Czarnych Historii w ramach przeróżnych zajęć - lekcji, warsztatów, szkoleń.

Zachęcam do przeczytania artykułu, w którym poruszam kwestię zagadek (zwłaszcza kryminalnych) w edukacji:
"Nie pouczać i nie nudzić na lekcji etyki. O baśniach i zagadkach". Artykuł znajduje się na stronie etykawszkole.pl

Zaznaczam jednak, że lekcje etyki to tylko przykład. Świetnie sprawdzają się także na innych lekcjach - można dopasować zagadkę do tematyki (są takie, które doskonale nadadzą się do lekcji historii, WOS-u, języka polskiego, biologii, fizyki, chemii, geografii, WOK-u, religii...). Doskonale pasują jako element szkoleń z komunikacji i treningów kreatywności.

Czarne Historie, czyli najlepszy zbiór zagadek, zwłaszcza tych kryminalnych (ale nie tylko), polecamy absolutnie i zdecydowanie, ocena 6 :)

I szczerze - pierwsza część jest jedną z najlepszych :)


Jak dla mnie ideał :)

Rewelacja! :)

Świetna gra towarzyska, zabawa murowana. Rzadko która planszówka czy karcianka wywołuje aż takie emocje :) Lepsza niż kalambury, a przy okazji posiada ważny walor edukacyjny.
Jedyny minus to taki, że mimo wszystko dość szybko się kończy. Gdyby kart było 2 razy więcej... :)
Co ciekawe, niektóre osoby bardzo nie chcą w nią grać. Jak się okazuje, często boją się konfrontacji z własną wiedzą... czyli po prostu boją się pokazać, że - ich zdaniem - wiedzą mało. Ale często jedna rozgrywka usuwa wszelkie kompleksy, zwłaszcza gdy się okazuje, że np. wielki fan Meryl Streep nie mógł przypomnieć sobie jej nazwiska... :))

Pozycja obowiązkowa :)


Raczej słaby

Najsłabsza część genialnych Czarnych Historii. Daję 2, a nie 1, tylko i wyłącznie za ciekawe i trwałe pudełko. Zagadki są słabe i nie ratuje ich fakt, że są tematyczne. Ok, może faktycznie to zabawa tylko np. na Halloween. I dosłownie - może bardziej chodzi o zabawę niż wytężanie szarych komórek.
Ale moment - przecież po tak dobrych wcześniejszych częściach chyba tego właśnie oczekujemy: porządnej dawki nowych, pomysłowych, powalających zagadek, pozwalających wytężyć nasze umysły w poszukiwaniu rozwiązania.
Jeżeli zamysłem wydawnictwa było wypuszczenie oczywistych zagadek z potworami w celu zajęcia dzieci na Halloween, gdy wszystkim sąsiadom skończyły się już cukierki - trzeba to było napisać na opakowaniu, np. "Prawdziwi fani strzeżcie się" :)

Polecam tylko kolekcjonerom.

PS.


Dobry, solidny produkt

Wahałem się między 4 a 5, ale w końcu padło na 4. Przyczyna jest prosta: bzdurna cena.

Sama gra w wersji MAX jest świetna. Dużo lepiej korzysta się z kostek w przypadku grup - czyli praktycznie podczas jakichkolwiek zajęć. Same kostki też się lepiej prezentują w takim formacie.

Ale cena stanowi absolutny i totalny minus. To ok. 225% ceny standardowych kostek!

Komentarz pojawiający się bardzo często: "jeszcze gdyby wydali duże, ale z nowymi obrazkami..."

Mam nadzieję, że pozostałe części zostaną również wydane w wersji MAX, ale w rozsądnej cenie, przy czym "rozsądna cena" to oczywiście pojęcie względne... :)


Dobry, solidny produkt

Cóż, z tych wszystkich dodatków "Prehistoria" wypada najsłabiej z powodu czysto estetycznego - odnoszę wrażenie, że są to najbrzydsze kostki w całej serii. Ta ciemna zieleń średnio pasuje. IMO to jedyny, choć poważny minus, bo produkt sam w sobie oczywiście świetny, ale to zasługa pomysłu.


Jak dla mnie ideał :)

Kolejny dodatek do Story Cubes - również bardzo trafiony. Po pierwsze tylko 3 kostki o określonej tematyce. Po drugie - sama tematyka bardzo trafna, bo baśnie zawsze są w modzie :) I bardzo wzbogacają fantazję przy graniu. Zdecydowanie polecam :)